LSK anno 2012
Collapse
X
-
At Björn sutrer på Twitter får være opptil han og jeg mener dagens hendelser isolert svekker Björn mer en LSK (hvis det svekker noen i det hele tatt).Kommentar
-
Spillerlønninger
Før sesongen hentet LSK veldig mange spillere, i tillegg kommer kanskje Helstad hit, og Haglund jakter på enda en spiss. Det ses også etter en ny beck og en midstopper. Spørsmålet mitt er da, blir ikke veldig dyrt med alle spillerlønningene?Kommentar
-
Før Bjarmann tok over hadde klubben på ett tidspunkt over 30 stk spillere på lønningslisten. Invalide spillere med millionlønninger, overbetalte middelmådigheter (Kiko med over 3 mill i året var vel verst i klassen) og en haug andre troppfyll med sinnsyke millionlønninger. Etter Bjarmann har ankommet er stallen kraftig redusert og "vanlige" spillere tjener maksimalt 50 tusen i mnd (ca halvparten av snittlønnen i generasjonen før). Ikke glem at klubbens rike onkel Per Berg også har betalt og betaler fortsatt for veldig mange spillere.Kommentar
-
Ser ikke helt for meg at man greide å overtale hverken Sead, PVM, Jesper, Palmi, Johan eller Luke til å komme hit og spille fotball for 50000 kr/mnd. Synes spørsmålet om spillerlønninger er veldig interessant, spesielt i sammenheng med at man ønsker å "bytte ut" Bjørn mot 3-4 mest sannsynlig godt betalte spillere.
Hadde vært kjekt med en oversikt over hvordan man ligger an nå. Sist gang man handlet stort (under Norlie) hadde man jo god kontroll på økonomien inntil regningen skulle betales...
Angående Per Berg så betaler vel han ikke spillerlønninger?Kommentar
-
Mener å ha lest at de er det nye ved satsningen vi har nå. Berg er med på å betale lønningene til noen av spillerne vi hentet inn i vinter. Mener å huske at han betaler deler av lønningene til Ramovic og Andersson i hvertfall.Kommentar
-
For meg er det nå eller aldri for Haglund-prosjektet. Resultetene er nødt til å komme nå! De neste par tre ukene vil avgjøre om jeg fortsatt støtter opp om Haglund. Man har nå hatt såpass god tid på seg at man forventer å se resultater. Hvis ting har snudd/er på veg til å snu til det bedre, så kan vi fortsatt gjøre en brukbar sesong. Veldig spent på de kommende kamper!Kommentar
-
For meg er det nå eller aldri for Haglund-prosjektet. Resultetene er nødt til å komme nå! De neste par tre ukene vil avgjøre om jeg fortsatt støtter opp om Haglund. Man har nå hatt såpass god tid på seg at man forventer å se resultater. Hvis ting har snudd/er på veg til å snu til det bedre, så kan vi fortsatt gjøre en brukbar sesong. Veldig spent på de kommende kamper!Kommentar
-
Tja, vi har da en rekke spillere som de mindre klubbene bare kan sikle etter. At de virker overtrente som spillerne under Nordlie betyr ikke at spillermaterialet ikke er bra nok.Kommentar
-
På papiret er ihvertfall dette mannskapet flere hakk bedre i mine øyne (uten at det betyr at jeg mener at det er et kanonlag)....at man får så lite ut av det er i mine øyne en katastrofe.Kommentar
-
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Bytter glatt bort all verdens cuper mot å overleve serien med god margin hver eneste sesong. Det er serien som er viktig for hvilken følelse man sitter med når man holder med ett lag.Kommentar
-
Bjarmann sier i VG at Sigurdarson pengene ikke er øremerket nye spillere men at det var signaler fra investorer om at de kunne være med å bidra noe. Er dette Bjarmanns måte å dysse ned forventningene til nye spillere eller har klubben så dårlig råd at overskuddet av salget må gå til spillerlønninger og drift. Da har itilfelle klubben igjen tatt seg vann over hode med større utgifter enn inntekter. Dette er selvsagt bare spekulasjoner men tatt i betraktning at LSK nå igjen er nede i rød sone på økonomi barometeret så er dette et betimelig spørsmål. Dette er også kanskje svaret på at LSK var nødt til å selge når budet var såpass som det var. Vet ikke om jeg er negativ eller realistisk nå men en smule bekymret er jeg.Fugla ForeverKommentar
-
Kommentar
-
Det er vel fortsatt snakk om en del store lån fra Nordli tiden som styret er interessert i å få betalt ned. Så mye av pengene går vel til nedbetaling av lån. Hvordan er situasjonen med Åråsen eiendom nå? Fikk vi noen gang kjøpt tilbake de 25% som vi solgte midlertidig?
At økonomien er skrall og at vi må satse på investorer når vi signerer nye spillere er ikke noe nytt eller uventet.Kommentar
Kommentar