LSK anno 2012

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 440

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Synes ikke RBs kommentar om La Manga var noe spesielt urettmessig negativ, den var heller rimelig nøyaktig på hvor håpløst ræva LSK fremsto. Selv sammenlignet med ikke akkurat imponerende treningskamper før treningsleiren. Det er tross alt måter å tape på, det er lettere å se lyst på det hvis man ser tegn på god fotball, men det var ingenting av noen ting der nede.

Men så er det slik at bare Haglund og spillerne selv veit om det fungerer, at man føler fremgang selv om det ikke kommer ut i praksis. Haglund har kanskje bare gitt oss enda mer av det han lovet, absolutt null fokus på resultat. Så er det noen som ser dårlige treningskamper som et godt omen for selve sesongen. Sjøl er jeg rimelig sikker på at det statistisk sett minst er en like stor myte som den resultatmessig positive effekten av et trenerbytte. Time will show, I trust in Haglund.

Jeg var tross alt blant de ivrigste her inne på å få ham hit.
    Det er noe med hvordan man vinkler en sak. RB kan få en ubetydelig treningskamp til å fremstå som kvallik til CL om de vil. Poenget er at hvis de fokuserer med noe negativt på noe som egentlig er ubetydelig, så får det en signal-effekt for folk som kanskje kunne tenke seg en tur på Åråsen - Den tilfeldige tilskuer m.a.o. Hvis den personen ofte nok leser at LSK fortsatt er i gjørma, så kommer han/hun ikke til Åråsen selv om saken personen leser er ubetydelig. Kan faktisk også hende at det finnes en del folk som ikke er helt inneforstått med hvordan alt fungerer, slik at en La Manga cup for noen høres viktig ut.

Det er det jeg vil til livs, hverdags-negativiteten. Optimismen må fram. Klubben viser oss at nå gir vi flatt jern. Nå burde vi gjøre det samme. Alle mann til Åråsen!

Kommentar

• kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2429

Opprinnelig skrevet av hthaug
      Det er noe med hvordan man vinkler en sak. RB kan få en ubetydelig treningskamp til å fremstå som kvallik til CL om de vil. Poenget er at hvis de fokuserer med noe negativt på noe som egentlig er ubetydelig, så får det en signal-effekt for folk som kanskje kunne tenke seg en tur på Åråsen - Den tilfeldige tilskuer m.a.o. Hvis den personen ofte nok leser at LSK fortsatt er i gjørma, så kommer han/hun ikke til Åråsen selv om saken personen leser er ubetydelig. Kan faktisk også hende at det finnes en del folk som ikke er helt inneforstått med hvordan alt fungerer, slik at en La Manga cup for noen høres viktig ut.

Det er det jeg vil til livs, hverdags-negativiteten. Optimismen må fram. Klubben viser oss at nå gir vi flatt jern. Nå burde vi gjøre det samme. Alle mann til Åråsen!
      Må si meg enig i mye artikkelen selvom jeg er optimist foran årets sesong. Det er ikke RBs oppgave å male et glansbilde av LSK. RB er heller ikke en Humbug&Kanari. De har som oppgave å stille kritiske spørsmål. Dessuten var dette en artikkel basert på en journalists observeringer. Det blir ikke særlig god journalistikk og hadde vært useriøst om en blod-LSK supporter skulle skrevet om ståa på Åråsen.
      Dessuten tror jeg LSK som lag og supportere er tjent med balansering og ikke bare hallelujarop.

Kommentar

• glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1252

Hadde det ikke hvert for RB, SÅ HADDE.

Henning B hvert trener fortsatt.
        Haglung hadde ikke hvert ny trener.
        Krangelen mellom Nosa / uhja og henning berg ikke skjedd.
        Tom Nodlie hadde aldri trent laget, eller fått sparken.

Ja RB har et skarpt blikk på LSK. Sulle bare mangle. Er glad vi har en lokalavis som følger klubben.
        Man trenger hverken jobbe som sjonarlist i RB eller holde med LSK for og skjønne at lamanga var dårlig treningskampmessig.

Kommentar

• kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1174

Opprinnelig skrevet av glasgow
          Hadde det ikke hvert for RB, SÅ HADDE.

