LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4112

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Er det lov å håpe på at både Haglund og LSK som klubb stadfester hvilken fotball man ønsker å spille? Det føles som om Haglund med sin fotballfilosofi har havnet litt mellom barken og veden i denne klubben.
    Magnus Haglund til rb.no: – Vi var ikke oppe i press, turte ikke spille vårt eget spill og hadde ingen bevegelse. Vi sto å så på og ble passive. Ikke noe av det som var bra på trening fikk vi til her, sier Haglund og eksempelifiserer med bruken av Johan Andersson i mellomrom. – Han ble aldri brukt, det virket ikke som vi hadde selvtillit til å spille opp på ham.

    Det virker jo som Haglund har en plan, men at spillerne ikke følger den. Det blir jo også sagt i intervjuer at Haglund er veldig klar. Vi får håpe øvelse gjør mester. (!)
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Magnus Haglund til rb.no: – Vi var ikke oppe i press, turte ikke spille vårt eget spill og hadde ingen bevegelse. Vi sto å så på og ble passive. Ikke noe av det som var bra på trening fikk vi til her, sier Haglund og eksempelifiserer med bruken av Johan Andersson i mellomrom. – Han ble aldri brukt, det virket ikke som vi hadde selvtillit til å spille opp på ham.

      Det virker jo som Haglund har en plan, men at spillerne ikke følger den. Det blir jo også sagt i intervjuer at Haglund er veldig klar. Vi får håpe øvelse gjør mester. (!)
      Men det vi driver med henger jo bare ikke på greip, vi sparker ball som om vi har en targetspiss på topp. Det er noe ufrivillig komisk over det hele.

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Magnus Haglund til rb.no: – Vi var ikke oppe i press, turte ikke spille vårt eget spill og hadde ingen bevegelse. Vi sto å så på og ble passive. Ikke noe av det som var bra på trening fikk vi til her, sier Haglund og eksempelifiserer med bruken av Johan Andersson i mellomrom. – Han ble aldri brukt, det virket ikke som vi hadde selvtillit til å spille opp på ham.

        Det virker jo som Haglund har en plan, men at spillerne ikke følger den. Det blir jo også sagt i intervjuer at Haglund er veldig klar. Vi får håpe øvelse gjør mester. (!)
        Godt å lese at det ikke skyves under bordet.

        Kommentar

        • Martin83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2007
          • 794

          Vi taper 5-1 for Brann så og si nøyaktig én måned før seriestart. Tror jeg vi er på vei mot noe stort 2012? Ja, uten tvil.

          Jeg velger å tro at jeg ikke er naiv når jeg tror vi havner en plass mellom 4-6 plass med troppen vi har i dag, før signeringer. Det er breialt og det er kanskje litt vel optimistisk.

          Det er viktig å ikke ta helt av den ene eller andre veien. Vi blir ikke seriemestere 2012, men vi rykker heller ikke ned. Der hvor vi for en måned siden var det beste laget i Norge med syv nye spillere så er vi i dag i villrede på grunn av et dårlig resultat (ja, vet det også har vært flere kamper med dårlig resultat).

          Jeg har pussa opp en del ganger og én ting har skjedd hver eneste gang. Det blir alltid ekstremt rotete før det begynner å bli fint igjen. Det er pussestøv, verktøy og all mulig dritt liggende rundt. Til slutt blir det veldig, veldig bra. Lillestrøm pusser opp laget med 7 nye spillere, nytt spillersystem og ny trener. Å forvente at alt «klikker og fungerer» med en gang skjer bare ikke og spesielt ikke i en spillegruppe som har slitt i en del år. Jeg drar frem klisjeen «ett steg tilbake og to steg frem».

          At Johan, Palmi og Sead plutselig blir elendige bare fordi de spiller i LSK det tror jeg ikke på. Vi er såvidt 1,5 måned ut i det nye prosjektet til Haglund og vi er nødt til å gi både han og laget tid.

