LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Boing
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 711

    Bra det er flere som stikker fingern godt ned i jorda og prøver å se nøkternt og fornuftig på spillet til LSK. Ja, det er en stund til seriestart, heldigvis, men det sa vi vel også de 3 forrige sesongene også.

    Bare vi unngår å komme i nærheten av nedrykksfaren så er jeg fornøyd, allt over midt på tabellen vil jeg bli positivt overrasket over.

    Kommentar

    • Martin83
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 794

      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Som alle andre er jeg også svært positiv til det som skjer hos oss. Men samtidig må vi være realistiske. Vi har kjempet mot nedrykk i tre år, og har et langt steg å ta opp til de fem-seks beste. Av ymse årsaker så jeg i går nesten hele Tromsøs kamp mot Anzhi (det hardtsatsende laget med blant annet Eto og R Carlos) og Aalesunds kamp mot Shakthar Donetsk. Begge de norske lagene holdt motstanderne til uavgjort og imponerte. Til dels meget gode bakover, og raske til å slå kontra med godt og direkte pasningsspill langs bakken. Sett i sammenheng med hvordan Sarp08 skar gjennom vår midtbane og forsvar ved flere anledninger sist fredag, så er jeg glad det fortsatt er to måneder til seriestart. For å si det sånn...
      Veldig godt innspill. Du jekket meg ned litt, og godt er det. Vel fortjent, det er lett å ta av.

      (Samtidig så er ikke prestasjoner i trenigskamper symtomatisk med suksess i eliteserien. Husker jeg ikke helt så fikk Viking massivt skryt etter deres kamper preseason i fjor og vi vet alle hvordan Hareides menn gjorde det 2011.)

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        Opprinnelig skrevet av Martin83
        (Samtidig så er ikke prestasjoner i trenigskamper symtomatisk med suksess i eliteserien. Husker jeg ikke helt så fikk Viking massivt skryt etter deres kamper preseason i fjor og vi vet alle hvordan Hareides menn gjorde det 2011.)
        Du har rett i det. LSK vant vel også samtlige treningskamper det året vi måte spille kvalikk (1990?).
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • *46*

          Aafk spilte særdeles bra til tider i går. De virkelig pressa motstanderen og hadde virkelig fart + presisjon fremover på banen det jeg fikk med meg ved hjelp av to-skjerms løsningen på jobb.

          Kommentar

          • Oddis
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 2744

            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Du har rett i det. LSK vant vel også samtlige treningskamper det året vi måte spille kvalikk (1990?).
            Og vi vant vel nesten ikke en eneste treningskamp foran 2001.. (2001 kan ikke nevnes for ofte)
            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Treningskamper er trening. Oppkjøringskamper er matching.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • OptimistFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2008
                • 462

                Opprinnelig skrevet av Oddis
                Og vi vant vel nesten ikke en eneste treningskamp foran 2001.. (2001 kan ikke nevnes for ofte)

                Clayton Zane ble vel først hentet på lån rett før seriestart i 2001 om jeg ikke husker feil. Det hadde jo en klar effekt. Om det kommer gull i de 2-3 siste spillerne kan det bli bra i år også!

                Kommentar

                • Martin83
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 794

                  Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                  Clayton Zane ble vel først hentet på lån rett før seriestart i 2001 om jeg ikke husker feil. Det hadde jo en klar effekt. Om det kommer gull i de 2-3 siste spillerne kan det bli bra i år også!
                  OT: Mener Clayton ble hentet for 500K uten videresalgsklausul til Molde?

                  Kommentar

                  • OptimistFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 462

                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                    OT: Mener Clayton ble hentet for 500K uten videresalgsklausul til Molde?
                    Ja, men han var vel først på lån med det som opsjon. Vi var så blakke at vi vurderte å la han gå tilbake, men dealen med 500k var heldigvis for god til at det skjedde. Mulig det var investorpenger som redddet oss.
                    Lurte egentlig på om han kom etter treningskampene og at han var den store forskjellen mellom treningskamper og serien i 2001?

                    Kommentar

                    • Aamodta
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Jun 2008
                      • 33

                      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                      Ja, men han var vel først på lån med det som opsjon. Vi var så blakke at vi vurderte å la han gå tilbake, men dealen med 500k var heldigvis for god til at det skjedde. Mulig det var investorpenger som redddet oss.
                      Lurte egentlig på om han kom etter treningskampene og at han var den store forskjellen mellom treningskamper og serien i 2001?
                      Husker i allefall å stå på Marienlyst og se på Sveinung Fjellstad på topp. Ikkje bra... Så kom Clayton innpå og viste at han hadde noe å fare med. Tror det var starten på den gode 2001 sesongen.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3500

                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Av ymse årsaker så jeg i går nesten hele Tromsøs kamp mot Anzhi (det hardtsatsende laget med blant annet Eto og R Carlos) og Aalesunds kamp mot Shakthar Donetsk. Begge de norske lagene holdt motstanderne til uavgjort og imponerte. Til dels meget gode bakover, og raske til å slå kontra med godt og direkte pasningsspill langs bakken.
                        I februar 2009 slo vi Rubin Kazan 5-2, men i oktober 2009 slo Rubin Kazan Barcelona på Camp Nou, før de spilte uavgjort mot samme lag på hjemmebane noen uker senere.
                        Treningskamper er treningskamper, og Haglund sa vel også at de ikke vil ha noe resultatfokus i de første kampene, men prioritere hard trening. Jeg er alikevel enig med deg i at vi viste en del av svakhetene våre i fra de siste sesongene i kampen mot Sarpsborg. Vi slipper ikke til motstanderen mye, men de sjansene vi gir bort er som regel veldig store, og scores på.

