Hvis vi klarer å få forsvaret til å sitte (et stort hvis!), og vi klarer å holde på den ballbesittende stilen Haglund etterspør (og som vi nå har mannskap til å beherske), skjønner jeg ikke at det er grunn til å frykte noen motstander i år. Det gjelder å tette igjen bak, og det tror jeg kommer til å ta nok tid til at vi ikke melder oss på i teten i år. Men jeg tror vi kan slå absolutt hvem som helst. Uheldigvis kan vi antakelig tape for hvem som helst også, hvis forsvaret har en dårlig dag. En morsom sesong ligger foran oss, iallfall.
LSK anno 2012
Collapse
X
-
La forsvaret få tid til og vise seg frem til sommeren. Er det like ille så har vi vel midler til å forsterke da. Det er jo et helt lag som må spilles inn. På lørdag mot Molde startet vel 3 eller 4 fra fjorårets stall. Har trua jeg. Iallfall mer enn VGKommentar
-
At VG i dagens papirutgave tipper LSK på 11. plass i 2012 synes jeg er glimrende! VG påpeker en del av de usikre momentene rundt det å spille inn nesten et helt nytt lag og også at det er en del usikkerhet rundt forskjellige spilleres skadehistorikk og nåværende nivå. Personlig er jeg ganske sikker på at vi alt i år kommer betydelig høyere på tabellen, men VGs analyse bør føre til at flere av oss ser på sesongen med en viss realisme. Det blir nok litt rollercoaster.
Takk til VG!Elska þetta félagKommentar
-
At VG i dagens papirutgave tipper LSK på 11. plass i 2012 synes jeg er glimrende! VG påpeker en del av de usikre momentene rundt det å spille inn nesten et helt nytt lag og også at det er en del usikkerhet rundt forskjellige spilleres skadehistorikk og nåværende nivå. Personlig er jeg ganske sikker på at vi alt i år kommer betydelig høyere på tabellen, men VGs analyse bør føre til at flere av oss ser på sesongen med en viss realisme. Det blir nok litt rollercoaster.
Takk til VG!Kommentar
-
Hva med å lese denne setningen: "Hvis vi ikke styrker den bakre fireren i sommer, eller hvis ingen (Ringen? Høibråthen?, Westerberg, Scheel?) hever seg betraktelig framover, havner vi i et kjedelig midtsjikt."Kommentar
-
Jeg poengterte at det blir en smule teit å klassifisere Westerbergs Tippeliganivå før han har spilt et eneste sekund Tippeligafotball. Vi er enda i oppkjøringsfasen, man kan vanskelig si stort om hvordan Westerberg vil klare seg basert på noen treningskamper hvor mesteparten av de har vært med enorme mengder trening i beina. Jeg vil i beste fall kalle det spekulativt å si noe om hvordan en spiller vil opptre på et nivå han aldri har vært prøvd på.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Med tanke på sesongkortsalget har du et poeng, det ser jeg. Men det har jo vært veldig dårlig lenge før VGs tips i dag. Det er mer blest og oppmerksomhet rundt klubben enn på lenge. I tillegg har vi noen spennende profiler som jeg tror folk er nysgjerrige på. Med en forhåpentligvis god start på sesongen hvor vi underholder, tror jeg det vil bli bra med folk på Åråsen fremover!Elska þetta félagKommentar
-
11 plass er nøkternt og riktig vurdert ut fra hva laget har prestert og all usikkerheten omkring et "nytt lag". Det er ingen tvil om at både Andersson og Bolly er utsatt for skader, og kan bli mye ut og inn gjennom sesongen. Forsvaret er en gåte og lekker som en sil, uavhengig av hvem som spiller der. På topp er det vel kun 2-3 rene spisser og det er for tynnt. Man tåler ikke skader der fremme. Man burde hentet en en litt annerledes spiss før seriestart; en som kan ta vare på innelggene fra f.eks Bolly, som kom både høyt og for langt siste kamp. Uansett er det et problem for LSK at spissene ikke scorer nok; det er tross alt ikke PVM som bør være toppscorer i klubben.Kommentar
-
Litt merkelig den VG-lupen. Tidspunktet den ble skrevet på er ikke lenger tilbake enn at man har fått med seg at Nystuen har kommet inn, men samtidig har man for seg at det er tvil om hvem som skal fungere som makker til PVM sentralt bak, noe det absolutt ikke er. Det er nok klasseforskjell på Guy Roger og Ruben til at det bør slå ut på terningen for hele midtbanen etter mitt syn. At man ikke har fått med seg at Guy Roger er et soleklart førstevalg er på SS-tabelltips sitt nivå.
