LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Opprinnelig skrevet av Ginola
    og kanskje en til,,
    Hvem skulle det vært? Kan ikke se at vi har andre potensielle salgsobjekter enn Björn.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Synes det da var positive ting i kampen mot Odd også, enn så lite det var. Vi tapte mot et lag som kanskje spiller den mest erketypiske TL-fotballen. Haglund har tro på sitt og lar ikke noen slag i trynet avskrekke ham. For i periodene vi kommer opp på akseptabelt nivå er vi bedre enn Odd, vi trykker dem tilbake i banen.

      Kommentar

      • angrybird
        Medlem
        Møteplager
        • Jan 2012
        • 80

        Enig med GifKanari. Selvom denne kanpen var frustrerende og rett ut kjedelig å se på, er det ganske tydelig at LSK har intensjoner om å bli et velspillende lag. Trur vi blir vitne til den morsomste høsten på lang tid (selvom det skal ikke så mye til). Har gjort meg en sprø tanke. BBS på kant kunne vært spennende å se. Hans villeste prestasjoner har ofte kommet da han stormer nedover på kanten. tenkte noe sånn:


        Rodgers
        BBS Anderson Knudtzon

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          Opprinnelig skrevet av Ginola
          Nå har spillerne snart trent sammen i fem måneder
          Hadde de enda gjort det, hadde de ganske sikkert vært mer samspilte. Men Guy Roger Toindouba kom såvidt jeg husker først i midten/slutten av januar, Petter Vågan Moen for en drøy måned siden, Espen Nystuen etter det, og Johan Andersson og Björn har vært mye "spart" de siste par månedene. Alle fem i start-11'ern, og i sentrallinja. Så vi må nok regne med noen kamper og uker ennå med ustabile prestasjoner før samspillet sitter.

          gilbert

          Kommentar

          • Ginola
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2010
            • 549

            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Hadde de enda gjort det, hadde de ganske sikkert vært mer samspilte. Men Guy Roger Toindouba kom såvidt jeg husker først i midten/slutten av januar,gilbert
            Roger kom vel strengt tatt på høsten, men det er klart at det var en del nye fjes her når han returnerte i januar.

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              Opprinnelig skrevet av Ginola
              Nå har spillerne snart trent sammen i fem måneder, og vi må forvente å se reslutater av dette. 5mnd'er på å bli kjent med medspillerne dine må da være mer enn nok når du trener hver eneste dag? I en vanlig bedrift ville prøvetiden vært over etter 6 mnd'er og da vil det forventes resultater. Kanskje klarer vi å bli samspilte før EM-pausen i juni, men da selger vi BBS og kanskje en til,, og da er på'n igjen.
              Prøvetiden er 6 måneder, men de fleste bedrifter regner minst et år for godt å fylle kompetansekrevende roller. Etter et par år har man normalt svært gode forutsetninger for å levere godt. I RævBK sine beste årganger hadde stammen i laget spilt sammen i mange år. Tre matcher er ikke nok for å bygge kontinuitet.

              Jeg synes vi må være mer tålmodige. Vi er da for faen ikke inkompetent utålmodige som Køln, Chelsea eller Atletico under Jesus Gil.

              Kommentar

              • mats
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 621

                Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                Prøvetiden er 6 måneder, men de fleste bedrifter regner minst et år for godt å fylle kompetansekrevende roller. Etter et par år har man normalt svært gode forutsetninger for å levere godt. I RævBK sine beste årganger hadde stammen i laget spilt sammen i mange år. Tre matcher er ikke nok for å bygge kontinuitet.

                Jeg synes vi må være mer tålmodige. Vi er da for faen ikke inkompetent utålmodige som Køln, Chelsea eller Atletico under Jesus Gil.
                Bra sagt, endelig!! Gi gutta tid, ikke minst de NYE!!!
                Last edited by Rønnern; 10.04.2012, 19:23. Begrunnelse: quoting...

