LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Vi har slått hundre langpasninger så langt i år, ifølge VGs statistikk. Det er færrest av alle lag det. Verden, og LSK, går visst fremover.
    Hmm. To måter å se dette på.

    Mæling kan være både effektivt og nødvendig. Skulle gjerne sett litt mer mæling i går, spesielt når vi ledet 2-1. Virket som om flere av spillerne hadde store problemer med å løfte kula i går, f. eks. Roger, Stoor og han derre feilplasserte på venstreback.

    Mulig det var mer mæling under Erlandsen, men da var det i hvert fall én ting vi var gjennomført gode på. Bedre å kunne mæling enn å ikke kunne noe som helst.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Hmm. To måter å se dette på.

      Mæling kan være både effektivt og nødvendig. Skulle gjerne sett litt mer mæling i går, spesielt når vi ledet 2-1. Virket som om flere av spillerne hadde store problemer med å løfte kula i går, f. eks. Roger, Stoor og han derre feilplasserte på venstreback.

      Mulig det var mer mæling under Erlandsen, men da var det i hvert fall én ting vi var gjennomført gode på. Bedre å kunne mæling enn å ikke kunne noe som helst.
      Godt poeng det. Alt til sin tid, som det heter. Og kriteriene for hva som er en langball vet jo bare VG. Men alt i alt, færre langballer er et gode slik jeg ser det.

      Kommentar

      • Ginola
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2010
        • 549

        De kan spille så mange langballer de bare måtte gidde for min del, så lenge de vinner kamper. Forstår ikek hva som skal være så positivt med at vi spilelr færre lange baller. For meg er det ikke så viktig hvordan vi vinner, bare vi vinner. Og det gjør vi ikke spesielt ofte...

        Kommentar

        • angrybird
          Medlem
          Møteplager
          • Jan 2012
          • 80

          Laget har mista mange poeng allerede tidlig i sesongen. Måten det skjer på har vært bittert. Jeg håper spillerne bruker denne bitterheten til å bli kyniske og fandenivoldske. At når vi først begynner å vinne kamper igjen, vil spillerne ikke hvile på laurbærene med det første. Virkelig gjøre alt for å fjerne skammens stempel av å ikke vinne på jegveitafaenhvorlenge. En ketsjupeffekt mot strømsgodset ville vært en god start.

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            Dette er jo dessverre noe vi har sett før i LSK. I 3. og 4. serierunde i fjor spilte vi borte mot RBK og vif. På Lerkendal ledet vi 3-1, for så å gå under 3-4 på kort tid. (Ble 4-4). Og heller ikke mot søpla klarte vi å holde på ledelsen. Mangler som mange sier, en vinnerkultur.

            Da Kippe scorte 2-1 målet i går jublet jeg ikke for seier, jeg sa faktisk til pappa: "Nå bør vi i hvert fall klare å unngå tap." Det klarte vi jo selvsagt ikke. Da Godset satte 2-2 sa jeg at nå kommer vi til å tape kampen. 1 minutt senere hadde de satt en til. En seier mot Godset vil hjelpe, men sesongen "snur" ikke da. Vi må prestere godt over tid, klare å holde på ledelser i vanskelige kamper og kunne avgjøre tette kamper i vår favør oftere enn motsatt før vi kan si at vi nærmer oss noe som heter vinnerkultur. Også bør vi helst vinne et eller annet og så klart.
            Twitter

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4112

              De aller fleste som skriver her på forumet har fokusert på forsvarsproblemene våre og da spesielt tempoproblemene i (midt)forsvaret. Med rette.
              Likevel: Problemet er litt mer sammensatt. Hvis vi legger VGs superbørs i dag til grunn, har vi en sjanseuttelling på tragiske 18%. I følge samme børs har vi skapt 28 målsjanser på våre fem kamper. Bare RBK med 39 og Godset med 33 har flere, Tromsø har 28 som oss, mens Molde har 27!
              Hvis vi hadde hatt en normal sjanseuttelling, kunne vi fort hatt både 8-10 eller til og med 12 poeng med litt stang inn!
              Klart dette blir mye dersom hvis, men det sier litt om hvor små marginene har vært.
              JA, vi MÅ tette forsvaret!
              Og JA, vi MÅ sette sjansene!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Herman
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2010
                • 1101

                Det er én ting LSK-gutta skal gjøre resten av uka. Og det er å se opptak av Barca - Chelsea i reprise 100 ganger. Se hvordan 10 middelmådige spillere jobber som HELTER for å gå videre. Der er det ikke snakk om "Åh, det var kjipern å tape." Der var det ikke lov å tape. Snakk om vinnermentalitet.

                Er selvsagt forskjell på CL semifinale og 5. runde i Tippeligaen, men dere skjønner poenget mitt.
                Twitter

                Kommentar

                • Reyrey
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2010
                  • 379

                  Herregud, så negative etter 5 kamper!! :S
                  La laget få litt mer tid så blir det topp, kan jo heller ikke forvente å vinne med Bolly på topp (han er ving!!!!)