                        Kommentar

                        • magnuslt
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2011
                          • 213

                          Treningskamper trenger ikke nødvendigvis å ha så mye å si. Forstod jeg det rett så var ikke kampen mot S08 særlig mye prioritert. Ble kjørt hard trening før kampen og greier.
                          Tror mange av nyansene i laget kommer mer fram når kanarifugla flyr sørover for å måle styrke. Da vil nok kampene bli mer prioritert.

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            I februar 2009 slo vi Rubin Kazan 5-2, men i oktober 2009 slo Rubin Kazan Barcelona på Camp Nou, før de spilte uavgjort mot samme lag på hjemmebane noen uker senere. Treningskamper er treningskamper.
                            Ja, da - men det var likevel noen grunnleggende ting i det Tromsø og Aalesund foretok seg som jeg ikke har sett Fugla holde på med - uansett lett eller vanskelig motstander. F eks TILs forsvarsspill; Det var svært kompakt, midtbanen og forsvaret jobbet veldig tydelig sammen og etter et fast mønster. Glimrende sideforskyving og aggresivitet i kombinasjon med å fall av når det var på sin plass. De to lagdelene jobbet egentlig som en. Og uansett hvem som ble byttet inn så fortsatt systemet å fungere.
                            Som du selv nevner så slapp vi til Sarp (uten to-tre av sine beste spillere) med noen skikkelig feite sjanser fredag. Og det etter tre treningsuker hvor forsvarsspillet skal ha vært i fokus. Derfor mitt lille forsøk på å male et realistisk bilde. Det var ikke noe forsøk på svartmaling.
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Ja, da - men det var likevel noen grunnleggende ting i det Tromsø og Aalesund foretok seg som jeg ikke har sett Fugla holde på med - uansett lett eller vanskelig motstander. F eks TILs forsvarsspill; Det var svært kompakt, midtbanen og forsvaret jobbet veldig tydelig sammen og etter et fast mønster. Glimrende sideforskyving og aggresivitet i kombinasjon med å fall av når det var på sin plass. De to lagdelene jobbet egentlig som en. Og uansett hvem som ble byttet inn så fortsatt systemet å fungere.
                              Som du selv nevner så slapp vi til Sarp (uten to-tre av sine beste spillere) med noen skikkelig feite sjanser fredag. Og det etter tre treningsuker hvor forsvarsspillet skal ha vært i fokus. Derfor mitt lille forsøk på å male et realistisk bilde. Det var ikke noe forsøk på svartmaling.
                              Må huske på at vi har et helt nytt lag å spille inn da. Dette var første kampen gutta spilte sammen. Jeg er ikke redd for at samspillet ikke er bra enda, mer redd for at vi ikke har en kvalitetsspiller på midten og foran mål.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                Ja, da - men det var likevel noen grunnleggende ting i det Tromsø og Aalesund foretok seg som jeg ikke har sett Fugla holde på med - uansett lett eller vanskelig motstander. F eks TILs forsvarsspill; Det var svært kompakt, midtbanen og forsvaret jobbet veldig tydelig sammen og etter et fast mønster. Glimrende sideforskyving og aggresivitet i kombinasjon med å fall av når det var på sin plass. De to lagdelene jobbet egentlig som en. Og uansett hvem som ble byttet inn så fortsatt systemet å fungere.
                                Som du selv nevner så slapp vi til Sarp (uten to-tre av sine beste spillere) med noen skikkelig feite sjanser fredag. Og det etter tre treningsuker hvor forsvarsspillet skal ha vært i fokus. Derfor mitt lille forsøk på å male et realistisk bilde. Det var ikke noe forsøk på svartmaling.
                                Jeg så ikke kampene til Tromsø og Aalesund selv, men er det en ting jeg er helt sikker på, så er det at Aalesund aldri hadde hatt en liten sjanse en gang til å utfordre Shaktar Donetsk i en tellende kamp. De bruker dette som trening, og det er alltid sånn at outsideren hever seg i slike kamper, mens storfavoritten faller ned på ett lavere nivå. For Aalesund er dette en stor kamp mot ett veldig godt fotballag.

