LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Vet at det er helt mot planen til Haglund, men Om vi skal ha FG, Johan og Björn på banen samtidig så vil det beste være å bruke BBS bak Fredrik og Johan til venstre.

    Johan har spilt til venstre en god del før, og FG har vært svært mye bedre på høyrevingen enn venstrevingen, på venstrevingen har han så vidt jeg har sett bare hatt svake kamper. BBS har også vist langt mer bak spissen enn han har vist som målscorer.

    Om FG skal spille ving, så må det nok være på høyre,da får vi heller flytte Palmi over på venstre.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Den oppstillinga tror jeg du får se hvert skuddår med skadeplagene hos BBS og Johan. Tror disse to vil veksle mellom trimsykkelen og offensiv spissrolle.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Opprinnelig skrevet av reka
        Den oppstillinga tror jeg du får se hvert skuddår med skadeplagene hos BBS og Johan. Tror disse to vil veksle mellom trimsykkelen og offensiv spissrolle.
        Greit at de er skadeplaga og at de dermed har forsiktig sesonginnledning, men du skal ikke se bort fra at de får noen kamper sammen uansett. BBS hadde 20 matcher i ligaen i fjor før han ble skada, og spilte 25 i 2010. Johan hadde 22 i fjor og 18 i 2010. Så de har da tilbrakt litt tid på fotballbanen og kommer nok til å spille litt i 2012 også.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Vet at det er helt mot planen til Haglund, men Om vi skal ha FG, Johan og Björn på banen samtidig så vil det beste være å bruke BBS bak Fredrik og Johan til venstre.

          Johan har spilt til venstre en god del før, og FG har vært svært mye bedre på høyrevingen enn venstrevingen, på venstrevingen har han så vidt jeg har sett bare hatt svake kamper. BBS har også vist langt mer bak spissen enn han har vist som målscorer.

          Om FG skal spille ving, så må det nok være på høyre,da får vi heller flytte Palmi over på venstre.
          Etter at Ujah ble solgt i fjor sommer viste Björn mer enn gode nok scoringsegenskaper fram til han ble skadet ut året. At Björn ikke holder mål som frontspiss og målscorer er bullshit. Vi har i tillegg en sulten Fredrik som kan ha godt av å være i utfordrerposisjon kommende sesong som et godt andrevalg. Det burde herske liten tvil om at det viktigste er å få inn en ny forsvarsspiller, da spesielt venstreback. Kippe må også løfte seg til gammelt nivå og laget trenger sårt trening i defensiv kollektiv samhandling. LSK sliter ikke med å score mål, men man kan vel telle på én hånd antall ganger vi har holdt nullen, da innkludert første runde i cupen og treningskamper. Sånt blir man ikke et topplag av.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • armykanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 742

            Jeg har aldri vært så bombesikker før. Jeg mener seriøst at hvis laget får ting til og stemme og vi nå får inn pvm og kanskje en til. Så vil FG bøtte inn med mål. Bare han putter litt i treningskampene og får en viss selvtillit, pluss gode lagkamerater rundt seg, så blir han en av de værste å møte i tippeligaen. Jeg mener hvem faen trenger Markus Pedersen, vi har jo Fredrik Guldbrandsen! Jeg mener helt klart at vi har et av de mest talentfulle spissene i hele landet. (FG&BBS)

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4112

              Lokomotive Lillestrøm

              Sakset fra intervjuet med Haglund på rb.no, se nyhetstråden:

              – Spillerne kommer til å se mye piggere ut i løpet av de neste 14 dagene. Deretter vil laget gradvis bli mer samspilt. Etter hvert vil vi være som et lokomotiv, tror Haglund.

              Elska þetta félag

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Etter at Ujah ble solgt i fjor sommer viste Björn mer enn gode nok scoringsegenskaper fram til han ble skadet ut året. At Björn ikke holder mål som frontspiss og målscorer er bullshit.
                Han holder definitivt mål som frontspiss. Problemet er bare at han som frontspiss holder høyt tippeliganivå mens han litt lenger bak på banen dominerer og holder champions league-nivå. Eneste grunnen til å bruke Björn som toppspiss som jeg kan se er at det er det han ønsker selv. Dette vil dermed gi oss større mulighet til å beholde han.

