LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OptimistFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 462

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Interessant! Kan du si noe mer om det som ble sagt? Hvordan fikk du inntrykket av at Haglund ikke er fredet? Så ikke programmet, så lurer.
    Fikk indirekte spørsmål om sparking. Svarte kun at nå må det vinnes. Det manglet en "full tillit til treneren" eller en "en ny trener må få tid".

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7092

      Har sett klippet nå, og det som sies er jo overskriftsverdig. Mellom linjene sier han jo at vi har en plan, men det må snu ganske umiddelbart. Dette etter at Nesbø innleder med "men en ting man ikke skal gjøre på Lillestrøm, det er å sparke treneren". Helt enig med MM, dette var ikke noe tillitsvotum. Tipper 7-9 poeng på de tre-fire neste er minimum akseptabelt, ellers kan det skje drastiske ting på kort tid...
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Stan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 1082

        Men hvorfor sparke trenern? Fellesnevnerne for alle baklengsmålenede tre siste sesongene er jo kippe, sp og logi!

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7092

          Tipper spillerskifter er like aktuelt som trenerskifte. Det bør iallfall være det.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Trenger flere ledertyper i spillergruppa. Ingen bombe at laget kollapsa mentalt med PVM på tribunen.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av reka
              Trenger flere ledertyper i spillergruppa. Ingen bombe at laget kollapsa mentalt med PVM på tribunen.
              Ledertyper og vinnerskaller er essensielt. Vi har jo en del spillere som har vunnet serier og cuper tidligere, det overrasker meg at de viser såpass liten vinnervilje. Jeg tviler på at smaken av seier er noe man blir mett på som idrettsutøver.

              Ledertyper på banen er også dritviktig, det er fint at Kippe tar tak i garderoben etter kamp, men han må også være en leder på banen. Der følger jeg han har sviktet. Kapteinsrollen er langt mer enn å delta i ett myntkast før kampen.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • brisbane-kanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2006
                • 595

                vi var vel langt nede i søla den sommeren vår frelser Rösler kom til klubben også om jeg ikke husker helt feil. Han var jo en åpenbaring. En ledertype som hatet å tape og ikke var redd for å vise det. Husker han løp ens ærend fra spissplassen sin helt ned til Werni på backen for å si hva han mente om innsatsen hans.

                Per dags dato har vi ingen skikkelser i stallen som er i stand til å ta et kollektivt synlig ansvar. En flokk trenger en leder. Kippe har jeg ikke hørt si noe som helst på banen de siste årene. Flokken famler i blinde og virker resignert. Vi trenger desperat noen som viser vei.

                Haglund er ikke problemet her. Han er en klassetrener.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  Opprinnelig skrevet av Mikki Mifsud
                  Bjarmann på "Bakrommet" på NRK2 i kveld. En får hvertfall inntrykk av at Haglund ikke er fredet og ting må begynne å skje snart, for 8 kamper uten seier var absolutt ikke planen ble sagt av Bjarmann.
                  Hva med Bjarmann selv? Hvorfor er han fredet?

                  Han har vel ca. like elendig statistikk som trebeinet Pedersen i klubben.

                  Bjarmann burde vært med på flyttelasset når bobilen til Berg endelig rullet ut av Åråsen.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5916

                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Hva med Bjarmann selv? Hvorfor er han fredet?

                    Han har vel ca. like elendig statistikk som trebeinet Pedersen i klubben.

                    Bjarmann burde vært med på flyttelasset når bobilen til Berg endelig rullet ut av Åråsen.
                    Jaha? Hvem ville du ha sett der i stedet, som hadde gjort en bedre jobb enn Bjarmann med de samme ressursene? Vi har vel betalt overgangssum for en av elleve spillere til denne sesongen og det var ikke Bjarmann som insisterte på å hente ham.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • Oddis
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 2744

                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                      Jaha? Hvem ville du ha sett der i stedet, som hadde gjort en bedre jobb enn Bjarmann med de samme ressursene? Vi har vel betalt overgangssum for en av elleve spillere til denne sesongen og det var ikke Bjarmann som insisterte på å hente ham.
                      Så lenge alle som har noe i nærheten av ledende roller går når det buttet litt i mot er det greit.. Virker som det er moralen. Jeg er totalt uenig. Bjarmann er en legende i klubben! Han blir. Hadde blitt litt som å kaste Sundgot ut av klubben. Hadde ikke vært mye populært.
                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                      Kommentar

                      • fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1507

                        Opprinnelig skrevet av Oddis
                        Så lenge alle som har noe i nærheten av ledende roller går når det buttet litt i mot er det greit.. Virker som det er moralen. Jeg er totalt uenig. Bjarmann er en legende i klubben! Han blir. Hadde blitt litt som å kaste Sundgot ut av klubben. Hadde ikke vært mye populært.
                        Tror man må kunne skille mellom det man har gjort som spiller og det man gjør i klubben etter den aktive fotballkarriere. Ting blir litt anderledes når man sitter med lederansvar og resultatansvar. Nå er jeg ikke enig i at Bjarmann må gå, men på generelt grunnlag kan man ikke være fredet bare fordi man har gjort en strålende innsats for klubben som spiller.

                        Vil forøvrig legge til at det har vært en negativ trend (minus cup-gullet til nordlie) helt siden rösler ble sparka. En meget dårlig avgjørelse av klubben imho.

