LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    Re. Kippe og Scheel. I'd ask myself the following questions:

    Has Kippe been more vocal\authorative since getting the captaincy?
    Does Haglund want to play a higher back 4 which would expose Kippes lack of pace?
    Does Haglund see that Steinhard is an adequate back-up?
    Could Hoibråten physically mix it with much larger strikers in the TL?
    Was Scheel as good as\is as good as LSK believed he was when we signed him?
    Have Kippe and Scheel mixed as well as hoped? Do they function as a pair?
    Is Scheel a better player in a back 5, than a back 4?
    Could Scheel be used anywhere else on the pitch, if injuries\suspension were to set in?

    We conceed nigh on 3 goals a game. Which is our form from last season. And its relegation form, in all honesty.

    No-one is saying that Kippe and Steinhard should be given a walking stick and sent off to the knackers yard which is Strømmen, but there is a reason as to what Haglund is doing.


    In Haglund we trust.
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK

    Kommentar

    • Ginola
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2010
      • 549

      Det er forskjell på folk. MFK henter muligens Ujah på lån, mens vi håper at Espen Nystuen skal lappe sammen forsvaret vårt...

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9463

        Opprinnelig skrevet av Ginola
        Det er forskjell på folk. MFK henter muligens Ujah på lån, mens vi håper at Espen Nystuen skal lappe sammen forsvaret vårt...
        Forskjell på 1. plass og CL, og 13. plass og Blaker Cup (sponset av Blaker Sparebank).

        Kommentar

        • Diallo
          Medlem
          Møteplager
          • May 2004
          • 79

          Likte ikke helt denne:
          Hvor aktuelt er det å hente Steffen Hagen?
          – Vi har i og for seg brukt mer penger så langt i vinter enn det vi hadde tenkt. Steffen Hagen har kontrakt med Odd. Det må vi forholde oss til.


          Hvis det er tilfelle syns jeg vi skal la det være. La oss ha full kontroll på økonomien, så dårlig er ikke midtstopperene våre.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av Diallo
            Likte ikke helt denne:
            Hvor aktuelt er det å hente Steffen Hagen?
            – Vi har i og for seg brukt mer penger så langt i vinter enn det vi hadde tenkt. Steffen Hagen har kontrakt med Odd. Det må vi forholde oss til.

            Hvis det er tilfelle syns jeg vi skal la det være. La oss ha full kontroll på økonomien, så dårlig er ikke midtstopperene våre.

            Synes du det hadde vært bedre om vi gikk ut å sa at vi skulle ha Steffen Hagen, koste hva det koste vil?
            Alt dreier seg om taktikk, vi gir inntrykk av at vi ikke har så mye å rutte med, ellers kan jo Odd skru opp prisene.
            Det stod jo ett sted at Westerberg er eneste spiller vi har betalt for foreløpig.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4112

              Opprinnelig skrevet av knut
              Forskjell på 1. plass og CL, og 13. plass og Blaker Cup (sponset av Blaker Sparebank).
              Det er også en viss forskjell på Per Berg versus Røkke og Aker-konsernets økonomiske muskler. Det er vel heller ingen tvil om at Solskjær, med sin bakgrunn og tette kontakter til Alex Fergusson og ManU, er som fluepapir på en del unge spillere med store ambisjoner. Det må vi bare leve med.
              Nå er det vel ikke klart, eller bekreftet, at han blir lånt ut til Molde. Personlig tror jeg Ujah fort kan få en liten nedtur hvis han kommer tilbake til Norge uten å ha Bjørn som servitør, selv om han er en fantastisk spiller.
              La oss fortsatt håpe Ujah kommer hjem og spiller for LSK, men hvis han går til Molde synes jeg vi skal bruke energien på vårt eget lag.
              Uansett hvor mye vi måtte mislike det: Penga rår!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Diallo
                Medlem
                Møteplager
                • May 2004
                • 79

                Opprinnelig skrevet av xeR
                Synes du det hadde vært bedre om vi gikk ut å sa at vi skulle ha Steffen Hagen, koste hva det koste vil?
                Alt dreier seg om taktikk, vi gir inntrykk av at vi ikke har så mye å rutte med, ellers kan jo Odd skru opp prisene.
                Det stod jo ett sted at Westerberg er eneste spiller vi har betalt for foreløpig.
                Gratis er de vel ikke ? Koster jo med lønn , Sign On Fee osv.... Tror på Mathiesen når han sier vi har brukt mer en planlagt.

                Kommentar

                • Kenneth1981
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Nov 2011
                  • 49

                  Opprinnelig skrevet av Diallo
                  Gratis er de vel ikke ? Koster jo med lønn , Sign On Fee osv.... Tror på Mathiesen når han sier vi har brukt mer en planlagt.


