LSK anno 2012

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bibaboy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 712

Opprinnelig skrevet av Felt C
    Det er selvfølgelig fleip om at man vil bytte trener allerede nå.Det trodde jeg var innlysende.
    Jeg lar meg ikke overraske over hva som blir postet på dette forumet. Jeg tror Haglund kommer til å få skikk på laget hvis vi får et par skikkelig gode spillere samt at han får litt tid til å sette laget.
    Fugla Forever

Kommentar

• sigurdsen
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 1826

Regner med at PVM er tiltenkt rollen som sentral midt, ved siden av Roger?

Laget vil vel forhåpentligvis se slik ut:

Ramovic

Westerberg - Scheel - Kippe - Ringstad/ny VB?

Roger - Vagaan Moen

Palmi/Knudtzon - BBS - Anderson

Ny spiss

får vi inn en klassespiss, så begynner det å ligne på noko

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av sigurdsen
        Regner med at PVM er tiltenkt rollen som sentral midt, ved siden av Roger?

Laget vil vel forhåpentligvis se slik ut:

Ramovic

Westerberg - Scheel - Kippe - Ringstad/ny VB?

Roger - Vagaan Moen

Palmi/Knudtzon - BBS - Anderson

Ny spiss

får vi inn en klassespiss, så begynner det å ligne på noko
        Neppe. LSK skal vel spille i 4-4-2 eller 4-4-1-1, noe dem i hvertfall har gjort hittil. Så da blir det nok mer slik med dagens stall:

Ramovic

Westerberg - Scheel - Kippe - Ringstad

Palmi - Roger - Vagaan Moen - Bolly

BBS - Andersson

Med dagens stall.

Kommentar

• Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

Sånn som jeg ser det nå så mangler vi en venstrekant. Bergmann og Andersson blir gode med gode spillere bak seg, lukter mye mål her nå.

Dette snudde trua mi på 2012

Kommentar

• Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

Opprinnelig skrevet av *46*
            Neppe. LSK skal vel spille i 4-4-2 eller 4-4-1-1, noe dem i hvertfall har gjort hittil. Så da blir det nok mer slik med dagens stall:

Ramovic

Westerberg - Scheel - Kippe - Ringstad

Palmi - Roger - Vagaan Moen - Bolly

BBS - Andersson

Med dagens stall.
            Haglund har sagt at han ønsker å spille 4-2-3-1... Kall det gjerne 4-4-1-1 eller 4-5-1, men 4-4-2 er det ikke.

Kommentar

• Mikki Mifsud
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2005
              • 244

Så håper vi på Tarik + Heidar

Neida, dette var gode nyheter! Velkommen!

Kommentar

• glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1252

Takker ledelsen for en signering av spiller som garantert vil heve laget. Ser fortsatt flere setter opp lagoppstillingene med Kippe i midtforsvaret. Vet ikke om han holde lenger. Hmmmmm. Vi får se.
                Last edited by glasgow; 27.02.2012, 21:48.

Kommentar

• Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

Er ikke det naturlie at han spiller nettopp venstre kant?

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Med Vaagan Moen inne blir nok 4-4-2 (4-4-1-1) gjennomgangsmelodien for 2012, ja. Og behovet for en spiss ikke like prekært, Björn og Johan på topp. Nå blir nok fokuset en venstreback, og det blir max en ny signering før seriestart. Og det lever jeg egentlig greit med, det er ikke i år vi skal hevde oss helt i toppen.

Kommentar

• Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

Han er ikke klar enda. Per dags dato er dette bare rykter. Faen hvis Tv2 bommer igjen, de har bomma før.

Kommentar

• Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

Opprinnelig skrevet av Ola
                        Er ikke det naturlie at han spiller nettopp venstre kant?
                        Hvorfor? Fordi han er best med venstreslegga si eller fordi han selv vil spille sentralt? Nei la han spille sentralt i banen så han kan banke ballen i mål titt og ofte!!

Kommentar

• Trondeo
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3062

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                          Han er ikke klar enda. Per dags dato er dette bare rykter. Faen hvis Tv2 bommer igjen, de har bomma før.
                          Romerikes Blad hadde også artikkel om PVM klar før TV2 publiserte sin. Så når det kommer frem fra flere hold, er det nok god sannsynlighet for at det er hold i "ryktene".

Kommentar

• sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1826

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Med Vaagan Moen inne blir nok 4-4-2 (4-4-1-1) gjennomgangsmelodien for 2012, ja. Og behovet for en spiss ikke like prekært, Björn og Johan på topp. Nå blir nok fokuset en venstreback, og det blir max en ny signering før seriestart. Og det lever jeg egentlig greit med, det er ikke i år vi skal hevde oss helt i toppen.
                            Står vel i RB artikkelen at det blir minst en ny signering, og maks tre nye. Det som blir viktig nå er å få spillt inn PVM med en gang, både fordi han selvfølgelig trenger å bli kjent med lagkameratene og motsatt, men han har vel ikke spilt noe særlig kamper på lang tid. Og hvordan har han egentlig trent siden han ble løst fra kontrakten? 1 måned på tredemølla, eller har han trent med et annet lag?

Kommentar

• Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                              Romerikes Blad hadde også artikkel om PVM klar før TV2 publiserte sin. Så når det kommer frem fra flere hold, er det nok god sannsynlighet for at det er hold i "ryktene".
                              Joda, sant det. Men de skriver at han er NÆR lsk. De tør tydeligvis ikke å ta noen sjanser med at han er "klar" eller "så godt som klar"

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

Igjen må jeg bare blåse ut en viss frustrasjon over at vi ikke gjorde et seriøst forsøk på GIF Sundsvalls venstrekant Skulason. Powell ville ha ham.