                En annen ting er at jeg er skeptisk til Andersson i den offensive rollen. Han er en meget god spiller, men har en tendens til å forsvinne i store deler av matchen. Han er ikke en type som tar for seg og kriger og dominerer når vi sliter. Dette var tydelig i flere stabæk-kamper og også i enkelte treningskamper hittil. Hvor var han mot Brann f.eks? Tror vi björn hadde vært like usynlig i en slik match? Andersson er også en type det er lettere å markere ut enn Björn.

                Når det kommer til Fredrik så har jeg vært en av hans største kritikere. Jeg har sett han gjøre gode kamper på juniorlag og 2. lag i flere år uten å utvikle seg som målscorer. Han har stadig kommet seg til hauger med sjanser og putta på ca. 10%. Men jeg synes for første gang jeg ser fremskritt for Fredrik på dette området i vinter. Han har spilt kamper der vi slettes ikke har hatt hauger med sjanser, men alikevel putta i halvparten av kampene og er med det lagets toppscorer. Jeg har dermed et litt større håp enn tidligere om at han skal utvikle seg som målscorer. Han har allerede omtrent alt annet.

                Liker uttalelsene til Haglund i rb om at Gulbrandsen har vært lagets beste spiller og selvskreven hittil og at det kan bli aktuelt å endre på plasser. Dette laget ser svært bra ut:

                Gulbrandsen
                Andersson - Sigurdarson - Palmason
                Moen - Roger
                Ringstad - Kippe - Scheel - Westerberg
                Ramovic

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  Nå ser det jo ut som vi skal spille mer eller mindre ren 4-4-2, så forskjellen på spissrollene er ikke så stor som i Bergs rene 4-4-1-1. Da Björn spilte sammen med Ujah, var han til tider mer offensiv midtbane enn spiss. I treningskampene har spissene jobbet tett sammen, selv om Andersson har møtt noe mer enn makkeren. Så dersom det blir Björn og Fredrik på topp, vil Björn være den som møter mest, men samtidig være langt mer ren spiss enn han var i Bergs 4-4-1-1.

                  Er enig i at oppstillinga di er spennende, men den kan like gjerne settes opp i 4-4-2, selv om 4-2-3-1-varianten for så vidt forklarer en del av posisjoneringen offensivt.

                  Kommentar

                  • Herman
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2010
                    • 1101

                    Mange som sier at årets lag ikke er sterkere enn fjorårets lag på vår-sesongen. Vel, jeg tar utgangspunkt i HSft sit lag og det som ble mest brukt på vårsesongen i fjor:

                    Ramovic v Logi - Enkel seier til Ramovic. 1-0

                    Westerberg v Essediri - Ifølge Haglund en av Allsvenskans beste backer. Overbevist om at han blir bedre enn Karim. 2-0
                    Scheel v Pedersen - Isak har sett meget lovende ut. Mer komplett og moderne stoppertype enn Steinar. 3-0
                    Kippe v Kippe - Likt.
                    Ringstad v Eriksen - Alt er bedre enn det Lasse viste i vårsesongen i fjor. 4-0

                    Palmason v Knudtzon - Aldri syntes Erling har vært god nok. Palmi vet vi at kan levere varene. 5-0
                    Toindouba v Gislason - Guy Roger med høyest toppnivå i dagens lag, ifølge Haglund. Blir bedre enn Gisse. 6-0
                    Vaagan Moen v Søgård - Lett 7-0
                    Andersson v Nosa - Nosa hadde nok et høyere toppnivå enn det Andersson vil ha i år. Men Johan er god. I tvil, men 7-1

                    Bergmann v Bergmann - Likt.
                    Gulbrandsen v Ujah - Ujah, lett. 7-2.

                    Som vi ser, en enkel 7-2 seier i favør LSK anno 2012. Bare dette laget blir litt samspilt så kommer det til å se fryktelig bra ut. 2013 blir en kanonsesong.
                    Twitter

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Mange som sier at årets lag ikke er sterkere enn fjorårets lag på vår-sesongen. Vel, jeg tar utgangspunkt i HSft sit lag og det som ble mest brukt på vårsesongen i fjor:
                      Det begynner å se bedre ut etterhvert nå. Er enig i mange av vurderingene dine, men om man ser litt mer skeptisk på det så blir resultatet annerledes.