          Når Haglund forklarer det hele med at vi ikke får gjennomført det laget får til på trening i kamp, så tyder dette mye på mentale ferdigheter; Spillerne må få troa på seg selv og det nye systemet. Av de som startet mot Brann i dag så var det kun Palmi og Johan som kjente hverandre fra forrige sesong i Stabæk av de nye og da spilte de som oftest oå hver sin kant, altså ikke i den relasjonsrytmen de skal ha i LSK. Av de gamle LSK-gutta så var det kun Kippe, Ringstad, Gabrielsen, Ruben og Gulbrandsen som begynte matchen. Disse skal nå spille på en annen måte enn i fjor. På mange måter er alt nytt og ukjent for alle i spillegruppa når man tenker på relasjoner. Det er mange matcher igjen frem til seriestart og jeg er overbevist om at vi vil se fremgang spillemessig og om ikke resultatmessig.

          Blir spillerne trygg på måten LSK skal spille på så kommer selvtilliten og med den kommer prestasjonene.

          Når det gjelder spillerkjøp så er jeg fortsatt optimistisk med tanke på signeringer i dette vinduet. Jeg er overhodet ikke bekymret for at de resultatene vi har hittil skal ha noen negativ påvirkning på nye spillere, ref. ovenfor. At vi tar det rolig og venter på at riktig spiller skal si ja er musikk i mine ører og et godt tegn på at vi er ute etter kvalitet og ikke kvantitet. Jeg blir happy når det kommer frem at vi muligens har prøvd oss på Farnerud, nesten signert Diskerud og holdt oss unna Marcus Pedersen for å ha harmoni i gruppa. Dette tyder på at Bjarmann har konkrete og gode planer.

          Vi kan ikke mista troa etter 1,5 måned. Hvem er vi for faen? Forza!
          Last edited by Martin83; 23.02.2012, 23:07. Begrunnelse: skriveleif

          Kommentar

          • rælingen kanaris
            Kaptein Reketråler
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 1446

            Fy faen så deilig å se at det ihvertfall er en som ikke krisemaksinerer etter noen dårlige treningskamper
            Custodes
            I med og motgang

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              Jeg tror ikke vi er på tur mot noe STORT..... men jeg håper vi er på tur mot noe STABILT som i første omgang er ok. Det store kan komme neste sesong eller sesongen deretter.

              Man la oss nå be om at det store kommer med eng gang for sikkerhets skyld :-)
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • Ginola
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2010
                • 549

                En ting er dårlige resultater i TK'ene, men en annen ting er at spillerne ikke ser ut til å forstå hva de driver med og heller ikke ha ferdighetene til å få det til. Det er rett og slett skremmende! Slik LSK fremsto i går er det ikke mange lag i TL som er svakere. Men det var kun en TK, og takk for det, så vi trenger ikke å grave oss helt ned.

                Det at Hagelund endrer treningsopplegget etter kampen i går tyder det på at han IKKE har full kontroll, og innser nok at dette ikke er et topp 3 lag, men heller noe nærmere midten. Det tar jeg som et dårlig tegn. Og at Kippe går ut og sier at vi ikke er bedre, det er illevarslende! Laget vi startet serien med i fjor var hakket bedre enn det vi har nå, og det laget var et middels TL-lag. Uansett er det mye som skal rettes på før LSK er på vei mot noe stort. Og det er trist og bedrøvelig at "noe stort" i LSK sammenheng nå er enstbetydende med å unngå nedrykksstrid og klare en plass mellom 4-8.
                Last edited by Ginola; 24.02.2012, 09:18.

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  Alle har det værst.
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7092

                    Opprinnelig skrevet av Ginola
                    Hagelund endrer nå treningsopplegget etter kampen i går tyder det på at han IKKE har full kontroll, og nok selv innser at dette ikke er et topp 3 lag, men heller noe nærmere midten. Det tar jeg som et dårlig tegn.
                    HAGlund har vel aldri sagt at vi vil bli et topp tre-lag i år.

