LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • antikris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 520

    Opprinnelig skrevet av Jørn
    Frykter nok at vi kommer til å rykke ned og bli en glemt bit av norsk fotballhistorie. Vi har tatt en tittel i løpet av de siste 23 åra, og det mot ett 1.divisjonslag som hadde en dårlig dag på jobben. Vi kommer til å bli husket som "det derre laget fra det derre stedet som var gode for leeeenge sia." Vi kommer på tv den ene gangen i året NRK lager reportasje fra 1.runde i cupen. Blir meget overrasket om vi klarer å ta poeng i Stavanger.
    Nå er det vel strengt tatt mulig å rykke opp fra Adecco da? Er vel kanskje svartmaling i det drøyeste laget?

    Personlig har jeg ment i flere år nå at man må ta det onde ved rota, og at klubben trenger en tur ned. Dette for å bygge en ny kultur som ikke baserer seg på tidligere meritter, men skaper sin egen historie.

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av antikris
      Personlig har jeg ment i flere år nå at man må ta det onde ved rota, og at klubben trenger en tur ned. Dette for å bygge en ny kultur som ikke baserer seg på tidligere meritter, men skaper sin egen historie.
      Og vi nevner i fleng med klubber som Moss, Fredrikstad, KIL, Sarpsborg (snakker da langt tilbake i tid), Lyn, Ham-Kam, Start osv osv. Alle hadde virkelig godt av nedrykk. Fikk rydda opp i rekkene og bygd slagkraftige lag basert på en ny kultur!

      Kommentar

      • Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Og vi nevner i fleng med klubber som Moss, Fredrikstad, KIL, Sarpsborg (snakker da langt tilbake i tid), Lyn, Ham-Kam, Start osv osv. Alle hadde virkelig godt av nedrykk. Fikk rydda opp i rekkene og bygd slagkraftige lag basert på en ny kultur!
        VIF, Stabæk, Godset, Ålesund kan nevnes fra nyere tid.

        Kommentar

        • antikris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 520

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Og vi nevner i fleng med klubber som Moss, Fredrikstad, KIL, Sarpsborg (snakker da langt tilbake i tid), Lyn, Ham-Kam, Start osv osv. Alle hadde virkelig godt av nedrykk. Fikk rydda opp i rekkene og bygd slagkraftige lag basert på en ny kultur!
          Jaja.. Du får bli med på å synge om hvor lenge vi har holdt oss i tippeligaen da, og glede deg over det. For min del kan vi like gjerne spille Adecco som å være så jævla fornøyde med å spille i bunnsjiktet i Tippeligaen. Jeg følger laget uansett, og så lenge vi ikke har en nubbesjangs i hælvete på å ta noen triumfer i TL, kan det være like greit å begynne litt på nytt.

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Jeg blir kvalm av å se dere som ønsker at LSK skal rykke ned for å bygge seg opp igjen!!
            Vi SKAL klare oss, slik er det bare!!!

            Blod, svette og tårer.

            Kommentar

            • antikris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 520

              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Jeg blir kvalm av å se dere som ønsker at LSK skal rykke ned for å bygge seg opp igjen!!
              Vi SKAL klare oss, slik er det bare!!!

              Blod, svette og tårer.
              Ønsker og ønsker... Jeg bare sier at det ikke er verdens, eller LSKs, undergang. Snarere tvert i mot. "Det skjer bare ikke med oss" holdningen er å stikke hodet i sanda. Men som det er skrevet her, ved utgangen av Mai vet vi mye mer. Og uten seier da, er det vel elleville matematiske formler som teoretisk sett gir oss en sjangse.

              Kommentar

              • antikris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 520

                Og let's face it: Den eneste 2 spillerne som brydde seg om klubben like mye som oss, ble sluppet til Start og føkkings Ull/Kisa.

