LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oddis
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 2744

    Veldig mange på forumet her er skikkelig bekymret over hvordan sesongen skal gå. Men som vanlig topper RB negativitetsskalaen i stor, stor stil!



    Grunn til å være bekymret

    Etter LSKs treningsleir er det så mange spørsmål at det er vanskelig å vite hvor en skal begynne. Nå har manglende resultater og svakt spill også begynt å bekymre den sportslige ledelsen.
    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

    Kommentar

    • Hel1017
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Oct 2008
      • 196

      Opprinnelig skrevet av Oddis
      Veldig mange på forumet her er skikkelig bekymret over hvordan sesongen skal gå. Men som vanlig topper RB negativitetsskalaen i stor, stor stil!



      Grunn til å være bekymret

      Etter LSKs treningsleir er det så mange spørsmål at det er vanskelig å vite hvor en skal begynne. Nå har manglende resultater og svakt spill også begynt å bekymre den sportslige ledelsen.
      Syns det var merkelig at RB valgte å trykke denne artikkelen nå, når det skjer så mange positive og oppløftende ting rundt klubben. Gode spillere har kommet og flere er ettersigende på vei inn.

      RB burde være en bidragsyter til å skape positiv blest og entusiasme rundt klubben. Og det har skjelden vært mer grunn til det enn nå.

      Skulle nesten tro at RB hadde en skjult agenda her...?

      Lar meg faktisk provosere av Torvik. Selv om han jo har rett i enkelte ting, så var det en merkelig krass artikkel å trykke nå.
      Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av Hel1017
        Syns det var merkelig at RB valgte å trykke denne artikkelen nå, når det skjer så mange positive og oppløftende ting rundt klubben. Gode spillere har kommet og flere er ettersigende på vei inn.
        En svenske ville kalt det "taskig timing". Noe jeg også mener dem har. 1 måned til seriestart. Tror ikke på seriegull, men et bedre lag en 2011.

        Kommentar

        • Aamodta
          Medlem
          Bøffel
          • Jun 2008
          • 33

          Kanskje han vet mer enn oss, og at vi igjen blir snytt for de store signeringene?

          Kommentar

          • Ginola
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2010
            • 549

            Han har rett i mye av det han skriver. Vi har stortsett sett det samme som han. Timingen kan diskuteres, men skal ikke si at jeg er uenig i det han skriver. Selvom mannen er ODD supporter...

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              Opprinnelig skrevet av Hel1017
              Syns det var merkelig at RB valgte å trykke denne artikkelen nå, når det skjer så mange positive og oppløftende ting rundt klubben. Gode spillere har kommet og flere er ettersigende på vei inn.
              Uenig. Det er tvert i mot veldig naturlig å lage en slik oppsummering nå. Hvilket de har gjort hvert eneste år etter La Manga-oppholdet. Bra med en realitetssjekk en måned før seriestart. Avisa må kunne gjøre dette uten at man mistenker en skjult agenda.
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • Mikki Mifsud
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Sep 2005
                • 244

                Opprinnelig skrevet av Aamodta
                Kanskje han vet mer enn oss, og at vi igjen blir snytt for de store signeringene?
                Slapp nå av, Jon Midttun Lie og Mads Dahm kommer.

                Kommentar

                • Reyrey
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2010
                  • 379

                  Opprinnelig skrevet av Hel1017
                  Syns det var merkelig at RB valgte å trykke denne artikkelen nå, når det skjer så mange positive og oppløftende ting rundt klubben. Gode spillere har kommet og flere er ettersigende på vei inn.

                  RB burde være en bidragsyter til å skape positiv blest og entusiasme rundt klubben. Og det har skjelden vært mer grunn til det enn nå.

                  Skulle nesten tro at RB hadde en skjult agenda her...?

