LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bibaboy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 712

    Opprinnelig skrevet av Reyrey
    Håper Mix eller Riise kommer, men er kansje viktigst med VB for øyeblikket!
    Ingen av disse spillerne kommer til LSK i slik forfatning vi er i nå. Riise har sagt at Viking er det mest aktuelle for han når han kommer tilbake. Mix går nok til en bedre klubb når han ser hvor dårlige vi er. Tror man må være rimelig naiv hvis man tror på dette.... Sorry at jeg er litt negativ om dette men det er ihvertfall realisme i uttalelsene mine.
    Fugla Forever

    Kommentar

    • Bukkenbruse
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 515

      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      I fjor hadde vi 16 poeng til sammen etter runde 12. (inkludert den utsatte runde ni) Så solgte vi klassespillerne. Hvor stor margin hadde vi?
      Vi solgte ikke Nosa før etter runde 19, og det var med en gang han forsvant at det rakna totalt og vi tok 3 poeng på de 11 kampene etter at han dro. Vi vant faktisk 6 av de 8 siste kampene før Nosa dro (fra runde 13 til runde 19). Det hjalp ikke at Bjørn var skada de siste 8 kampene heller....

      Kommentar

      • Bukkenbruse
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 515

        Opprinnelig skrevet av Ola
        Sportsklubben har lenge hatt en alvorlig kreftsvulst som "ledelsen"(et dekkende begrep for admin, sportslig ledelse, trenere, styre og generalforsamling) har latt utvikle seg til det verre. Ingen quick fix på dette problemet. Kun en mann kan redde oss nå, og det er BBS og de pengene vi kan bytte han mot. OM Per Berg igjen ønsker å bruke pengene på LSK og OM det evnes å investere riktig så kan vi håpe på at vi kan karre til oss nok poeng i august og september til å unngå bunnen.

        Stikkord:
        Erlandsen
        Helstad
        Demidov
        Huseklepp
        Sort gull fra Afrika med X-faktor.
        Jeg tror også det er et STORT marked i Øst-Europa som vi bør få bedre oversikt over. Når man leser at Tromsø kan få kjøpt Ondrasek (som har putta 7 mål hittil i år) for 2 mill og når man vet at Viktoria Plzen som slo ut Rosenborg og FCK bare har et budsjett på 30mill i året, så tyder det på at det er et stort marked der hvor vi faktisk har økonomiske muskler til å hente folk fra og kvaliteten der er jevnt over høyere enn i Norge. Kroatia, Tsjekkia og Polen bør være markeder å sjekke ut....muligens også Slovakia og Serbia selv om ligaene der jevnt over er noe svakere med unntak av topplagene.

        Jeg er ihvertfall rimelig sikker på at med 4-5 millioner kroner får man mer kvalitet for pengene i tsjekkisk liga enn det man får i tippeligaen eller allsvenskan....vel og merke om researchen er bra nok.

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5916

          Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
          Vi solgte ikke Nosa før etter runde 19, og det var med en gang han forsvant at det rakna totalt og vi tok 3 poeng på de 11 kampene etter at han dro. Vi vant faktisk 6 av de 8 siste kampene før Nosa dro (fra runde 13 til runde 19). Det hjalp ikke at Bjørn var skada de siste 8 kampene heller....
          Poenget var at vi ikke har særlig god erfaring med å selge de få klassespillerne vi har i sommervinduet. Det kan fort koste oss plassen i øverste divisjon.
          Last edited by Stray Cat; 30.05.2012, 11:45. Begrunnelse: pølsefingre på mobiltastatur
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
            Jeg tror også det er et STORT marked i Øst-Europa som vi bør få bedre oversikt over. Når man leser at Tromsø kan få kjøpt Ondrasek (som har putta 7 mål hittil i år) for 2 mill og når man vet at Viktoria Plzen som slo ut Rosenborg og FCK bare har et budsjett på 30mill i året, så tyder det på at det er et stort marked der hvor vi faktisk har økonomiske muskler til å hente folk fra og kvaliteten der er jevnt over høyere enn i Norge. Kroatia, Tsjekkia og Polen bør være markeder å sjekke ut....muligens også Slovakia og Serbia selv om ligaene der jevnt over er noe svakere med unntak av topplagene.