                Kommentar

                • maurakanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 638

                  3 mnd har de trent under Haglund. 7.Januar til dags dato. Vi må nok vente til etter ferien til vi får litt mer stabile resultater. Spillemessig synes jeg LSK er på rett vei, med lekre kombinasjoner og pasningsspill. Det vi mangler er en bakromsspiss ala Fredrik. Bjørn kommer for langt ned i banen og dermed har vi ingen som vi kan tre igjennom. Stopper på en måte opp på 20-25 meter. Trur dette på sikt kommer til å bli veldig bra.
                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                  Kommentar

                  • Ginola
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2010
                    • 549

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Hvem skulle det vært? Kan ikke se at vi har andre potensielle salgsobjekter enn Björn.
                    Roger. Spiller han flere kamper som mot RBK blir han straks attraktiv, og finner kanskje ut at han ikke vil forlenge kontrakten som kun varer ut denne sesongen...

                    Kommentar

                    • Ginola
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2010
                      • 549

                      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                      Prøvetiden er 6 måneder, men de fleste bedrifter regner minst et år for godt å fylle kompetansekrevende roller. Etter et par år har man normalt svært gode forutsetninger for å levere godt. I RævBK sine beste årganger hadde stammen i laget spilt sammen i mange år. Tre matcher er ikke nok for å bygge kontinuitet.

                      Jeg synes vi må være mer tålmodige. Vi er da for faen ikke inkompetent utålmodige som Køln, Chelsea eller Atletico under Jesus Gil.
                      Jeg er ikke uenig i at kontinuitet er viktig for suksess. Utfordringen blir å få kontinuitet når vi selger en spiller så fort han presterer...noe vi er nødt til å gjøre. Jeg har tro på at laget kan se veldig bra ut i slutten av mai før EM pausen kommer, men så mister vi mest sannsynlig Bjørn og så blir det det samme maset om å få inn en ny spiss og han trenger tid for å tilvende seg Norge, spillet, lagkamerater,snø og hvem vet hva.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        Opprinnelig skrevet av Ginola
                        Roger kom vel strengt tatt på høsten, men det er klart at det var en del nye fjes her når han returnerte i januar.
                        Guy Roger Toindouba prøvespilte ei ukes tid i slutten av oktober og skreiv kontrakt 1. november. Deretter reiste han hjem, og kom tilbake til Åråsen for å være med på sin første regulære trening 19. januar. Bare for å ha detaljene riktig....

                        gilbert

                        Kommentar

                        • OptimistFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 462

                          Opprinnelig skrevet av Ginola
                          Jeg er ikke uenig i at kontinuitet er viktig for suksess. Utfordringen blir å få kontinuitet når vi selger en spiller så fort han presterer...noe vi er nødt til å gjøre. Jeg har tro på at laget kan se veldig bra ut i slutten av mai før EM pausen kommer, men så mister vi mest sannsynlig Bjørn og så blir det det samme maset om å få inn en ny spiss og han trenger tid for å tilvende seg Norge, spillet, lagkamerater,snø og hvem vet hva.
                          Vi vil nok desverre alltid miste stjerner. Ujah og Nosa i fjor, og sannsynligvis Bjørn i år er noe vi må regne med. Men i år har vi også byttet ut nesten alle andre, 7-8 nye i elleveren. Til og med legender som Søgård, og i praksis Sundgodt, er borte. Det vil ikke skje hvert år, og krever ekstra tålmodighet. Ser av nyhetstråden at klovnen Tjernås mener det er null problem når de vi har hentet kjenner tippeligaen. Han om det. Det avviker "litt" fra N.A. Eggens teorier om relasjoner og samhandling i RBK. Jeg vil nok lytte mest til den av de to som har flest pokaler...

                          Kommentar

                          • rælingen kanaris
                            Kaptein Reketråler
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 1446

                            Tjernås er blitt fryktelig tabloid de siste åra synes jeg.... Forøvrig synes jeg det er rart at han får uttale seg så mye som ekspert, når det nærmeste han kommer suksess som trener/leder var når han var assisten til Arne i 2001...
                            Alle trenger å tilvenne seg et nytt lag med nye folk, uansett hvor godt man kjenner ligaen, akkurat det burde selv Tjernås skjønne.
                            Custodes
                            I med og motgang

                            Kommentar

                            • runarM
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 565

                              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                              Når han har det så travelt med å få formidlet sin mening at han ikke gidder å lese korrektur, lurer jeg på hvor gjennomtenkt meningene er.

