LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    Opprinnelig skrevet av ap4
    LSK-Brann blir en interessant kamp. Brann sliter med akkurat det samme som oss.
    Så tilfeldig som Tippeligaen er så blir det vel 4-4 i denne kampen.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1174

      nytt forslag til navn på denne tråden: LSK anno 2012, på vei mot tidenes jinx

      Kommentar

      • Bibaboy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 712

        At ikke LSK gikk for Steffen Hagen istede for Nystuen forstår jeg ikke. Skal vi ikke satse??? Synes forsvarsrekka vår suger big time.... Matchen mot Godset viste også at Haglund ikke har fått innprentet hvor viktig innsats er. Det er trist å se at vi blir rundspilt av Godset på hjemmebane og taper fortjent. Jeg er mer bekymret for nedsrykk en noen gang..... Profilene vi har signert er ikke i nærheten og vår beste spiss har fullstendig målskrekk. Jeg ser med gru på fortsettelsen.... Jeg ble virkelig skremt av hva vi viste mot Godset og hvis det er hva vi er gode for så er vi nærmere Adecco enn topp 10 i TL.... Haglund har en jobb å gjøre som jeg ikke er sikker på om han kan bære på¨sine skulder.... Allikevel... I med og i motgang... Som supporter. Jeg har fortsatt trua inntil det motsatte er bevist...
        Fugla Forever

        Kommentar

        • *46*

          Sikkert off-topic, men kan vi ikke se fremover og få til en kamptråd for cupen i stede? La gårsdagens dritt være dritt og se fremover?

          Kommentar

          • Pingla
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 375

            Opprinnelig skrevet av Bibaboy
            Det er trist å se at vi blir rundspilt av Godset på hjemmebane og taper fortjent.
            Vi er vel generelt skuffa og vonbrotne alle som en som heller til den gul-svarte overbevisningen, men å si vi ble rundspilte av Godset er vel ikke helt riktig å si?
            Jeg tør påstå vi var klart best i førsteomgang, mens laga var stort sett like labre begge to i omgang nr.2.

            Når det er sagt er jeg veldig skuffa over hvordan laget virka å implodere i sin egen panikkangst i 2.p, og nærmest apatisk lot kampen ebbe bort i intet uten å klare å sette noe ordentlig trykk.
            Ferska faktisk meg sjøl i et øyeblikks svakhet med å lengte tilbake til Arne E. dagene, når man hadde 2-4 spillere som storma som kamikazepiloter inn i boksen når vi hadde spilt oss til innleggsposisjon. Nå hadde vi jo gjerne 3-4 spillere i mellomrommet, og Danny DeV.. ehh Luke R. som enslig (og noe kort i møkkfallet) svale inne i boksen.
            ¯\_(ツ)_/¯

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              Nå trenger man vel ikke doktorgrad i psykologi for å se at laget som lag hadde minimal tro på det de drev med de siste 40 minuttene av kampen mot Svein IF. Det var elleve enkeltspillere som holdt på utpå banen, uten evne til å hjelpe hverandre og uten tro på at noen av de ti medspillerne var i stand til å gjøre noe med ballen om de tilfeldigvis skulle få den.

              Her så vi det samlede resultatet av at dommeren snøt dem for seieren mot RBK, og trolig også mot bydelslaget, og seieren som glapp i Molde. Alt lagt oppå en høst og vinter uten positive erfaringer. Det ble køl mørkt, rett og slett. Og dersom ikke noen snarest begynner å gjøre noe med hodene til spillerne slik at de slutter å se bakover og begynner å se fremover, så vil det ta tid før vi ser noen bedring.
              Knurr...

              Kommentar

              • Roll75
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 834

                Dette er faktisk svakere enn i 2009 etter 6 kamper. Nå må det snu fort, ellers kommer neglebitertråden før noen får sukk for seg. Hva skjer om vi fortsetter kamp etter kamp uten å vinne? Hvor går smertegrensa? Noen som ser lys i tunnellen?