                                Jeg skjønte absolutt at du kun ville male ett realistisk bilde av LSK sin situasjon, men jeg er bare ikke enig i at slike treningskamper i januar trenger å si noe som helst om situasjonen til disse lagene i slutten av mars. Jeg tror definitivt at LSK må bruke tiden veldig godt, og jeg er også av den oppfatning at vi pr.dd ikke har noe sterkere lag på papiret enn vi hadde når serien startet ifjor. Jeg håper vi får inn 1-2 spillere til som vil styrke laget, samtidig som at Haglund får bedre kontroll på den defensive organiseringen som utvilsomt spesielt Tromsø var mange hakk foran oss på i fjor.

                                Kommentar

                                • Ginola
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2010
                                  • 549

                                  Er det ingenting som skjer på Åråsen om dagen i forhold til nye spillere? Noen som hører noe? Vi er fortsatt i beita for en del kbvalitet for at dette skal bli en god sesong. Sitter og tripper og venter på nye signeringer. Vet at TB er på ballen, men han kan godt kjappe seg litt.

                                  Kommentar

                                  • Ginola
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2010
                                    • 549

                                    Opprinnelig skrevet av Ginola
                                    Er det ingenting som skjer på Åråsen om dagen i forhold til nye spillere? Noen som hører noe? Vi er fortsatt i beita for en del kbvalitet for at dette skal bli en god sesong. Sitter og tripper og venter på nye signeringer. Vet at TB er på ballen, men han kan godt kjappe seg litt.
                                    Nå begynner jeg å bli veldig utålmodig. Hver dag som går uten at nye spillere kommer inn betyr en dag mindre til å spille inn laget. Ideelt burde brikkene allerede hvert på plass nå. Hvorfor drøyer det sånn? Har TB fått nei fra flere av de aktuelle kandidatene på blokka si? Eller finner man ikke den rette typen spiller, eller er kostnadsnivået for høyt? Vi er i beita for en skikkelig god venstre back, Ringstad holder per i dag ikke nivået og er i beste fall ustabil. Om Sbai er løsningen er ikke så sikkert. Og vi trenger en målscorer, og de vokser ikke på trær. Ser ikke helt hvilken spiller i Skandinavia som kan være aktuell, så her blir det kanskje gamblet med en ny spiss fra Afrika? Og på midtbanen antydet TB at de så til Danmark, uten at det har hendt noe mer. Vil tro at den aktuelle spilleren som de ser på i DK er en som Haglund og/eller TB kjenner fra tidligere. Men iom at intet skjer så har han kanskje takket nei? Uansett hva som foregår i kulissene så er det viktig at de siste forsterkningene er på plass før La Manga, mener jeg, både i forhold til samspill, forståelse og moral i troppen. Jo lengre det drøyer, jo lengre ut i sesongen vil vi komme før vi begynenr å kunne høste resultater med en samspilt gruppe.

                                    Pr i dag er troppen styrket fra i høst, men ikke vesentlig styrket i forhold til den som startet 2011 sesongen. Vi har fått inn Roger, Palmi og Andersson, men mistet Nosa og Ujah. Det vil si stabile TL spillere inn, og en kreativ midtbane og målgarantist ut... Forsvaret ser derimot styrket ut med unntak av Ringstad som må heve duellspillet sitt og høyne innsatsen. Og keeperplassen bør være styrket når Sead er i tilbake i godt gammelt slag. Spissplasen vår er svekket, enkelt og greit. Summa sumarum så forstår jeg ikke at dette laget skal ta et kvante sprang og sprette fra 13. plass til topp 3. Mer sannsynlig med 3-7? Det blir sikkert jevnt i år også, og lag som Brann, RBK, MFK, TIL, vif, Viking og Aafk blir ikke enkle motstandere å legge bak seg på tabellen.

                                    Kommentar

                                    • Mynten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 484

                                      Det kan jo virke som om den planen TB og Haglund en gang hadde ikke gjelder lenger. Hadde vi hatt noen på agnet ville de nok allerede vært på land. Utad kan det virke som LSK leter, men ikke finner noen som passer. Per i dag er vi ikke på vei mot noe stort i 2012.

                                      Kommentar

                                      • Brækken
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jun 2007
                                        • 109

                                        Signerte ikke Ujah, først etter ett opphold på La Manga?

                                        Er utålmodig selv, men det er forsatt tid til en signering eller to
                                        Team Wenche Myhre

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Opprinnelig skrevet av Brækken
                                          Signerte ikke Ujah, først etter ett opphold på La Manga?
                                          Stemmer vel det. Men da hadde han trent med klubben både i august og på La Manga. I tillegg var han først fantastisk god sesongen etter, og vi jobba ikke med å spille inn et helt nytt lag på den tiden, så han er på alle måter et dårlig eksempel i denne sammenhengen. Et annet eksempel på en spiller som ble signert sent er Tarik, han var bra, men brukte noen kamper på å komme i gang i klubben.

                                          Det er ikke lenge siden ryktene gikk på at Mix og PVM var klare og at vi snakka med Pedersen. Deretter skulle en ny spiller signere når det internasjonale vinduet stengte. Vi satser hardt, men ser ikke ut til å slite med å hente spillerne vi ønsker. Håper virkelig på at vi har en stjerne til midtbanen med til La Manga.

                                          Kommentar

                                          Working...