LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Var vel ikke mer enn en måned siden Björn sa han ikke hadde noe hastverk med noe verdens ting egentlig. Men drama har en egen evne til å oppsøke LSK, helst gjennom sosiale medier. Begynner å lure på om det er dette som holder min interesse for klubben oppe, gudene skal vite at det ikke er resultatene
    Dette er noe som følger med på "kjøpet" når man henter gode unge spillere fra utlandet.. De skal videre og driter til syvende og sist i LSK. Bra at spillerne har ambisjoner, men det skal selvsagt klubben også få lov til å ha!

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      ...og nå er han solgt i følge RB. Tilliten til styret og sportslig ledelse er synkende.

      Kommentar

      • Martin83
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2007
        • 794

        Opprinnelig skrevet av reka
        ...og nå er han solgt i følge RB. Tilliten til styret og sportslig ledelse er synkende.
        Nja, de har solgt en spiller til en bra pris med mulighet for å bruke han til midten av juli. Jeg synes egentlig at klubben har gjort en god deal her.

        At Björn sutrer på Twitter får være opptil han og jeg mener dagens hendelser isolert svekker Björn mer en LSK (hvis det svekker noen i det hele tatt).

        Kommentar

        • Rankiz
          Medlem
          Bøffel
          • Aug 2009
          • 39

          Spillerlønninger

          Før sesongen hentet LSK veldig mange spillere, i tillegg kommer kanskje Helstad hit, og Haglund jakter på enda en spiss. Det ses også etter en ny beck og en midstopper. Spørsmålet mitt er da, blir ikke veldig dyrt med alle spillerlønningene?

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av Rankiz
            Før sesongen hentet LSK veldig mange spillere, i tillegg kommer kanskje Helstad hit, og Haglund jakter på enda en spiss. Det ses også etter en ny beck og en midstopper. Spørsmålet mitt er da, blir ikke veldig dyrt med alle spillerlønningene?
            Før Bjarmann tok over hadde klubben på ett tidspunkt over 30 stk spillere på lønningslisten. Invalide spillere med millionlønninger, overbetalte middelmådigheter (Kiko med over 3 mill i året var vel verst i klassen) og en haug andre troppfyll med sinnsyke millionlønninger. Etter Bjarmann har ankommet er stallen kraftig redusert og "vanlige" spillere tjener maksimalt 50 tusen i mnd (ca halvparten av snittlønnen i generasjonen før). Ikke glem at klubbens rike onkel Per Berg også har betalt og betaler fortsatt for veldig mange spillere.

            Kommentar

            • plantemiddel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2012
              • 807

              Ser ikke helt for meg at man greide å overtale hverken Sead, PVM, Jesper, Palmi, Johan eller Luke til å komme hit og spille fotball for 50000 kr/mnd. Synes spørsmålet om spillerlønninger er veldig interessant, spesielt i sammenheng med at man ønsker å "bytte ut" Bjørn mot 3-4 mest sannsynlig godt betalte spillere.

              Hadde vært kjekt med en oversikt over hvordan man ligger an nå. Sist gang man handlet stort (under Norlie) hadde man jo god kontroll på økonomien inntil regningen skulle betales...

              Angående Per Berg så betaler vel han ikke spillerlønninger?

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                Angående Per Berg så betaler vel han ikke spillerlønninger?
                Mener å ha lest at de er det nye ved satsningen vi har nå. Berg er med på å betale lønningene til noen av spillerne vi hentet inn i vinter. Mener å huske at han betaler deler av lønningene til Ramovic og Andersson i hvertfall.

                Kommentar

                • Roll75
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 834

                  For meg er det nå eller aldri for Haglund-prosjektet. Resultetene er nødt til å komme nå! De neste par tre ukene vil avgjøre om jeg fortsatt støtter opp om Haglund. Man har nå hatt såpass god tid på seg at man forventer å se resultater. Hvis ting har snudd/er på veg til å snu til det bedre, så kan vi fortsatt gjøre en brukbar sesong. Veldig spent på de kommende kamper!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Opprinnelig skrevet av Roll75
                    For meg er det nå eller aldri for Haglund-prosjektet. Resultetene er nødt til å komme nå! De neste par tre ukene vil avgjøre om jeg fortsatt støtter opp om Haglund. Man har nå hatt såpass god tid på seg at man forventer å se resultater. Hvis ting har snudd/er på veg til å snu til det bedre, så kan vi fortsatt gjøre en brukbar sesong. Veldig spent på de kommende kamper!
                    Jeg gir han en mulighet til og hente noen nye spillere først.. For med det laget vi har nå er det ikke en trener i verden som hadde fått til en dritt.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Jeg gir han en mulighet til og hente noen nye spillere først.. For med det laget vi har nå er det ikke en trener i verden som hadde fått til en dritt.
                      Tja, vi har da en rekke spillere som de mindre klubbene bare kan sikle etter. At de virker overtrente som spillerne under Nordlie betyr ikke at spillermaterialet ikke er bra nok.

