LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Boing
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 711

    Er vel kanskje på tide å be noen rydde kontoret sitt på åråsen for å få ned lønnskostnadene. Er vel en del som må ha lite å gjøre og noen stillinger må det jo være mulighet for å slå sammen. Når man først skal spare penger så for dem gjøre det i alle ledd, fra banemannskap til toppsjefene, må ned i lønn. Har som sagt tidligere hatt meninger om att det finnes en del som er ansatt som bør finne seg noe annet å gjøre, det står jeg fortsatt ved.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Tilsvarer: Jooooooon, Kiko, M Johnsen, Riseth ca.

      Klart det koster å kjøpe rutinerte spillere. Føler vi må fortsette med å hente billige afrikanere og være flinke til å hente "lokale" talenter. Oppsahl har f eks et meget spennende lag og Aneke har henta spillere til Norge som: Ighalo, Ujah, Nosa, Ojo m.m så jeg ser ingen grunn til å stoppe med det positive rekrutteringsarbeidet som har vært de siste 2-3 årene.

      Men det ser ut til at vi har stoppa med det, det er det som er så kjedelig. Vi tok et hvileskjær i Berg sitt siste år og deretter kasta vi alt på sjøen for spillere med store navn og høy inntekt.

      Jeg kan ikke begripe at vi f.eks har henta Westerberg og Stoor med milionlønninger når det satt en bosmann på kongsvinger med LSK-flagg som nå har flytta til Molde.

      Spillere som Palmi, Midtgarden og Rodgers gir oss mye dyrere stall enn det vi hadde ved å satse på unggutter uten å øke kvaliteten.

      Vi hadde en fornuftig satsning med unge spillere, billig stall og store talenter. Hadde vi benyttet inntektene vi fikk til å hente 1 eller 2 etablerte og få muligheten til å holde litt lenger på stjernene samtidig som vi fortsatte med lure kjøp fra utlandet så hadde vi kjempa i toppen om et år eller to.

      Ambisjonene mangler det definitivt ikke på, men den langsiktige tenkningen, den er totalt fraværende.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        At man lot Linnes forsvinne til landsbyen uten en gang å makte å komme med et tilbud er et kroneksempel på hvor makeløst ræva denne klubben er i sitt nærmiljø og på å forstå mekanismene som skaper entusiasme. Søgård forsvant og Linnes ville vært et jævla godt plaster på såret. LSK-supporter med en viss lokal forankring. En umiddelbar fan-favoritt.

        Men for å bruke Mathisens mest siterte uttrykk: "ikke bra nok for LSK".
        Last edited by GIFKanari; 09.06.2012, 08:21.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Hvis det som står i Rb i dag faktisk stemmer, tror jeg vi gjør det slik: Jeg gir opp.
          Jeg orker ikke mer av dette helvetes tullet. Det er som om alt som har skjedd siden 2007 har vært en eneste sammenhengende nedtur, murphys lov satt ut i praksis.
          Jeg synes vi gjorde mye riktig frem til vinteren i fjor. Før 2010 sesongen gjorde vi ikke en eneste fornuftig signering, men i tiden før henta vi spillere som BBS, Nosa og Ujah, samt lånte inn spillere som Tarik. Fra og med vinteren 2009/2010 så er jeg enig med deg.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2366

            Nja. At HB ikke klarte å holde på, eller holde Nosa under kontroll er vel en smule klandreverdig. Dog kunne vi ikke holde på mannen, men 13(?) mill. Litt off-topic det her, men det inngår vel under dealen "dårlig deal" for vår del dessverre.
            Vi hadde et gyldent trekløver som har blitt solgt for slikk og ingenting - dessverre. Vanvittig å tenke på hvor bra vi kune vært med de nå ...

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              Opprinnelig skrevet av kunden
              Nja. At HB ikke klarte å holde på, eller holde Nosa under kontroll er vel en smule klandreverdig. Dog kunne vi ikke holde på mannen, men 13(?) mill. Litt off-topic det her, men det inngår vel under dealen "dårlig deal" for vår del dessverre.
              Vi hadde et gyldent trekløver som har blitt solgt for slikk og ingenting - dessverre. Vanvittig å tenke på hvor bra vi kune vært med de nå ...

              Ja, som jeg skrev. Etter vinteren 09/10 så har vi gjort mye dumt. Salget av Ujah var vi nok tvunget til, men Nosa burde det vært mulig å holde kustus på og optimalt sett så skulle vi hatt en erstatter for Ujah enten sommeren han ble solgt eller i vinter som kunne fått litt tid til å utvikle seg. Nå ligger vi langt bak med erstattere til både Ujah og BBS, her burde talentfulle spillere vært henta langt tidligere slik at de hadde fått noen måneder i klubben før vi forventa stort av dem.