                        Nå må hele organisasjonen samle seg rundt ett mål, og det er å beholde plassen i ligaen...
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Hva er egentlig Bjarmann sin rolle? Jeg ser for meg at han tar det administrative rundt det sportslige. Altså overganger, kontrakter etc. Treneren sier hva slags spillere han vil ha, hvem han vil selge og hvem han vil forlenge kontrakter med. Og Bjar tar seg av det administrative rundt dette. I tillegg til å være ett bindeledd mellom det sportslige apparatet og det administrative apparatet med styret i spissen.
                          Har Bjarmann beslutningsmyndighet? Eller får han bare rammer fra styret og treneren han må jobbe under? Eller er han sjefen til Haglund?
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            Opprinnelig skrevet av fjacob82

                            Vil forøvrig legge til at det har vært en negativ trend (minus cup-gullet til nordlie) helt siden rösler ble sparka.
                            Artig med en triumf men på det tidspunktet var kanskje en cupseier noe av det verste som kunne skje klubben. Det kamuflerte de problemene klubben hadde og forlenget kun lidelsene vi hadde under Nordlie.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • brisbane-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2006
                              • 595

                              Som jeg skrev tidligere tviler jeg på at noen problemer blir løst ved å kvitte seg med enten Bjarmann eller Haglund (eller begge to for den saks skyld). Bjarmann har vært veldig dyktig med veldig begrensede midler til disposisjon. Haglund har imponerende resultater i Elfsborg å vise til (uten at mannskapet der var extraordinary).

                              Vi har masse kvalitet i stallen nå også. På papiret er vi altfor gode til å ligge der vi ligger (men nå er det jo mye nytt som tar tid å spille inn i et system). Akilleshælen vår er mangelen av en leder på banen. Med såpass mange nye spillere og en ny trener trenger vi sårt en lederskikkelse utpå banen. Slik det er nå fomler gutta i blinde og virker resignerte. Det blir som et orkester uten dirigent; Ingen spiller i takt og alle sitter med forskjellige noteark. Jeg vil ikke ha en kjeftesmelle ala martine, men en som kan piske gutta litt og få tenningsnivået opp slik Rösler gjorde når han kom til klubben (som spiller). Alphamale med stor A.

                              Jeg ønsker meg en øst-tysk midtstopper til sommeren.

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                                Haglund har imponerende resultater i Elfsborg å vise til (uten at mannskapet der var extraordinary).
                                Det er rimelig bred enighet i Sverige om at Haglund burde gjort det enda bedre i Elfsborg, sett i lys av ressursene han hadde tilgjengelig.

                                Når det er sagt, er det to ting som tilsier at han er en god trener:

                                1. Han fikk 8 sesonger i en meget hardtsatsende klubb. Da har du gjort mye riktig underveis.
                                2. Han tok klubben til E-cup 6 år på rad. Det viser en imponerende stabilitet i resultatene over tid.

                                Kommentar

                                • brisbane-kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2006
                                  • 595

                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Det er rimelig bred enighet i Sverige om at Haglund burde gjort det enda bedre i Elfsborg, sett i lys av ressursene han hadde tilgjengelig.

                                  Når det er sagt, er det to ting som tilsier at han er en god trener:

                                  1. Han fikk 8 sesonger i en meget hardtsatsende klubb. Da har du gjort mye riktig underveis.
                                  2. Han tok klubben til E-cup 6 år på rad. Det viser en imponerende stabilitet i resultatene over tid.
                                  Mye mulig han skulle gjort det ennå bedre, men i vårt perspektiv må han vel ansees for å være en klassetrener? Han har vunnet ligaen med Elfsborg i nyere tid, endt i toppen alle de seneste sesongene og som du skriver, tatt klubben til E-cup 6 år på rad.
                                  Hvis ikke Haglund er bra nok for Sportsklubben, hvem er da egentlig bra nok?

                                  Får vi inn en skikkelig lederskikkelse i forsvaret i sommer tror jeg vi kommer til å se en rask bedring av både spill og resultater. Gruppa trenger trygghet i form av en som viser vei.

                                  Kommentar

                                  • Kjølnerdomen
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jun 2008
                                    • 148

                                    Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                                    Per dags dato har vi ingen skikkelser i stallen som er i stand til å ta et kollektivt synlig ansvar. En flokk trenger en leder. Kippe har jeg ikke hørt si noe som helst på banen de siste årene. Flokken famler i blinde og virker resignert. Vi trenger desperat noen som viser vei.
                                    Jeg trodde at Ramovic skulle være denne typen, etter hva jeg husket fra sist gang han var i TL. Men han er tydeligvis blitt softere med åra han også... Kanskje den positive psyko-siden hans vil våkne til liv igjen om han får kapteinsbindet?

                                    Kommentar

                                    • brisbane-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 595

                                      Opprinnelig skrevet av Kjølnerdomen
                                      Jeg trodde at Ramovic skulle være denne typen, etter hva jeg husket fra sist gang han var i TL. Men han er tydeligvis blitt softere med åra han også... Kanskje den positive psyko-siden hans vil våkne til liv igjen om han får kapteinsbindet?
                                      Ja, har stusset på dette jeg også. Husker han som på grensen til gal i Tromsø med en vanvittig vinnermentalitet, men han har vel kanskje modnet litt (uheldigvis?)

                                      Kommentar

                                      • Ginola
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2010
                                        • 549

                                        Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                                        Ja, har stusset på dette jeg også. Husker han som på grensen til gal i Tromsø med en vanvittig vinnermentalitet, men han har vel kanskje modnet litt (uheldigvis?)
                                        Han har giftet seg. Det kan ta livsgnisten fra hvem som helst.

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2505

                                          Opprinnelig skrevet av Ginola
                                          Han har giftet seg. Det kan ta livsgnisten fra hvem som helst.
                                          Og gi lyskeproblemer.

                                          Kommentar

                                          Working...