                  Håper dette er snakk om å ha brukt for mye av Berg sine penger og ikke Lillestrøm sine iform av for høye lønninger og sign on fee. Vi har jo blitt lovet og lovet oss selv at vi ikke skal gå på den økonomiske blemma som Berg og Bjarmann ryddet oppi i flere år.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Hvis pengene er der, og det er en forutsetning, gå "all in" på forsterkninger i forsvaret, back og stopper. Offensiven vår er helt i toppen av TL kvalitetsmessig, det er defensiven som gang på gang preger lagets prestasjoner og resultater. Glem Ujah mulige skjebne, det gjelder å svelge hardt å tenke på at fotball på dette nivået er kynisk business. Ujah selv er bestemmer lite over egen situasjon, samtidig er Molde et perfekt ustillingsvindu for ham i 2012 med CL-kvalik. Ujah har ingenting mer å bevise ovenfor LSK-fans, vi vet hvor han står.

                    Vi må tenke på oss selv også nå.

                    Kommentar

                    • Kenneth1981
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Nov 2011
                      • 49

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Hvis pengene er der, og det er en forutsetning, gå "all in" på forsterkninger i forsvaret, back og stopper. Offensiven vår er helt i toppen av TL kvalitetsmessig, det er defensiven som gang på gang preger lagets prestasjoner og resultater. Glem Ujah mulige skjebne, det gjelder å svelge hardt å tenke på at fotball på dette nivået er kynisk business. Ujah selv er bestemmer lite over egen situasjon, samtidig er Molde et perfekt ustillingsvindu for ham i 2012 med CL-kvalik. Ujah har ingenting mer å bevise ovenfor LSK-fans, vi vet hvor han står.

                      Vi må tenke på oss selv også nå.
                      Velig fornuftig og fin post GIF, men jeg klarer ikke....

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av Kenneth1981
                        Velig fornuftig og fin post GIF, men jeg klarer ikke....
                        Ja, nyheten om Ujah i dag stakk langt inn i hjerterota hos meg også, men ryktene har jo vært der en stund. Jeg tenker mer på det Johan sa i intervjuet etter tapet mot IFK, at det på flere nivåer handler om en kulturendring på Åråsen, og at han nok er forberedt på en svært vanskelig omstilling og sesong. LSK har spøkelser fra gammel storhetstid samtidig som Haglund snakker om mentale sperrer hos spillerne. Den såkalte "vinnerkulturen i veggene på Åråsen" er norsk fotballs største floskel og myte, og må fjernes fra klubbens bevissthet.

                        Nei, det er nå år 0 på Åråsen. Blanke ark og tegnestifter...

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4112

                          Vinnerkulturen i veggene på Åråsen må ikke skrinlegges, den må gjenreises!

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Den såkalte "vinnerkulturen i veggene på Åråsen" er norsk fotballs største floskel og myte, og må fjernes fra klubbens bevissthet.

                          Nei, det er nå år 0 på Åråsen. Blanke ark og tegnestifter...
                          Du skriver mange kloke innlegg, GIFKanari, og jeg er er ikke uenig i det du skriver ovenfor, men jeg vil omformuere og utdype det noe:
                          Vinnerkulturen som en gang satt i veggene på Åråsen er borte. Vår stolte historie vil imidlertid alltid være der. Klubben må stikke finger'n i jorda og erkjenne at vi ikke lenger har noen vinnerkultur. Man må erkjenne hvor man står, før man kan stake ut en farbar og troverdig vei videre.

                          Siden en god ting ikke kan gjentas for ofte, siterer jeg min egen overskrift: ()

                          Vinnerkulturen i veggene på Åråsen må ikke skrinlegges, den må gjenreises!

                          Men det er vel den jobben vi såvidt har begynt på?
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Martin83
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 794

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Du skriver mange kloke innlegg, GIFKanari, og jeg er er ikke uenig i det du skriver ovenfor, men jeg vil omformuere og utdype det noe:
                            Vinnerkulturen som en gang satt i veggene på Åråsen er borte. Vår stolte historie vil imidlertid alltid være der. Klubben må stikke finger'n i jorda og erkjenne at vi ikke lenger har noen vinnerkultur. Man må erkjenne hvor man står, før man kan stake ut en farbar og troverdig vei videre.

                            Siden en god ting ikke kan gjentas for ofte, siterer jeg min egen overskrift: ()

                            Vinnerkulturen i veggene på Åråsen må ikke skrinlegges, den må gjenreises!

                            Men det er vel den jobben vi såvidt har begynt på?
                            Bra sagt!

                            Petter sa det i forrige uke da han signerte at det finnes en slags kultur og historie her som tiltrekker han og andre spillere. Så alt kan ikke være borte? Sundgot sa i KFL-radio at klubben har satsa alt den kan de siste 10 åra. Klubben er og har vært ambisiøs med forskjellig hell. Nå virker det som menneskene bak spakene har peiling (og midelr) og Kjus i styret tror jeg kan bli bra.

