LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9463

    Takk skarru faen mæ ha Ohi. Mensa sender invite til deg til uka.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3447

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      De aller fleste som skriver her på forumet har fokusert på forsvarsproblemene våre og da spesielt tempoproblemene i (midt)forsvaret. Med rette.
      Problemet er at mangelen på fart i forsvaret gjør at de rygger og etterlater et kjemperom mellom midtbane og backrekke som motstanderen får stå og utnytte.
      Last edited by RSP; 29.04.2012, 08:53. Begrunnelse: Fjernet unødv. quoting.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Mikki Mifsud
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2005
        • 244

        Har noen ord på hjertet - som jeg ønsker å dele med mine herlige medsupportere

        Det er vanskelig å si hvor problemene starter, en for følelsen av at de er overalt, emosjoner + følelser, jepp, det hører sammen, det betyr omtrent det samme. For det første føler jeg veldig synd på gutta, vi ser de prøver - men de sliter. Følelser er endel av kunstverket, Kippe beskriver det særdeles godt (!) etter kampslutt, jeg ønsker å ikke rippe opp i det..

        Etter dagens resultat - føler jeg det grunnleggende, hvor er selve spillegleden, er det noe glede å spore? Det er tydeligvis mangel på spilleglede, og da stiller jeg spørsmålet, hva skyldes det? Er det Haglund, Powell, støtteapparatet? Hvorfor fungerer det ikke?
        Jeg er overhodet ingen professor eller psykolog, selv om jeg innehar en viss kompetanse innenfor emne - er tross alt 23 år og ønsker det beste med laget vårt. Kippe skuffer meg med sine uttalelser etter kampen, og jeg er sikkert ikke aleine(!) - er en lei fotball, la noen andre trå til, er tross alt ikke verre enn det.


        Jeg noterer meg at Pål Steffen er toppscorer for Kisa som ligger som # 2 i Adecco. Jaja..

        Kommentar

        • angrybird
          Medlem
          Møteplager
          • Jan 2012
          • 80

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Problemet er at mangelen på fart i forsvaret gjør at de rygger og etterlater et kjemperom mellom midtbane og backrekke som motstanderen får stå og utnytte.
          Problemet er at vi solgte Søgård!!!!! faaaaen ta! jeg veit ikke hvorfor, men satan asså.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4112

            Skal vi gi alle et helvete? Lett???

            Selv om Bjørns uttalelse til nettavisen er gjort i forbannelse og frustrasjon, synes jeg dette viser med all tydelighet hva som er Lillestrøms problem. Spillerne tror de og laget er så mye enn det er. Vi har sett det på flere uttalelser før kampene, at spillerne skal gjøre både det ene og det andre. Uten at verken det ene eller det andre skjer.
            Når Bjørn følger opp denne typen uttalelser med å si at Vi skal snu dette, lett, og vi skal gi alle et helvete (min utheving) viser dette at spillerne fokuserer på resultat og ikke på arbeidsoppgaver.
            Hvordan Bjørn kan finne på å si at de skal snu dette, lett, gjør meg veldig usikker på hvor langt inn i blindgata denne klubben nå har kommet.
            Å, som jeg gruer meg til Haugesund........
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1507

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Selv om Bjørns uttalelse til nettavisen er gjort i forbanne
              Synes det var friske utalesler fra Bjørn. Akkurat slik jeg vil høre fra han. Han skal gi de andre ett helvete. Forhåpentligvis er Fredrik tilbake, og med de to på topp kan det gå godt mot Haugesund. Men problemet er vel først og fremst bakover på banen...
              Last edited by RSP; 29.04.2012, 08:54. Begrunnelse: Fjernet unødv. quoting.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

              Kommentar

              • Diamanten
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2006
                • 68

                Helt klart friskt av Bjørn. Han ser hva som bor i laget, og det gjør jo alle vi møter også. Det er ikke tilfeldig at hver eneste trener vi har møtt i år sier at dette er et annet LSK og at de tror det vil løsne for oss etterhvert. Når det er sagt, så er det selvfølgelig på tide å bevise dette også snart. Går en for lenge med negative tanker om egne ferdigheter og prestasjoner bygger ikke dette noe godt. Håper gutta hever seg noen hakk på trening denne uka, og får masse positiv energi inn før kampen mot Haugasund. Det trengs, for dette er en av årets vanskeligste bortekamper.....