                    Men: Hardkjør i sesongoppkjøringen kan være et tveegget sverd. Vi husker vinteren 2008 under Nordli. Da ble spillerne omtrent kjørt i senk i sesongforberedelsene. Resultatet for manges vedkommende ble overtrening og blytunge bein til langt uti juni. På akkurat det feltet håper jeg ledelsen har kontroll. Hvis stallen blir overtrent kan vi se langt etter festfotball, for å si det sånn. Og utfra andres beskrivelser av kampen i går (jeg så den ikke selv) kan det virke som om vi viser noen av de samme tegnene som vinteren 2008. Da begynte vi også med et par ok treningskamper, men ble tyngre og tyngre jo nærmere vi kom seriestart. Jeg håper det ikke er tilfelle, for da er det mulig vi har et problem. Uansett bra at det blir tatt tak i dette nå, mens vi har en måned igjen til det hele starter.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2601

                      Jeg er fornøyd med at treningskamper sier enda mindre om hvordan en sesong kommer til å gå, enn for eksempel en 7-0 seier på bortebane i serieåpningen. Det er jeg ganske glad for egentlig. Uansett var det på tide at medaljesvermeriet fikk seg en fik. Ca. sjetteplass først, så medaljer. Lære å krabbe, så lære å gå.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • Ginola
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2010
                        • 549

                        Ramovic er herlig:
                        Langt mer optimistiske LSK-toner fra sisteskansen Sead Ramovic. - Reduseringsmålet var et vendepunkt for oss. Nå har vi et psykologisk overtak på Brann når alvoret starter. I Tippeligaen kommer vi til å holde tett med aggressivt forsvarsspill i nitti minutter. Så faller avgjørelsen.
                        Fargeklatten og humørsprederen med bosniske foreldre, balkansk gemytt og en Tippeliga-fortid på Alfheim mener de blytunge treningsøktene må ta ansvaret for manglende LSK-overskudd mot rødtrøyene.
                        - Vi kommer fryktelig tilbake, forsikrer veterankeeperen som forsvant til tyrkiske Sivasspor i 2010 for så å avslutte to problemfylte sesonger med gjestespill i Ukraina og Serbia.

                        Kommentar

                        • *46*

                          Kort spørsmål - når hadde LSK sist en ordentlig venstre kant? Da regner jeg ikke med Stian Ringstad som til tider spilte bra i 2011. Bolly spiller venstre kant, men er ikke noen naturlig kant etter min mening. Har sansen for Bolly som spiller og person (ut fra hva jeg ser på skjermen, banen og i media), men som sagt ingen naturlig venstre kant etter min mening. Synes det er ett stort hull i lagoppstillingen til LSK.

                          Når hadde LSK sist en venstre kant av kaliber?

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Kort spørsmål - når hadde LSK sist en ordentlig venstre kant? Da regner jeg ikke med Stian Ringstad som til tider spilte bra i 2011. Bolly spiller venstre kant, men er ikke noen naturlig kant etter min mening. Har sansen for Bolly som spiller og person (ut fra hva jeg ser på skjermen, banen og i media), men som sagt ingen naturlig venstre kant etter min mening. Synes det er ett stort hull i lagoppstillingen til LSK.

                            Når hadde LSK sist en venstre kant av kaliber?
                            Bolly har gjort mye bra.

                            Ellers må vi vel si Påsan?
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Ginola
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2010
                              • 549

                              BHR klarte seg godt på venste siden, det samme gjorde Tarik. Men ingen av dem var noen naturlig VK. Også Nosa, selvom han mislkite det selv, var god når han spilte VK og skar inn og fikk avsluttet.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                Opprinnelig skrevet av Ginola
                                BHR klarte seg godt på venste siden, det samme gjorde Tarik. Men ingen av dem var noen naturlig VK. Også Nosa, selvom han mislkite det selv, var god når han spilte VK og skar inn og fikk avsluttet.

                                Tarik fikk vel til svært lite før han ble flytta til høyre. Nosa og BHR er jeg enig i, de gjorde gode kamper på venstrekanten.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Bolly har gjort mye bra.

                                  Ellers må vi vel si Påsan?
                                  Påsan er siste som har vært en naturlig venstre kant etter min mening. Bolly har gjort noe bra, men det blir sjelden noe ut av det - hvor mange assist og mål har han fra venstre kant? Han trekker konsekvent innover og de innleggene som kommer fra dødlinja, treffer ikke LSK sine spillere. Tror han ville vært mye bedre på høyre kant eller som spiss.

