LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4112

    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
    Jeg skal være den første til å være enige i at LSK har gjort endel merkelige investeringer både sent og tidlig. Jeg har også vært en av kritikerene til endel av spillerne som har blitt prioritert. Når det er sagt så synes jeg faktisk LSK nå tar konsekvensen av en dårlig start på sesongen. Helstad er jeg ganske sikker på at holder mål 1,5 år til. Steffen Hagen har vært i landslagsdiskusjonen noen ganger og det bør være et kvalitetstegn. Han kan både spille HB og stopper. De leter også etter en VB som har vært en katastrofe i 2012. Får vi også inn en spiss til så tror jeg vi kan få en trivelig sommer/høst sesong på Åråsen. Det største problemet hittil i år er et forsvar som er hoderystende dårlig. Dette smitter selvsagt over på resten av laget. Dette ser det ut til ad de nå tar konsekvensen av. Det er for tidlig å å ta noe standpunkt til dette enda men viljen til å satse er ihvertfall til stede.
    Ja, handlingslammede er de i alle fall ikke. De skal ha honnør for at de prøver å gjøre tiltak og rette opp tidligere feil. Jeg håper så inni gamperævva at de lykkes!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Soo
      Medlem
      Møteplager
      • Apr 2004
      • 80

      Nå som BBS er på veg ut så kan det og åpne for at andre spillere står frem. Da har de ikke lenger muligheten å spille til BBS og vente på at han skal finne på noe. Det gir mere rom for å bidra mere selv. Er vi heldige er det reaksjonen vi får

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Opprinnelig skrevet av reka
        Har vi ikke en slik fra før?
        Vi har hatt nok av elendige backer ja. Var moro å se juniorlaget mot Tromsø, sjeldent man ser et LSK-lag med svært gode backer med god kontroll defensivt og bra offensive bidrag på begge sider.

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          Det må jo være det komplette galematias å hente Helstad. Historien har vel vist at Helstad ikke fungerer i samme lag som Vaagan Moen......

          (it's irony, you dumb bi**h)
          Knurr...

          Kommentar

          • Ungfugl
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Dec 2011
            • 113

            Opprinnelig skrevet av Mynten
            Nå skal jeg ikke sammenligne EM og Lillestørm, men det som slår meg i svært stor grad er forsvarernes evner med ball i beina. Uansett hvilket lag som spiller har de forsvarsspillere som er dyktig og tør å spille fotball. De er rolig med ball og spiller opp på midtbanespillere som igjen distribuerer videre. For at vi skal kunne få brukt våre presumtivt beste spillere på midten (Vaagan Moen, Andersson, Guy) må vi kunne gi de muligheten til å bruke sine kreative evner med ball. Spesielt Vaagan Moen og Andersson må ha ballkontakt skal de kunne bli gode.

            Jeg mener derfor at vi er nødt til å få inn en stopper og venstreback av klasse som er ballspillere. Klarer vi å ha et forsvar som kan spille ball til midtbanen får vi brukt våre spillere slik de bør brukes. Bruk pengene fra Bjørn på spillende forsvarere og en målscorer, så kan vi få en trivelig høst.
            Men er det ikke akkurat det Scheel blir beskrevet som? Han har nå gang på gang blitt kalt en spillende midtstopper som trives med ballen i beina, både av andre og ham selv. Samtidig er han en høy kar. Høres nå ut som om vi allerede har en spillende forsvarspiller. Samtidig er jeg enig med deg, hadde ikke gjort noe om vi fikk en kar eller to til som ikke fikk helt panikk når de har ballen i beina. Angrepsspillere er dessuten sjelden de som er best til å takle på banen.

            Kommentar

            • kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1174

              så mye mål som vi slipper inn så er det kun 1 lagdel man bør fokusere på å forsterke, det sier seg selv.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av kimmern
                så mye mål som vi slipper inn så er det kun 1 lagdel man bør fokusere på å forsterke, det sier seg selv.
                Fullt mulig å ha 2 tanker i hue på en gang

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                  så mye mål som vi slipper inn så er det kun 1 lagdel man bør fokusere på å forsterke, det sier seg selv.
                  Like lite som kun spissene angriper er backfireren alene om forsvaret, samhandlinga mellom alle utpå der er like viktig uten ballen i laget som med ballen i laget. Ergo; Det hjelper neppe kun å bytte spillere (forsterke) en lagdel, da det er langt viktigere at alle spillerne som spiller faktisk forstår hverandre.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • Rankiz
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Aug 2009
                    • 39

                    Det er ganske kortsiktig å hente en 35 år gammel spiss (Helstad). Akkurat like kortsiktig som det var å hente Guy Rodgers. Før sesongen kjøpte vi veldig mange spillere, må jo tenkte på at det blir ganske dyrt å lønne alle disse spillerene også...