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Ligger an til en rekordtidlig "sekspoengskamp" hjemme mot Brann. Før det skal vi til Haugesund, Brann skal møte Viking uten Austin.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4112

                    Opprinnelig skrevet av kimmern
                    nytt forslag til navn på denne tråden: LSK anno 2012, på vei mot tidenes jinx
                    Til kimmern og dere andre som tror på jinxing: Meld dere heller på Märthas engleskole...
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9463

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Til kimmern og dere andre som tror på jinxing: Meld dere heller på Märthas engleskole...
                      Forskjell på å reagere på uttalelser (jinxinga) som faktisk bygger opp om at LSK tar altfor lett på motstander og arbeidsoppgave, og Mærrta sin $vindel.

                      Edit: ser at du referer til denne tråden

                      KTR som jinxa. Fortjener bænn fra forumet
                      Last edited by knut; 30.04.2012, 10:48. Begrunnelse: edit

                      Kommentar

                      • Martin83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 794

                        Helveteshelga er over. Innbrudd og LSK-tap har satt sine preg. Men som den optimisten jeg er så har jeg funnet et lyspunkt: tilskuertallet på Åråsen.

                        LSK-RBK: 9.238, opp 2.420/35% (2011: 6.818)
                        LSK-VIF: 10.239, opp 1.895/23% (2011: 8.344)
                        LSK-Godset: 6.245, opp 633/11% (2011: 5.612)

                        Tilsammen har vi økt publikumsantallet med nesten 5K (4.948) på de tre første kampene og det tilsvarer 22% i forhold til 2011.

                        Kudos til alle som har møtt opp så langt!

                        Neste hjemmekamp er hovedkampen mot Brann 13. mai og da må vi slå 7.416 tilskuere.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4112

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Forskjell på å reagere på uttalelser (jinxinga) som faktisk bygger opp om at LSK tar altfor lett på motstander og arbeidsoppgave, og Mærrta sin $vindel.

                          Edit: ser at du referer til denne tråden

                          KTR som jinxa. Fortjener bænn fra forumet
                          Det er godt mulig vi legger forskjellige betydninger i uttrykket og dermed egentlig ikke er uenige.
                          Jeg skal også innrømme at "å jinxe" ikke har vært en del av mitt vokabular og nettopp derfor har jeg slått det opp for å prøve å finne ut hva det betyr og hvordan det brukes. På wikipedia kan man blant annet lese:
                          A jinx, in popular superstition and folklore, is: - A type of curse placed on a person that makes them prey to many minor misfortunes and other forms of bad luck; ... (http://en.wikipedia.org/wiki/Jinx).
                          Sånn jeg forstår betydningen av ordet jinx, forstår jeg at de som snakker om jinxing i forbindelse med LSK mener at vi har tapt (poeng) på grunn av at spillerne (og andre) har kommet med noen eplekjekke utttalelser før kampene. Hvis, og jeg understreker hvis det er det dere mener, forstår jeg ikke det. I min bok vil det være overtro. Jeg tror ikke på noen curse, eller forbannelse.
                          Derimot mener jeg at denne typen uttalelser er et symptom på det jeg tror kan være den egentlige årsaken til de manglende resultatene så langt, nemlig at spillerne mener/tror de er bedre enn de er, eller at det skal gå lettere enn det faktisk gjør. Kanskje det gikk litt for bra litt for tidlig mot rbk? (Tok du for mye Møllers tran, bestefar...?)
                          Hvis spillerne ikke innser at hardt arbeid og fokus på arbeidsoppgaver er den eneste farbare vei, vil ikke resultatene komme. Da vil lag som "vi er mye bedre enn" kunne slå oss - lett - hvis de jobber hardt og samlet.

                          Debatten om jinxing blir kanskje litt OT, men jeg mener at hvis noen mener at det er på grunn av uttalelsene det går galt, er dette en avsporing av debatten. Vi må lete etter den/de egentlige årsaken(e) til miseren. Uttalelsene er bare et symptom på en feil holdning.