              Gislason og Søgård er spillere vi burde beholdt for å unngå å måtte kjøpe et helt nytt lag.

              Kommentar

              • sten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2005
                • 873

                kan ikke se hvordan LSK skal bli en toppklubb så lenge spillere blir solgt så fort det kommer inn et bud. og penger har vi aldri. er jo avhengig av investorer bare det skal kjøpes en ball.

                Kommentar

                • nothingman
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • May 2009
                  • 47

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Jeg har fått beskjed fra sikre kilder at Ledelsen i Lsk jobber som besatt for og forsterke laget ...Bjarmann og co er smertelig klar over at enkelte av spillerne som er henta inn dessverre ikke holder mål...Og jeg har hørt at dem leiter etter forsvarspiller(e) og 2 spisser.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Og jeg har hørt at dem leiter etter forsvarspiller(e) og 2 spisser.
                      Får håpe vi får orden på ting, men det høres fryktelig galt ut når vi "leter" etter spillere i sommervinduet når vi ligger i sumpa og selger stjerna på laget. Disse burde vært karlagt for lenge siden. Virker som om vi er totalt avhengig av flaks og kun henter kjente tippeliganavn eller gambler på usette spillere.

                      Det virker som taktikken i forsvaret er å kjøpe flest mulig spillere, så må noen før eller senere lykkes. Etterhvert så har vi signert så mange middels gode spillere at talentene våre ikke en gang får plass på trening med A-laget.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Får håpe vi får orden på ting, men det høres fryktelig galt ut når vi "leter" etter spillere i sommervinduet når vi ligger i sumpa og selger stjerna på laget. Disse burde vært karlagt for lenge siden. Virker som om vi er totalt avhengig av flaks og kun henter kjente tippeliganavn eller gambler på usette spillere.

                        Det virker som taktikken i forsvaret er å kjøpe flest mulig spillere, så må noen før eller senere lykkes. Etterhvert så har vi signert så mange middels gode spillere at Talentene våre ikke en gang får plass på trening med A-laget.
                        Sikkert flere navn på blokka, men spørsmålet er nok også tilgjengelighet.

                        Kommentar

                        • OptimistFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 462

                          På Martins før sesongstart sa Bjarmann og co at grunnen til at man ikke hentet afrikanere i år var behovet for å bygge et helt nytt lag raskt. Da antok man at nordiske spillere tilpasset seg raskest. Man ville også bygge en tropp med bedre samhold enn i fjor. Men det betyr ikke at det er slutt på unge afrikanere i Sportsklubben. Jeg synes dette hørtes ut som en fornuftig strategi.

                          Dessverre har ikke alle spillerne slått til som forventet, og samspillet tar lenger tid en de fleste trodde. Men det betyr ikke at ledelsen er inkompetente eller jobber uten en strategi.

                          Kommentar

                          • Ungfugl
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Dec 2011
                            • 113

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Dette snur!
                            Mange gode og velmente teorier på forumet om hva som er galt og hva som skal til for å snu trenden. I tillegg til en del av det jeg vil kalle godt gammeldags hysteri.
                            Jeg trur dette snur og at vi etter EM-pausen og utover høsten vil se et LSK hvor spillet begynner å fungere. Petter Vaagan Moen meldes å være tilbake til cup-kampen mot Ull-Kisa 20. juni og det er nok viktigere enn vi er klar over. Jeg synes også at vi skal ha såpass tiltro til Haglund og Bjarmann at de har en plan for hvordan vi skal styrke laget når Bjørn forsvinner. (Jeg sier ikke erstatte, jeg sier at vi må styrke den stallen som vi skal jobbe med fremover.)
                            Haglund sa da Fredrik ble skadet i første kamp at planen var å hente en spiss i sommervinduet, men at de vurderte å fremskynde det pga Fredriks skade. Når valget "noe uheldig" falt på Rodgers, er det åpenbart at dette vil bli gjort nå.
                            Det er nå vi må vise at vi er Norges beste supportere og gi klubben vår fulle støtte!
                            Jeg har trua. Må ha det. Bare må ha det!
                            Endelig, ENDELIG er det en mann til her på forumet utenom meg som i faktisk ikke tror at LSK rykker ned til 5 divisjon. Endelig en mann med litt tro! Endelig noen som ikke er dommedagsprofet! Rett og slett deilig å lese! Misliker all den negative energien folk sprer her på forumet . Så takk skal du ha for at du er med å bidra til å spre litt tro og positive tanker.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              Opprinnelig skrevet av Ungfugl
                              Endelig, ENDELIG er det en mann til her på forumet utenom meg som i faktisk ikke tror at LSK rykker ned til 5 divisjon. Endelig en mann med litt tro! Endelig noen som ikke er dommedagsprofet! Rett og slett deilig å lese! Misliker all den negative energien folk sprer her på forumet . Så takk skal du ha for at du er med å bidra til å spre litt tro og positive tanker.