                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Ramovic v Logi - Enkel seier til Ramovic. 1-0
                      Enig
                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Westerberg v Essediri - Ifølge Haglund en av Allsvenskans beste backer. Overbevist om at han blir bedre enn Karim. 2-0
                      Westerberg har ikke bevist noe mer enn Essediri. Essediri sine beste kamper var langt bedre enn Westerberg og han hadde bl.a. langt flere assist, selv uten å telle dødballer. Uavgjort frem til westerberg viser noe mer.
                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Scheel v Pedersen - Isak har sett meget lovende ut. Mer komplett og moderne stoppertype enn Steinar. 3-0
                      Kippe v Kippe - Likt.
                      Enig
                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Ringstad v Eriksen - Alt er bedre enn det Lasse viste i vårsesongen i fjor. 4-0
                      Enig i at Ringstad er langt mer lovende, men vil sette uavgjort til vi ser hva han presterer i serien. Han satt tross alt på benken bak Eriksen i fjor og har ikke dominert hittil, selv om han har en del svært lovende ferdigheter.

                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Palmason v Knudtzon - Aldri syntes Erling har vært god nok. Palmi vet vi at kan levere varene. 5-0
                      Palmi og Knudtzon er rimelig jevne. Palmason har imponert meg litt med det defensive arbeidet sitt, men vi er ikke langt bedre her. Når Knudtzon var Fønix så var han bedre enn det Palmason har vist hittil. Palmason passer nok bedre inn slik vi ønsker å spille, men hadde ikke passa bedre inn i fjor. Uavgjort
                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Toindouba v Gislason - Guy Roger med høyest toppnivå i dagens lag, ifølge Haglund. Blir bedre enn Gisse. 6-0
                      Roger har ikke vist dette toppnivået i kamp enda. Det han har vist i kamp er på Gislason-nivå ca. Gislason hadde noen fantastiske passinger som vi ikke har sett av Roger enda. Uavgjort
                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Vaagan Moen v Søgård - Lett 7-0
                      Er redd vi kan savne løpsstyrken til Søgård om vi spiller med svært offensive vinger. Backene blir fort ensomme om vi ikke har sentrale midtbanespillere som fyller inn og støtter dem. Men, PVM er en langt bedre spiller.

                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Andersson v Nosa - Nosa hadde nok et høyere toppnivå enn det Andersson vil ha i år. Men Johan er god. I tvil, men 7-1
                      Nosa er et langt større talent enn Anderson. Men Andersson er mer rutinert og strukturert. Veldig i tvil her, men med målsnittet til Nosa i fjor så er jeg enig i din knepne vurdering.

                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Bergmann v Bergmann - Likt.
                      Gulbrandsen v Ujah - Ujah, lett. 7-2.
                      enig, men FG er ingen dårlig erstatter selv om han selvfølgelig ikke er på Ujah sitt nivå enda. Det målsnittet ser vi nok aldri igjen på Åråsen.
                      Opprinnelig skrevet av Herman
                      Som vi ser, en enkel 7-2 seier i favør LSK anno 2012. Bare dette laget blir litt samspilt så kommer det til å se fryktelig bra ut. 2013 blir en kanonsesong.
                      3-2 seier til enkelte av spillerne har vist mer. Blir spennende å se hva Haglund får til med laget.
                      Last edited by HSft; 29.02.2012, 11:23.

                      Kommentar

                      • Fotball24/7
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2008
                        • 266

                        Så kommer jo det "store" spørsmålet som jeg selv ikke tør spå utfallet på enda. Hva med Haglund VS Berg? Greit nå som alle stort sett ser fremover og er positive. Men hva hvis det begynner å butte litt...
                        Dette er en ball

                        Kommentar

                        • Bibaboy
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 712

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Det begynner å se bedre ut etterhvert nå. Er enig i mange av vurderingene dine, men om man ser litt mer skeptisk på det så blir resultatet annerledes.
                          Med de spillerne i fjor så lå vi vel på en 4 plass før Ujah gikk til Mainz. Deretter fortsatte vi å vinne endel kamper før Nosa og Søgård ble solgt og Bergmann ble skadet. For meg tyder dette på at med en bedre stall så kan vi begynne å lukte på medalje. Det betinger imidelrtid at samspillet fungerer og det er nok pr. dags dato den største utfordringen.
                          Last edited by RSP; 29.02.2012, 12:42. Begrunnelse: Fjernet unødvendig quoting.
                          Fugla Forever

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            Håper Vaagan har en djevel i seg og vil bevise, alle vet at han er bra når han er i form.

