LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • angrybird
    Medlem
    Møteplager
    • Jan 2012
    • 80

    Du blir nok helbreda skal du se..
    Nei faen. Skal ikke skryte på meg verken kort- eller langtidshukommelse, men har treningskamper noensinne indikert noe for LSK sine kommende sesonger egentlig?
    Føler meg lett til sinns før seriestart. Lavt forventninger og skyhøye forhåpninger. Og jeg trur kapteinen vår vil skalle inn tosifra av PVM sine dødballer . God helg!

    Kommentar

    • jonfugl
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jun 2009
      • 181

      På vei mot noe stort, ja mulig det. Vi har forsterket laget i alle ledd. Det store spørsmålet er hvem skal score målene våre. Slik jeg ser det har vi ingen GOD spiss.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av jonfugl
        På vei mot noe stort, ja mulig det. Vi har forsterket laget i alle ledd. Det store spørsmålet er hvem skal score målene våre. Slik jeg ser det har vi ingen GOD spiss.
        Klubben har da flere gode spisser, men ingen utpreget målscorer. Mange lag gjør det bra uten en definert målmaskin og andre lag gjør det heller ræva selv med en målmaskin (ref. f.eks. Start i 2011). Det viktigste er at laget scorer flere mål enn motstanderen og det er per i dag mange flere potensielle målscorere i andre lagdeler på laget enn på mange år, så fullt mulig å vinne kamper selv uten en "Ujah" på laget.

        Kommentar

        • Stan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 1082

          Dersom Kippe ikke duger i forsvaret må han vel vike for Scheel og Nystuen. Han kan fort bli en joker som spiss i sluttminuttene da. Kanskje fyrtårnet vi trenger?

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4112

            Opprinnelig skrevet av Stan
            Dersom Kippe ikke duger i forsvaret må han vel vike for Scheel og Nystuen. Han kan fort bli en joker som spiss i sluttminuttene da. Kanskje fyrtårnet vi trenger?
            Jeg har ikke noen mening om Kippe fortsatt duger eller ikke, men jeg håper virkelig han kommer i form og beviser at han vil være med på LSKs vei tilbake til toppen. I dag skal vel Kippe og Nystuen starte? Blir spennende å se mot et mistenkt ballsikkert og temposterkt Molde!
            Jeg har tenkt samme tanken som deg, at Kippe kan være vårt "hemmelige" angrepsvåpen. Det mener jeg han kan være selv om han fortsatt holder mål i forsvaret, nå som vi har bedre dekning på midtstopperplass.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Boing
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 711

              Etter kampen i går så ser jeg att LSK kan klare å komme seg opp på øvre halvdel av tabellen hvis dem for orden på forsvaret. Forsvaret slipper vann som titanic etter å ha truffet ett isfjell, og det strømmer inne i store mengder.

              Fremover så ser det lovende ut, men det nytter ikke å putte 4 når man slipper inn 5.

              Kommentar

              • *46*

                Leser på rb.no at Nystuen er siste signeringen til LSK i dette overgangsvinduet.

                Kommentar

                • Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

                  Hmm, skulle gjerne sett at vi henta en forsvarspiller til. Som nevnt tidligere i tråden her så trur jeg ringstad kan gjøre det bra på kant, men da trenger vi en til i forsvar.

                  Kommentar

                  • Hel1017
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Oct 2008
                    • 196

                    LSK er ferdig handlet for denne gang. Fullt fokus på å få tettet hullene i forsvaret fram mot seriestart. Kippe skal ikke avskrives riktig enda. Har aldri vært bedre på trening enn nå, men sliter med å få det ut i kamp. Kilde: SVÆRT sentral person i LSK
                    Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                    Kommentar

                    • Ginola
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2010
                      • 549

                      Opprinnelig skrevet av Stan
                      Dersom Kippe ikke duger i forsvaret må han vel vike for Scheel og Nystuen. Han kan fort bli en joker som spiss i sluttminuttene da. Kanskje fyrtårnet vi trenger?
                      Scheel har ikke akkurat vært overbevisende i vinter... Jeg har fortsatt trua på Kippe!

