LSK anno 2012

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4397

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Det eneste jeg frykter er at mangelen på en skikkelig igangsetter vil skape mye frustrasjon for flere spillere som tross alt vil ha ballen i beina. Ikke se den fly over dem.
    Det har vært et problem tidligere ja, men slik jeg ser det så er det på grunn av at vi ikke har hatt spillere som kan behandle kula på midten. Det har vært for få alternativer, og til slutt må vi bare lempe ballen oppover uten mål og mening. Jeg likte virkelig det jeg så av PVM i går. Han briljerte ikke, men han ville ha ballen hele tiden og touchen satt bra! Klassesignering! Tror hele laget vil løfte seg med PVM på banen.
    ..................

Kommentar

• Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

Tror bekymringene rundt den offensive biten og hvem som skal score mål er unødvendig. Lars oppsummerer godt dette i tidligere innlegg, nemlig det faktum at vi har 4 klassespillere med god touch og potensiale til å spille en-touchfotball vi knapt har sett maken til, hvert fall i min levetid. I tillegg er det viktig å peke på at de fleste av spillerne har hatt en hardere treningsvinter enn før og det har vært uttalt at enkelte spillere har slitt mye med mengden. Husk at store deler av stallen vår er fra 22 år og nedover, disse trenger mer tid på å takle treningsmengden. Det er også liten tvil om at Haglunds fokus ligger på å stramme inn det defensive, dette selvsagt med rette. Jeg forventer ikke mange mål i de siste treningskampene og jeg mener heller ikke det burde være fokus. Viktigst av alt er det at vi klarer å tette igjen bakover og få defensiv trygghet og selvtillit, da slutter vi å tape fotballkamper. Sannsynligvis vil vi ikke være noe topplag de første 10-15 serierundene, men med så mange klassespillere offensivt er jeg ikke det minste bekymret for at vi ikke klarer å score mål.
      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Spntneous
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 1990

Gilbert påstod i intervjuet i første episode av vår nye podcast, at Fredrik Gulbrandsen imponerer stort om dagen og er den som bør ta rollen som spiss for fugla 2012.

Jeg stoler på Gilbert...
        Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
        Episodene ligger på iTunes og kfl.no

Kommentar

• Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

Opprinnelig skrevet av Spntneous
          Gilbert påstod i intervjuet i første episode av vår nye podcast, at Fredrik Gulbrandsen imponerer stort om dagen og er den som bør ta rollen som spiss for fugla 2012.

Jeg stoler på Gilbert...
          Tommel opp, jeg tror om det løsner bare litt for Fredrik så kan han score flere mål enn bjørn i år, Fredrik gjør alt riktig helt til han skal sette den i mål.

Offensivt har vi mer enn nok kvaliteter til å være blandt de beste i Norge, bare å stenge igjen bakover så tar vi alt
          Daukjøtt Felt C

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Skinke
            Tommel opp, jeg tror om det løsner bare litt for Fredrik så kan han score flere mål enn bjørn i år, Fredrik gjør alt riktig helt til han skal sette den i mål.
            Når han først "knekker koden" foran mål, tror jeg fort vi kan oppleve ett anselig antall mål fra han. Det sies jo at han har gjort det på trening.

Kommentar

• Ginola
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2010
              • 549

Opprinnelig skrevet av Skinke
              Ingen ting er mer irriterende enn en spiss som IKKE setter ballen i mål. Men misforstå meg rett, jeg har stor tro på fredrik og har sans for spillestilen hans. Håper også at erfaring vil gi han ro og dermed at han setter flere sjanser. Om det skjer allerede i år er jeg ikke så sikekr på, men kanskje om ett år eller to.

Kommentar

• Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

Enig med Ginola... Har vi tid og lysten til å legge hele vår måltørke på han ene og alene nå eller skal han få tid på seg til å se og lære.
                Jeg mener bestemt at vi trenger en 15+ målgjører og det kvikt, kommer det så blir det morro på Åråsen i år.

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7135

Jeg husker godt Heidars første sesong for oss.

Og den andre.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Paddis
                    Jeg mener bestemt at vi trenger en 15+ målgjører og det kvikt, kommer det så blir det morro på Åråsen i år.
                    Jeg er mer opptatt av at man stenger igjen bakover og bygger opp laget med færrest mulige baklengs. Først burde man få opp en solid grunnmur og reisverk, før man setter opp taket og legger takstein. Da har man en god grunnpilar man kan bygge ut i fra, noe som jeg mener er ekstremt viktig for at dette laget skal få satt seg.