                                  Opprinnelig skrevet av Ginola
                                  BHR klarte seg godt på venste siden, det samme gjorde Tarik. Men ingen av dem var noen naturlig VK. Også Nosa, selvom han mislkite det selv, var god når han spilte VK og skar inn og fikk avsluttet.
                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Tarik fikk vel til svært lite før han ble flytta til høyre. Nosa og BHR er jeg enig i, de gjorde gode kamper på venstrekanten.
                                  BHR og Nosa klarte seg bra, men ingen av dem er venstrebeinte. Tarik blomstra ikke før han kom ut på høyre kant, som Hsft nevner.

                                  Påsan er den siste jeg kan huske som er en naturlig venstre kant. Dette er ved siden av sentral midtbane det største hullet i lagoppstillinga.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Trur folk må justere forventningene litt. Vi har et halt nykomponert lag med klare svakheter i flere lagdeler.

                                    Målet i år er å komme oss opp på øvre del av tabellen og angripe medalje i 2013. Det trur jeg vi klarer.

                                    Når det gjelder det defensive mot Brann var det vel bare Ojos heading som ikke var en stor personlig feil (selv om Westerberg har mannen er Ojo rett og slett bedre) enten av forsvarspillerne eller dommeren som ga et frispark som ikke jeg forsto noe av. Vi skulle også hatt en straffe til og Guldbrandsen brant en gigasjanse alene med keeper på 5 meter som man bare kan bomme på hvis du treffer rett på keeperen.

                                    Vi har en stor jobb å gjøre og vi kommer til å trenge lang tid før vi har et velfungerende lag.

                                    Brann er også en klar medaljekandidat som er bedre en oss.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Øystein
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Feb 2006
                                      • 79

                                      Selv om det å tape 1-5 er helt forferdelig, og fullestendig uakseptabelt, har jeg gjennom vinteren her sittet og sett folk ha alt for høye forhåpninger inn mot denne sesongen. Alt snakk om medalje av ulike valører, mener jeg er alt for ambisiøst. Ikke bare etter kampen i går, men det er flere lag som har styrket laget sitt, og man må huske hvor vi har vært de par siste sesongene.

                                      Et løft må man kunne forvente, og forlange, selv svarte jeg 6-10 plass på RB sitt panel spørmål denne uken. Rundt der et sted...

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Trur folk må justere forventningene litt. Vi har et halt nykomponert lag med klare svakheter i flere lagdeler.
                                        Absolutt ikke uenig i hva du sier, men jeg påpeker bare noe jeg mener er en stor mangel som jeg synes svært mange overser.

                                        Kommentar

                                        • Oddis
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 2744

                                          Syntes det blir feil å hele tiden fokusere på forsvaret, sånn som blir gjort i flere tråder her. Jeg er helt enig i at forsvaret ikke har vært 100%, men mener at det også finnes andre grunner til det. Det offensive sitter ikke for 5 flate øre. Det gjør at når spillerne har fått ballen og er rettvendt, så veit ingen hvor de skal løpe eller hvor de skal slå ball. Da mister vi den med en gang, i alle fall mot et så godt lag som Brann. Når vi hele tiden mister ballen blir det et enormt trykk på forsvaret, og da masse baklengs.

                                          Jeg er enig i at Kippe slår for mye langt, men det ser ikke ut som det er innøvd noen form for bevegelse som skal utløse pasningen, og det gjelder i alle ledd. Er det ingen å spille på, så blir det veldig fort kælking. Jeg har trua på at hvis det trenes på offensivt spill, vil det løsne defensivt fordi de slipper det evige trykket som gjør at man fort blir stressa og ukonsentrert.

                                          Mot Brann ble vi egentlig bare tatt på alt vi er dårlige på for øyeblikket. Den kampen kan glemmes. Vi var mye bedre defensivt i LSK-Hallen da vi fikk til bedre offensivt spill. Just a reminder!
                                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                          Kommentar

                                          Working...