Kommentar

• Martin83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 794

Opprinnelig skrevet av glasgow
                                  Ser fortsatt flere setter opp lagoppstillingene med Kippe i midtforsvaret. Vet ikke om han holde lenger. Hmmmmm. Vi får se.
                                  Jeg er uenig. Med bedre medspillere rundt seg vil jeg anta at han blir bedre enn han var i fjor. Tar man hensyn til hans historikk så vil han levere sakene også i år. Se i quote-en min nedenfor, så ser du at Kippe siden 2009 blir bedre og bedre ranket sammen med de andre midtstopperne i ligaen.

Postet denne i kamptråden til Brann vs LSK (mener den fortjener en repetisjon, fakta er fakta):

Opprinnelig skrevet av Martin83
                                  Hvis vi kan bruke VGs karakterer så er fasiten slik:
                                  2011: Kippe har kun Hovland foran seg på lista2010: Kippe er fjerde beste stopper etter Denidov, Muri og Koppinen2009: Kippe er syvende beste stopper i ligaen etter Piiroja, Stadgaard, Goodson, Fevang, Demidov, Reginiussen2008: Kippe er 11. beste stopper2007: Kippe er nest beste stopper etter Wæhler2006: Kippe er fjerde beste stopper etter Per Nilsson, Ronny Johnsen og Piiroja

Jeg har laget en maratontabell de siste 6 årene med de spillerne broren din nevner. I tillegg har jeg tatt med Piiroja og Reginiussen ettersom de har vært tonengovende. Wangberg har ikke hatt nok kamper til å komme på VGs liste.

Man kan si mye om VGs karakterer, men de gir en ok indikasjon.

[ATTACH=CONFIG]2003[/ATTACH]

Tabellen viser at Kippe er høyere enn snittet i alle sesongene bortsett fra 2008, også når alt summeres opp. Totalbildet viser at kun Piiroja og Hovland ligger foran.

Av de broren din nevner som «mye» bedre så er det kun Hovland som som i praksis er det.

Er det Kippes feil at han ikke har gode nok medspillere? Jeg synes vi skal være glad for at han har holdt ut så lenge som han har i LSK.

Kommentar

• glasgow
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1252

Jeg er uenig. Med bedre medspillere rundt seg vil jeg anta at han blir bedre enn han var i fjor. Tar man hensyn til hans historikk så vil han levere sakene også i år. Se i quote-en min nedenfor, så ser du at Kippe siden 2009 blir bedre og bedre ranket sammen med de andre midtstopperne i ligaen.

Postet denne i kamptråden til Brann vs LSK (mener den fortjener en repetisjon, fakta er fakta):
                                    Jeg er klar over betydningen Kippe har for LSK. Han får sikkert en del ekstra på vg børsen for å score mål i hver sessong også. Syntes forøverig at han har noen klønete opptredner i treningskampene så langt i år.
                                    Men som du skriver med bedre medspillere rundt seg, og en ny førstekeeper.
                                    Så kan det jo hende vi holder nullen i noen kamper i år.
                                    Det er der vi uasnsett skulle begynne i følge Haglund.
                                    Kippe må ta noe av skylda, samt Logi.

Men vi får se hva han leverer som kaptein i 2012.

Kommentar

• Ginola
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2010
                                      • 549

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Igjen må jeg bare blåse ut en viss frustrasjon over at vi ikke gjorde et seriøst forsøk på GIF Sundsvalls venstrekant Skulason. Powell ville ha ham.
                                      Hva er så spesielt med denne Skulason? Han spiller på nivå 2 i Sverige. Liten og lett, og kanskje rask? Statistikken hans med 6 mål og 5 målgivende på 28 kamper er ok, men det er tross alt nivå 2 i Sverige... har aldri sett han spille selv så jeg vet kanskje ikke hva vi går glipp av, men han virker ikke ekstraordinært god.
                                      Namn: Ari Skúlason • Född: 1987
                                      • Längd: 170 cm
                                      • Vikt: 65 kg
                                      • Position: Mittfältare
                                      • Statistik i år: 28 matcher, sex mål och fem assist
                                      • Klubbar i karriären: KL Valur, Heerenveen, Häcken, GIF Sundsvall

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Opprinnelig skrevet av Ginola
                                        Hva er så spesielt med denne Skulason? Han spiller på nivå 2 i Sverige. Liten og lett, og kanskje rask? Statistikken hans med 6 mål og 5 målgivende på 28 kamper er ok, men det er tross alt nivå 2 i Sverige... har aldri sett han spille selv så jeg vet kanskje ikke hva vi går glipp av, men han virker ikke ekstraordinært god.
                                        Namn: Ari Skúlason • Född: 1987
                                        • Längd: 170 cm
                                        • Vikt: 65 kg
                                        • Position: Mittfältare
                                        • Statistik i år: 28 matcher, sex mål och fem assist
                                        • Klubbar i karriären: KL Valur, Heerenveen, Häcken, GIF Sundsvall
                                        GIF Sundsvall rykket opp og er klar for Allsvenskan i år.

En kjapp tekniker med et godt venstrebein, tror han hadde passet ypperlig i Haglunds filosofi. Viktigst av alt, vi hadde fått en naturlig venstrekant på venstrekanten.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2009
                                          • 1606

Du mener at en subjektiv børs er fakta??? Får du plistre meg ta deg sammen.

Den lange mannen ser fortsatt like usikker ut med ball, og det forstyrrer hele laget. Er mer krav til passningsskikkelighet i ligaen for hvert år som går. Men han har dessverre klippekort, for vi har gamlisser og juniorer som utfordrere.

Kommentar

Working...