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1474

                        Er Nystuen (rettet fra: Nymoen) signert? Har oppfattet at Tv2 og Rb sier det. Men under kampen lørdag var det sagt på Live-chatten at Bjarmann skulle komme tilbake til dette etter kampen..
                        ikke noe sted på Lsk.no er Nymoen bekreftet.
                        Signeringer bør jo ha litt "ramme", det har noe med å profilere seg som klubb og profilere verdien av spilleren.
                        --
                        Om han blir med videre så tror dette er en god løsning jfr hva man får for pengene.
                        Er innstilt på at dette laget fortsatt vil trenge tid til å spille seg sammen. Har større forventninger fra mai, og ser lyst på høsten. Om det blir noe stort i 2012 spørs nok enda mer på hvordan TL setter seg. Men noe stort i 2013 - DET forventes!
                        Last edited by Tvilling; 12.03.2012, 13:02.

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av Tvilling
                          Er Nymoen signert?
                          Eneste jeg vet om som heter Nymoen fra Kongsvinger, er Geir Nymoen. Han er kjørte NM i bakkeløp med en svart Golf

                          Fra spøk til alvor - Nystuen skal ha signert kontrakt, men det er ikke offentlig enda. Sikkert rett rundt hjørnet.

                          Kommentar

                          • Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

                            Har en følelse av at vi tar Cupen i år.


                            Jeg Har trua på Haglund og det han gjør. Ingen hadde trudd i november at PVM, Anderson og Ram skulle komme til oss. Vinner vi mot Tromsø og hønefoss så tar vi faen meg RBK, søpla og molde og

                            Endelig er ventetia over.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Eneste jeg vet om som heter Nymoen fra Kongsvinger, er Geir Nymoen. Han er kjørte NM i bakkeløp med en svart Golf Fra spøk til alvor - Nystuen skal ha signert kontrakt, men det er ikke offentlig enda. Sikkert rett rundt hjørnet.
                              Bjarmann bekrefter i RB (papir) i dag at Nystuen er signert for ett år, etter en samlet vurdering av det sportslige og økonomiske. Han sier også at de hadde flere alternativer, men mellom linjene kan en lese at de var mer usikre og/eller dyrere.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • Geirfugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 561

                                Med en kamp igjen før alvoret starter, er dette min vurdering av spillerstallen:

                                For god for tippeligaen: Petter VM, Bjørn BS
                                Topp tippeligaspiller: Johan A, Guy Roger T
                                God tippligaspiller: Fredrik G, Sead R, Palmi RP
                                Helt grei tippeligaspiller: Jesper W, Isak S, Frode K, Steinar P, Stian R, Mathis B, Erling K, Stefan LM, Espen N, Ohi.
                                Tippeliga under tvil: Ruben LN, Erik M
                                Adecconivå: Nikolai S, Marius H, Bassey

                                Konklusjon: Vi har mye bra på gang, men pr. dags dato har vi ingen forsvarsspillere som går utenpå fireren til andre lag i tippeligaen. Det vil si at vi kommer til å slippe inn masse unødvendige mål. Hvis vi ikke styrker den bakre fireren i sommer, eller hvis ingen (Ringen? Høibråthen?, Westerberg, Scheel?) hever seg betraktelig framover, havner vi i et kjedelig midtsjikt. Altså bak Molde, Brann, RBK, Tromsø, Godset. Vi havner i gruppa med Aalesund , VIF, Viking, Odd og Haugesund. Bak oss ender FFK, Stabæk, Hønefoss, Ulf og Sogndal.

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                                  Med en kamp igjen før alvoret starter, er dette min vurdering av spillerstallen:

                                  For god for tippeligaen: Petter VM, Bjørn BS.
                                  Ville nok ha droppa den øvereste "for god for tippeligaen". PVM har spilt 1,5 treningskamp der han har vært god ikke sinnsyk. BBS har et høyt toppnivå men varierer veldig + at han er mye skada. Ellers er jeg enig med lista di.
                                  Last edited by RSP; 13.03.2012, 08:24. Begrunnelse: Slettet unødvendig quoting.

