LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    Jeg tror kanskje de til og med bør få flere kampers arbeidsro, jeg, med tanke på motstanden i starten av sesongen :-)
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Hadde Berg ikke gått inn med penger i vinter, ville vi vært klare nedrykksfavoritter i år.
      Tja, jeg synes vi ser ut som ganske klare nedrykkfavoritter basert på treningskampene og spillet (eller manglene på det) så langt.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • ragnarrock
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 937

        før vi begynner å snakke om siste sjangser og annet bullshit... dette er et to års prosjekt.. det har vært klart fra starten av. iår skal vi bli bedre enn ifjor, neste år skal vi forsøke å blande oss i toppen.

        greit at vi aldri klarer å fullføre de prosjektene vi setter for oss fordi det er så mye sytete mennesker rundt klubben som skal ha en mening om noe. Men vi kan da iallefall la halve prosjektperioden gå før vi begyner å vurdere om det er en total fiasko eller ikke?
        Prøv for guds skyld å forsøk å se noe positivt i det som skjer og støtt oppom de som jobber knallhardt for å få til en positiv foranring, så kan dere heller syte og klage så mye dere vil etter sessong slutt om vi ikke har klatret høyere på tabellen enn det vi var ifjor.
        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

        -RagnarRock-

        Kommentar

        • Stian83
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Feb 2012
          • 24

          Opprinnelig skrevet av Skinke
          Ny trener, 9nye spillere, ny formasjon alt er nytt. La de få lov til å spille en kamp i eliteserien før du slakter prosjektet og spillere i dass.
          Pluss på:
          En totalt restrukturert administrasjon.
          Mange dyre (og resultatsmessig dårlige) spillere på kontrakter fjernet.
          og kanskje viktigst; Massivt engasjement og interesse rundt LSK som klubb, ikke sett siden Tom Lund regjerte.

          Så vil jeg vel påstå at LSK står bedre rustet enn noen gang til å skape resultater - OVER TID - Haglund har sagt en sesong.

          "kunden" har ikke alltid rett!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7092

            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Tja, jeg synes vi ser ut som ganske klare nedrykkfavoritter basert på treningskampene og spillet (eller manglene på det) så langt.
            Hvis du vil piske opp hysteriet allerede nå, kan du jo se det på den måten. Med tanke på nedrykk tror jeg ikke det er noe å være redd for, men jeg tror vi kommer til å trenge tid på å få i gang maskineriet. Jeg blir ikke overrasket om vi ligger et stykke nede på tabellen etter ti serierunder, men jeg tror vi vil stadig bli bedre. En klar faktor i den jobben er ikke minst at folk stiller seg bak laget og støtter dem, heller enn å få panikk dersom vi skulle tape de første par seriekampene.

            Førsteomgang mot Kisa i går, mot et kompakt og defensivt hjemmelag som jobbet sokkene av seg, viste noen tegn på ting som kan komme til å bli bra. Jeg er ikke enig i de som sier at vi ikke har en plan i spillet vårt. De første 45 i går så vi at LSK hadde en klar strategi for å bryte gjennom Ull-Kisas forsvar. Ut på kant, eller baller på diagonalløp mellom back og stopper. At det ikke lykkes er det ingen tvil om, og jeg etterlyser spesielt bevegelse foran ballfører, slik at vi får alternativer å spille opp på, men husk gjerne at vi manglet både Johan Andersson og Pàlmi Pàlmasson, to spillere som kommer til å bli sentrale for oss i år.

            Andreomgang er jeg enig i at var håpløst dårlig, men husk også at vi gjorde en hel del bytter. Jeg tror Petter Vaagan Moen er en genialt god signering for oss, og jeg nekter å være pessimist med tanke på at han kommer til å spille folk som Johan, Björn og Pàlmi gode. Over en hel sesong kommer vi til å få mange gode stunder på Åråsen.

            Jeg er bekymret over to ting:
            -Bredden på den sentrale midtbanen. Gabrielsen virker å ha stagnert, Ohi er fortsatt veldig ung, Solberg ser ut til å være litt ute av det, Bassey virker det som er på vei ut av klubben, og Midtgarden har ikke vist at han er en utfordrer til noen startplass. Hvis vi ryker på skader på PVM/Johan A/Pàlmi, kan vi få problemer.
            -Forsvaret, især sidebackene våre, som på ingen måte har imponert. Jeg syns også Isak Scheel har hatt en negativ formkurve i vinter, og jeg er bekymret for tempomangelen der bak.

