LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pingla
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 375

    Opprinnelig skrevet av HSft
    Med 13 nye signeringer siden 2011 sesongen tok slutt så skal vi i hvertfall ikke klage over manglende handlekraft!
    Så får tiden fremover vise om vi også har vist (god) dømmekraft
    Last edited by Pingla; 02.07.2012, 16:27. Begrunnelse: småplukk
    ¯\_(ツ)_/¯

    Kommentar

    • angrybird
      Medlem
      Møteplager
      • Jan 2012
      • 80

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Jeg mener likevel det var riktig å la han gå, like riktig som det vil være å hente ham tilbake nå, grunnet situasjonen i klubben.
      Du må ha vært mer enn synsk for å kunne spå at vi på dette tidspunktet skulle sitte med en gjeng nervebunter av en spillerstall som ikke klarer å bygge selvtillit uten Espens hjelp.
      Men, det er jo ikke noe som er søtere enn å kunne si Hva var det jeg sa?
      Jeg ville ikke gått så langt som å kalle meg synsk. Men jeg har vært klar over LSK`s statistikk med og uten Søgård på banen. En forklaring på hvorfor det er slik vil jeg ikke prøve meg på. Overtroisk er vel en mer passende beskrivelse. Dessuten synes jeg sjeldent det smaker søtt å si "hva var det jeg sa". Som regel betyr det at noe har gått til helvette

      Kommentar

      • El Caco
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2009
        • 2286

        13av30 kamper spilt. 7 poeng til sjetteplassen. Jeg beholder roen.
        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          Opprinnelig skrevet av El Caco
          13av30 kamper spilt. 7 poeng til sjetteplassen. Jeg beholder roen.
          Godt å se at det er flere av oss.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • Bukkenbruse
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 515

            Opprinnelig skrevet av El Caco
            13av30 kamper spilt. 7 poeng til sjetteplassen. Jeg beholder roen.
            Med tanke på at vi har knallsterke 2-7 i målforskjell på de to siste kampene mot imponerende motstand som Stabæk og Sandnes Ulf....i tillegg til at vår beste spiller er solgt til Wolves, så kan vel strengt tatt ingen klandre de som begynner å få litt panikk Legg til at vi har en seier på 7 hjemmekamper og at vi møter Rosenborg, Tromsø og Molde i 3 av de 4 neste...tja så tipper jeg vi faktisk ligger sist på tabellen nå 17 kamper er spilt (altså over halvveis).

            Jeg tror alikevel at vi på mirakuløst vis klarer oss, men i år blir det nok mer marginalt enn noen gang.

            Kommentar

            • kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1174

              skjønner ikke at det går ann å beholde noen ro når laget spiller elendig og feks flakset til seg en seier mot sogndal.

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                Opprinnelig skrevet av kimmern
                skjønner ikke at det går ann å beholde noen ro når laget spiller elendig og feks flakset til seg en seier mot sogndal.
                Nettopp av sånne grunner. Når vi klarer å vinne på en rævva dag, kan vi kanskje også klare det øvrige dager.
                Knurr...

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                  13av30 kamper spilt. 7 poeng til sjetteplassen. Jeg beholder roen.
                  På en måte enig, men spillet bekymrer meg. Innsatsen bekymrer meg. Mangelen på målsjanser bekymrer meg. Hvordan laget ikke synes å henge sammen.

                  Å skylde på styret, administrasjon osv er utelukkende for å finne noen å skylde på. Alt rundt det er tullete argumentasjon. Hva kan Kjus og Orlund ha gjort feil som gjør at spillerene ikke presterer på banen? De som utøver idretten må gå i seg selv. Da snakker jeg om de som jobber på treningsfeltet tilnærmet hver dag - spillere og det direkte støtteapparatet. De må gå i seg selv.

                  Det er ikke Frank Grønlund sin feil at Palmi bommer fra fem meter på målet. Det er ikke Kjus sin feil at ingen følger opp løpene med å posisjonere seg i boksen når det kommer gode innlegg. Slikt er det kun spillerene som kan gjøre noe med. Treneren kan kjefte og forklare, men uansett må spillerene gjøre jobben selv.

                  Kommentar

                  • Ungfugl
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2011
                    • 113

                    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                    Godt å se at det er flere av oss.
                    Er det noe klubben ABSOLUTT ikke trenger nå, så er det flere dommedagsprofeter på tribunene som legger ut på mesterlig vis hvorfor LSK glatt glir ned i 4 divisjon.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7092

                      Får håpe klubben bruker pengene der det virkelig trengs. To gode spisser eller Adecco.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9463

                        Vi har budsjettert med 5.plass og kvartfinale i cupen denne sesongen...

                        Bergmannpenga blir vel nå brukt til å redde jobber og drift, så da er vi prisgitt godwillen til Per Berg for å kunne kjøpe oss til overlevelse?

                        Kommentar

                        • ap4
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 271

                          Og goodwillen bør jammen henge løst! Det var han som starta all dritten da han krevde at Rösler skulle gå av. Hver gang han krever endringer for å åpne lommeboka blir alt 1000 ganger verre!