                            Kommentar

                            • perrern80
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 603

                              Endelig for vi TL kansje beste frispark fot, i PVM forhåpentligvis mange kremerhus fra den kanten... Mjøsas Beckham

                              Kommentar

                              • ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

                                har vi ny kontrakt med Nordea? ser at de troner øverst på sponsorveggen på pressekonf. streamen.. gir vel ikke de gratis markedsføring nå håper jeg? I dont see no ring on this finger....
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                -RagnarRock-

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Draktnummer 10? På postordre? Hjælp!

                                  Kommentar

                                  • Bukkenbruse
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 515

                                    Til de som mener at laget er så mye bedre nå enn ved sesongstart i fjor. Jeg tror dere undervuderer nivået til Ujah og Nosa voldsomt. Dette var to spillere som rett og slett var for gode for tippeligaen og som mer eller mindre vant kamper alene (tilsammen 19 mål på de 12 kampene de spilte sammen + en haug med skapte sjanser for medspillere). Vi har, med unntak av Bjørn når han er skadefri) ingen spillere i nærheten av den kvaliteten pr dags dato og selv om "laget" er bedre (jeg er enig i at vi er forsterket på en del plasser) så mener jeg at vi ikke er bedre rustet sammenlignet med motstanderne enn det vi hadde ved start i fjor.

                                    Nosa og Ujah kunne lett snu en 0-2 kamp til 3-2 seier i fjor, den kvaliteten har vi ikke i år. Med dagens lag er jeg optimist i forhold til topp 8, ikke topp 4. Med en spiller til av PVM-kvalitet derimot, da begynner det å lukte svidd.

                                    Kommentar

                                    • hthaug
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 433

                                      Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
                                      Så kommer jo det "store" spørsmålet som jeg selv ikke tør spå utfallet på enda. Hva med Haglund VS Berg? Greit nå som alle stort sett ser fremover og er positive. Men hva hvis det begynner å butte litt...
                                      Tror ikke det kommer til å butte på samme måte. Med Berg bak roret så LSK rett og slett triste ut, både sportslig og administrativt. Med den nye optimismen og given i absolutt alle deler av klubben vil nok optimismen fortsatt være der selv om det kanskje butter i mot. Bare se på gleden i ansiktene når de dukker opp i media - Noe helt annet i 2012 enn i 2011.

                                      Det eneste som kan fux0red opp dette her er Romerikes Blad. Det er kanskje nå KFL burde mobilisere alt som kan krype og gå for å få folk på tribunen? Nå ser vi virkelig at klubben prøver på noe her, tror det blir leeeenge til en liknende satsning, så på tribunen og rundt oss må vi bare bli med å spre optimismen så langt det lar seg gjøre, så kan vi heller være kritiske, men saklige her på forumet.

                                      (Sier en som savner tida når 3 tribuner sang Forza Fugla)

                                      Kommentar

                                      • magnuslt
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Oct 2011
                                        • 213

                                        Opprinnelig skrevet av hthaug
                                        det eneste som kan fux0red opp dette her er romerikes blad. Det er kanskje nå kfl burde mobilisere alt som kan krype og gå for å få folk på tribunen? Nå ser vi virkelig at klubben prøver på noe her, tror det blir leeeenge til en liknende satsning, så på tribunen og rundt oss må vi bare bli med å spre optimismen så langt det lar seg gjøre, så kan vi heller være kritiske, men saklige her på forumet.

                                        (sier en som savner tida når 3 tribuner sang forza fugla)
                                        enig!

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Synes ikke RBs kommentar om La Manga var noe spesielt urettmessig negativ, den var heller rimelig nøyaktig på hvor håpløst ræva LSK fremsto. Selv sammenlignet med ikke akkurat imponerende treningskamper før treningsleiren. Det er tross alt måter å tape på, det er lettere å se lyst på det hvis man ser tegn på god fotball, men det var ingenting av noen ting der nede.

                                          Men så er det slik at bare Haglund og spillerne selv veit om det fungerer, at man føler fremgang selv om det ikke kommer ut i praksis. Haglund har kanskje bare gitt oss enda mer av det han lovet, absolutt null fokus på resultat. Så er det noen som ser dårlige treningskamper som et godt omen for selve sesongen. Sjøl er jeg rimelig sikker på at det statistisk sett minst er en like stor myte som den resultatmessig positive effekten av et trenerbytte. Time will show, I trust in Haglund.

                                          Jeg var tross alt blant de ivrigste her inne på å få ham hit.

                                          Kommentar

                                          Working...