                  Lar meg faktisk provosere av Torvik. Selv om han jo har rett i enkelte ting, så var det en merkelig krass artikkel å trykke nå.
                  Tragisk nok, så kjenner jeg noen som jobber på Romerikets Blad i Lillestrøm, og de holder med søppel laget.. Så sikkert derfor, synes de bør renske opp i rb, for det er tross alt VÅR avis!!!
                  LSK i med- og motgang <3

                  Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                  Kommentar

                  • CFD
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2319

                    Skal bli spennende å se hvordan PVM blir brukt. Jeg ser absolutt på PVM som en som spiller offensiv sentral midtbane. Han kan selvsagt brukes på venstrekanten ,men han vil uten tvil skjære inn slik at vi ikke holder bredden slik at det å bruke PVM i den posisjonen vil bli en halvgod løsning som også blokkerer for noen andre i klubben som kan gjøre den jobben like godt.
                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      Han kommer til å brukes sentralt på midtbanen, antakelig med noe mer offensiv frihet enn Roger. Litt som arbeidsfordelingen til Schweinsteiger og Khedira sentralt for Tyskland i VM i 2010, for å sammenligne med et annet lag som spiller med to sittende midtbanespillere.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Han kommer til å brukes sentralt på midtbanen, antakelig med noe mer offensiv frihet enn Roger. Litt som arbeidsfordelingen til Schweinsteiger og Khedira sentralt for Tyskland i VM i 2010, for å sammenligne med et annet lag som spiller med to sittende midtbanespillere.
                        Ikke rart det er enkelt å spille seg i gjennom vår midtbane om de sentrale midtbanerspillerne sitter. De bør begynne å løpe synes nå jeg.

                        Fra spøk til revolver; PVM er en klassesignering av LSK - jeg tør dog ikke å juble før jeg ser nyheten på lsk.no. Når han er på plass begynner laget å ta form for 2012, og det er lov å håpe på noe annet enn nedrykksstrid.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          Kan ikke PVM bli brukt som dyp midtbanespiller? Er et must å ha en god pasningsfot i den posisjonen
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            Jo, han kan spille dypt. Men han er såpass bra framover at han må få litt mer frihet enn makkeren. 90 % av alle som spiller 4-2-3-1, 4-4-1-1 eller 4-4-2 gir den ene sentrale noe mer frihet framover, til tross for at begge de sentrale i utgangspunktet er dype/sittende.
                            Last edited by Lars; 28.02.2012, 15:50.

                            Kommentar

                            • Hel1017
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Oct 2008
                              • 196

                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Uenig. Det er tvert i mot veldig naturlig å lage en slik oppsummering nå. Hvilket de har gjort hvert eneste år etter La Manga-oppholdet. Bra med en realitetssjekk en måned før seriestart. Avisa må kunne gjøre dette uten at man mistenker en skjult agenda.
                              Som det skrives her, så er RB vår og LSKs avis, og hvis det er et tidspunkt det skal skrives om klubben i rosende og entusiastiske ordlag så er det nå. Så kan heller RB få svinge pisken når alvoret begynner og hvis resultatene skulle utebli.

                              Skjult agenda var kanskje satt litt på spissen. Jeg tar den.

                              Men negative avisartikkler nå er ingen bidragsyter til å lokke publikum til Åråsen stadion for å se norges "beste" fotballlag.

                              Glem surmaga journalister!!! Jeg tror vi har en positiv sesong i møte. Tar nok ikke medalje, men har godt håp for topp 6.
                              Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                              Kommentar

                              • mats
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 621

                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Jo, han kan spille dypt. Men han er såpass bra framover at han må få litt mer frihet enn makkeren. 90 % av alle som spiller 4-2-3-1, 4-4-1-1 eller 4-4-2 gir den ene sentrale noe mer frihet framover, til tross for at begge de sentrale i utgangspunktet er dype/sittende.
                                Helt enig, man skal ikke dra noen paraleller til spurs, men Luca M spiller i en slik rolle for spurs. Som to sentrale, men er mye med offensivt, der er parker 90% defensiv, akkuratt som Roger blir! Dette blir konge!

                                ----BBS-----
                                Bolly- Johan- Palmi
                                --PVM-- Roger

                                ______________________________________
                                --------BBS-------
                                -------Johan-----
                                Bolly- PVM - Roger - Palmi

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2151

                                  Sånn jeg ser det,har vi iallefall 1 "åpen" plass på laget.Det er vesntre kant. Hvorfor ikke nå drille inn Fredrik på den plassen? Uten tvil er han god nok for laget nå.Greit BBS ogAndersson kommer før han på spissplassen,men jeg er sikker på at han allerede nå,er bedre enn de kantspillerne vi har.Greit ikke venstre er den ideelle sida for han,og jeg i utgangspunktet ikke er fan av å bruke folk på uvante plasser.Men den farten og arbeidskapasiteten han har,ser jeg han som et mye bedre alternativ,enn både Bolly,Erling eller hvem andre som er påtenkt den plassen,i dagens stall.

