LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av Paddis
    Kun 2 mann kan erstatte Bjørn:

    Ujah
    Heidar
    Tar gjerne en av de to, samt en sentral midtbanespiller og en venstreback.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Opprinnelig skrevet av Paddis
      Kun 2 mann kan erstatte Bjørn:

      Ujah
      Heidar
      Ujah erstatte Björn? Narr meg ikke til å le, Ujah når ikke Björn til knestrømpene en gang ferdighetsmessig. Det er få i LSK-miljøet som er uenige i at Björn var hovedgrunnen til at Ujah kunne blomstre og spille på sine beste egenskaper, i dagens LSK uten Björn ville Ujah ha slitt fælt.

      Positivt for oss at det blir budkrig om Björn, forhåpentligvis henger fler seg på kampen og presser summen. Det er nok tre faktorer som kommer til å være utslagsgivende for hvem klubben velger å selge til.

      1) Pris
      2) Videresalgsprosenter
      3) Hvor lenge vi får beholde Björn etter inngått avtale

      Det er ingen hemmelighet at Bjarmann kommer til å jobbe knallhardt for at vi får beholde Björn så nære 1 august som mulig ettersom vi ikke kan hente erstattere før da. Er noen av klubbene villige til å fire på dette kan de nok få han noe billigere enn hva de måtte ut med ellers. Viktigheten av å beholde Björn gjennom juli er enorm for klubben og kan være verdt flere millioner.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7092

        Ujah kan score masse mål med en bevegelig og kreativ midtbane bak seg. Avslutteregenskapene er det ingenting å si på, de holder meget høy klasse.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          Jeg mener at Björn faktisk er mindre viktig slik LSK fremstår i dag.

          Grunnen er at mange på laget underpresterer, mest grunnet elendig samhandling. Jeg mener det er langt viktigere og øke samspill og prestasjoner hos de andre enn å beholde Björn. Hadde hele laget prestert godt ville Björn faktisk vært en viktigere brikke enn i dag, da han er forskellen på 4-6 plass og en 1-3 plass i TL pga. sine ekstreme ferdigheter.

          Dersom de andre på laget ikke øker sine prestasjoner tror jeg ikke Björn alene kan påvirke sluttplassering i TL allverden.

          Ønsker gutten lykke til, han fortjener å spille på et lag som får til noe.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3500

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Ujah kan score masse mål med en bevegelig og kreativ midtbane bak seg. Avslutteregenskapene er det ingenting å si på, de holder meget høy klasse.
            Akkurat det som bør være fokuset vårt også når BBS forsvinner. Det er ingen som kan erstatte han direkte, men ved å kjøpe en solid avslutter, en god venstreback og enda en sentral midtbanespiller vil vi totalt sett komme bedre ut av den enn med en enkeltspiller.

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              Bare å le...

              Ujah er ikke like kreativ som Bjørn men han putter MANGE flere mål pr sesong.
              Dersom Vaagan, Johan oh Ujah får boltre seg fritt på topp så tror jeg fortsatt på mye mål fremover.

              Kommentar

              • nebbjævel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2009
                • 511

                Ujah ?

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                  Ujah ?
                  Ja, det er visst fortsatt noen som driver og dagdrømmer ved høylys dag...
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Noen andre på Island som var gode og som ikke spiller i store klubber ute i Europa??

                    Kommentar

                    • Bukkenbruse
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 515

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Noen andre på Island som var gode og som ikke spiller i store klubber ute i Europa??
                      Blir jo litt off-topic det her, men tror at med unntak av 3 spillere inkludert Bjørn så spiller hele dette islandske laget i islandske klubber...og den største klubben noen av de befinner seg i er Bochum.