Kommentar

• Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

Der er vi enige... Men det gikk mer på om vi skulle satse på lille bukk hele sesongen alene på topp...
                      Brasil fotballen begynner som du sier ikke før det er trygt og tett bakover

Kommentar

• Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

Gullet har en svak venstre, noe som ødelegger veldig der på topp. Han kunne blitt en herlig høyrekant, med innleggsswung.

Reisverk ja, men Eggen ga blaffen i det han. Trur det er umulig å gardere seg mot innslupne mål, mange offensive lag nå. På 80-tallet var det annerledes. Hvorfor Nystuen nå egentlig? Ekke det å gi opp litt, sjølom han har rutinen osv.. Men kjempebra å gi kjepp&scheel konkurranse, det ser jeg ikke at SP kan gi dem.

Kommentar

• Martin83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 794

Det er et par ting som har slått meg de siste dagene.

I:
                          Av de spillerne vi har fått inn så er det bare Westerberg vi har betalt overgangssum av; resten har kommet som bosmenn. Selv om spillere som ikke kommer på bosman er billige med tanke på høy lønn og sign-on-fee så er det allikevel flere fordeler ved en slik overgang.

Dersom man kjøper en spiller for x antall kroner så beriker man den selgende klubben, men hvis man signerer en spiller på bosman og gir en høyere sign-on-fee enn han ville gjort ved kjøp så er det kun spilleren som berikes. Ved overganger internt i Norge så er dette faktisk en fordel. Et eksempel på det motsatte er Strandergs overgang til Rosenborg til (antatt) 5 mill. Dette har gitt søpla muligheter til å hente nye spillere.

Her må jeg si LSK har vært smarte (noen vil hevde at det er kynisk, men det er nå slik reglene er - sorry mac). Verken Sogndal, Stabæk eller andre klubber i Norge har fått større handlerom som en konskvens av LSK storshopping (hittil).

II:
                          Per Berg har gitt LSK «sponsorkroner» ved å finansiere overgang. sign-on-fee og muligens lønn på nye spillere (og daglig leder). Dette har han gjort uten å kreve eierandeler i spillerene som har kommet. Her er det bare å berømme PB for innsatsen. Kudos!

Samtidig kan man se at det fortsatt er hull i LSK-laget og at det er plasser man kunne tenkt seg nye spillere; venstreback (midtstopper), spiss og muligens venstre kant(?).

LSK har de siste årene fått investorhjelp for å handle inn nye spillere. Senest ved Ujah-salget fikk disse investorene noen kroner i avkastning. De spillerne vi har hentet inn hittil er etablerte spilere som sannsynligvis har lite - om ingen - videresalgspotensiale. Men det finnes andre spillere tilgjengelig som kunne vært interessante fra et investorperspektiv. Hedenstad, Børven og Elyounoussi er eksempel på spillere som er attraktive for senere avkastning. Nevnte spillere er sansnynligvis lite aktuelle, men det finnes andre unge spillere der ute med potensial (kanskje også i utlandet).

Det må vel kunne være gunstig for LSK Invest og andre investorgrupperinger å investere nå som klubben allikevel satser og er på vei oppover?

Vi har signert en haug med nye - på papiret - kvalitetsspillere og jeg skal være forsiktig med å «kreve» nye signeringer. Dette rundt investorer er kun en tanke som har streifet meg.
                          Last edited by Martin83; 08.03.2012, 15:01. Begrunnelse: Språkvask

Kommentar

• Ungfugl
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Dec 2011
                            • 113

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Tja, jeg synes vi ser ut som ganske klare nedrykkfavoritter basert på treningskampene og spillet (eller manglene på det) så langt.
                            Rønnern, noen ganger lurer jeg nesten på om du er barte eller søppel fan, du er jo alltid så negativ... Synes heller man skal bidra med positive innspill og si det gode som man kan si. Mener selvsagt ikke å henge deg ut på noen måte, men synes vel at du fra tid til annen skriver mye som kan tolkes veldig negativt.

Samtidig kan det vel godt hende at du gjør det pga. et stort LSK hjerte og et ønske om at de skal få det til. Men allikevel, her inne burde optimismen herje, spør du meg!