Man trenger hverken jobbe som sjonarlist i RB eller holde med LSK for og skjønne at lamanga var dårlig treningskampmessig.
          i går på nrk så svarte haglund greit på kritikken ang la manga.

Kommentar

• Martin83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 794

Opprinnelig skrevet av kimmern
            i går på nrk så svarte haglund greit på kritikken ang la manga.
            Her er videointervjuet (Haglund intervjues på slutten):
            Queens Park Rangers-floppen Petter Vaagan Moen håper på bedre tider som nysignert Lillestrøm-spiller.

Kommentar

• Rune
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 1229

Opprinnelig skrevet av Martin83
              Her er videointervjuet (Haglund intervjues på slutten):
              http://www.nrk.no/sport/fotball/eliteserien/1.8016131
              For oss som ikke har tilgang. Hva sier'n?
              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Martin83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 794

Opprinnelig skrevet av Rune
                For oss som ikke har tilgang. Hva sier'n?
                NRK-reporteren spør om det var planlagt å ha dårlige kamper hvorpå Haglund svarer «A-a, det er mitt fel». Underforstått at det ikke er noe dramatikk i dette, at de med vilje har trent tungt og at resultatene ikke er overraskende.

Kommentar

• Rune
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2008
                  • 1229

Opprinnelig skrevet av Martin83
                  NRK-reporteren spør om det var planlagt å ha dårlige kamper hvorpå Haglund svarer «A-a, det er mitt fel». Underforstått at det ikke er noe dramatikk i dette, at de med vilje har trent tungt og at resultatene ikke er overraskende.
                  Kult svar, kul fyr. Mye bedre enn et "dybdeintervju" fylt opp med svada om hjul som spinner rundt og rundt.
                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

Passer kanskje ikke her, men hva har Lasse Kjus bedrevet tiden med etter at han la opp?

Kommentar

• A.Bilet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2005
                      • 808

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                      Passer kanskje ikke her, men hva har Lasse Kjus bedrevet tiden med etter at han la opp?
                      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

Twitter-bruker

Kommentar

• Ted Nugent
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 851

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        Eksalpinist Lasse Kjus har pantsatt hus og hytte og satser penger på valutaspekulasjoner..

Kommentar

• O'bello
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Oct 2007
                          • 72

Børven til salgs - og ja takk!

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10061013
                          Team Wenche Myhre

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Vi MÅ ha inn en kvalitetsspiss. Hverken BBS eller Fredrik er målgarantister og uferdige spillere. Satsinga er tilnærmet meningløs uten en 15+ garantist på topp som matcher eliteseriestopperne fysisk og som skårer med hodet. Jeg er lettere sjokkert om vi prioriterer forsvar fremfor spiss. Tenker og håper vi forhandler om Heidar og noen andre navn som kan dominere på topp i tippeligaen.

Kommentar

• glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1252

22 BAKLENGSmål på 8 kamper. 1 heldig seier.
                              Kanskje på tide og bytte navn på denne tråden. Man kan ikke fortsette og skylde på harde treninger lenger.

1. VI SLIPPER INN MÅL I ALLE KAMPER.
                              2. VI KLARER IKKE PUTTE KULA I MÅL LENGER.

Kommentar

• LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

Vi har en backrekke som er tippeligaens dårligste. Målene renner inn.

For å gjenta meg selv, Kippe som er en så sentral spiller i laget som stopper, kaptein og igangsetter holder ikke nivået.

Kan ikke snakke om noe stort før vi har fått ny midtstopper, venstreback, og ikke minst en spiss som faktisk scorer mål.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

Kippe er vel lønnskonge i LSK, men er på siste året av kontrakten nå. I 2010 var han fantastisk, i fjor var han høyst tvilsom. Fortsetter spillet hans på nivået fra fjoråret og oppkjøringen til 2012, kan jeg ikke fatte å begripe at han vil få en vesentlig dårligere kontrakt enn den han har per i dag, og vi må kanskje vurdere å få inn et nytt førstevalg. Det ville i så tilfelle vært trist, Kippe er en av de i dagens stall jeg setter mest pris på.

Kommentar

• Martin83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 794

3 uker til seriestart. Laget slipper inn mål som fulle sjømenn og vi scorer nada. Skal vi gjøre en respektabel sesong 2012 må vi snart begynne å få på plass vårt eget spill, også mot etablert forsvar. Hva er utfordingen p.t.? Vi er tydelig for dårlig på noe, men hva?