                          Når det gjelder trådstarter Kjell T. Ring: Nei, jeg er ikke enig i at han jinxa, uavhengig av hva man legger i ordet. Se på navnet på tråden, med spørsmålstegn bak. Han sier ikke at 2012 blir stort, han stiller spørsmålet om 2012 er starten på noe som kan bli stort. Det er ihvertfall sånn jeg har oppfattet det fra tråden ble starta.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Når det gjelder trådstarter Kjell T. Ring: Nei, jeg er ikke enig i at han jinxa, uavhengig av hva man legger i ordet. Se på navnet på tråden, med spørsmålstegn bak. Han sier ikke at 2012 blir stort, han stiller spørsmålet om 2012 er starten på noe som kan bli stort. Det er ihvertfall sånn jeg har oppfattet det fra tråden ble starta.
                            Når jeg starta tråden het den "LSK anno 2012". Tullebukk starta en annen tråd og de ble slått sammen.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Bibaboy
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 712

                              Må si jeg er bekymret ift. LSK s utvikling denne sesongen. Men de andre lagene ser ut til å utvikle seg og bli bedre for hver kamp som går (Kanskje bort sett fra Sogndal) så blir LSK dårligere og dårligere. Om dette er mentalt eller ikke er vanskelig å si men jeg registrerer at etter Engakampen så har vi vært dårligere enn i starten av sesongen. Synes ikke Vaagan Moen Andersson eller Roger imponerer på noen som helst måte. Det virker som de ikke har noe tro på egne ferdigheter. Og dette skal være bærebjelkene i laget. Vi ligger på kvalikplass med 4 poeng etter 7 kamper og en nedadgående formkurve. Skal vi ha noen som helst mulighet til å henge med så må dette endre seg dramatisk. Vi skal i neste kamp spille mot Brann som i skrivende stund ligger bak oss. (De spiller i hengekamp i kveld). Den kampen bør LSK vise hva de er gode for. Motstanderne vår spiller oss dårlig på våre svakheter. Siste 15 minuttene mot haugesund spilte de langt bak våre stoppere og vi fikk gang etter gang store problemer. Det er et enormt svakhetstegn at det er så enkelt å skape sjanser mot oss. Vi var gode i etablert forsvar i går og et uhell sørget for Haugesunds utligning. Men de hadde 3 enorme muligheter på slutten så poengdeling var et bra resultat for oss. Håper Haglund er rett mann for å få dette laget på beina. Han har fortsatt litt tid men med et par tap til i de neste kampene så begynner det å bli veldig skummelt med tanke på formkurve og om vi klarer å beholde plassen i TL. Men som supporter i med og motgang så må vi være der for LSK mer enn noen gang før. Come on Fugla..
                              Fugla Forever

                              Kommentar

                              • Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

                                Vil tro at det er rimelig gunstig å få skrapt sammen hvertfall 2 seiere før em-pausen. Kan ikke skjønne annet enn at det må være fryktelig stusselig uten en seier før det. Vet ikke hvor mye is i magan andre har, men kampene fram til pausen er de jeg vil gi laget, før store endringer eventuelt må gjøres.

                                Kommentar

                                • Ginola
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2010
                                  • 549

                                  En kan si så mye en vil om at laget trenger tid, at samhandlingen vil bli bedre, at vi kommer som et lokomotiv og at vi har hatt vanskelige motstandere i starten av sesongen, for nå begynenr eimen av krise å smyge seg inn over laget og byen. 4 poeng på 7 kamper er ikke annet enn skandaløst dårlig uansett hvor mye en vrir og vender på det. Det er uakseptabelt. Det er rett og slett skammelig!

                                  Jeg er uhorvelig lei av å høre om at det bedrer seg, at vi er gode på trening og bare det løsner så vinner vi kamper. Snart er 1/3 av sesongen spilt. Kun ved 2 anledninger har vi vært i nærheten av seier (jada, kanskje 3 ganger). Slik vi fremstår nå uten tæl og evne er det ingenting som tyder på at dette skal snu av seg selv. Vi har ikke blitt bedre i det siste, heller dårligere. Og det er et stort varsku. Mange lag har mistet spillere siden i fjor, f.eks. Sogndal, men de klarer likevel å spille gode kamper og til og med å vinne. Hva er det som er så galt med oss?

                                  Vi har spilt 18 kamper på rad, et helt sinnssykt antall kamper, uten å vinne. Det er egentlig helt utrolig at folk fortsatt stiller opp på Åråsen til kamp. I Cagliari krevde supporterne at spillerne skulle gi fra seg trøyene til fansen fordi de ikke fortjente å bære dem etter en like lang og stygg rekke uten seier. Nå er det på tide å slutte med alle mulige bortforklaringer. Vinner vi ikke mot Brann må det skje noe. Går vi frem til EM-pausen uten seier er vi virkelig ille ute og kjører. Etter EM er det godt mulig at det ikke er noen BBS på topp lenger.

