Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Ser ikke grunnen til å hente sentrallinja til et lag som ikke er spesielt mye bedre enn oss. Mulig jeg husker feil, men er ikke Lekven langtidsskada? Børven er solid og ville vært en bra spiller, ellers synes jeg ikke Odd-spillerne frister all verdens. Dessverre tror jeg ikke BHR vender tilbake til LSK etter alt støyet rundt etterbetaling av lønn som vel nådde retten(?).
Et salg av Björn vil nesten uansett svekke oss på kort sikt, noe som kan bli kostbart med tanke på tabellsituasjonen vi er i nå. Forskjellen på Björn og for eksempel Nosa er at Björn gjør medspillerne sine gode. Spillere som Fredrik og Erling kommer til å lide av at ikke Björn setter dem opp og tiltrekker seg oppmerksomhet. Jeg tror det blir knalltøft etter at Björn forsvinner, vi trenger to spisser inn og samtidig burde vi helst ha penger til å kunne forsterke forsvaret og gjerne også den sentrale midtbanen.
Et salg av Björn vil nesten uansett svekke oss på kort sikt, noe som kan bli kostbart med tanke på tabellsituasjonen vi er i nå. Forskjellen på Björn og for eksempel Nosa er at Björn gjør medspillerne sine gode.
Ikke måte på hvor kreativ man kan være for å gi spark i retning Nosa, selv ett drøyt år etter at han forsvant. Man kan bake det inn i hvilket som helst resonnement. Ta en titt på hva Nosa leverte i sin siste sesong for oss. Mål og assists, det man inntil da hadde klagd på at han leverte for lite av. "Lagspiller" kan jammen sies å være et rimelig abstrakt begrep.
I dette tilfellet handler det nok mer om personlighet, tenker jeg. Feil sådan. Det han leverte på banen gjør mer enn de aller fleste andres bidrag til at LSK fortsatt er et TL-lag.
Ser ikke grunnen til å hente sentrallinja til et lag som ikke er spesielt mye bedre enn oss.
Her har du gått glipp av hele poenget. Fredrikstad og Stabæk kommer mest sansynlig til å ta turen ned. Om vi skal unngå kvalikk må vi ha ett lag til under oss... Rett over oss nå har vi Odd...
RB bruker ikke å bomme ofte på sine "spådommer". I dagens papir blir Steffen Hagen (Odd) og Thorstein Helstad lansert som 2 av 4 nye spillere inn. Ventes også inn en ny VB og muligens enda en spiss!
Noen andre som føler vi er på full fart inn i 2007 nå? Vi selger lovende unge talenter og panikkjøper has beens som ikke har prestert i det siste, i tillegg har vi fra før av en vaskeekte jooon-kopi.
Noen andre som føler vi er på full fart inn i 2007 nå? Vi selger lovende unge talenter og panikkjøper has beens som ikke har prestert i det siste, i tillegg har vi fra før av en vaskeekte jooon-kopi.
Ikke diss Jooooon. Han har i det minste kultstatus, og skapte liv på tribunen.
LSK anno 2012? Ingenting...
Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
Om vi kun skal ha én spiss så kan det ikke være Helstad i hvertfall...
Tja. Det er vel bokromsspiss vi trenger. I den møtende rollen har vi folk som PVM, nico, Ohi, Johan osv. En konstant skada Fredrik og Luke er langt tynnere.
Når det er sagt vil jeg ha Børven og Semb Berge med det blir vel for mye forlangt?
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
Jeg skal være den første til å være enige i at LSK har gjort endel merkelige investeringer både sent og tidlig. Jeg har også vært en av kritikerene til endel av spillerne som har blitt prioritert. Når det er sagt så synes jeg faktisk LSK nå tar konsekvensen av en dårlig start på sesongen. Helstad er jeg ganske sikker på at holder mål 1,5 år til. Steffen Hagen har vært i landslagsdiskusjonen noen ganger og det bør være et kvalitetstegn. Han kan både spille HB og stopper. De leter også etter en VB som har vært en katastrofe i 2012. Får vi også inn en spiss til så tror jeg vi kan få en trivelig sommer/høst sesong på Åråsen. Det største problemet hittil i år er et forsvar som er hoderystende dårlig. Dette smitter selvsagt over på resten av laget. Dette ser det ut til ad de nå tar konsekvensen av. Det er for tidlig å å ta noe standpunkt til dette enda men viljen til å satse er ihvertfall til stede.
Nå skal jeg ikke sammenligne EM og Lillestørm, men det som slår meg i svært stor grad er forsvarernes evner med ball i beina. Uansett hvilket lag som spiller har de forsvarsspillere som er dyktig og tør å spille fotball. De er rolig med ball og spiller opp på midtbanespillere som igjen distribuerer videre. For at vi skal kunne få brukt våre presumtivt beste spillere på midten (Vaagan Moen, Andersson, Guy) må vi kunne gi de muligheten til å bruke sine kreative evner med ball. Spesielt Vaagan Moen og Andersson må ha ballkontakt skal de kunne bli gode.
Jeg mener derfor at vi er nødt til å få inn en stopper og venstreback av klasse som er ballspillere. Klarer vi å ha et forsvar som kan spille ball til midtbanen får vi brukt våre spillere slik de bør brukes. Bruk pengene fra Bjørn på spillende forsvarere og en målscorer, så kan vi få en trivelig høst.
Om Kovacs(34) fortsatt klarer å score mål i Tippeligaen, så klarer Helstad(35) det samme. Husk at Tippeligaen holder LAVT nivå.
Jeg håper han signerer.. 1,5 år, bonus-basert kontrakt.
Kovac kan spille til han er 100, så lenge han er diger så kan han gjøre det han gjør. Tror ikke han blir mindre med alderen. Spillere som Rushfeldt, Årst, Iversen og Kovac har helt andre ferdigheter enn Helstad som gjør at de kan spille leeeeeenge.
Helstad er bakromsspiss, 35 år og har ikke spilt fotbalkamp på et års tid. At han skal prestere fra dag 1 på tross av at han ikke har spilt ball på en evighet ville jeg ikke satsa for mye på. Noen fremtidig løsning er han heller ikke. Vi er allerede på etterskudd med langsiktige løsninger på spissplass.
Jeg har heller ingen tro på at han blir en billig løsning. Han skal nok ha en bra lønn og tynger lønnsbudsjettet til kllubben.
Kommentar