LSK anno 2012

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
    Du mener at en subjektiv børs er fakta??? Får du plistre meg ta deg sammen.
    Det er vel mer at de som ikke har huet i ræva og som i utgangspunktet vurderer ham objektivt, ser at Kippe har levert år etter år. Haglund må være passe mongo som ikke ser at Kippe er så fantastisk ræva.

Alternativt så kan man helle mer til min teori om at sytekoppene som nå skal kippe Kippe på huet og røva ut av Åråsen, ikke akkurat er Mensa-materiale... For å si det mildt...
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• glasgow
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 1252

Lamanga børsen til RB.

Frode Kippe 4: Nær en treer etter svake kamper. Redder seg litt inn på gode treninger og sin sentrale rolle som kaptein. Ikke i form.

Får håpe RB ikke er medlem i Mensa. For da ligger vi dårlig ann Ronnie.

Jeg skal ikke lede et hylekor som vil kippe kippe. Satser på at hele laget hever seg og tetter igjen bedre enn i 2011.

På tide og se fremover mot Hønefoss, Vif og RBK. seriestart nærmer seg.

Kommentar

• Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

Hvordan kan RB mene at hans sentrale rolle som kaptein redder han fra 3er. Er det ikke da enda viktigere å prestere?
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• nebbjævel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2009
          • 511

Enig i at Kippe har levert år etter år. Et fyrtårn i laget uten tvil i dobbelt forstand. Men han har et forbedringsmonn i avleveringene, og som kaptein på laget har han også en dirigentrolle å fylle i spillet framover. Der har han ikke hatt særlig suksess.

Kommentar

• Jan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2007
            • 386

Opprinnelig skrevet av nebbjævel
            Men han har et forbedringsmonn i avleveringene, og som kaptein på laget har han også en dirigentrolle å fylle i spillet framover.
            Virker som at han har fått med seg det. Hadde hvert flott om noen fortalte han at det helst burde skje langs bakken. Selv om han har endel bra krosspassninger iblant.

Kommentar

• *46*

Å dømme noen etter treningskamper, hvor det ikke deles ut poeng er litt søkt. Skulle det se like trist ut etter ti serieomganger, skal jeg vurdere om jeg er mer enig.

Det er vel strengt tatt bare i Norge hvor treningskamper teller så "mye". Der og da, under kampen mot brann, var også jeg i harnisk. Det skylder jeg derimot på at det var i kampens hete. Får man ting litt på avstand, ser i hvertfall ikke jeg så tungt på det.

Kommentar

• erikh
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2008
                • 443

Jeg er enig i at Kippe ikke har sett bra ut i treningskampene. Men når du har vært blant lagets beste spillere i ørten sesonger på rad, og vært blant tippeligaens desidert beste stoppere, da har du gjort deg fortjent til å vises såpass respekt at du ikke dømmes til avleggs og dårlig før det er spilt en eneste seriekamp.

Jeg er for å ha et kritisk blikk til spillere på forumet (jeg gjør det ofte selv), men det blir så bastant i kritikken av Kippe. Det er ikke snakk om at han er ute av form og trenger tid på å spille seg inn i matchform gjennom oppkjøringa, nei, han er liksom avskrevet som umoderne og talentløs...det blir helt idiotisk for min del når han har prestert så mye i nær fortid. I fjor var han også en bauta. Jeg er enig med *46* - la oss gi den mannen noen seriekamper, så kan man heller ta en vurdering da.

Kommentar

• kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2429

Kippe må få en Hangeland rolle. En som rydder opp og avleverer til nærmeste spiller. Ikke en som på død og liv skal sette igang spillet. Snarere tvertimot. Det får bli Scheels rolle i midten iår.
                  Blir noe komisk over de 2-3 obligatoriske pasningene Kippe og Scheel imellom, i søken på bedre alternativer, før det går automatikk i at Kippe mæler
                  ballen opp mot Fredrik.
                  Når det er sagt er Kippe en av de få spillerne som er selvskrevne på LSK.

Kommentar

• dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

Frode Kippe kommer til å blomstre i år DERSOM han får en midtbane som duger. Midtbanen har vært LSKs akilleshæl de siste sesonger, direkte svak. Er helt sikker på at Kippe er på hugget mot Hønsa da det virkelig gjelder. Men når det er sagt Frode er inne i sin siste sesong og har mye annet å tenke på, samt at han begynner å eldes så klubben bør lete etter erstattere. Ser ingen i klubben nå.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Frode Kippe kommer til å blomstre i år DERSOM han får en midtbane som duger. Midtbanen har vært LSKs akilleshæl de siste sesonger, direkte svak. Er helt sikker på at Kippe er på hugget mot Hønsa da det virkelig gjelder. Men når det er sagt Frode er inne i sin siste sesong og har mye annet å tenke på, samt at han begynner å eldes så klubben bør lete etter erstattere. Ser ingen i klubben nå.
                      Har jo Høibråten da, men han er jo knapt nok tørr bak øra.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Martin83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 794

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                        Du mener at en subjektiv børs er fakta??? Får du plistre meg ta deg sammen.

Den lange mannen ser fortsatt like usikker ut med ball, og det forstyrrer hele laget. Er mer krav til passningsskikkelighet i ligaen for hvert år som går. Men han har dessverre klippekort, for vi har gamlisser og juniorer som utfordrere.
                        Sorry, har tatt meg sammen nå. Derfor fant jeg frem til TV2s spillerbørs for de samme årene.

