Satan så deilig å ha en Legende som Bjarmann, som gjør slik en fantastisk jobb! New York Red Bulls har et rimelig stort budsjett, og fra hva jeg har sett av klipp, virker dette som en strålende signering. GLEDER MEG TIL KAMP!
LSK anno 2012
Collapse
X
-
Må bare si èn liten ting;
Jeg er mektig imponert over jobben TB har gjort i dette tilfellet. På under 1 uke har han skaffet oss en spiss (dette ett døgn før vinduet stenger) - med NYRB. Vi veit jo ikke hva denne Rogers kan prestere, men ut ifra Youtube virker dette aldeles lovende. Legg vekk alt Ujah / Helstad og se realistisk på det. Dette er trolig det beste vi kunne fått ut av hele situasjonen.
Takk så mye!Kommentar
-
Vi har beholdt 11 spillere fra forrige sesong. Ser bort fra Arild og de utlånte. La oss stille dem opp i 4-4-2:
Logi - Steinar, Høibråten, Kippe, Ringstad - Knudtzon, Ruben, Ohi, Bolly - Björn, Fredrik.
I tillegg har vi hentet 11 nye, her i 4-2-3-1:
Ramovic - Westerberg, Nystuen, Scheel, Stoor - Toindouba, Midtgarden - Palmason, Vaagan Moen, Andersson - Rodgers.
Liten tvil om at stallen er vesentlig styrket. Jeg vil si at 10 av 11 er gode eller fantastiske signeringer. Midtgarden blir overflødig i dette selskapet, men den signeringen er en veldig liten (og billig) ripe i lakken. Helhetlig har vi gjort det ekstremt bra på overgangsmarkedet. Kun 1 av 11 har vi betalt overgangssum for!Kommentar
-
Å tenke tilbake på at vi hadde Risholt på prøve i fjor er jo helt utrolig, og at vi nå har 2 gode 11'ere i stallen.Kommentar
-
Vi har beholdt 11 spillere fra forrige sesong. Ser bort fra Arild og de utlånte. La oss stille dem opp i 4-4-2:
Logi - Steinar, Høibråten, Kippe, Ringstad - Knudtzon, Ruben, Ohi, Bolly - Björn, Fredrik.
I tillegg har vi hentet 11 nye, her i 4-2-3-1:
Ramovic - Westerberg, Nystuen, Scheel, Stoor - Toindouba, Midtgarden - Palmason, Vaagan Moen, Andersson - Rodgers.
Liten tvil om at stallen er vesentlig styrket. Jeg vil si at 10 av 11 er gode eller fantastiske signeringer. Midtgarden blir overflødig i dette selskapet, men den signeringen er en veldig liten (og billig) ripe i lakken. Helhetlig har vi gjort det ekstremt bra på overgangsmarkedet. Kun 1 av 11 har vi betalt overgangssum for!
Men dersom Midtgarden faktisk kan utfordre Westerberg på høyreback, og i (etterpåklokskapens) lys av Stoor-lånet, så kunne vi kanskje spart oss også for den ene overgangssummen vi har punget ut? Eventuelt brukt hele eller deler av den summen på en venstreback i stedet. Sett bort fra Midtgarden, som jeg fortsatt er usikker på hva står for, så ser jeg på Westerberg som den svakeste signeringen av de 11.Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppenKommentar
-
Stoor er vel lån? Så 10 av 11 spillere er i LSK sitt eie og 1 av 10 er det betalt penger for. Hvis man skal pirkeKommentar
-
I gleden over alt vi har fått til på overgangsmarkedet ligger det likevel mye usikkerhet i fraværet av fart i vår bakre firer. Det hemmer oss begge veier. Mulig Stoor gjør problemet litt mindre, men så er det et åpent spørsmål om hvor stor bidragsyter han egentlig blir.Kommentar
-
Helt enig i at vi har gjort veldig gode signeringer totalt sett, ikke minst med tanke på utgangspunktet vårt som et bunnlag og at vi har betalt overgangssum for kun 1 av 11. Men litt interessant det du skriver i siste avsnitt, Lars. Korriger meg gjerne, men etter hva jeg har plukket opp på forumet så har du vesentlig bedre kjennskap til Midtgardens kvaliteter enn jeg har og du har så vidt jeg kan huske tidligere lagt inn noen gode ord for han. Jeg ser gjerne at Midtgarden får en reell sjanse til å utfordre Westerberg på høyrebacken. Midtgarden har hurtighet og en fin fot, mens jeg foreløpig er særdeles lite imponert over tempoet, og til en viss grad de defensive kvalitetene (bl.a. posisjonering), til Westerberg. Har imidlertid ikke sett nok av Midtgarden i backposisjon til å være skråsikker på at dette er en god idé og et reelt alternativ for Haglund, så jeg er lydhør for dine eller andres vurderinger av Westerberg vs. Midtgarden.
