LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Moderatormelding:
    Tilbake til temaet for tråden; LSK anno 2012 (dvs. sportslig sett). Evt. videre debatt om opptreden i forhold til egne spillere henvises til tribunekulturforumet.

    Kommentar

    • kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1174

      Hvordan står det til med Arild? Noen som har noen "status" på han?

      Kommentar

      • Fuglamannen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2011
        • 543

        Det ble nevt at arild gir opp her på forumet

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          Opprinnelig skrevet av kimmern
          Hvordan står det til med Arild? Noen som har noen "status" på han?
          Høy, kjekk og kan fortsatt putte flere mål per sesong enn en hvilken som helst søplaspiller. I samarbeid med NTNU jobbes det med å få til et skinnesystem på Åråsen slik at han kan skytes mot første stolpe på dødballer.

          Kommentar

          • Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507



            Ryktes at Arild er klar til seriestart og har fått disp på disse.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3208

              Opprinnelig skrevet av kimmern
              Hvordan står det til med Arild? Noen som har noen "status" på han?
              Det jeg har fått med meg er (1) at han på årets første trening var noe mer optimistisk enn tidligere når det gjaldt et mulig comeback (mot en bakgrunn av at legene har vært ganske pessimistiske), (2) at han ikke ble vurdert som å ha noe utbytte av å være med til La Manga (men det ble heller ikke sagt at han var definitivt ute av bildet) og (3) at klubben har begynt å bruke ham litt i en rolle som mange av oss har sett for seg at han kunne passe i, som spillerutvikler, til å begynne med for yngre spillere.

              Hvis andre veit mer enn dette om mulighetene for at Legenden kommer tilbake på banen for A-laget, tror jeg det ville være av meget stor interesse også for mange andre enn

              gilbert

              Kommentar

              • general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

                Legenden har du nok sett for siste gang for a-laget
                Seriegull 2016!!!

                Kommentar

                • Spntneous
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 1990

                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Hvis andre veit mer enn dette om mulighetene for at Legenden kommer tilbake på banen for A-laget, tror jeg det ville være av meget stor interesse også for mange andre enn

                  gilbert

                  Vær så god:
                  Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                  Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2151

                    RB tror idag at Haglund er rimelig sikker på 8 plasser er klare i laget før seristarten.Da er det visst først og fremst forsvarsfireren han er usikker på,men at Kippe og Westerberg er rimelig sikre.De tror også at Haglund tviler på Rogers deffensive kvaliteter,og at muligens kan komme til å bruke Palmi i midten og EK på høyre? Dette synes jeg virker litt rart.Greit vi har sluppet inn mange mål,men iallefall sist kamp mot Molde,var jo Roger også god på deffensiven.Har vi råd til å ha han på benken da? Sånn jeg så det,så ble vi enten overspilt på kantene/backene.Eller så var det forsvareret som bare rygga og rygga,uten å komme opp i press på Moldespilleren med ballen.De samme probleme synes jeg har vært i alle de 4 treningskampene jeg har sett iallefall.

                    Kommentar

                    • Øystein
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2006
                      • 79

                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                      De tror også at Haglund tviler på Rogers deffensive kvaliteter,og at muligens kan komme til å bruke Palmi i midten og EK på høyre?
                      Dette tror jeg kan være en god løsning. Jeg har heller ikke blitt imponert over den defensive jobbingen til Roger de kampene jeg har sett. Der tror jeg Palmi kan være bedre. Spørsmålet er om totalen blir bedre, synes også Palmi tidvis har vært bra på kanten, bedre enn det jeg har sett av Knutzon, men skulle han finne tilbake til formen han hadde på vårparten i fjor, da blir det bra. Men blir ikke overrasket om Palmi spiller sentralt mot tromsø i helgen.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Virker merkelig synes jeg. Roger spilte en bra kamp sist, vinner alt av dueller og fordeler ballen bra. Han kan fortsatt bli litt kvikkere, men har blitt svært mye kvikkere den siste tiden. Tror definitivt vi er tjent med å la han spille sammen med PVM i midten. Blir for dumt om vi skal switche rundt på plassene etter 1 kamp med samme makker.

                        Behold Roger og PVM som makkere sentralt og la dem finne ut av plasseringene osv. Roger viste svært lovende takter sist.