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5916

                  Opprinnelig skrevet av antikris
                  Ønsker og ønsker... Jeg bare sier at det ikke er verdens, eller LSKs, undergang. Snarere tvert i mot. "Det skjer bare ikke med oss" holdningen er å stikke hodet i sanda. Men som det er skrevet her, ved utgangen av Mai vet vi mye mer. Og uten seier da, er det vel elleville matematiske formler som teoretisk sett gir oss en sjangse.
                  Hvor har du det fra at LSK ville bumpe rett opp igjen? Adecco er ikke et hvileskjær, det er en økonomiknekker.
                  Jeg skal synge "førti år" og dette skal laget og klubben jobbe seg ut av. Kom dere til vestlandet og gjør deres del av jobben.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • A.Bilet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2005
                    • 808

                    Skjønner ikke tankegangen til enkelte her. Det verste som kan skje med LSK, er at vi rykker ned. Enkel logikk i mine øyne.
                    A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                    Twitter-bruker

                    Kommentar

                    • antikris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 520

                      Opprinnelig skrevet av A.Bilet
                      Skjønner ikke tankegangen til enkelte her. Det verste som kan skje med LSK, er at vi rykker ned. Enkel logikk i mine øyne.
                      Da er vi altså uenige der. Jeg mener det er litt mer nyansert enn som så, og velger å se ting i et litt lengre tidsperspektiv. Kan hende jeg tar feil, men jeg håper jo ikke det, for slik vi fremstår om dagen, peker det bare en vei..

                      Under 7. plass bonanzaen til Erlandsen, var det hvertfall innsats og gøts. Vi blei alltid rundspilt av kjappe, tekniske lag, men de fleste fikk juling da de kom til Åråsen. Det er den faenskapen jeg ønsker tilbake, og den kan gjerne komplimenteres med noen tekniske begavelser.

                      Kommentar

                      • El Caco
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2009
                        • 2286

                        Synes det er utrolig synd at hele sesongen skal spoleres av Dorsin sitt offsidemål på overtid av overtiden. Med seier over den antatte gullvinneren på hjemmebane, hadde vi hatt mye mer selvtillitt og sanket flere poeng de neste kampene. Sint, irritert, skuffa, så er jeg mest av alt bare trist.
                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                        Kommentar

                        • Ginola
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2010
                          • 549

                          Opprinnelig skrevet av antikris
                          Da er vi altså uenige der. Jeg mener det er litt mer nyansert enn som så, og velger å se ting i et litt lengre tidsperspektiv. Kan hende jeg tar feil, men jeg håper jo ikke det, for slik vi fremstår om dagen, peker det bare en vei..

                          .
                          Et nedrykk vil knekke klubben økonomisk. Vi vil måtte selge unna de spillerne som kan selges. Og mange spillere vil selges, da de ikke har noen lojalitet ovenfor klubben og mener de er for gode for Adecco. og de spilelrne som kommer inn vil neppe være mer lojale. Vi vil bli svært lite attraktive på spillermarkedet. Vi må stole på at spillere som Bolly, Ruben, Midtgarden + avdanka TL spillere skal spille oss opp igjen. Det kommer til å være 1.500 mennesker på tribunene. Halve administrasjonen vil måtte sies opp. VIP-losjene vil stå tomme. Reklame inntektene vil synke dramatisk. Media omtalen vil utebli, bortsett fra i RB når vi møter Strømmen og U/K. Vi komemr til å savne å ha "klassespillere" i laget som Logi, Erling og Steinar P.

                          Med andre ord sliter jeg veldig med å se hvilke positive utslag som vil komme av et nedrykk. Det er ingen garanti for at vi vinenr kamper og rykker opp fra Adecco. Da er det 100 ganger bedre å kjempe om å overleve i TL år etter år.

                          Kommentar

                          • antikris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 520

                            Opprinnelig skrevet av Ginola
                            Et nedrykk vil knekke klubben økonomisk. Vi vil måtte selge unna de spillerne som kan selges. Og mange spillere vil selges, da de ikke har noen lojalitet ovenfor klubben og mener de er for gode for Adecco. og de spilelrne som kommer inn vil neppe være mer lojale. Vi vil bli svært lite attraktive på spillermarkedet. Vi må stole på at spillere som Bolly, Ruben, Midtgarden + avdanka TL spillere skal spille oss opp igjen. Det kommer til å være 1.500 mennesker på tribunene. Halve administrasjonen vil måtte sies opp. VIP-losjene vil stå tomme. Reklame inntektene vil synke dramatisk. Media omtalen vil utebli, bortsett fra i RB når vi møter Strømmen og U/K. Vi komemr til å savne å ha "klassespillere" i laget som Logi, Erling og Steinar P.