                              =), jeg er litt lei om dagen og føler meg truffet her. Men vil bare si at jeg ikke tror vi rykker ned i år.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                Jeg håper vi skal komme styrket ut av salget av BBS.
                                Den største bekymringen min er at man må vente helt til 1 august før man kan hente inn erstattere, men i mine øyne er det ingen tvil om at hvis vi bruker en del av pengene fra dette salget på 2-3 spillere i de rette posisjonene, så kan vi som lag bli bedre uten BBS, selv om han definitivt er blant de største talentene som har spilt på Åråsen.

                                Juventus solgte vel i sin tid også deres desidert største stjerne, og en av tidenes beste fotballspillere i Zinedine Zidane. For de pengene kjøpte de inn Buffon og Thuram fra Parma, og Nedved fra Lazio. Dette sørget for at Juventus umiddelbart tok tilbake tronen i Italiensk fotball. Det er selvfølgelig en helt annen verden, men samtidig er det også ett bevis på at ved å reinvestere pengene på en smart måte kan vi absolutt styrke første 11'eren vår, og bli ett bedre LAG.

                                Nå er dette sikkert fullstendig urealistisk, men hadde man f.eks brukt midlene på å få inn Demidov, BHR og Helstad, så er jeg 100% sikker på at LSK hadde vært mye bedre enn man er i dag med Bjørn på laget.

                                Er det noen som vet noe om hvor stor del av salgssummen som kan dyttes inn i nye spillere?

                                Kommentar

                                • Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  Jeg håper vi skal komme styrket ut av salget av BBS.
                                  Den største bekymringen min er at man må vente helt til 1 august før man kan hente inn erstattere, men i mine øyne er det ingen tvil om at hvis vi bruker en del av pengene fra dette salget på 2-3 spillere i de rette posisjonene, så kan vi som lag bli bedre uten BBS, selv om han definitivt er blant de største talentene som har spilt på Åråsen.

                                  Juventus solgte vel i sin tid også deres desidert største stjerne, og en av tidenes beste fotballspillere i Zinedine Zidane. For de pengene kjøpte de inn Buffon og Thuram fra Parma, og Nedved fra Lazio. Dette sørget for at Juventus umiddelbart tok tilbake tronen i Italiensk fotball. Det er selvfølgelig en helt annen verden, men samtidig er det også ett bevis på at ved å reinvestere pengene på en smart måte kan vi absolutt styrke første 11'eren vår, og bli ett bedre LAG.

                                  Nå er dette sikkert fullstendig urealistisk, men hadde man f.eks brukt midlene på å få inn Demidov, BHR og Helstad, så er jeg 100% sikker på at LSK hadde vært mye bedre enn man er i dag med Bjørn på laget.

                                  Er det noen som vet noe om hvor stor del av salgssummen som kan dyttes inn i nye spillere?
                                  Det er snakk om et par spillere fra Odd, og også Helstad. Er disse spillerne fra Odd Lekven og Børven eventuelt Semb så er jeg veldig fornøyd med det. Vi trenger klare forsterkninger på venstresiden, sentralt, og også en stopper samt en Spiss. Lekven er en meget god sentral midtbanespiller. Semb er et stoppertalent. Begge disse kan vi selge videre når de har fått 2-3 år i LSK. Helstad tror jeg kan bli viktig for oss inneværende år og også kanskje neste år. Han bør få en prestasjonsrettet lønn slik at han får godt betalt ved mange scoringer.
                                  Fugla Forever

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    Prestasjonsrettet lønn bør alltid knyttes til lagets prestasjoner, ellers blir det mange håpløse avslutninger og få returløp. Det er heller ikke lurt å belønne egoisme i et lag som sliter med samhandling.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Er det noen som vet noe om hvor stor del av salgssummen som kan dyttes inn i nye spillere?
                                      Tipper det blir Berg som dytter inn penger fra sin del av salgssummen. Lillestrøm sin del vil jeg tro går til drift, nedbetaling av lån og lønninger.

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2936

                                        Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                        Det er snakk om et par spillere fra Odd,
                                        Eriksen og Brenne?
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        • Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

                                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                          Eriksen og Brenne?
                                          Har hørt at den ene det er snakk om er Jone Samuelsen. Blir itilfelle ikke spesielt imponert hvis det er tilfelle.... Jeg vil ha Lekven, Semb og Børven.
                                          Fugla Forever

                                          Kommentar

                                          Working...