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2151

                              Opprinnelig skrevet av Ginola
                              Det er forskjell på folk. MFK henter muligens Ujah på lån, mens vi håper at Espen Nystuen skal lappe sammen forsvaret vårt...
                              Synes det er værre at vi ikke beholdt Pål Steffen,og at vi nå har "manko" på brukanes forsvarspillere.

                              Kommentar

                              • nebbjævel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2009
                                • 511

                                Glem alt pratet om vinnerkulturen. Det eneste det handler om er å vinne fotballkamper. Skjer det ofte nok vil enkelte skarpsynte tidsnok hallusinere seg fram til vinnerkulturen, som etter sigende slår seg ned i vegger i likhet med spøkelser. Ta ballen og klin den inn i nota, og til helvete med vinnerkulturen.
                                Last edited by nebbjævel; 07.03.2012, 08:11.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2366

                                  Siste sjanse?

                                  Nå har nok de fleste her inne, inkludert undertegnede, kommet ned på jorda etter den hallelujastemingen som rådet
                                  for noen måneder siden. Men enda tror jeg vi kan bli vedlig gode når vi får samspilt Roger, PVM, Anderson og Bjørn.
                                  Men min ærlige mening av det jeg har sett hittil er at vi ikke er kommet styrket ut av Eriksen/Nosa/Karim kontra Westerberg/Roger/Ringen. Vi virker også veldig sårbare mtp skader ettersom de yngre ikke virker å ha tatt ytterligere
                                  steg.
                                  Igår uttalte dessuten PM at det er blitt brukt mer penger enn beregnet. Spørsmålet stilles hvis de nye spillerkjøpene ikke
                                  slår til og PB m.fl mister interessen og trua på prosjektet. Vil vi overleve enda enda opprydning eller dette begynnelsen
                                  på slutten for LSK som toppklubb?
                                  Last edited by kunden; 07.03.2012, 12:00. Begrunnelse: Skrivefeil. Nosa istedefor Roger

                                  Kommentar

                                  • Martin83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 794

                                    Opprinnelig skrevet av kunden
                                    Nå har nok de fleste her inne, inkludert undertegnede, kommet ned på jorda etter den hallelujastemingen som rådet
                                    for noen måneder siden. Men enda tror jeg vi kan bli vedlig gode når vi får samspilt Roger, PVM, Anderson og Bjørn.
                                    Men min ærlige mening av det jeg har sett hittil er at vi ikke er kommet styrket ut av Eriksen/Nosa/Karim kontra Westerberg/Nosa/Ringen. Vi virker også veldig sårbare mtp skader ettersom de yngre ikke virker å ha tatt ytterligere
                                    steg.
                                    Igår uttalte dessuten PM at det er blitt brukt mer penger enn beregnet. Spørsmålet stilles hvis de nye spillerkjøpene ikke
                                    slår til og PB m.fl mister interessen og trua på prosjektet. Vil vi overleve enda enda opprydning eller dette begynnelsen
                                    på slutten for LSK som toppklubb?
                                    Jeg synes vi i allefall skal gi prosjektet én - 1 - seriekamp før vi konkluderer.

                                    LSK vil alltid bestå og så lenge klubben bruker penger fornuftig - ikke over evne - så går noik dette bra. Vi har klart oss lengst i eliteserien og selv med mange nedturer underveis så er ikke dette tilfeldig. En toppklubb verdig.

                                    Som toppklubb er det avgjørende at man plasserer seg mellom 1.-4. plass gjentagende år på rad. Med Haglund som coach så tror jeg det skal gå bra. Han klarte det samme med Elfsborg selv om første sesongen ble midt på treet. Noen husker sikkert Prahl som gjorde det bra med Malmö men som føkka opp Viking, så alt er gitt sukess. Men jeg tror på Haglund - foreløpig.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      Ja, jeg tror dette kan være den siste store satsningen Per Berg går med på. Dersom den ikke lykkes, kan vi få store problemer dersom økonomien ikke holdes i tømmene de neste par årene. Hadde Berg ikke gått inn med penger i vinter, ville vi vært klare nedrykksfavoritter i år.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

                                        For tidlig å si noe ene eller andre veien synes jeg. Men jeg har ikke blitt veldig beroliget av denne vintern. Tror man skal få kjørt seg de første 5 kampene av serien. Når vi kommer uti mai, har vi et bredre vurderingsgrunnlag.

                                        Kommentar

                                        • Skinke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2007
                                          • 3914

                                          hahahahahaha jeg dææææver.

                                          Ny trener, 9nye spillere, ny formasjon alt er nytt. La de få lov til å spille en kamp i eliteserien før du slakter prosjektet og spillere i dass.
                                          Daukjøtt Felt C

                                          Kommentar

                                          Working...