                            Med andre ord sliter jeg veldig med å se hvilke positive utslag som vil komme av et nedrykk. Det er ingen garanti for at vi vinenr kamper og rykker opp fra Adecco. Da er det 100 ganger bedre å kjempe om å overleve i TL år etter år.
                            Bare for ordens skyld: Det er ingen som sitter og ønsker at vi rykker ned, nå diskuterer vi eventuelle konsekvenser av et nedrykk. Kanskje dette er mer backstage?

                            Når det gjelder økonomisk, er det opplagt at administrasjon og spillerstall blir redusert. Men jeg er bare ikke enig i den fullstendige svartmalingen av en tur ned. Ja, det er selvsagt tøft, men kommer KFL til å gå fra 5000 til 1000 meldemmer av den grunn? Og kanskje i adecco vil spillere som Bolly (uten å mene han spesifikt) og andre spillere som ikke får prøvd seg på a-laget, kunne spille nok kamper på et høyt nivå tilat de faktisk blir bra fotballspillere. Det fremstilles jo av enkelte her inne som om at klubben vil opphøre å eksistere hvis vi rykker ned. Det tviler jeg sterkt på.

                            Mens vi er inne på lavere divisjoner: noe som virkelig skader oss for tiden er at 2. laget spiller i 3 divisjon. DET er krise.

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              Passa jævlig dårlig å få Kisa i cupen. Arne kommer til å sørge for at Kisa feier LSK av banen. Lagene er ca. like gode, men dette er årets kamp for Kisa, som kommer til å krige oss i senk.

                              Kommentar

                              • Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

                                Opprinnelig skrevet av antikris
                                Mens vi er inne på lavere divisjoner: noe som virkelig skader oss for tiden er at 2. laget spiller i 3 divisjon. DET er krise.
                                Hadde de spilt i 2 div så hadde de ikke vunnet mange kamper. Har allerede tapt to kamper i 3 divisjon og de har kun spilt 6 kamper ennå. de ligger på 4 plass med en kamp mer spilt enn flere av lagene. IKKE IMPONERENDE. Noe er galt på Åråsen om dagen.
                                Fugla Forever

                                Kommentar

                                • FinnLizzy
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2006
                                  • 109

                                  Opprinnelig skrevet av antikris
                                  Da er vi altså uenige der. Jeg mener det er litt mer nyansert enn som så, og velger å se ting i et litt lengre tidsperspektiv. Kan hende jeg tar feil, men jeg håper jo ikke det, for slik vi fremstår om dagen, peker det bare en vei..

                                  Under 7. plass bonanzaen til Erlandsen, var det hvertfall innsats og gøts. Vi blei alltid rundspilt av kjappe, tekniske lag, men de fleste fikk juling da de kom til Åråsen. Det er den faenskapen jeg ønsker tilbake, og den kan gjerne komplimenteres med noen tekniske begavelser.
                                  Du ønsker at noen tekniske begavelser skal stå og gi komplimenter? Sigurdarson på sidelinja?
                                  Gul fugl i Bærrgæn.

                                  Kommentar

                                  • Mikki Mifsud
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Sep 2005
                                    • 244

                                    Bjarmann på "Bakrommet" på NRK2 i kveld. En får hvertfall inntrykk av at Haglund ikke er fredet og ting må begynne å skje snart, for 8 kamper uten seier var absolutt ikke planen ble sagt av Bjarmann.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      Interessant! Kan du si noe mer om det som ble sagt? Hvordan fikk du inntrykket av at Haglund ikke er fredet? Så ikke programmet, så lurer.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6082

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Interessant! Kan du si noe mer om det som ble sagt? Hvordan fikk du inntrykket av at Haglund ikke er fredet? Så ikke programmet, så lurer.

                                        Tenkte jeg skulle finne ut av det nå: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/846855/

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Interessant! Kan du si noe mer om det som ble sagt? Hvordan fikk du inntrykket av at Haglund ikke er fredet? Så ikke programmet, så lurer.
                                          Kommer garantert på nett-tv.

                                          Kommentar

                                          Working...