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  Opprinnelig skrevet av fjacob82
                  Men problemet er vel først og fremst bakover på banen...
                  Jeg er enig i at det mest synlige problemet er bakover på banen. Men før Godset-kampen hadde vi 18% utteling på sjansene våre. Det er komikveld.
                  Hvis vi sier at vi hadde 6 målsjanser mot Godset er vi nå nede i en uttelling på under 15% (5 mål på 34 sjanser = 14,7%). Det er bare tragisk.
                  Jeg mener som mange andre at vi må ha mer fart og mer teknikk inn i midtforsvaret, men hvis laget "bare" hadde hatt en normal uttellingsprosent, kunne vi faktisk fortsatt vunnet kamper, selv med Bambi på isen i midtforsvaret.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Syntes Bjørn treffer bra på denne, er vel ingen ting som er bedre enn den innstillinga?

                    GI DEM ETT HELVETE ALLE SAMMEN - KOM IGJEN SPORTSKLUBBEN

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Jeg forstår ikke helt problemene våre foran mål. TV2 var inne på det i går, Belsvik under Berg sto igjen og terpa avslutninger med gutta. Det ble gjort et poeng ut av at Ujah langifra var noen klinisk avslutter i begynnelsen. Gjennom historien har vi hatt notoriske målscorere. Vi har fortsatt en Powell med lang erfaring som spiss, har ikke han tatt over pinnen på feltet?

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4112

                        Jeg synes fortsatt de fleste uttalelser fra både spillere og trener signaliserer "vi er bedre enn dette".
                        STIKK FOR FAEN MEG FINGER'N I JORDA!! Lillestrøm er Tippeligaens nest dårligste lag og ligger på direkte nedrykksplass. Da må vi innse at vi er ET BÅNNLAG per dags dato!
                        Mot Haugesund forventer jeg et mer kynisk LSK enn selv Arne E. noen gang ledet, med 5-4-1 og kynisk kynisk kynisk (og gjerne dørgende kjedelig, I don't care) fotball for å prøve å få med seg i det minste ett poeng. Når avgrunnen frem til de middels gode lagene forhåpentligvis snart har blitt mindre, kan vi eventuelt hente frem igjen ambisjonene om å spille "fin" fotball. "Fin fotball" my ass, det hjelper oss svært lite hvis vi havner i Adeccologaen!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • ap4
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 271

                          I følge tabellen er det jo dessverre ikke bare bakover som er problemet. Vi har scora 5 mål, er bare Stabæk og Viking som har scora færre til nå. Godset, som ligger som nummer 2 har faktisk sluppet inn bare 1 mål mindre enn oss, men har scora over dobbelt så mye.

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Jeg forstår ikke helt problemene våre foran mål. TV2 var inne på det i går, Belsvik under Berg sto igjen og terpa avslutninger med gutta. Det ble gjort et poeng ut av at Ujah langifra var noen klinisk avslutter i begynnelsen. Gjennom historien har vi hatt notoriske målscorere. Vi har fortsatt en Powell med lang erfaring som spiss, har ikke han tatt over pinnen på feltet?
                            Ifølge rapportene bøtter jo Björn inn goaler på treningsfeltet, så problemet ligger vel heller at han tenker for mye i kampsituasjoner. Det er ikke noe man får trent på annet enn i kamper. Når det gjelder avslutningstrening så er det vel ikke helt legitimt å sammenligne Powell og Belsvik, med unntak av 2001 sesongen scora vel ikke Powell særlig mye mål. Han var derimot en jævel på innstilling og pådra seg skader, det kan jo virke som Fredrik og Björn har plukka opp et og annet av det...
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • LSK-supp.
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 1023

                              Ufordringene ligger i et forsvar som har åpenbare tempoproblemer, samt i at det ikke har løsnet fremover på banen. Det sistnevnte kommer, bare å kjøre på som nå og det vil løsne. Har ingen tro på å legge seg bakpå som noen antyder.