                    Kommentar

                    • El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

                      Morsomt hvordan flere her tenker at nå går økonomien til helvete og blir akkurat som i 07/08 sesongen. Har det slått dere at de som var med på å snu økonomien sitter fortsatt? Tror dere virkelig at de vil gjøre signeringer som kjører LSK i dass økonomisk? Nei. De har kontroll. Blir Helstad, Hagen +2 signert, så er det fordi vi har råd til det. Noe annet er garantert utelukket.

                      "Sats på talenter". Når vi de siste to-tre sesongene har ligget i faresonen for å rykke ned, er det vanskelig å sette sin lit til uerfarne juniorgutter. Når Nosa og Ujah ble solgt, måtte vi dette. Og vi vet alle hvordan det gikk. Juniorer utvikler seg best når de spiller uten press, og det gjør de virkelig ikke nå for tiden. Vi får inn kapital etter Björn-salget, og er det noe bedre enn å hente inn en rutinert spiss som holder god TL-klasse? Som kan vise Fredrik veien til mål? Å hente inn enda et talent for Björn er idag, ikke feil, men vi må ha inn noen som kan score med en gang. Derfor er Helstad er perfekt signering. Talenter kan vi signere når TL-kontrakten er sikret.
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av Rankiz
                        Det er ganske kortsiktig å hente en 35 år gammel spiss (Helstad). Akkurat like kortsiktig som det var å hente Guy Rodgers. Før sesongen kjøpte vi veldig mange spillere, må jo tenkte på at det blir ganske dyrt å lønne alle disse spillerene også...
                        Du følger klubben nøye skjønner jeg?

                        Kommentar

                        • mats
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 621

                          Heller Magnar Ø fra Særp 08, enn Steffen Hagen. Magnar er 93 modell. Om vi skal hente en fra ODD vil jeg heller ha Semb!

                          Kommentar

                          • Errevs
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jun 2005
                            • 200

                            Opprinnelig skrevet av Rankiz
                            Det er ganske kortsiktig å hente en 35 år gammel spiss (Helstad). Akkurat like kortsiktig som det var å hente Guy Rodgers. Før sesongen kjøpte vi veldig mange spillere, må jo tenkte på at det blir ganske dyrt å lønne alle disse spillerene også...
                            Jeg bryr meg ikke om det er kortsiktig! Pr dags dato lever klubben i kortsiktig modus fordi vi holder på å RYKKE NED!
                            Vi er i en stor sportslig nedtur som har pågått over flere år, og pilen peker desverre nedover!
                            Når vi nå selger vår beste spiller, hva foreslår du? Hente inn ett par talenter fra 2/3 divisjon med stort potensiale, som kan slå igjennom om 3-4 år? Eller hente spillere med erfaring som kan hjelpe oss på kortsikt og forhåpentligvis hjelpe oss til å minimum unngå nedrykk? Utrolig hvor lite forståelse noen her inne har.

                            Selvsagt var Luke Rodgers en kortsiktig løsning, men som du kanskje husker ble han hentet helt på slutten av vinduet og var tydelig det beste alternativet vi hadde på det tidspunktet.. Det funket ikke, men absolutt verdt ett forsøk. Det var sikkert noen andre muligheter også, men de ble priset opp pga det sene tidspunktet.

                            Vi kommer etterhvert til å kun ha Osvold og lille-bukken som spisser, som begge er talenter. Helstad er derfor mer enn gjerne velkommen og vil være ett bra tilskudd til de spissene vi allerede har, med erfaring og kvaliteter vi sårt mangler.

                            Når det kommer til spiss-problemet er jeg derimot veldig kritisk til at vi gikk inn i sesongen med så usikre kort på spissplassen, dette burde blitt tatt tak i tidligere i vinter. Gulbransen og BBS var jo egentlig de eneste rene spissene vi hadde. Til det står planleggingen til stryk, ingen unnskyldning.