            Jeg er ihvertfall rimelig sikker på at med 4-5 millioner kroner får man mer kvalitet for pengene i tsjekkisk liga enn det man får i tippeligaen eller allsvenskan....vel og merke om researchen er bra nok.
            Nå som sesongen rundt i Europa er ferdig kan man finne spillere gratis også. I Serbia blant annet er det mye utskiftninger etter en sesong, og mange spillere blir løst fra kontraktene sine. Haugesund har sikret seg en ny spiller fra Balkan, en teknisk "nummer 10" spiller, som jeg har hørt mye positivt om, gratis.

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Nye spillere hjælper lite aleine.

              De spillerne som er her må prestere, de må ville vinne egne dueller og de må ønske å gjøre en jobb for andre på banen. Mao. samhandlinga må bedres. Det er en individuell oppgave å prestere så godt som mulig, også mentalt. Spillera må gå i seg sjæl og jage ut f..nskapen som holder dem igjen.
              Skyv ikke (alt) ansvaret over på trener og/eller ledelse, de kan neppe hjernekrympe kunsten uansett.

              Klubben har gått fra å være en bastion av råskap og vinnervilje til trillefotball og puselanker. Behold gjerne trillefotballen, men gjeninnfør kampgløden for hæ...te! Å tape er værre enn å dø, du må nemlig leve med et tap.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Værste på 16 år
                Vi setter stadig nye rekorder, i tillegg til at vi hjelper andre med å sette rekorder. Sakset fra dagens papir-VG:
                Stabæk sjokkåpnet med fire scoringer på de første 19 minuttene mot Lillestrøm mandag. Maken til uttelling i starten av en kamp har bærumsklubben aldri tidligere opplevd på øverste nivå. Bæringenes forrige bestenotering skrev seg fra august 2001, da Sogndal gjestet Nadderud. Den gang tok det Stabæk 33 minutter å nå fire scoringer.
                Lillestrøm må 16 år tilbake for å finne en lignende bakoversveis. I mai 1996 tapte 0-4 mot Viking i Stavanger. Samtlige mål kom i løpet av de første 20 minuttene.


                Trøste og bære...
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Viktigste nå, som før sesongen, er ny spiss som er kapabel for >15 mål pr sesong! Forventer tommel opp av tullebukk, Leif A og Stray Cat, og tommel ned fra resten av forumet.
                  Tja, skal det være noe poeng med en spiss som er kapabel for 15 mål pr. sesong, så er man jo avhengig av at laget bak kan spille frem denne spissen til målsjanser. Der er vi ikke pr. i dag.

                  Hadde det vært så lett å hente en spiss som kunne garantere den slags uttelling, hadde jo alle problemer vært løst, men det viser seg at en spiss ikke nødvendigvis er bedre enn laget han spiller på. Eller visa versa.

                  Se på Årst i Start i fjor. Bøttet inn mål på et nedrykkslag, henta til Tromsø som herjer i toppen av TL, knapt spilletid og ingen mål....
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9463

                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Tja, skal det være noe poeng med en spiss som er kapabel for 15 mål pr. sesong, så er man jo avhengig av at laget bak kan spille frem denne spissen til målsjanser. Der er vi ikke pr. i dag.
                    Seff enig i det Ronnie. Men pdd har vi bare Osvold som spiss.

                    Publikum vil se mål. Vi selger Bergmann for å sikre arbeidsplasser. Publikum kan sikre disse arbeidsplassene, men da trenger vi som sagt mål.


                    (vi er i totalt feil tråd her... xD)

                    Kommentar

                    • Tittil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2009
                      • 341

