Jeg vil nå helst ikke se Sead løpe over hele banen og piske spillere. Han får heller holde seg innenfor egen 16-meter. Skulle gjerne sett en Kasey Wehrman (sp) på midtbanen, og jeg trodde aldri jeg skulle si det. Vi trenger en utespiller som nekter å akseptere tap.
LSK anno 2012
Collapse
X
-
OK, dette var triste greier. 12 av 30 kamper spilt og vi ligger i en annen ende av tabellen enn det jeg hadde håpet på. At LSK i 2012 skulle variere var forventa og at vi kom til å gå på blemmer á la i går far sånn sett forventa også, men ikke at vi ikke har noe å fare med i så mange kamper som vi har vært dårlige.
Det er et par ting vi ikke får gjort noe med; Haglund har jobb og styret kommer til å sitte i allefall til neste gang de er på valg. Sannsynligvis er dette lurt for de dummeste klubben kan gjøre nå er å få panikk og dermed gjøre overilte valg. Trenerbytter har også vist seg å ikke ha noen stor sukess:
Opprinnelig skrevet av Kronikk i DagbladetResultatet av ti studier om effekten av
trenerbytte i profesjonelle lagidretter presenteres her. De omfatter en
tidsperiode på 80 år (1920-1980) med data fra fire lagidretter i to land (USA og
England). Fra disse ti studiene, som er publisert i internasjonal
forskningstidsskrifter, kan tre lærdommer trekkes:
1. Å bytte trener under pågående sesong er ikke gunstig.
2. Det er bedre å bytte trener mellom sesonger enn under pågående sesong.
3. En ny trener fra egen klubb ga bedre resultater enn en trener utenfra.
Hovedkonklusjonen er denne - det blir ikke bedre sportslige
resultater gjennom å bytte trener.
http://www.dagbladet.no/2012/05/27/k...ytte/21799441/
2. omgang mot Stabæk så var det én ting som slo meg; da lagene kom ut igjen så tok Johan ansvar og dirigerte spillerne rundt seg. Det løftet laget og i 2. omgang så gjør vi, isolert, en ikke altfor dårlig innsats. Kippe derimot bidro ikke med dype klapp eller andre formaninger for å løfte gutta. Det skuffa meg og jeg mener kanskje vi bør vurdere å bytte kaptein. Det å være kaptein er ikke noe man får får lang og tro tjeneste, det er et ansvar. Enten Petter eller Johan bør vurderes i mine øyne. Bytte av kaptein vil være et hardt slag for Kippe personlig men et stort signal til spillergruppa om at ingen er freda og at innstas kreves av alle - også kapteinen.
Forslag 1: Bytte kaptein
Det er ikke noe tvil om at spillergruppa innehar god kvalitet. Med spillere som Petter, Johan, Björn, Stoor, Roger og Ramovic i form så har vi et fantastisk bra lag - egentlig. Så hvorfor får vi ikke disse spillerne til å prestere? Gang på gang i år så har jeg sagt til sidemann at spillerne må tørre mer. Hver gang det kommer en spiller mot så går ballen heller til støtte sideveis eller bakover. Spillerne må tørre å stole på sine egne ferdigheter og slå pasninger fremover, for det er ikke noe tvil om at de har evnene. Systemet "støttepasning > støttepasning > støttepasning > crosser fra Kippe mot Knudtzon" må forbys!
Forslag 2: Anskaffe mental trener på engasjement i en periode
Selv om laget innehar bra spillere med gode ferdigheter så er det ikke noe tvil om at vi er manko en god venstreback - eller en venstreback i det hele tatt. Kanskje trenger vi en god spiss også.
Dersom Björn forlater oss så må vi forsterke laget. I stedet for å erstatte hans posisjon direkte så ville jeg heller hatt en god midtbanespiller (hei Diskerud) og flyttet Petter opp i hans posisjon, i tillegg til en god spiss.
Forslag 3a: Skaffe venstreback (+ spiss)
Forslag 3b: Skaffe venstreback + midtbanespiller (+spiss)
Røkke, Gjelsten og æ (Solskjær) har på en måte bevist at kommunikasjon kan være viktig. Jeg har fortsatt tro på Prosjekt Haglund, men som supporter vil jeg ha noen svar på hvorfor vi sliter og hvilke planer klubben har fremover.
Forslag 4: Supportermøte + EM-kamp sammen med Bjarmann, Haglund, Kapteinen og Per M på Martins
Jeg var skuffa over kampen i går, men egentlig enda mer skuffa over den gjengen som ramponerte t-banen og lagde kvalm i Oslo by. Skal vi forvente at spillerne er profesjonelle og gode så for f... vi supportere være det samme. Vi kan ikke beskylde klubben og spillere for ditt og datt når vi er apekatter selv. Det er så j... synd at noen få skal sette hele fansen og LSK i så dårlig lys.