Kommentar

• Martini
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 294

Opprinnelig skrevet av Ungfugl
                              Rønnern, noen ganger lurer jeg nesten på om du er barte eller søppel fan, du er jo alltid så negativ... Synes heller man skal bidra med positive innspill og si det gode som man kan si. Mener selvsagt ikke å henge deg ut på noen måte, men synes vel at du fra tid til annen skriver mye som kan tolkes veldig negativt.

Samtidig kan det vel godt hende at du gjør det pga. et stort LSK hjerte og et ønske om at de skal få det til. Men allikevel, her inne burde optimismen herje, spør du meg!

Dette er et forum for en av Norges største supportergrupper, derfor må det både være rom for "sure oppgulp" og "lovprising"..
                              Å mistenke vår hovedcapo for å være søppel er vel ganske virkelighetsfjernt ??
                              FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• rælingen kanaris
                                Kaptein Reketråler
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 1446

Hvorfor det? Blir et jævlig dårlig diskusjonsforum viss alle bare skal være positive hele tiden, spør du meg!
                                Custodes
                                I med og motgang

Kommentar

• G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3262

Poenget til Ungfugl (tror jeg) er at man ser det man vil se og hører det man vil høre, og noen lar det gå sport i å forsterke de til enhver tid rådende følelsene her inne. Jeg tror de innbitte pessimistene (som f.eks Rønner'n) gjør det med et glimt i øyet. Likevel, jeg vet at flere spillere er her inne og leser, og uten å nevne navn vet jeg ihvertfall to spillere som er veldig avhengige av positiv feedback for å prestere. Å lese at de er "nedrykkskandidater", "i beste fall stallfyll" o.l. booster vel ikke akkurat selvfølelsen. Derfor må det også være lov å (som Ungfugl) være kronisk optimist!

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Rønnern, noen ganger lurer jeg nesten på om du er barte eller søppel fan, du er jo alltid så negativ...
                                    Ha, ha, alltid så negativ, nå har jeg hørt det også

Du må gjerne si at treningskampene så langt har vært en stor opptur fra det vi slet med i fjor, jeg lurer bare på hva du går på og om jeg kan få bomme litt av deg...

Mulig vi får en bra sesong i år, men det er ikke basert på det laget har vist så langt.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Likevel, jeg vet at flere spillere er her inne og leser, og uten å nevne navn vet jeg ihvertfall to spillere som er veldig avhengige av positiv feedback for å prestere. Å lese at de er "nedrykkskandidater", "i beste fall stallfyll" o.l. booster vel ikke akkurat selvfølelsen. Derfor må det også være lov å (som Ungfugl) være kronisk optimist!

Vi kan sammenligne dine 125 innlegg mot mine 5372 innlegg og jeg er allikevel sikker på at jeg ikke har like mange innlegg som deg hvor du ikke akkurat lovpriser spillere som Logi, Kippe, Gulbrandsen og Bolly for å nevne noen...
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Ungfugl
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Dec 2011
                                        • 113

Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                        Hvorfor det? Blir et jævlig dårlig diskusjonsforum viss alle bare skal være positive hele tiden, spør du meg!
                                        Det samme hvis alle skal være negative også! Synes ofte det virker som at spillere som spillere i andre klubber er helt fantastisk gode, men med en gang de kommer til LSK holder de plutselig ikke mål... Personlig mener jeg at man burde være positiv, alltid, uansett.

Kommentar

• Ungfugl
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Dec 2011
                                          • 113

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Ha, ha, alltid så negativ, nå har jeg hørt det også

Du må gjerne si at treningskampene så langt har vært en stor opptur fra det vi slet med i fjor, jeg lurer bare på hva du går på og om jeg kan få bomme litt av deg...

Mulig vi får en bra sesong i år, men det er ikke basert på det laget har vist så langt.
                                          Jeg er uhelbredelig optimist og synes man burde være det til det motsatte er bevist. Er det motsatte bevist, kan man være optimist litt til. Kan ikke noe for det men jeg synes at man alltid skal se et glass halvfullt. Dette var ikke noe spesielt mot akkurat deg, hadde bare sett noen innlegg som i mine øyne var lite optimistiske. Synes ganske ofte her på forumet (noe jeg vet mange andre lag sliter med og forøvrig) at folk er negative. Kan hende det er på grunn av min egen måte å tenke på, men allikevel. When it comes down to it, er det et spørsmål om holdning. Jeg ønsker rett og slett å tro det beste, så godtroende jeg enn må være, hele tiden. Og bare så det er sagt, nei, jeg jubler heller ikke over resultatene så langt.

Kommentar

Working...