Dessuten skjønner jeg fortsatt ikke helt hva man ligger i begrepet ressurser. Men vi får en treer, i fjor ble det en toer. Igjen blir KFL trukket frem positivt, og igjen blir fasaliteter helt i norgestoppen ignorert. Det er også litt merkelig at det blir trukket frem negativt at vi ikke lenger er like attraktive,all den tid vi har henta mange bosmenn, hvorav flere har et godt navn og var ettertrakta. Det tyder tross alt på at klubben solgte inn noe som fristet.
Verdt å merke seg er allikevel at det er fem poeng ned til tolvteplasssen. Tipper det blir en bråte lag nå i 25-28 poengs-regionen. Men viktigst av alt, lupen treffer i prinsippet aldri. Ikke tavla engang.Kommentar
-
Har lest lenge nok av dette nå, er det noen som i det hele har blitt kritisert og fornærmet mer i det siste en Frode Kippe? Dette er spilleren som har vært bl.a de to beste spillerene hvert j.. år siden 2003, bl.a ifølge RB. Har vært kaptein siden mange av dere her gikk i barnehagen og fortsetter som kaptein i 2012. Jeg kan også si at grunnen til at han ikke spilte mot Ullensaker og bare en omgang mot Molde skyldes en lårskade. Hylekoret kan for f.. vente til kamper av betydning er spilt om ikke annet. Tror dere ikke Frode får med seg all driten som skrives her inne, formidlet av meg. Han viser ikke tegn til å bry seg, men jeg vet at han gjør det. Frode i form har ett helt annet nivå enn de andre midtstopperne i klubben og dere får håpe han kommer opp på dette nivået etter å ha trent hardere enn noen gang. En Frode i form treffer på pasningene selv om jeg er enig at det kan bli vel mye langt til tider. Noen som har tenkt tanken at nå som vi har fått en del gode servere, kanskje Frode begynner å putte på dødball igjen. TakkKommentar
-
Litt merkelig den VG-lupen. Tidspunktet den ble skrevet på er ikke lenger tilbake enn at man har fått med seg at Nystuen har kommet inn, men samtidig har man for seg at det er tvil om hvem som skal fungere som makker til PVM sentralt bak, noe det absolutt ikke er. Det er nok klasseforskjell på Guy Roger og Ruben til at det bør slå ut på terningen for hele midtbanen etter mitt syn.
Tror vi havner på øverste halvdel.Kommentar
-
Uansett, så har du rett i at Kippe har vært en av de beste på laget i åresvis, og nok fortsatt kommer til å være en bauta i år så fort midtbanen får satt seg og laget får litt trygghet.Kommentar
-
Kanskje for å forberede ham på at han vil kunne få enkelte supportere her inne mot seg under kamp.Kommentar
-
Kommentar
-
Kan skrive en veldig lang liste over de som har slengt usaklig drit her inn her inne, blir det mange nok skal du ikke se bort fra det. Uansett det er ikke hovedpoenget men supportere skal støtte i med og motgang så får treneren avgjøre hvem som skal spille.Kommentar
-
Dette er et debattforum. Rest my caseI år så tar vi altKommentar
-
Uansett beveger vi oss veldig off-topic nå.Kommentar
-
Blir spennende å se hva Sheel kan tilføye oss, håper han kommer tilbake til de taktene vi så tidlig januar.
Kommentar
Kommentar