            Vi har masse vi må forbedre, og seriestarten nærmer seg faretruende. Men at vi over 30 kamper skal blande oss inn i en bunnstrid med fattig-Stabæk, opphørssalg-FFK, Sandnes-Uff og Hønsefoss? Tanken har ikke engang streifet meg.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2366

              Jeg har ikke påstått at jeg har rett, men jeg mener det er et betimelig spørsmål. Og jeg er fortsatt optimist. Vi har fått inn, på papiret, et par skikkelige klassespillere: Roger, PVM og Anderson. Det hadde vi i Brenne også, men han slo ikke til. Det er mange faktorer som gjør suksess, og det er ikke garantert uansett hvor mye penger PB spytter inn.
              Når det er sagt vil det være uforståelig om vi ikke fremstår bedre iår. Men jeg tror dessuten at prosjektet er avhengig av ganske umiddelbar suksess. Ikke nødvendigvis gull, men havner lavere enn åttende plass kan det hele rakne som lufslottet til Martin Andresen.

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                Jeg tror den enkelte mentalt bør forberede seg på en sesong som starter tungt, men hvor laget vil fremstå bedre og bedre etterhvert.
                Stallen kan grovt sett deles i to: den ene halvdelen har den begredelige høsten 2011 i bakhodet; den andre halvdelen består av spillere som spilte for flere forskjellige klubber for kort tid siden.

                Den/de som inntil nå har trodd at denne miksen ville være oppskriften på "The Double" i 2012 bør snarest redusere forbruket av lykkepiller.
                Knurr...

                Kommentar

                • *46*

                  Ser Simen Brenne trekkes inn her. Jeg personlig mener PVM ligger en klasse over han. En arbeidskamerat av meg fra Hamar, legger ikke noe i mellom når skryter av Petter sin vilje til å vinne, treningsiver og perfeksjonisme. Han sier at det er en virkelig god signering LSK kommer til å ha god nytte av. Og jeg er enig med han. Han er en mye bedre signering enn Brenne var i sin tid.

                  Om 2012 har jeg lave forventinger i starten, men jeg tror det vil gå seg til utover i sesongen. Faren er at man må svi at litt mer penger enn forventet på forsvaret. Jeg velger også å være så blåøyd, at jeg håper både Hagen og Nystuen signeres. Det vil skape bedre forsvar. Jeg tror Nystuen kan være gull ut i fra hva han har prestert tidligere og er neppe den dyreste stopperen du finner - hva har han av alternativer å gå til? Hagen kan være en fremtidig lederskikkelse i ei "ny" sentrallinje. K(r)ippe kommer nok også garantert til å spille seg opp i løpet av våren.

                  Jeg ser ikke veldig mørkt på det, selv på tross av min negative sjel som alltid tar sorgene på forskudd. Treningskampene har vært genrelt ræva - stort sett. Har sett tilnærmet samtlige minutter på skjerm eller live. Men.... Treningskamper er treningskamper. Kun i norge hvor man vektlegger resultater i treningskamper.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Bare for å nevne det; fjorårets vinter-oppkjöring var ikke all verden den heller. Vant vel strengt tatt bare en match (mot Strömmen). Samme dommedags-stemning herjet på forumet, men så piska vi livskiten ut av Stabäk i serieåpningen og så faktisk bra ut under förste halvdel av sesongen. I slutten av Juli vaka vi rundt i toppen av ligaen, men etter exodusen i sommervinduet + BBS skada så rakna det totalt (ikke så rart egentlig). Hadde vi hatt samme stall hele året hadde vi havna höyt på tabellen. Poenget er vel at en bedriten oppkjöring ikke betyr at sesongen blir bedriten. Brann i fjor er et annet eksempel. Nå kommer nok årets sesong til å arte seg litt annerledes, men det som skjer nå behöver ikke gjenspeile det som skjer når alvoret sparkes i gang. Det var vel få som var imponert over vårt offensive spill for eksakt ett år siden.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • danny85
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2006
                      • 108

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Men.... Treningskamper er treningskamper. Kun i norge hvor man vektlegger resultater i treningskamper.
                      For å kverulere litt, hvis Man Utd hadde tapt mot et polsk 1div lag med toppet mannskap i Juli mnd tror jeg det hadde blitt lagt vekt på, deretter tape mot noen championshipklubber på toppen. :P
                      MEn dette er kun for å kverulere, jeg ser poenget!
                      ET LAND - ET LAG!
                      ----- FUGLA 4 LIFE -----

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av danny85
                        For å kverulere litt, hvis Man Utd hadde tapt mot et polsk 1div lag med toppet mannskap i Juli mnd tror jeg det hadde blitt lagt vekt på, deretter tape mot noen championshipklubber på toppen. :P
                        MEn dette er kun for å kverulere, jeg ser poenget!
                        Om du setter likhetstrekk mellom forventningene dine til Man Utd og LSK skjønner jeg godt at du blir skuffa.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • AG-3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 1081