                      Kommentar

                      • Roll75
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 834

                        Jeg etterlyser en egenskap som å få det beste ut av spillere pluss det som burde være det letteste å gjøre noe med, nemlig å motivere til at 11 man gir 100%.

                        Kommentar

                        • Bukkenbruse
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 515

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Jeg gir han en mulighet til og hente noen nye spillere først.. For med det laget vi har nå er det ikke en trener i verden som hadde fått til en dritt.
                          Da tør jeg ikke tenke på hva du mener om den gjengen som Henning Berg disponerte de siste månedene av fjorårssesongen....da snakker vi katastrofelag. Troppen vi sendte til Bergen i nest siste serierunde i fjor må jo være rekordsvak?
                          På papiret er ihvertfall dette mannskapet flere hakk bedre i mine øyne (uten at det betyr at jeg mener at det er et kanonlag)....at man får så lite ut av det er i mine øyne en katastrofe.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            (VG Nett)Hønefoss-spiller Steve Clark (26) har spilt uten arbeids- og oppholdstillatelse i eliteserien siden 1. januar. Nå risikerer klubben poengstraff.


                            En hjelpende hånd til oss? poengtrekk til HBK kan være gull verdt når vi skal kjempe om å holde plassen.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              Siste fem kamper har vi tatt 7 poeng på 4 kamper i serien, i tillegg til et solid seier mot lederlaget i adeccoligaen i cupen. La denne "elendigheten" fortsette.

                              Kommentar

                              • Boing
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2005
                                • 711

                                Opprinnelig skrevet av KFL41
                                Siste fem kamper har vi tatt 7 poeng på 4 kamper i serien, i tillegg til et solid seier mot lederlaget i adeccoligaen i cupen. La denne "elendigheten" fortsette.
                                Ja, for det har jo bare vært gull og grønne skoger de 3 1/2 siste sesongene. La nå gutta få gå opp til en siste eksamen for å vise om dem er mann eller mus. Blir det under 4 poeng de 3 neste kampene uten å gi 110% ute på banen så er det stryk.

                                Bytter glatt bort all verdens cuper mot å overleve serien med god margin hver eneste sesong. Det er serien som er viktig for hvilken følelse man sitter med når man holder med ett lag.

                                Kommentar

                                • kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1174

                                  7poeng ja, men der har du også en ekstremt heldig seier mot sogndal inne i bildet hvor laget spilte helt elendig. så rosenrødt er det absolutt ikke.

                                  Kommentar

                                  • Bibaboy
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 712

                                    Bjarmann sier i VG at Sigurdarson pengene ikke er øremerket nye spillere men at det var signaler fra investorer om at de kunne være med å bidra noe. Er dette Bjarmanns måte å dysse ned forventningene til nye spillere eller har klubben så dårlig råd at overskuddet av salget må gå til spillerlønninger og drift. Da har itilfelle klubben igjen tatt seg vann over hode med større utgifter enn inntekter. Dette er selvsagt bare spekulasjoner men tatt i betraktning at LSK nå igjen er nede i rød sone på økonomi barometeret så er dette et betimelig spørsmål. Dette er også kanskje svaret på at LSK var nødt til å selge når budet var såpass som det var. Vet ikke om jeg er negativ eller realistisk nå men en smule bekymret er jeg.
                                    Fugla Forever

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4112

                                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                      Vet ikke om jeg er negativ eller realistisk nå men en smule bekymret er jeg.
                                      Jeg for min del stoler på at klubben har kontroll. Det du tar opp, forklarte vel Espevalen i intervjuet med lsk.no.
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6082

                                        Det er vel fortsatt snakk om en del store lån fra Nordli tiden som styret er interessert i å få betalt ned. Så mye av pengene går vel til nedbetaling av lån. Hvordan er situasjonen med Åråsen eiendom nå? Fikk vi noen gang kjøpt tilbake de 25% som vi solgte midlertidig?

                                        At økonomien er skrall og at vi må satse på investorer når vi signerer nye spillere er ikke noe nytt eller uventet.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Er nesten betryggende at vi ikke har penger på bok. Pengene skal løpe rundt på banen.

                                          Kommentar

                                          Working...