                              Førsnevnte er noe som kommer til å plage oss helt til det blir hentet inn nye forsvarsspillere, og Pedersen og Kippe er erstattet. Kippe kan forsåvidt beholdes om han får kollegaer som kompenserer hans svakheter.
                              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                Førsnevnte er noe som kommer til å plage oss helt til det blir hentet inn nye forsvarsspillere, og Pedersen og Kippe er erstattet. Kippe kan forsåvidt beholdes om han får kollegaer som kompenserer hans svakheter.
                                Hjertens enig. Ikke bare defensivt sett, men også offensivt vingeklippes vi om motstander presser rett når vi skal bygge opp spill. Gang på gang på gang på gang på gang reiv jeg håret av meg over dette i går. Kippe og Steinar står og slår ball seg i mellom, helt til Godset satt inn litt press, hvorpå ballen blei sleiva opp på Godsets banehalvdel. Tilfeldigheten avgjorde om vi holdt på ballen eller ikke. Begge to sliter defensivt, samtidig som de er helt hjelpelöse når vi selv har ballen. Det funker ikke å ha to såpass gammeldagse stoppertyper på banen samtidig om man har en ambisjon om å ha mye ballinnehav. En av dem kan kanskje funke sammen med en type som Scheel, men helst ser jeg at begge to benkes.

                                Nystuen har de samme kvalitetene som Kippe og Pedersen har i form av styrke og hodespill, men han er bedre enn de to med ballen i beina. Samtidig er han fornuftig nok til å ikke forsöke spille seg ut av usikre situasjoner og dundrer heller ballen opp på tribunen. Ser gjerne Nystuen på banen igjen så fort som mulig. Samtidig utgjör ikke Nystuen noen revolusjon i midtforsvaret. Scheel er den eneste spilleren vi har som kan komplettere en mer tradisjonell stoppertype per dags dato. I de kampene han spilte i oppkjöringen gikk han på ei tabbe her og der, men han er langt mer konstruktiv med ballen enn Kippe og Pedersen tilsammen. Er også kvikkere i beina enn Kippe og Pedersen (og Nystuen for den del). Like greit å la Scheel slippe til. Sammenlignet med gårdsdagens konstellasjon kan det ikke bli så mye verre.

                                Backene er forövrig også et problem. Jeg er ikke enig i at Westerberg er en total fiasko, men jeg er litt skuffet da jeg trodde han skulle väre langt bedre defensivt. Forhåpentligvis behöver han bare litt ekstra tid. I mellomtida er Stoor selvskreven på höyreback. Ser allerede ut til å väre på gang, og best i forsvarslinja i går. Ringstad kan ta andre backen, da ingen av alternativene har vist noe mer enn Ringstad gjorde i andre omgang i går. Steinar har gjort en kurrant jobb defensivt på v.back, men det er begrenset hva vi får til offensivt på venstresida når han spiller back.

                                I de neste kampene vil jeg se:

                                Stoor-Nystuen-Scheel-Ringstad

                                Om vi også får Fredrik tilbake til Haugesund kampen, så bör han gå rett inn på laget:

                                ------Roger-Petter-------
                                -Palmi----Björn----Johan-
                                ---------Fredrik----------
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Scheel er den eneste spilleren vi har som kan komplettere en mer tradisjonell stoppertype per dags dato.
                                  Korreksjon; Ruben bör også vurderes i posisjonen. Fysisk robust samtidig som hans teknikk og fart overgår Pedersen/Kippe lett. Har vel også spilt en del i forsvarsleddet oppgjennom årene. Med litt mer rutine bör stopperparet Scheel-Ruben väre topp klasse. Tror de kan komplettere hverandre veldig godt.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • mats
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 621

                                    Vi skapte NULL etter at Bjørn ble flyttet ned som hengende spiss og johan på kant...

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Når er Fredrik tilbake?

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3447

                                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        Korreksjon; Ruben bör også vurderes i posisjonen. Fysisk robust samtidig som hans teknikk og fart overgår Pedersen/Kippe lett. Har vel også spilt en del i forsvarsleddet oppgjennom årene. Med litt mer rutine bör stopperparet Scheel-Ruben väre topp klasse. Tror de kan komplettere hverandre veldig godt.
                                        Husker Ruben ifra tiden han var midtstopper, og tankene den gang var at han ville spilt i 2.div i dag. Han kommer mer til sin rett som defensiv midtbane.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • ap4
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 271

                                          LSK-Brann blir en interessant kamp. Brann sliter med akkurat det samme som oss.

                                          Kommentar

                                          Working...