                          Medaljene deles ikke ut i Mars.
                          Og det er klubber som sliter mer enn oss om dagen. Vi er tross alt i en situasjon hvor ikke desperat må selge spillerne våre...
                          Vi har allerede tatt den trøkken og er i god rute sammelignet med disse klubbene.
                          Bare vent til svalene kommer hjem fra syden - innen den tid er vi i vater og vinner kamper

                          Kommentar

                          • Holterkanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2009
                            • 581

                            Historien viser at kontinuitet vinner i de fleste tilfeller, det har ikke vi per i dag.
                            Gi gutta tid og ett klapp på skuldra, det hjelper mer enn å rope dommedag, tenk for deg selv om du står ovenfor en gedigen oppgave og folk skriker om at jobben du gjør er dårlig før du føler at du er ordentlig i gang.
                            LSK har kvalitetsspillere og med nettopp kontinuitet vil de reise seg.
                            Nå er dette et forum der man nettopp skal kunne være kritisk, men jeg ønsker å belyse det positive.
                            Gi gutta ett klapp på skuldra neste gang dere møter en av dem og si du har trua, da får de trua og vi får mer å juble for

                            For alltid LSK
                            ________________________
                            TB

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              Tipper vi vinner 14, spiller 7 uavgjorte og taper 9 kamper. Det holder til bronsjemedalje!

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                                Gi gutta ett klapp på skuldra neste gang dere møter en av dem og si du har trua, da får de trua og vi får mer å juble for For alltid LSK
                                Godt sagt. Problemet er bare at jeg, og sikkert andre med meg, føler at vi har delt ut så mange skulderklapp de siste årene at vi begynner å bli ømme i hånda. Og uten at det synes å ha hatt særlig effekt...
                                Men vi får vel prøve igjen..
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • Holterkanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2009
                                  • 581

                                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                  Godt sagt. Problemet er bare at jeg, og sikkert andre med meg, føler at vi har delt ut så mange skulderklapp de siste årene at vi begynner å bli ømme i hånda. Og uten at det synes å ha hatt særlig effekt...
                                  Men vi får vel prøve igjen..
                                  Vi supportere er Kontinnuitet og beviset for på at vi er de beste på tribunen, vår hånd tåler det. År etter år. Stå på :-)
                                  ________________________
                                  TB

                                  Kommentar

                                  • brisbane-kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 595

                                    ræva off-season = bra "on-season".

                                    Ting tar tid når vi ha ny trener med ny filosofi + et nytt lag.

                                    Nå må vi være tålmodige og la laget få litt kontinuitet og rytme. Er sikker på at dette laget blir blant TL beste så fort laget "har satt seg"

                                    Kommentar

                                    • lobolars
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Mar 2010
                                      • 64

                                      Var på kampen igår og ser konturene av noe stort.Bare vent til disse blir samspillt og teknikken kommer til sin rett.Våre spillere er individuelt bedre enn de fleste klubbene i TL.Moro også å se at Haglund snakket med unggutta hver og en + klapp på skulderen.Når så vi det sist.Minst 4 år siden,,,,,,,,,,,,, I mitt snart 50 årige liv har jeg ikke sett så mye gode teknikkere på 1 lag.Ikke Drillos engang da. Bare vent.Dette blir moro

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Han kommer til å brukes sentralt på midtbanen, antakelig med noe mer offensiv frihet enn Roger. Litt som arbeidsfordelingen til Schweinsteiger og Khedira sentralt for Tyskland i VM i 2010, for å sammenligne med et annet lag som spiller med to sittende midtbanespillere.
                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Jo, han kan spille dypt. Men han er såpass bra framover at han må få litt mer frihet enn makkeren. 90 % av alle som spiller 4-2-3-1, 4-4-1-1 eller 4-4-2 gir den ene sentrale noe mer frihet framover, til tross for at begge de sentrale i utgangspunktet er dype/sittende.
                                        I dagens RB bekrefter Haglund at det er slik arbeidsfordelingen mellom Roger og PVM blir; Roger holder igjen, mens PVM får frihet til å finne rom offensivt.

                                        Gleder meg til å se PVM, Björn, Andersson og Palmi kombinere offensivt. Alle fire beveger seg smart og kan spille på få touch, og alle fire er gode for 5-10 mål. Björn kan fort putte enda mer. Liten grunn til å bekymre seg for det offensive - foreløpig.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Gleder meg til å se PVM, Björn, Andersson og Palmi kombinere offensivt. Alle fire beveger seg smart og kan spille på få touch, og alle fire er gode for 5-10 mål. Björn kan fort putte enda mer. Liten grunn til å bekymre seg for det offensive - foreløpig.
                                          Det eneste jeg frykter er at mangelen på en skikkelig igangsetter vil skape mye frustrasjon for flere spillere som tross alt vil ha ballen i beina. Ikke se den fly over dem.

                                          Kommentar

                                          Working...