Kippe.jpg

TV2s spillerbørs sier det samme som VGs, nemlig at Kippe leverer år etter år; han blir også av de ranket som #3 på maratontabellen.

En spillerbørs, mener jeg, er kanskje den mest objektive måten å vurdere en spillers prestasjoner på. Spesielt dersom man sammenligner og slår sammen forskjellige redasjoners karakterer. Spillerens børskarakter blir satt av forskjellig person fra runde til runde og er dermed spredt over forskjellige subjektive personers meninger.

Uansett er det klart at Kippe er ikke den beste pasningsspilleren i tippeligaen, men jeg tror han kan gjøre en god og dynamisk figur ved siden av Scheel. Jeg tror de på mange måter utfyller hverandre.

For de som er skeptiske til statistikk og sport så anbefaler jeg filmen Moneyball med Brad Pitt.

Kommentar

• Ginola
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2010
                          • 549

Blir midtbanen bedre blir også forsvaret bedre. Slik vi fremsto i fjor var det kun Gisse, som til tider tok tak og ryddet opp foran forsvaret og bidro defensivt. Slik det har vært har ikke midtbanen demmet opp godt nok, og har flere horible balltap som førertil æøkt press på forsvaret. Unngår vi balltap på midtbanen til stadighet er mye gjort. men noe som virkelig må strammes opp er defensive dødballer. Jeg husker ikke hvor mange mål vi slapp inn på frispark og hjørnespark, men det var altfor mange. Virker som det har manglet tæl og innsats, og det MÅ forbedres. Slepper inn altfor lette mål på dødball.

Kommentar

• Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

Jeg foretrekker at Kippe & co er i form om en måneds tid og fremover, i stedet for på La Manga hvor resultater kun har akademisk interesse. Eller mener dere med høyest "korsfest - korsfest" røst at spillerne skal være i toppform hele året igjennom?

Måtte Gud forby at LSK noen gang blir et supporterstyrt fotballag...
                            Knurr...

Kommentar

• christoffer
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2004
                              • 326

En ting skal sies, børsen til tv2, vg, dagbladet osv blir vurdert av sommervikarer og ymse journalister som ikke har spesielt peil på fotball..

Man trenger heller ikke være mensa-forsker for å se at kippe kælker ballen hver gang han får den, og for spillere som FG er jo det ganske håpløst.. Men regner med at Haglund legger opp til at det er kippe som skal gå i duellene, og at Scheel skal sette i gang spillet..

Kommentar

• *46*

Jeg mener Ruben burde dyrkes som stopper. Der tror jeg han kan gjøre det best i fremtiden.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

Beste laget med PVM i mener jeg:

Psycho-Sead

Jesper-Scheel-Kippe-Ringen

Palmi-Kai Roger-PVM-Bolly

Andersson

Björn

Alternativt

Sead

Jeppe-Scheel-Frode-Ringen

Bolly-Roger-Palmi/Midtgaarden-PVM

Andersson

Björn
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av christoffer
                                    Man trenger heller ikke være mensa-forsker for å se at kippe kælker ballen hver gang han får den, og for spillere som FG er jo det ganske håpløst.. Men regner med at Haglund legger opp til at det er kippe som skal gå i duellene, og at Scheel skal sette i gang spillet..
                                    Man trenger ikke være medlem av Mensa for å forstå at mæling av ballen mot spiss, også skyldes manglede spillbarhet i midtbaneleddet - det leddet som også har stått for en rekke balltap. Skal Kippe gnu på ballen alene i forsvar, eller skal han spille den på en av de spillerene som hele tiden ønsker ballen? Synes det er ett beretiga spørsmål.

Ta feks innkast. Hvor mange andre lag brukte like langt tid samlet på det i 2011 som LSK? Sannsynligvis ingen. Det var nærmest like sprøtt som når prinsessen lekte tampen med en erkeengel - ingen ville ha ballen! Da er det ikke lett å få gitt den fra seg. På dette området håper jeg M&M klarer å få inn endringer i laget og spillernes hode.

Kommentar

• christoffer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2004
                                      • 326

Enig i det.

Kommentar

• McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5102

Opprinnelig skrevet av christoffer
                                        En ting skal sies, børsen til tv2, vg, dagbladet osv blir vurdert av sommervikarer og ymse journalister som ikke har spesielt peil på fotball..
                                        Fakta er en fin rød bil. Børsen til Dagbladet/TV2 blir satt av TV2-kommentator. VG-børsen blir satt av sportsjournalisten som dekker kampen. Hvordan du kan bombastisk uttale at disse er sommervikarer/ikke peiling på fotball vet jeg ikke.

Kommentar

• Rune
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2008
                                          • 1229

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                          Fakta er en fin rød bil. Børsen til Dagbladet/TV2 blir satt av TV2-kommentator. VG-børsen blir satt av sportsjournalisten som dekker kampen. Hvordan du kan bombastisk uttale at disse er sommervikarer/ikke peiling på fotball vet jeg ikke.
                                          Hadde de hatt peiling på fotball hadde Kippe vært høyere opp på spillerbørsene de 10 siste årene.
                                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

Working...