                  Synes heller den norske dommertrio'en BØR skjerpe seg - 15 feilaktig dømte dommer avgjørelser mot oss allerede!! :O
                  Skulle nesten tro det fantes korrupsjon i Norsk fotball (mot fugla) - Få inn noen NØYTRALE Dommere!! (utenlanske evt?)
                  Jeg bare sier det - for det nå begynner det å bli litt i overkant feilaktig dømt mot oss!!
                  LSK i med- og motgang <3

                  Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Kippe opp på topp sammen med BBS i neste kamp, ringstad fortsetter på kant. PVM får trøye nr 43. Westerberg settes på bussen til Malmö, han har ikke det som skal til.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4112

                      Ståle Solbakken inn som motivator og krisepsykolog NÅ!

                      Haglund peker i intervjuet med aftenposten.no på at Lillestrøm sliter med mentale utfordringer. Da må noe gjøres NÅ!!
                      Overtal Ståle til å være med som motivator og innpisker. Han og Haglund har jo god kjemi, Ståle kan se ting litt mer utenfra, han har ikke brakkesjuka, han burde ha kjemperespekt hos samtlige, og jeg tror han kunne vært mannen som kunne rykket litt opp i det som kanskje har låst seg litt.
                      Kjære Gud, kom hjem og hjelp dine arme apostler i nødens time!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • ap4
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 271

                        Mentale utfordringer? Er det noe som smitter på Åråsen? Vi har et nesten nytt lag, ny trener som knapt har begynt jobben og så sliter vi med mentale problemer? Det skjønner jeg rett og slett ikke.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av ap4
                          Mentale utfordringer? Er det noe som smitter på Åråsen? Vi har et nesten nytt lag, ny trener som knapt har begynt jobben og så sliter vi med mentale problemer? Det skjønner jeg rett og slett ikke.
                          Klubben har flere år med sportslige problemer bak seg, neppe så enkelt som å bytte ut halve stallen for å bli kvitt disse problemene. Kippe er kaptein, men bryr seg jo ikke en gang... Noe må gjøres, snarest. Dette laget er virkelig for bra til å spille så dårlig over tid.

                          Kommentar

                          • ap4
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 271

                            Dvs, det smitter over på nye trenere og spillere altså.

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av ap4
                              Dvs, det smitter over på nye trenere og spillere altså.
                              Tja.. Om du ikke tørker deg i ræva etter ett toalett besøk så stinker det dritt selv om du har nye bukser på!

                              Kommentar

                              • hthaug
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 433

                                Bare håper spillerne kan slutte å stå fram i Rb om at de skal vinne, at de har godt grep om det og det laget osv. Da vet jeg at vi taper - det skjer hver jævla gang.

                                Kommentar

                                • Dole
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 1586

                                  Isak Scheel bør reflektere litt over sitt klubbytte. Han kunne hatt fast plass på et topplag, men sitter i stedet på benken for et bunnlag. Hatten av for gutta fra saftbygda.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    To lag er håpløse i begge ender, Stabæk og LSK. De to nederste på tabellen.

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2151

                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      Klubben har flere år med sportslige problemer bak seg, neppe så enkelt som å bytte ut halve stallen for å bli kvitt disse problemene. Kippe er kaptein, men bryr seg jo ikke en gang... Noe må gjøres, snarest. Dette laget er virkelig for bra til å spille så dårlig over tid.
                                      Hvis alle(spillerne og trenerne inkludert) begynner aa tro at vi er bedre enn tabellen sier,ligger vi virkelig tynnt ann.

                                      Kommentar

                                      • Herman
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 1101

                                        Det som gjør meg mest bekymret egentlig er at spillere og trenere etter kampen bare snakker om vårt sjansesløseri. Var det ingen ting annet som var galt i denne kampen? Er man fornøyd med det som har blitt levert så langt, har vi bare hatt uflaks? Håper det bare er Haglund som drar en Ferguson og forsvarer spillerne i media, for så å la dem virkelig høre det i garderoben.
                                        Sånn som det er nå så er vi cocky i media og går ut og lover seiere. Ohi sa det var mulig å slå Hønefoss 7-0, og Erling og Steinar sa vi skulle vinne i dag.

                                        Også litt synd at spillerne våre blir utrolig glade for at motstanderne våre scorer mot oss:
                                        Ohi Omoijuanfo ‏ @MrVillTilBrazil Må gratulere min bror diomande med mål idag.. Dritt at det var mot Lsk, men gratulerer<3
                                        Twitter

                                        Kommentar

                                        • Fuglamannen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2011
                                          • 543

                                          Hvordan finne tilbake vinnerformen?

                                          Topp laget mot Skjetten og la folk føle hvordan det er å score mål. Vi er i ingen posisjon til å sette på juniorer. Selvtilliten må opp. Eneste måten det akjer er å se kula treffe nettingen BAK keeperen "innenfor" stengene. Håper virkelig man tar dette på alvor. Forskjellen å score på trwning og kamp er STOR.

                                          Kommentar

                                          Working...