                      Kommentar

                      • Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712



                        LSK anno 2012 er ihvertfall fortsatt at de befinner seg i Rød sone økonomisk sett. Trodde de hadde fått stablet en bærekraftig økonomi på beina, men dengang ei. Kanskje ikke så rart de ønsker å selge Sigurdarson. Blir også spennende å se hva de forsterker med, hvis de har råd!!
                        Fugla Forever

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4112

                          Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                          http://www.dagbladet.no/2012/06/07/s...gaen/21966487/

                          LSK anno 2012 er ihvertfall fortsatt at de befinner seg i Rød sone økonomisk sett. Trodde de hadde fått stablet en bærekraftig økonomi på beina, men dengang ei. Kanskje ikke så rart de ønsker å selge Sigurdarson. Blir også spennende å se hva de forsterker med, hvis de har råd!!
                          Nedenstående er hentet fra dagens artikkel i aftenposten.no, se nyhetstråden:

                          Lillestrøm forklarer
                          Tross at NFF har gitt dem rødt lys, så har Lillestrøm orden i sysakene ifølge sin daglige leder, Jo Henning Espevalen.
                          - Det har vi. Dette kom ikke som noen overraskelse for oss. Egentlig er det i henhold til prognosene vi har satt opp sammen med forbundet, sier Espevalen til adressa.no.
                          Han sier at Lillestrøm ligger tett på å få gult lys og skal klare det i løpet av året. Det som ga dem rødt denne gangen er først og fremst gamle forpliktelser. Dessuten ble det noe lavere inntekter i fjor høst på grunn av den sportslige nedturen klubben da opplevde.
                          - Det ga oss dårlig uttelling på både mediepengene og tilskuerinntektene. Det var med på å vippe oss over på rød side, sier Espevalen.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            At LSK fortsatt er i "rød sone" viser jo bare hvor feil det blir å snakke om en sportslig satsing. En satsing som baseres på at en eller flere av de beste selges i hvert eneste sommervindu for å bære den økonomisk er komplett dødfødt! LSK er en klubb drevet etter luftige ambisjoner uten rot i virkeligheten.

                            Det er kanskje på tide at LSK finner sin plass i TL-hierarkiet. Tror det faktisk kunne gjort underverker for de sportslige resultatene.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              At LSK fortsatt er i "rød sone" viser jo bare hvor feil det blir å snakke om en sportslig satsing. En satsing som baseres på at en eller flere av de beste selges i hvert eneste sommervindu for å bære den økonomisk er komplett dødfødt! LSK er en klubb drevet etter luftige ambisjoner uten rot i virkeligheten.
                              Den sportslige ledelsen bekymrer meg. Økonomien er jeg helt avslappet med. Husk at NøFF godkjente Lyns tippeligalisens på et 40 minutters møte uka før de ikke hadde råd til å betale for binders på konkursmeldinga.


                              Nøff hater LSK. Lillestrøm hater nøff.

                              Kommentar

                              • Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2151

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Den sportslige ledelsen bekymrer meg. Økonomien er jeg helt avslappet med. Husk at NøFF godkjente Lyns tippeligalisens på et 40 minutters møte uka før de ikke hadde råd til å betale for binders på konkursmeldinga.


                                Nøff hater LSK. Lillestrøm hater nøff.
                                Har selvfølgelig ingenting med hat å gjøre.De som styrer med penga i LSK er innkompetente. Bare et salg av BBS kan redde oss nå,for de neste månedene.
                                Tenk hvilke lønninger mange av disse ubrukelige Bossmenn spillera+det ene "fantastiske"kjøpet har.Og fleste av disse skal vi slite med utgiftene for,i 3 år fremover.Med et snitt på 5000 tilskuere i fremtiden,kan ikke dette gå opp økonomisk.Det vet t.o.m alle vi som ikke har doktograd i økonomi.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                  Har selvfølgelig ingenting med hat å gjøre.De som styrer med penga i LSK er innkompetente. Bare et salg av BBS kan redde oss nå,for de neste månedene.
                                  Tenk hvilke lønninger mange av disse ubrukelige Bossmenn spillera+det ene "fantastiske"kjøpet har.Og fleste av disse skal vi slite med utgiftene for,i 3 år fremover.Med et snitt på 5000 tilskuere i fremtiden,kan ikke dette gå opp økonomisk.Det vet t.o.m alle vi som ikke har doktograd i økonomi.
                                  Jeg har ikke fullført GK vgs men ser lett at du ikke har oversikt nok til å vurdere dette.