                        Kommentar

                        • Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

                          Jeg tror ikke dette med å score mange mål er noe man kan lære seg. Notoriske målscorere er nærmest født inn i rollen og man kan se egenskapene allerede på guttenivå.

                          Bjørn og Fredrik er ikke notoriske målscorere og det vil overraske meg veldig om noen av disse plutselig i etablert karriere og alder begynner å score 15+ i sesongen. Jeg antar 0,25 mål/kamp er ca. nivået til disse spillerne.

                          Er du målscorer som Årst, Rushfeldt, Belsvik for å nevne noen, så putter du masse uansett klubb og spillersystem. Er du det ikke, vel så har du det ikke.

                          Det som er spennende i år er at vi har 4 spillere som alle kan bli toppscorer i klubben, og for meg er det totalt åpent hvem av disse som tar tittelen. Det er like sikkert at vi har ingen som vil blande seg inn med liganes toppscorere.

                          Kommentar

                          • 10theri
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2010
                            • 438

                            Opprinnelig skrevet av Ola
                            Det er like sikkert at vi har ingen som vil blande seg inn med liganes toppscorere.
                            Petter Vaagan Moen blandet seg da greit inn med de andre i toppen før han dro fra Brann i 2010?
                            Heia Lillestrøm......

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Ingen ting som skulle tilsi at Roger blir vraket. Haglund har selv uttalt at Roger har kanskje det høyeste toppnivået i troppen (det er da rimelig å anta at han mener med unntak av Björn), samtidig som han har uttalt at Roger sleit fælt under/etter La Manga med treningsmengden. Tipper dette er en av grunnene til at han er noe temposvak foreløpig. Roger og Vaagan Moen utfyller hverandre veldig godt, langt bedre enn Palmi - Vaagan Moen. Det er likevel mulig Roger ikke vil være å finne i startoppstillingen hver kamp i starten av sesongen ettersom han kanskje trenger noe lengre tid på å komme seg opp på det nivået som kreves fysisk. Jeg føler meg likevel trygg på at Vaagan Moen og Roger vil være våre sentrale midtbanespillere mesteparten av sesongen.

                              Forøvrig godt å lese om Haglunds nye regime og ikke minst at han ser problemene som er i laget. Han virker analytisk sterk og direkte med spillerne sine, jeg synes dette lover veldig bra.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                Både Roger og Erling har vist enorm forskjell på sitt bunn- og toppnivå i klubben. Erling i toppform, som han har vist 4-5 kamper totalt for oss, er landslagsklasse. Bunnivået hans, som han har vist over 30 kamper, holder middels Ullern Fotball nivå.

                                Roger må få vist seg i kamp før han får dommen fra meg. Som Afrikanere flest vil han nok dominere mer utover i sesongen når sola står høyere på himmelen.

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  Bedre med fire spillere som scorer 10+ en én som scorer 15+...
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Bedre med fire spillere som scorer 10+ en én som scorer 15+...
                                    Kan oppsumeres til flere strenger å spille på!

                                    PS: jeg tror neppe fire spillere putter +10 mål, men flere har potensial til å komme nær 10 mål.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      Når ting setter seg til høsten og vi får stell på forsvaret kommer vi til å se mange store seire utover høsten. Jeg tipper Andersson og Fredrik over ti, mens PVM og Björn vaker rett under. Bolly bør kunne smelle inn en fire-fem, ditto med Palmi.

                                      Faen, med Palmi har vi jo faktisk fem spillere som er kapable til ca. 10 mål.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Når ting setter seg til høsten og vi får stell på forsvaret kommer vi til å se mange store seire utover høsten. Jeg tipper Andersson og Fredrik over ti, mens PVM og Björn vaker rett under. Bolly bør kunne smelle inn en fire-fem, ditto med Palmi.

                                        Faen, med Palmi har vi jo faktisk fem spillere som er kapable til ca. 10 mål.
                                        Kapable til ca 10 mål er en ting, men å tro att alle fem slår til med 10 mål er litt som å tro på julenissen. Krysser en av dem grensa på 10 mål skal vi være glade.

                                        Tar man å smaker litt på tittelen i denne tråde - "på vei mot noe stort", så håper jeg ikke det store er antall baklengs. Det bekymrer meg mest av alt vedr. LSK anno 2012.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7092

                                          Jeg er litt tvilende til Andersson, som har mistet mange treningskamper i vinter og er skadet i skrivende stund. Virker ikke som om han er over skadeplagene.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...