                                  Vi kunne også kanskje bygd opp en relasjon på venstresida med Ringen og Guldbransen,som vi kan ha med langt inn fremtida?
                                  Last edited by Playboy1; 28.02.2012, 16:59.

                                  Kommentar

                                  • Pasi Rasimus
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Feb 2010
                                    • 226

                                    [QUOTE=Christoffer;497463]Man trenger heller ikke være mensa-forsker for å se at kippe kælker ballen hver gang han får den, og for spillere som FG er jo det ganske håpløst.. Men regner med at Haglund legger opp til at det er kippe som skal gå i duellene, og at Scheel skal sette i gang spillet..[QUOTE=Christoffer;497463]

                                    Alle som har vært på FM har forstått at Kippe må spilles som en limited defender, mens Scheel er en Central defender, kanskje tilogmed dyrkes frem som en Ballplaying defender.

                                    Fra spill til realitet så må Vaagan med sitt venstrebein brukes mer fritt(offensivt). Roger har jo vist seg som vår Austin og bår ta den mest "sittende" rollen. Sterkere kar fines ikke øst for dovre.. Men Vaagan MÅ sentralt.

                                    Kommentar

                                    • tilt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 813

                                      Stort sett alle førstelagsoppstillinger jeg ser her på forumet har Bolly som førstevalg på venstrekanten. (og hva er alternativene?)
                                      Bolly er jo bra på sitt beste men fryktelig varierende. Ringstad likeså.
                                      Greit at begge disse trenger spilletid og bør satses på, men jeg mener definitivt at det nå bør være den viktigste rollen/plassen å forsterke. Det beste ville være å finne en som kan bekle både back og vingrollen. (en Parr / J.A Riise type spiller)
                                      Primært bør det nok være en defensiv skolert back, så kan Ringen evnt være backup på begge plassene slik han og Bolly slåss om vingplassen. Klar over at dette er en evig topic da gode vestrebeinte spillere er vanskelige å finne men sånn det ser ut pnt er det der man bør forsterke. ( Kanskje en stor sterk spiss i tilegg...)
                                      livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                      https://twitter.com/#!/KjetiI

                                      Kommentar

                                      • nebbjævel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2009
                                        • 511

                                        Hel1017,
                                        Det er ikke avisens oppgave å skrive positivt om klubben. Den er ikke LSK's avis. Journalistens oppgave i slike kommentarartikler er å avlevere sin vurdering av situasjonen slik den framstår for ham/henne.

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2936

                                          Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                          Sånn jeg ser det,har vi iallefall 1 "åpen" plass på laget.Det er vesntre kant. Hvorfor ikke nå drille inn Fredrik på den plassen? Uten tvil er han god nok for laget nå.Greit BBS ogAndersson kommer før han på spissplassen,men jeg er sikker på at han allerede nå,er bedre enn de kantspillerne vi har.Greit ikke venstre er den ideelle sida for han,og jeg i utgangspunktet ikke er fan av å bruke folk på uvante plasser.Men den farten og arbeidskapasiteten han har,ser jeg han som et mye bedre alternativ,enn både Bolly,Erling eller hvem andre som er påtenkt den plassen,i dagens stall.

                                          Vi kunne også kanskje bygd opp en relasjon på venstresida med Ringen og Guldbransen,som vi kan ha med langt inn fremtida?
                                          Er så enig! Jeg syns han bør drilles som kant. Han har ikke verdens beste avslutningsegenskaper (selv om han kan få det) men han er den eneste på laget nesten, som kan runde en mann. En slik ving har vi mangla siden Påsan. Dessuten jobber han knallhardt defensivt noe som også er viktig for en kant og kan dermed avlaste Ringstad litt. Jeg tenker Fredrik først og fremst på høyre men siden vi har en der nå så kan vi prøve han på venstre. Han er bedre enn Bolly og rett og slett for god og viktig til å settes ut av laget.
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...