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Helt enig! Klart vi alle kommer til å savne Bjørn. Men for å være ærlig har vel heller ikke Bjørn klart å få LSK til å spille som et lag? Det har vært mange gode enkeltprestasjoner fra Bjørn, kanskje han rett og slett har blitt en slags sovepute for de andre? Kanskje Lillestrøm blir et bedre LAG, selv om vi mister vår beste spiller?
                      LSK kan ikke bli bedre uten Bjørn. De har jo ikke spisser som kan score mål når han forsvinner. Når Bjarmann uttaler til TV2 at det allerede i i januar var bestemt at Bjørn uansett skulle selges må jeg stille et meget stort spørsmåltegn med hvilken strategi LSK hadde for å erstatte han. En erstatter burde allerede vært hentet i vintervinduet, slik at han kunne få tid til å spille seg inn og bli integrert i miljøet. Nå har man bare en halvskadet Minibukken som skal være targetmann for langballene fra Kippe & co, og jeg forstår ikke hvordan LSK skal klare å få et par helt nødvendige seire i sommermånedene, før en eventuell erstatter kan være på plass. Dette vitner om fullstendig mangel på risikovurdering og minner om russisk rullett. Måtte vært bedre å satse på en klassespiss i vinter fremfor en del av innkjøpene som i praksis har blitt stallfyll. Glad jeg er på ferie og slipper å være tett på kampene i juli. Det kan gå ordentlig gæli.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Jeg vil tippe at erstatteren egentlig er hentet. Klubben så nok for seg at Fredrik skulle spille spiss, etablere seg på den plassen for alvor. Så skulle det kjøpes inn en ny ung afrikaner som på sikt skal kjempe med egne juniorspillere om den plassen med Fredrik. Plassen til BBS (som BBS hadde før skaden til Fredrik) skulle dekkes av PVM eller JA. Så skulle Ruben/Bolly eller andre ta plassen til den av PVM/JA som evt ble flyttet opp til hengende spiss/off.midtbane.

                        Nå som vi sitter med fasiten i hånda vil jo alle se at dette ikke henger helt på grep. Klubben trenger vel minst 1 VB, 1 SM, 1 VK og 1 spiss. Salget av BBS vil medføre at klubben og investorene innehar nok penger til å kjøpe det laget trenger, spørsmålet er vel bare om det kjøpes inn riktige spillere denne gangen!

                        Kommentar

                        • Errevs
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jun 2005
                          • 200

                          Glem øst-europeiske spillere. Husk at det er Lillestrøm sportsklubb vi snakker om her. Vi henter kun inn spillere basert på agent-anbefalinger, eller eksterne speider-anbefalinger ala Torbjørnsen (nå fast hos RBK, mistet Sapara pga den tabben der).

                          At vi ikke har speidere på lønningslisten ser jeg på som et mysterium, er vel bare Molde og RBK som har det i Norge.
                          Vi burde iallefall få inn 1 speider på fulltid som kan reise rundt i Norge og Europa, se etter talenter, følge tett på u21 kamper, lage ett nettverk.
                          Bare det å få en på Åråsen til å se igjennom databasen på football-manager virker å være bedre enn slik vi har det nå.

                          Hva om vi f.eks for noen år siden hadde lagt 1-2 mill i speiding og beholdt Kasey, i stedet for å måtte blåse 3-4 mill på Bjørkøy? Lett å være etterpåklok, men hadde sikkert funnet mye spennende som ikke nødvendigvis hadde norsk nasjonalitet, vi har aldri vært norges svar på Ath.Bilbao uansett. Det går heller ikke å ta "passer ikke inn" kortet da det har vært mange østblokk-spillere om har dominert i tippeligaen (Koren, Sapara) og nå Djurdjic i Haugesund.

                          Sitat om den bosniske u21 spilleren som Haugesund henter gratis "Det er en venstrefota offensiv type, kvikk i beina og hodet".. Ikke sikkert han slår til, men han er garantert bedre enn mye av det 1 divisjonskaliber-rasket vi bruker omdagen..

                          Vi skapte 2 sjanser på ett elendig Stabæk-lag med 3-22 i målforskjell før mandagens kamp.. vi slapp inn 4 mål på 20 minutter.

                          De siste 5 sesongene har vi kommet 4-12-11-10-13 i tippeligaen, Noe er seriøst galt med styringen av denne klubben.

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            Opprinnelig skrevet av Errevs
                            12-11-10-13-XX
                            Det er helt ufattelig at det går an å være så til de grader stabilt dårlige i en så uforutsigbar liga, og nærmest et mesterstykke av de ansvarlige. Helt ufattelig at det kommer folk i det hele tatt på Åråsen. Skammfult å være bekjent av slike prestasjoner, og det er absolut på tide at mange tar sin hatt og går.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              To ting som må gjøres:
                              1. Redde sesongen. Vi må beholde det vi har av kvalitet og bytte ut det som koster oss poeng. Spillere må vekk, resten må forplikte seg til å ta ansvar eller bli med på lasset.