                              skuffelse
                              skuffelse m1 det at håp el. forventning ikke blir oppfylt være utsatt for

                              Spurte han på twitter om hvordan han kan si at laget han og de fleste andre tippet på nederste del av tabellen er det som har skuffet så langt - med RBK-matchen som en av tre matcher - mens f.eks VIF som tiltider har spilt elendig og er en av gullfavorittene ikke er skuffende. Fikk til svar at enga har tre ganger så mange poeng som LSK (?). Helt merkelig å lire av seg dette. Minner meg litt om når man skulle skrive stil på skolen; det var om å gjøre å tvære ut ett eller annet for å dekke antall sider.
                              runarM

                              Kommentar

                              • Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

                                Opprinnelig skrevet av runarM
                                skuffelse
                                skuffelse m1 det at håp el. forventning ikke blir oppfylt være utsatt for

                                Spurte han på twitter om hvordan han kan si at laget han og de fleste andre tippet på nederste del av tabellen er det som har skuffet så langt - med RBK-matchen som en av tre matcher - mens f.eks VIF som tiltider har spilt elendig og er en av gullfavorittene ikke er skuffende. Fikk til svar at enga har tre ganger så mange poeng som LSK (?). Helt merkelig å lire av seg dette. Minner meg litt om når man skulle skrive stil på skolen; det var om å gjøre å tvære ut ett eller annet for å dekke antall sider.
                                Dette vitner bare om at Tjærnås ikke kan begrunne sine påstander. Han fremstår som en klovn. Han var også ute og slang med leppa mht. LSK s pressekonferanse om Vann for livet. Problemet til Tjernås er rett og slett at han ikke er smartere. Men etter evner og anlegg kan ingen lastes. Synes vi bør fokusere på andre ting en de lattelige kommentarene og meningene hans.
                                Fugla Forever

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9463

                                  Opprinnelig skrevet av runarM
                                  skuffelse
                                  skuffelse m1 det at håp el. forventning ikke blir oppfylt være utsatt for

                                  Spurte han på twitter om hvordan han kan si at laget han og de fleste andre tippet på nederste del av tabellen er det som har skuffet så langt - med RBK-matchen som en av tre matcher - mens f.eks VIF som tiltider har spilt elendig og er en av gullfavorittene ikke er skuffende. Fikk til svar at enga har tre ganger så mange poeng som LSK (?). Helt merkelig å lire av seg dette. Minner meg litt om når man skulle skrive stil på skolen; det var om å gjøre å tvære ut ett eller annet for å dekke antall sider.
                                  Han har da vel virkelig rett i at Enga ikke har skuffa. De er, som oss, i startfasen av sesongen, men forskjellen er at de har fått med poeng når de har spilt pikk. Det kan da ikke være skuffende? Samba-fotballen kommer i juni.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Litt pussig å vurdere hvem som er skuffelse ut fra poengsankingen etter tre runder. Spesielt når 4 av de 5 første har spilt to hjemmekamper.

                                    Kommentar

                                    • Ginola
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2010
                                      • 549

                                      Nå byr jeg meg ikke om hva søpla og deres bydelsrotter mener om LSK, men kan faktisk si meg enig i denne uttlalesen:

                                      Skryter av LSK
                                      Til tross for at han synes poenget er fortjent, er Fellah imponert av årets LSK-utgave. - De er et bra lag, og skaper mye. Jeg synes dette var en bedre versjon enn tidligere LSK-lag, sier Fellah.
                                      Han benyttet samtidig anledningen til å skryte av rammen rundt kampen.
                                      - Fantastisk, og dette var blant de kuleste kampene jeg har spilt. Rammen rundt kampen var helt perfekt, sier Fellah.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Vi har slått hundre langpasninger så langt i år, ifølge VGs statistikk. Det er færrest av alle lag det. Verden, og LSK, går visst fremover.

                                        Kommentar

                                        • mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

                                          Det kan herved, etter kampene mot bartefolket, bydelslaget og Røkkerøkla, avkreftes at klubben er på vei mot noe stort i år. Laget evner ikke å hale i land ledelse eller tippe jevne kamper i egen favør. Slikt er typisk for nervøse lag på nedre halvdel av ligaen. Selv om kvaliteten er der så må skjørtene av og buksene på før det kan bli noe kake.

                                          Aggresivitet og vinnervilje behøves, det trengs et realt magadrag mentalhygiene for at lysten på vinne igjen skal bli større enn frykten for å tape. Kjærringer må bli til menn.
                                          Fugla mot nye høyder

                                          Kommentar

                                          Working...