                            Kommentar

                            • Errevs
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jun 2005
                              • 200

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Kovac kan spille til han er 100, så lenge han er diger så kan han gjøre det han gjør. Tror ikke han blir mindre med alderen. Spillere som Rushfeldt, Årst, Iversen og Kovac har helt andre ferdigheter enn Helstad som gjør at de kan spille leeeeeenge.

                              Helstad er bakromsspiss, 35 år og har ikke spilt fotbalkamp på et års tid. At han skal prestere fra dag 1 på tross av at han ikke har spilt ball på en evighet ville jeg ikke satsa for mye på. Noen fremtidig løsning er han heller ikke. Vi er allerede på etterskudd med langsiktige løsninger på spissplass.

                              Jeg har heller ingen tro på at han blir en billig løsning. Han skal nok ha en bra lønn og tynger lønnsbudsjettet til kllubben.
                              Er vi på etterskudd med talenter på spissplassen? Jeg vil da si at vi har 2 stk gode talenter i a-lags troppen nå, vi henter sikkert inn en ung nigerianer også nå i sommer.
                              Er vel heller motsatt, at vi mangler erfaring. Greit nok at Helstad ikke har spilt så mye i det siste, men det er direkte feil å si at det kun er spillere som har fysikk som scorer mål når man drar på årene. Det som gjør at en spiss scorer mål er posisjonering, fotballforståelse og avslutningsegenskaper.

                              Hvordan tror du at en spiller som Inzaghi dominerte? Eller Brattbakk her hjemme? Sjelden eller aldri vant de dueller 1mot1, de kom seg i posisjon, gjorde gode løp, var på returer etc. Så lenge Helstad har litt krutt igjen i bena, så har jeg troen..

                              Kommentar

                              • Bukkenbruse
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 515

                                Opprinnelig skrevet av Errevs
                                Så lenge Helstad har litt krutt igjen i bena, så har jeg troen..
                                Og akkurat den setningen oppsummerer vel de fleste meninger her inne. Har Helstad krutt igjen i beina, og hvilket grunnlag er lagt til grunn for å vurdere dette?
                                Har noen fra LSK i det hele tatt sett han i kamp de siste 8-10 månedene eller baserer vi oss på noe han viste i tippeligaen før han ble proff og rapporter fra franske fotballblader. Jeg aner ikke sannheten, men hadde vært jævlig interessant å vite litt om hva slags kartlegging som er gjort. Det er ingen tvil om at Helstad har vært en kanonspiss i norsk målestokk, jeg er veldig i tvil om hva slags nivå han har pr nå og håper virkelig at de som henter han har gjort en bedre research enn det de gjorde på f.eks Luke (som hadde putta 9 på 20 eller noe i den duren i usa). Er han i form blir det kanon, er han ikke hadde det vært 100 ganger bedre med et langt yngre alternativ.

                                Kommentar

                                • TomLundby
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 616

                                  Det ma da være lov å tro og t.o.m forvente at LSK har seriøst vurdert om Helstad har noe krutt igjen, og konkludert med JA!

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4112

                                    For en ellevill torsdag ettermiddag! Ikke bare begynner spekulasjonene om nye spillere å ta av. Nei, nå slås det også stort opp i nettavisene at styret "tvinger" BBS til å bli! Hva skjer? Er dette en utspekulert pr-kampanje planlagt av klubben og Bjørn i fellesskap? Er det en djevelsk plan for å få enda flere millioner på bordet? Er det en reell uenighet, eller sågar en gryende konflikt? Har egentlig vanskelig for å tro det siste, og foreslår at alle tar seg ei bolle, et par valium eller hva som måtte passe for å få nervetrådene tilbake inn under huden igjen! Følg med i neste episode!
                                    Vi kan i hvert fall ikke si at det er kjedelig å være LSK-supporter!
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Endelig lukter det litt baller av sportsklubben igjen. Ingen sympati med Bjørn her, dette er en storm i vannglass og han er uansett solgt innen Juni er over. Fortsett sånn Bjarmann!

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Var vel ikke mer enn en måned siden Björn sa han ikke hadde noe hastverk med noe verdens ting egentlig. Men drama har en egen evne til å oppsøke LSK, helst gjennom sosiale medier. Begynner å lure på om det er dette som holder min interesse for klubben oppe, gudene skal vite at det ikke er resultatene

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Tilliten til styret og sportslig ledelse er stigende.

                                          Kommentar

                                          Working...