Men dersom Midtgarden faktisk kan utfordre Westerberg på høyreback, og i (etterpåklokskapens) lys av Stoor-lånet, så kunne vi kanskje spart oss også for den ene overgangssummen vi har punget ut? Eventuelt brukt hele eller deler av den summen på en venstreback i stedet. Sett bort fra Midtgarden, som jeg fortsatt er usikker på hva står for, så ser jeg på Westerberg som den svakeste signeringen av de 11.
Når det gjelder Midtgarden, så stemmer det at jeg har vært positiv til ham. Mitt hovedpoeng var (er) at han er en ganske god fotballspiller, som kan gå inn på de fleste plasser uten å dumme seg ut. Men da vi hentet inn Vaagan Moen, ble det plutselig veldig langt fram for Midtgarden. PVM, Roger og Palmason er langt bedre alternativer på sentral midtbane, som er der Midtgarden har fått sjansen i vinter.
Når det gjelder høyreback, er jeg usikker. Jeg har sett han på backen noen ganger for Mjøndalen, men han spilte desidert mest på midtbanen og i angrepet. Offensivt vil jeg tro at han er god nok, men jeg aner virkelig ikke hva han står for defensivt. Henning vurderte ham tydeligvis som et OK backalternativ, men da må vi huske på at samme mann var tilhenger av backstorheter som Karim Essediri og Lars-Kristian Eriksen.Kommentar
-
Håper du får rett. Synes han er treg og slurvete i defensiv posisjonering og pasningsspillet, men skal la tvilen komme han tilgode og lar meg gjerne overbevise.
We will never forget.Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppenKommentar
-
Etter 1-1 mot Rosenborg så klarer jeg ikke å være helt misfornøyd. LSK er definitivt på vei mot noe stort. Det er lenge siden jeg har sett et så lekent og rett og slett vakkert LSK. Minner meg faktisk litt om djurgården borte for en haug med år siden som er min referanse for det beste jeg har sett av LSK i nyere tid. Med litt mer medgang i dag så hadde vi feid RBK av banen.
Stort sett kontroll bakover, Roger er sjef på midtbanen, knudzon, andersson og bjørn er helt rå foran, så har vi nye mifsud der framme som blir en liten joker. Herlig!
Jeg gleder meg til fortsettelsen, og ikke minst, jeg er sykt sykt i beundring over LSK og ikke minst Bjarmann. Takk!Kommentar
-
Jeg har tiet lenge. Reduserte min synlighet, lik vannet som forsvinner fra sjøen, lik elven som minker og tørker ut. Jeg møtte mye motstand, og det gikk ut over kvaliteten og budskapet. Men for det vitale mennesket er det alltid håp om oppstandelse, på samme måte som for treet. Blir det felt vokser det opp igjen, det skal ikke mangle friske skudd. For jeg har sett noe ved dagen LSK som jeg ikke har skuet på lang tid,og da kommer følelsene tilbake som om de var unge igjen. Jeg vil fortsette og sammenlikne følelsene med treet. For selv om røttene I jorden blir gamle og stubben morkner i støvet. Så kan treet spire igjen ved eimen av vannet , og sette skudd som et nyplantet tre.
For blant dagens Lillestrømspillere skimter jeg mening. Jeg ser ikke gull, kostbar onyks eller safir. En annen ting jeg ser er trusselen fra administrasjonen, og da spesielt etter salgene i fjor. De holder buestrengen spent og skyter så fort de ser gevinst i horisonten. Med salgene forsvinner spilleren, men også mennesket. Lik himmelranden som skiller lys ifra mørket, kan et salg skille tomhet fra berikelse.
Jeg formidler fra et oppriktig hjerte. Jeg gråt da Espen forsvant i fjor. Kun tørke og hete kan ta snøvannet bort, men snøvannet forsvinner ikke før dets naturlige tid har kommet. Espen’s tid var ikke kommet.