                              2. Redde klubben - Vi må beholde det vi har av kvalitet og dumpe daukjøttet. De som har vært passive til eller delaktige i de gale beslutninger de siste årene må byttes ut med kompetente og dyktige ledere. Klubben må presentere en langsiktig plan for å bli best.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4112

                                Dette snur!
                                Mange gode og velmente teorier på forumet om hva som er galt og hva som skal til for å snu trenden. I tillegg til en del av det jeg vil kalle godt gammeldags hysteri.
                                Jeg trur dette snur og at vi etter EM-pausen og utover høsten vil se et LSK hvor spillet begynner å fungere. Petter Vaagan Moen meldes å være tilbake til cup-kampen mot Ull-Kisa 20. juni og det er nok viktigere enn vi er klar over. Jeg synes også at vi skal ha såpass tiltro til Haglund og Bjarmann at de har en plan for hvordan vi skal styrke laget når Bjørn forsvinner. (Jeg sier ikke erstatte, jeg sier at vi må styrke den stallen som vi skal jobbe med fremover.)
                                Haglund sa da Fredrik ble skadet i første kamp at planen var å hente en spiss i sommervinduet, men at de vurderte å fremskynde det pga Fredriks skade. Når valget "noe uheldig" falt på Rodgers, er det åpenbart at dette vil bli gjort nå.
                                Det er nå vi må vise at vi er Norges beste supportere og gi klubben vår fulle støtte!
                                Jeg har trua. Må ha det. Bare må ha det!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

                                  Må si jeg er overrasket over hvor mange feil investeringer LSK har gjort. Inneværende år kan vi jo begynne med Midtgarden, Luke og Westerberg. Av tidligere signeringer så kan jeg nevne Dan Anton Johansen, Jon Midttun Lie, John Andres Bjørkøy, Kiesnebner, Radulovic, Husar, Orjinta, Dosso. Dette er noen av en lang rekke dirkekte feilkjøp. En klubb med LSK s økonomi kan ikke kaste bort pengene sine på denne måten. Millioner av kroner har blit kastet rett ut av vinduet på kjøp av spillere og ikke minst lønn. Jeg tror LSK med et større fokus og også en ansettelse av en talentspeider ville gjort mulighetene for å finne gode nok spillere i riktige posisjoner vesentlig større. I dag er dette Haglund og Bjarmann sitt ansvar. De har foreløbig ikke overbevist meg om at de har gjort kloke valg av spillere. Jeg vil selvsagt gi de noe mer tid, men f.eks Haglunds valg av Westerberg er etter min mening en katastrofe. Vi har ikke råd til å gjøre flere slike signeringer. Håper og tror at dette nå blir en prioritering for LSK. Fortsetter de slik så vil vi aldri bli en toppklubb i norsk målestokk, og vi vil også ganske raskt miste Per Bergs goodwill når pengene hans forvaltes på denne måten.
                                  Fugla Forever

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2366

                                    Enig at man må ha trua. Men det har blitt satset høyt og dessverre feilet. Ganske kritisk for et lag i LSK's posisjon. Nevnte det pre-season at hvis denne satsinga feiler kan det hende Per Berg lukker pengesekken for godt, og at vi blir en skadeskutt svale i fritt fall.
                                    Tror neppe dette lager får satt seg med det første. Det er rett og slett for mange svake ledd (uten å nevne navn).
                                    Håper selvsagt på et mirakel, men målet nå er kun å redde plassen.

                                    Kommentar

                                    • vEgz
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2006
                                      • 130

                                      Leste et utsagn fra en som sa at Molde hadde levd på kunstig åndedrett i så mange år nå at det skulle bli morsomt å se om de klarte å puste for egen maskin (les: etter Aker trakk seg ut). Må si at jeg ser med skrekk på hva som kan skje hvis Berg trekker seg ut, vi står igjen uten noe særlig midler, og med et lag bestående av knapt 1. divisjonsspillere og eldrende herrer, i tillegg til unggutter som langt fra er noe ekstraordinært. Disse prestasjonene den siste tiden har ikke akkurat glødet vinnervilje..

                                      Spørsmålet tror jeg nå er hvor mye som skal til for at folk pakker sakene sine og går, evt. hvor dårlig det må gå for at noen rett og slett skal få fyken. Gidder ikke nevne navn, folk har alle sine meninger om hvem de mener bør gå.

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        Kun 2 mann kan erstatte Bjørn:

                                        Ujah
                                        Heidar

                                        Kommentar

                                        • HolterKanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 1603

                                          Og begge kommer denne sommeren!
                                          ***Større baller enn vett***

                                          Kommentar

                                          Working...