                                  Hvor vanskelig kan det være å gi 100% i dueller, levere presise passninger og holde konsentrasjonen oppe i gjennom 90 minutter? De gutta som stiller på banen for LSK kan umulig være så dårlig som de har vist i det siste? 2. omgangen mot Godset var flau. Det holder bare ikke.

                                  Så nei.. er redd vi ikke er på vei mot noe stort. Håper bare vi ikke er på vei mot nedrykk.
                                  Last edited by Ginola; 07.05.2012, 14:38.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    Opprinnelig skrevet av Ginola
                                    Vi har spilt 18 kamper på rad, et helt sinnssykt antall kamper, uten å vinne. Det er egentlig helt utrolig at folk fortsatt stiller opp på Åråsen til kamp. I Cagliari krevde supporterne at spillerne skulle gi fra seg trøyene til fansen fordi de ikke fortjente å bære dem etter en like lang og stygg rekke uten seier. Nå er det på tide å slutte med alle mulige bortforklaringer.
                                    Hysj-hysj.

                                    Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, så tar De lykken fra ham med det samme.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

                                      Opprinnelig skrevet av Ginola
                                      Så nei.. er redd vi ikke er på vei mot noe stort. Håper bare vi ikke er på vei mot nedrykk.
                                      Tallenes tale er klokkeklare. Vi har snart spilt 1/3 del av sesongen. Vi ligger på nest siste plass i serien. Uten bedre uttelling og bedre spill så er vi i Adecco neste år til tross for at vi har forsterkelt laget mye fra ifjor. Vi kan selvsagt håpe på at det snart begynner å fungere slik som i Elfsborg, men jeg tror faktisk problemene stikker dypere enn som så.
                                      Fugla Forever

                                      Kommentar

                                      • Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

                                        Endre tittelen på denne tråden da vel? Så kan vi se om motsatt jinxing fungerer også. Skader ikke å forsøke, for slik trådtittelen fremstår nå så er den kun tragikomisk og til fornedrelse.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3209

                                          Problemet er at vi har et trenerteam som må opp til eksamen i endringsprosesser. Vi har et godt lag som ikke er i nærheten av å få ut sitt potensiale. Spiller for spiller er vi bedre enn svært mange lag i tippeligaen, men Haglund har så langt mislykkes i fire ting:

                                          1) Å få spillerne til å fungere sammen som et lag
                                          2) Å få spillerne til å tro på at de er så gode som de er (burde være)
                                          3) Å få spillerne til å yte maks i alle situasjoner
                                          4) Å la spillere spille der de faktisk skal og vil spille på banen

                                          Se på lagoppstillingen vår. Se deretter på lag som Hønefoss, Sandnes, Sogndal, Viking, Brann, Haugesund, Tromsø, Ålesund +++ Det ser ikke akkurat umulig ut, eller hva?
                                          Se på hva Grindhaug har fått til med Haugesund, med begrensede midler og et lag med langt dårligere spillere enn hva vi har. Vi har et MER ENN GODT NOK LAG, men vi trenger en ledelse som kan få spillerne til å innse det, og for hver dag som går uten at Haglund går ut og bekrefter at de spesifikt jobber med motivasjon og prestasjonsfokus blir jeg hakket mer nervøs.
                                          Jeg holdt med Wimbledon, for pokker - og med en spillerstall hvor lagets mest finslepne tekniker ville fått Kippe til å se ut som Messi, så klarte de å holde seg i Premier League i år etter år. Hvorfor? Fordi de hadde trenere (inntil Drillo fucka alt), som fikk spillerne til å tro at de var verdensmestre. De hadde en spiss som hadde et lamma venstrebein, et høyrebein som var enda verre, og var så skjeløyd at han stort sett så to baller komme flyvende og måtte velge hvilken han skulle nikke. Han hadde ikke fått spille Adecco en gang i Norge, men i Wimbledon fikk treneren han til å tro at han var verdens beste hodespiller (hvilket han egentlig absolutt ikke var). Hva skjedde? Jo, denne gjennomprimitive spissen scora mål etter mål med hodet fordi han var sikker på at så lenge det kom en høy ball inn så ville han klare å nikke den i mål. (For han var jo verdens beste på hodet, ikke sant)?

                                          Kommentar

                                          Working...