                          Kommentar

                          • Martin83
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 794

                            Kall meg ekstremt naiv, men når vi er så i sumpa som vi er med så gode spillere så venter jeg bare på ketchup-effekten

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4112

                              Opprinnelig skrevet av Martin83
                              Kall meg ekstremt naiv, men når vi er så i sumpa som vi er med så gode spillere så venter jeg bare på ketchup-effekten
                              Ketchup-effekten ser vi jo i hver eneste kamp! Bare så synd at den i LSK går på å slippe inn masse tidlige mål!
                              Nei, jeg har mistet trua på at Haglund har fotballkunnskaper og -forståelse til å snu dette. Vinglinga med formasjon fram og tilbake pleier vanligvis å være et tydelig signal på en trener uten mål og mening. For meg virker det også som han rett og slett har problemer med virkelighetsoppfatningen, ref. de etter hvert mange forsøk på å "snakke laget opp". (Eks.: "Venter positiv cupreaksjon.")
                              Jeg kan også ha trua på en ketchup-effekt den rette veien, men da tror jeg vi må få inn en tydelig trener som stiller klare krav til spillerne. Hvis alle disse forvirrede spillerne plutselig skulle få klare og enkle retningslinjer å forholde seg til, da kan kanskje ketchup-effekten komme. Men jeg er redd det er for sent til å redde plassen.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • El Caco
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2009
                                • 2286

                                Lenge til 1. aug og kampene som venter er FFK (B), Tromsø (H), Rosenborg (B) og Molde (H). To siste uten Björn. Vurderer å gå i dvale til etter Molde-kampen..
                                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4112

                                  For å prøve å finne en snev av hope in the hanging snore, var det vel nettopp mot RBK, Molde (serien) og TIL (siste treningskampen) at vi har spilt en relativt ok fotball i år. Det er kanskje sånn at vi har spillere som er så gode at de trenger et "stort" navn på den andre banehalvdelen for å være motivert?
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Mynten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 484

                                    For meg virker det som om de flest, kanskje med unntak av Haglund, er enig i at mye av problemene sitter i hodet til spillerne. Kippe har jo sagt dette til det kjedsommelige i lang tid. Til kampen mot BG skulle vi gjøre en ting de første 20. min, og det klarte vi ikke å få til. Her gjelder det å bryte noen dårlige mønstre/rutiner vi har havnet i, ting og tang må gjøres annerledes.

                                    Jeg vet ikke hva spillerne gjør dagen det er kamp. Spiser de kylling, kanskje de heller burde spise laks. Samles de til spillermøte, kanskje de heller skulle ta en tur på Tusenfryd først, varmer de opp i liten firkant, kanskje de heller burde stå og trikse eller løpe intervall. Spiller de Kiss i bussen, kan de bytte det ut med Justin Bieber eller en stripper. Osv. Hva med å la Kjus slippe til? Han har hatt sine mange nedturer sportslig, men karret seg opp og vunnet medaljer.

                                    Hver spiller burde få et spesielt ansvar for en annen spiller (støttekontakt, fadder) på banen, og til enhver tid psyke denne mannen opp gjennom hele kampen, uansett!

                                    Klubben er i trøbbel, det gjennomsyrer alt. Hvordan er det mulig å la Bjørn dra til England for å se på hus nå??? Haglund sier han aldri har opplevd lignende, hvilke forutsetninger har han til å gjøre noe med dette da? Hvorfor er det så jævlig vanskelig å få hyret inn en med kompetanse på mental trening? Er det Haglund som stritter så kan da Bjarmann som hans overordnede gå utenom Haglund.

                                    Tror det er superviktig at fansen nå virkelig viser seg fram på en positiv måte overfor spillerne. La spillerne få høre fra tribunen at vi er Norges beste fans. Det er nå det gjelder!

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      Det som er sikkert, er at sesongen 2012 vil bli stående igjen som et fascinerende studium i gruppepsykologi. Selve definisjonen på en ond spiral. Minner om Middlesbrough i 1996/97 med Emerson, Juninho og Ravanelli. "For gode til å rykke ned". Joda...rykket ned.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • fjacob82
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 1507

                                        Opprinnelig skrevet av Mynten
                                        Klubben er i trøbbel, det gjennomsyrer alt. Hvordan er det mulig å la Bjørn dra til England for å se på hus nå???

                                        Tror det er superviktig at fansen nå virkelig viser seg fram på en positiv måte overfor spillerne. La spillerne få høre fra tribunen at vi er Norges beste fans. Det er nå det gjelder!
                                        Sier vel mest om innstillinga til styrende personer i klubbe. "Vi er såpass gode at vi skal slå Bodø/Glimt uansett, selv med en stjernespiller som mentalt er i england, og som dagen før kamp reiser for å se på hus." Går jo Marcus Pedersen en høy gang ifht kampforberedelser!
                                        Cup'en var det vi hadde igjen å kose oss med, og noe som kunne gitt sårt tiltrengt selvtillit og optimisme.

                                        Forøvrig enig i at det er superviktig at vi som fans nå trår til og støtter laget uansett, og svelger alt av skuffelser og håpløst banespill ihvertfall i 2x45 i de neste kampene. Så får vi ta ut frustrasjonen her istedenfor...
                                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                        *Brasseberget*

                                        Kommentar

                                        • Brækken
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jun 2007
                                          • 109

                                          Det meldes på Twitter og i nyhetstråden at Legenden er satt inn i trener-teamet.

                                          Jeg beklager men jeg klarer ikke se hvordan dette skal snu trenden. Kan noen hjelpe meg med å forstå?
                                          Team Wenche Myhre

                                          Kommentar

                                          Working...