Vi kan ikke gi opp. FORZA FUGLAKommentar
-
Vi har ekstremt godt av pause nå. Spillerne trenger å få satt sammen et spill og kombinasjoner på treningsfeltet. Etter de dårlige resultatene og skaden på PVM har manglende kjente relasjoner ført til passivitet som gjør at spillerne står stille istedet for å ta tak og sette igang bevegelse. Når man ser begrensede mannskap som FFK løper skjorta av seg så må det gå an for våre spillere også. Men da må alle spillere ta tak, hjelpe hverandre, komme med motsatte bevegelser osv. Jeg tror det er så enkelt som det. Spillerne er gode nok, men det må gå en f ialle sammen og gi jernet.
Når vi har solgt BBS, har vi ingen spillere med videresalgspotensiale lenger. Økonomien er vel såpass skrall at vi må ha inn et salg i ny og ne fortsatt. Hva har klubben tenkt å gjøre i forhold til dette?Kommentar
-
Tilskuertallet kommer helt an på hva Bjørn erstattes med. Og kanskje enda mer: Hvilke spillere som velger å blomstre når de ikke lenger kan gjemme seg unna og satse på at Bjørn skal redde dem. Har nettopp sett Fredrikstad uten Tarik kjøre over Viking, og en ting er sikkert: Du kommer fortsatt langt med innsats og glød i fotball!Kommentar
-
Kan noen gi meg noen lyspunkter? Jeg finner dem ikke uansett hvor godt jeg leter. For min del er det bekkmørkt og det bekymrer meg veldig.
Edit:Tilskuertallet kommer helt an på hva Bjørn erstattes med. Og kanskje enda mer: Hvilke spillere som velger å blomstre når de ikke lenger kan gjemme seg unna og satse på at Bjørn skal redde dem. Har nettopp sett Fredrikstad uten Tarik kjøre over Viking, og en ting er sikkert: Du kommer fortsatt langt med innsats og glød i fotball!
Hva som kommer inn av spillere - er det så veldig viktig? 3 av 11 spillere som kom før sesongen har slått til! Nystuen, Ramovic og Stoor er de eneste som har noe å vise til. Resten har ikke gjort noe ut av seg på banen eller er på benken/sykestua. Greit, Luke og Johan Rickard har putta ett mål hver - kaller ikke det å slå til. Hva som kommer inn, tørr ikke jeg forvente noe spesielt stort av. Er jo sjelden en spiller slår til når dem aksler den gule og svarte drakta - utviklingen pleier å være motsatt, dessverre...Kommentar
-
Det er åpenbart at klubben ikke har gjort optimale valg ift. spillerlogistikk. Om dette er Haglund eller Bjarmann sitt ansvar vet ikke jeg, men noen må ta ansvar for at vi kjøper navn og ikke spillere som kan passe inn i et system som Hglund ønsker å bruke. Johan, PVM og Bjørn er ikke helt ulike spillere og det som nå viser seg er at selv om dette er gode spillere så må de brukes riktig. Slik det ser ut nå så blir kun Bjørn brukt rikitg. Johan er ikke til å kjenne igjen og PVM var ikke spesielt god i kampene før han ble skadet. Laget skriker etter en venstreback. Jeppe ble kjøpt fri fra sin gamle klubb og han er den dårligste backen jeg har sett i LSK på lang lang tid. Selv Dan Anton var bedre til tross for mangel på hurtighet. Roger fungerer ikke i det hele tatt. Fører ballen så mye at det tar farten ut av det offensive spillet. Dette skyldes selvsagt også dårlig bevegelse rundt ballfører men Roger må ta sin del av ansvaret. Kantene våre blir ikke spilt opp riktig. Bolly og Erling bør spilles i rom og ikke på fot. Dette skjer nesten aldri. Å få dette kollektivet til å fungere er utelukkende Haglund sin oppgave. Laget burde ha satt seg nå og Haglund må ta kritikk for at han har fått inn spillere som tilsynelatende ikke passer inn i systemet. Det som er helt sikkert er at vi må ha inn 2-3 klare forsterkninger når Bjørn forsvinner. Skjer ikke dette så kan klubben ha det så godt i Addeco neste år hvis de ikke satser mer enn de tilsynelatende har gjort nå.Fugla ForeverKommentar
-
Opprinnelig skrevet av FolkeJeg tror Roger ville fungert utmerket på midtbanen sammen med en spiller som Mix, så kan PVM flyttes opp. Roger har utrolig vanskelig arbeidsforhold, spesielt uten en skapende PVM på banen.LSK i med- og motgang <3
Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifoKommentar
-
Helt enig! Klart vi alle kommer til å savne Bjørn. Men for å være ærlig har vel heller ikke Bjørn klart å få LSK til å spille som et lag? Det har vært mange gode enkeltprestasjoner fra Bjørn, kanskje han rett og slett har blitt en slags sovepute for de andre? Kanskje Lillestrøm blir et bedre LAG, selv om vi mister vår beste spiller?Elska þetta félagKommentar
-
Da skjønner jeg hvorfor du stadig vurderer å holde deg hjemme.