                                  Vi var mer eller mindre konkurs før B&B tok over skuta. De kvitta oss med dyre lønninger og solgte spillere for 5-10 ganger mer en forgjengerne og kjøpte for 10-20% billigere.

                                  Nå var den sporslige situasjonen så ille at vi måtte bruke penger før sesongen som gjorde att vi henta 10 bosmanspillere og et kjøp (jeppe) for å kunne satse.

                                  Folk klager på Johan til 1,8 mill i året som ikke har fått ut alt. For kort tid siden hadde Kiko 3 mill i året og Riseth fikk 4 mill.

                                  Det jeg savner nå er å fortsette samarbeidet med Aneke å hente nye Ujaer og Nosaer som kan generere penger både når det gjelder TV-inntekter, publikumstall og salg.
                                  Last edited by Kjell.T.Ring; 08.06.2012, 17:14.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                    Har selvfølgelig ingenting med hat å gjøre.De som styrer med penga i LSK er innkompetente. Bare et salg av BBS kan redde oss nå,for de neste månedene.
                                    Tenk hvilke lønninger mange av disse ubrukelige Bossmenn spillera+det ene "fantastiske"kjøpet har.Og fleste av disse skal vi slite med utgiftene for,i 3 år fremover.Med et snitt på 5000 tilskuere i fremtiden,kan ikke dette gå opp økonomisk.Det vet t.o.m alle vi som ikke har doktograd i økonomi.

                                    Salg av Ujah, Nosa og BBS holder oss flytende, men vi har slutta å hente spillere med videresalgspotensiale og går nå tom for spillere fra tidligere tider. Er nok bare et spørsmål om tid før vi har neste økonomiske krise med denne sportslige ledelsen desverre. Vi får håpe noe snur etterhvert, men det er surt å se hvordan vi kasta forspranget vi hadde, ved å innse den økonomiske virkeligheten før resten, på sjøen.

                                    Kommentar

                                    • Martin83
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 794

                                      Har lyst på et møte med Magnus, Torgeir, Per og han der nye daglige lederen på Martins. Vi trenger (mange) svar og nye håp.

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2151

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Jeg har ikke fullført GK vgs men ser lett at du ikke har oversikt nok til å vurdere dette.

                                        Vi var mer eller mindre konkurs før B&B tok over skuta. De kvitta oss med dyre lønninger og solgte spillere for 5-10 ganger mer en forgjengerne og kjøpte for 10-20% billigere.

                                        Nå var den sporslige situasjonen så ille at vi måtte bruke penger før sesongen som gjorde att vi henta 10 bosmanspillere og et kjøp (jeppe) for å kunne satse.

                                        Folk klager på Johan til 1,8 mill i året som ikke har fått ut alt. For kort tid siden hadde Kiko 3 ti i året og Riseth fikk 4 mill.

                                        Det jeg savner nå er å fortsette samarbeidet med Aneke å hente nye Ujaer og Nosaer som kan generere penger både når det gjelder TV-inntekter, publikuistall og salg.
                                        Johan,pVm,ramo,jeppe,palmi totalt nesten ti mill.16 spillere til på god lønn,begynn å regn!!
                                        Last edited by Playboy1; 08.06.2012, 19:02.

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                          Johan,pVm,ramo,jeppe,palmi totalt nesten ti mill.16 spillere til på god lønn,begynn å regn!!
                                          Tilsvarer: Jooooooon, Kiko, M Johnsen, Riseth ca.

                                          Klart det koster å kjøpe rutinerte spillere. Føler vi må fortsette med å hente billige afrikanere og være flinke til å hente "lokale" talenter. Oppsahl har f eks et meget spennende lag og Aneke har henta spillere til Norge som: Ighalo, Ujah, Nosa, Ojo m.m så jeg ser ingen grunn til å stoppe med det positive rekrutteringsarbeidet som har vært de siste 2-3 årene.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...