Sammenkjøring av et nytt lag krever tid og det må laget få, selv om det med stormskritt nærmer seg serestart. Alle lagene i eliteserien er variable og spesielt i oppkjøringen. Se bare på Brann som slår oss 5-1, men som tapte 2-0 mot Sarpsborg. Hvor er logikken?

Haglund sier til VG i dag at spillerne sliter mentalt og ikke får ut det de klarer på trening i match-situasjon. Dette er nok den mest plausible løsningen. For LSK besitter i dag klassespillere som ville gått rett inn på flere gode lag i eliteserien så det er lite tvil om kvalitet i spillergruppa. Men hva skal til for å få det ut i kamp?

Vi har tre treningskamper igjen før sesongen og de to siste mot henholdsvis Molde hjemme og Tromsø borte. Dette er lag som kommer til å kjempe helt øverst i ligaen 2012. På mange måter blir kampen mot Ull/Kisa på tirsdag enormt viktig for å bygge selvtillit inn i spillergruppa for mot Molde og Tromsø blir det ikke lett. Samtidig vil en seier eller god prestasjon mot disse lagene gi bra selvtillit inn i 2012 sesongen. Vi har spilt 7 kamper og ikke briljert i noen av dem. Det løsner en eller annen gang, for så bra er laget. Satser på at det skjer mot Ull/Kisa på tirsdag for det er viktig.

For løsner det mentale i LSK så blir vi enormt gode!

PS! Kjetil Wæhler uttalte til VG etter kampen i går at dersom LSK for orden på det defensive så kommer vi høyt opp på tabellen.

Kommentar

• maurakanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 641

Haglund kom vel på en 6.plass med Elfsborg i hans første sesong der. Det trur jeg er en plassering LSK bør være fornøyd med i 2012. Neste år bør det derimot kunne kjempes om medaljer. Det tar tid å spille inn nye spillere og system. Rom ble ikke bygget på en dag osv osv. Så folkens, ikke forvent topp 3 i år. La oss håpe på en rekke gode kamper, og at vi klarer å slå Enga ihvertfall på Åråsen. I 2014 er det dags for GULL !!
                                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• Herman
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 1101

Fikk ikke sett gårsdagens kamp, men leste noen skrive noe som jeg er meget enig i. Og det er at sammen med Midtgarden eller Ruben blir ikke Roger like god, siden begge de to liker å ligge dypt, i det rommet Roger skal være sjef over. I går så ble vel Johan flytta inn sentralt, både for å få litt få litt mer kreativitet sentralt, men tror det er like viktig at Roger får mer et større ansvar for det defensive, og at han kan gjøre det rommet til sitt eget. Med PVM sentralt, så vil han være den klart mer offensive av de to sentrale, og til tider kan det sikkert se ut som vi spiller en nesten 4-1-4-1 formasjon, med Roger bak en offensiv midtbanefirer.

Synes også det er veldig spennende at i den offensive midtbanefireren, bestående av Johan, Björn, PVM og Palmi, så har vi spillere som kan veksle mye på posisjoner, og innehar mye bra offensive kvaliteter. Alle 4 kan egentlig spille overalt i den offensive fireren, og sånn sett kan det gjøre oss mindre forutsigbare, ved å ha spillere som vandrer en del, og er i bevegelse hele tida. Jeg tror at det som mangler nå er en kvalitetsforsvarsspiller, og at vi klarer å få samspilt spesielt denne midtbanen. For der er det ekstremt mye kvalitet. Fredrik kommer også til å bli god, og score mye, hvis disse fire klarer å servere ham ofte.
                                        Twitter

Kommentar

• erikh
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2008
                                          • 443

Nøkkelen offensivt tror jeg ligger i en god spillende sentral midtbanespiller som PVM, det tror jeg hjelper voldsomt. Men forsvarsspillet må addresseres, og det noe brennkvikt. Det vi viste mot IFK var grusomt. Enkle markeringsfeil og grusom posisjonering. Håper mye løses ved hjelp av bedret form mot seriestart, men er nok fint å ikke basere seg på dagens alternativer...

Kommentar

Working...