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Kanskje greit aa la Westerberg debutere i Tippeligaen foer man avlegger en dom?
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • Mynten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 484

                                      Jeg er fortsatt bekymret for at vi ikke har hentet inn en spiss som er målscorer. Dette fordi jeg tror at verken BBS eller Fredrik er spillere som finner nettmaskene så ofte som vi håper.

                                      Dersom jeg tar feil om BBS, og han scorer mange mål i vår, er jeg helt overbevist om at han forsvinner til sommeren. Da må vi ut på leting etter en ny spiss i konkurranse med resten av verden, og da bør vi finne en spiss som kan prestere umiddelbart. Hadde vi hentet inn en spiss nå kunne LSK brukt det kommende halvåret til å vurdere hans kvaliteter og gjøre han kjent med LSKs system.

                                      De hadde også vært morsomt å vite hva Haglund tenker om våre defensive problemer. Nå har det vært dette vi har terpet på i hele vinter, og likevel ser vi ikke antydning til forbedringer i forhold til antall mål vi slipper inn. Er dette et strukturproblem og/eller enkeltspillere som ikke er godt nok? Hvorfor hentet vi egentlig en midt på treet stopper (Nystuen) på en ett års kontrakt? Jeg tror ikke det ble gjort fordi han er så fryktelig god. Haglunds tidligere uttrykte ønske om en venstreback og "panikkjøpet" av Nystuen hentyder jo til at han ikke helt tror at dagens spillere er gode nok.

                                      Må si jeg er veldig spent på årets sesong, og tror det kan ende hvor som helst på tabellen et sted mellom 3 og 12 slik det ser ut per i dag.

                                      Kommentar

                                      • Øystein
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Feb 2006
                                        • 79

                                        Mange er veldig opptatte av vårt offensive spill etter treningskampene denne vinteren. Jeg mener vi er godt besatt fremover, og har folk som kan og vil score mål. Vi har kanskje ikke én garantist for 15-20 mål, men på den andre siden, det hadde Start i fjor, og det hjalp dem ikke all verden det heller.

                                        Det jeg derimot er veldig bekymret for, og det tror jeg flere er, er den defensive delen av spillet vårt. Der har det vært mye rart i vinter. Mye har vært nevnt om at vi er stinne av trening, ja vel, men det gjelder vel for de fleste av de vi har møtt også. Vår nye høyreback har så langt ikke overbevist meg, det samme gjelder Sead i mål. Jeg er svært spent på om han har det nivået han hadde i Tromsø lengre, det er jeg langt fra sikker på. I tillegg har stopperne våre ikke overbevist.

                                        Forsvare seg er jo en jobb hele laget gjør, og det påpeker også PVM i et intervju, at hele laget må raskere omstille seg fra angrep til forsvar ved balltap. Gjøres det, vil også forsvarerene få en enklere jobb. Men her har tydeligvis Haglund, som har lovet å demme opp bak, en stor jobb å gjøre frem mot seriestart.

                                        Kommentar

                                        • GulMakt
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Apr 2005
                                          • 115

                                          Vi har kanskje ikke målgarantisten vi hadde med Ujah, men nå har vi endelig spillere i andre posisjoner som scorer mål. PVM, Johan og Palmi kan alle score en del og det gjør behovet for en målgarantist litt mindre. Selvfølgelig kunne jeg også tenkt meg en klassespiss foran, men selv om vi har støtte fra PB er ikke pengesekken utømmelig. Jeg stoler på at ledelsen klarer å se behov i forbindelse med økonomi, og har tatt valg ut fra dette.

                                          I likhet med mange andre ser jeg problemet med det defensive. Nystuen har kvaliteter, det har han vist tidligere, og jeg håper at hans inntog kan gjøre at Kippe må heve seg for å beholde plassen. Hvis i tillegg Haglund klarer å jobbe godt med det defensive frem mot sesongstart har jeg trua på at det kan bli øverste halvdel i år.

                                          Kommentar

                                          Working...