Alvorlig talt er jeg redd Bjarmann signerer Adeccokontrakten med dette salget. Vi har ikke noe som kan minne om et fungerende lag og BBS er den eneste fungerende enkeltspilleren. Hvem skal kunne gå inn som ny spiss og gjøre en forskjell her?For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Kommer selvsagt til å komme på hver hjemmekamp fremover som tidligere. Til og med ferien er lagt til en bortekamp, slik at jeg får med meg mest mulig. Lysten på å gå for å se laget opptre slik de har gjort de siste kampene, er derimot noe som byr meg i mot - uansett kommer jeg på Åråsen!Kommentar
-
Slik tilstanden i troppen er i dag så hjelper det ikke med stallfyll. Det har vi mer enn nok av. Vi har en klassespiller i dag som blir solgt og han er den eneste som presterer på laget. Da sier det seg selv at det må klassespillere inn hvis vi skal overleve i TL.Fugla ForeverKommentar
-
Før folk graver seg enda lenger ned i flasker, dyner, snøskavler, medisinskap osv, så vil jeg bare minne om at tippeligaen har vært like ustabil som oss de siste årene. Vi er på 14. plass, og det er like mange poeng (14) opp til førsteplass. Og for å illustrere hvor små marginene faktisk er (jada, visomattedersomatte holder ikke i det lange løp, men allikevel): Hadde vi hatt skikkelig guts, en god porsjon flaks og vunnet bare 2-0 (rett meg om jeg tar feil her, men vi har 11 poeng, fiskesloet 14 ref vg p.t.), så hadde vi vært a poeng med Vegvesenet på sjuendeplass, det som under Arne var VÅR sjuendeplass.
Klarte Lyn og Sture Fladmark å snu en serieledelse på 10 poeng ved VM-pausen i 2002, bytte ut trenern og ende på 3. plass 9 poeng bak RBK, så skal faen meg vi klare å snu detta uføret uten hverken å bytte trener eller endevende stallen etter nye syndebukker!
Men det er klart, er vi overbevist om at vi rykker ned, så klarer vi sikkert det også.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Før folk graver seg enda lenger ned i flasker, dyner, snøskavler, medisinskap osv, så vil jeg bare minne om at tippeligaen har vært like ustabil som oss de siste årene. Vi er på 14. plass, og det er like mange poeng (14) opp til førsteplass. Og for å illustrere hvor små marginene faktisk er (jada, visomattedersomatte holder ikke i det lange løp, men allikevel): Hadde vi hatt skikkelig guts, en god porsjon flaks og vunnet bare 2-0 (rett meg om jeg tar feil her, men vi har 11 poeng, fiskesloet 14 ref vg p.t.), så hadde vi vært a poeng med Vegvesenet på sjuendeplass, det som under Arne var VÅR sjuendeplass.
Klarte Lyn og Sture Fladmark å snu en serieledelse på 10 poeng ved VM-pausen i 2002, bytte ut trenern og ende på 3. plass 9 poeng bak RBK, så skal faen meg vi klare å snu detta uføret uten hverken å bytte trener eller endevende stallen etter nye syndebukker!
Men det er klart, er vi overbevist om at vi rykker ned, så klarer vi sikkert det også.
Edit: to mål har kommet vis motstanderens spiller. Uten de to måla ville LSK ligget nest sist...Kommentar
-
Men det er klart, er vi overbevist om at vi rykker ned, så klarer vi sikkert det også.Fugla ForeverKommentar
-
Sportsklubben har lenge hatt en alvorlig kreftsvulst som "ledelsen"(et dekkende begrep for admin, sportslig ledelse, trenere, styre og generalforsamling) har latt utvikle seg til det verre. Ingen quick fix på dette problemet. Kun en mann kan redde oss nå, og det er BBS og de pengene vi kan bytte han mot. OM Per Berg igjen ønsker å bruke pengene på LSK og OM det evnes å investere riktig så kan vi håpe på at vi kan karre til oss nok poeng i august og september til å unngå bunnen.
Stikkord:
Erlandsen
Helstad
Demidov
Huseklepp
Sort gull fra Afrika med X-faktor.Kommentar
Kommentar