De vil ha oss til å kle oss i historiske farger, gult og svart. De vil ha oss til å synge vår historie om solidaritet, håp og om fedrelandet. Men selv akter de som om de var historieløse. Likvider er deres vin, og spillere forsvinner, lik krusningene i vannet. Etter 14 år på åråsen, 14 år på treningsfeltet,kone og barn.
Respekt skal ikke være som en møll, eller løvhytten som vaktmannen setter opp. Respekt skal være varig. Jeg visste at Espen skulle inn i kontraktsforhandlinger. Jeg håpet på det gode, men det onde kom, jeg ventet på lys, og det ble mørke. Jeg er sikker på at vi kunne stoppet dette sammen. Men når gjeterhundene sover, løper sauene alene.
Han er kun et navn der nede. . .Last edited by ach; 01.04.2012, 21:54.Lenge leve Fedrelandets LSK..!
Wehrman= den blødende..Kommentar
-
Jævlig stolt av å være fugl
Ikke la u-hjelpen bartesvina fikk av dommerne på overtid ødelegge det vi så i dag. Jeg er så utrolig stolt av LSK i dag. Tenk tilbake på høsten i fjor og se hvor vi er nå. Kan ikke sammenlignes. Vi spiller med innsats, vi er ballsikre, spillende og positive hele veien. Vi har trønderpakket i kne i 75 av 90 minutter, og hadde vunnet om det var rettferdighet i verden. Fortsetter vi slik, så er vi en seriøs kandidat til topp 6 allerede i år. JEG ER STOLT!Kommentar
-
Bollocks! Hvis det spillet vi så i dag er standarden, er dette laget mer enn godt nok til å ligge i toppen. Og nå har vi Stuart McManus ver. 2.0 på topp også. Brukte fire minutter på å ødelegge stemmebåndene mine. For en mann! Etter omtrent åtte minutter her: http://bambuser.com/v/2520302Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Utrolig skuffende det som skjedde på slutten på kampen i dag, men fy f*** i helv***e og jeg gleder meg til resten av sesongen!!Kommentar
-
JA! LSK er på vei mot noe stort!
På bakgrunn av kampen mot RBK, kan vi skrinlegge debatten om LSK er på vei mot noe stort. For det er ikke lenger noen tvil i min sjel.
Dette laget, dette opplegget, denne treneren, denne ledelsen, denne nye given...
Selv om Roger var fantastisk og Bjørn var Bjørn, overlater jeg til andre å gå i detaljer vedrørende den enkelte spiller.
Det spillet LSK viser i lange perioder, gir lovnader om en ny storhetstid på Åråsen. Så får det heller være at vi taper 2 poeng på juniorfeil. Husk at 2012 bare er begynnelsen! Og husk at vi har myyye å gå på før vi virkelig skal begynne å bli gode!
Dette kan ikke gå galt. Jeg er 100% sikker på at LSK under Haglund igjen kommer til å prege toppen av norsk fotball.
Og selv om det var mange fantastiske fotballprestasjoner i kampen, vil jeg likevel trekke frem et annet øyeblikk som et bilde på "nye" LSK og den gleden, det samholdet og den vi-holdningen som nå preger klubben:
Så dere uttrykkene til Magnus og Magnus da Luke lagde 2-1? De så begge ut som åtte år gamle guttunger som har vært på epleslang for første gang og kommet unna med det!
Framtida ER lys!Elska þetta félagKommentar
-
Kommentar
-
En som tidligere trente LSK, sa at man måtte ha tre punkter for å lage en graf. Synes det er ganske så ok utsagn. Jeg synes kampen mot RBK var helt topp, men det skal gjenskapes på mandag mot Oss Grenland og VIF om 13 dager osv osv. Litt avventende, men positivt overrasket over gårdagens kamp!Kommentar
-
Alle som fulgte med på kampen så hva som skjedde. Vi vet hvem som egentlig vant. Vi så hvem som feiret et ufortjent uavgjort-resultat som om det var en storseier.
Hvis utviklingskurven er like bratt den kommende uka, er det bare å skaffe seg billett til Skien med en eneste gang for de som ikke allerede har gjort detKnurr...Kommentar
-
Spøk til side, frykter vi vil variere i prestasjonene. Kan godt hende at tidligere års tendenser forsetter, og at laget kollapser uka etter gode kamper. Vi har avgitt nok poeng mot drittlag tidligere. Feier vi Odd av banen tror jeg det er grunn til optimisme.Kommentar
-
Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
Episodene ligger på iTunes og kfl.noKommentar
Kommentar