LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hexaphim
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 2782

    En kjernekar og en legende i klubben, og jeg er glad for at han har fått en jobb som gjør at han kan bidra for klubben selv om han er skadet, men har han noe som helst trenererfaring? Hvis dette er klubbens store ess i ermet for å fikse de enormt store problemene våre så sank i hvert fall mine forhåpninger om fortsatt tippeligaspill neste sesong enda noen hakk.

    Men for all del, jeg håper virkelig at Arild kan være med å snu det, og er sikker på at han kan bidra positivt. Jeg kan bare ikke se at det skal være nok.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Helt meningsløst grep å ta i henhold til den aktuelle situasjonen. Ledelsen skyter i blinde nå.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Opprinnelig skrevet av Brækken
        Det meldes på Twitter og i nyhetstråden at Legenden er satt inn i trener-teamet.

        Jeg beklager men jeg klarer ikke se hvordan dette skal snu trenden. Kan noen hjelpe meg med å forstå?
        Helt enig. Bra fyr, men en ny asistent kommer ikke til å løse dette. Styret må vise mer handlekraft nå og ta tøffe avgjørelser.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Haglund står på TV2 og sier at han og Powell har gjort en jobb for tre, og at spillerne har ønsket en til. Og i denne sportslige satsinga blir spørsmålet bare hvorfor. Hvorfor?! Jeg vil så gjerne forstå, kan noen hjelpe meg??!

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Jeg må nesten le. Uansett hva klubben tar av grep, så er det sutring
            Er det noen spesiell grunn til at det ikke vil bedre på situasjonen å dra inn Legenden i en slik rolle?
            Knurr...

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              Opprinnelig skrevet av Leif A
              Jeg må nesten le. Uansett hva klubben tar av grep, så er det sutring
              Er det noen spesiell grunn til at det ikke vil bedre på situasjonen å dra inn Legenden i en slik rolle?
              Jeg tror han vil gjøre en god jobb med de unge spillerne og om man ser et stykke frem i tid så kan det være en god endring. Men for øyeblikket så er ikke arbeid med de yngre spillerne det viktigste, men derimot å få endringer i det taktiske oppsettet og få spillerne til å spille i et system. Her er det ikke meningen at Arild skal bidra.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av Leif A
                Jeg må nesten le. Uansett hva klubben tar av grep, så er det sutring
                Er det noen spesiell grunn til at det ikke vil bedre på situasjonen å dra inn Legenden i en slik rolle?
                Spørsmålet for min del er hvorfor trenerkabalen tydeligvis er en salderingspost i det som skal være en sportslig satsing. For meg henger det ikke på greip. Ansettelsen av Sundgot har uansett bare vært et spørsmål om tid, men at han skal komme inn å fylle et hull på trenersida for a-laget, nærmest uten trenerutdanning, er mer enn jeg kan fatte.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                  Jeg må nesten le. Uansett hva klubben tar av grep, så er det sutring
                  Er det noen spesiell grunn til at det ikke vil bedre på situasjonen å dra inn Legenden i en slik rolle?
                  Hvis du får AIDS, setter du på plaster da?

                  "forfremmelsen" av Arild, hvis vi kan kalle det det da, er symptomet på alt som er galt i LSK.

                  Problemet er fundamentalt, og det må rykkes opp med roten!
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    Hele klubben er vandrevet, fra topp til tå. Å presentere brillefine Arild som om han var messias er like håpløst som øyeoperasjonen til Logi. Hele klubben må simpelthen renskes grundig opp i. Absolutt alt må vekk. Dette blir som å lempe sekker med saffran over bord når skuta er lekk, ingen har bruk for krydder om man drukner.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Jeg tror han vil gjøre en god jobb med de unge spillerne og om man ser et stykke frem i tid så kan det være en god endring. Men for øyeblikket så er ikke arbeid med de yngre spillerne det viktigste, men derimot å få endringer i det taktiske oppsettet og få spillerne til å spille i et system. Her er det ikke meningen at Arild skal bidra.
                      Og det faller deg ikke inn at han ved å ta seg av de yngre, frigjør kapasitet for Magnus Powell?
                      Greit: alle med Fugla-hjerte har det vondt for tiden. Men å bare se etter mulige negative ting kan da umulig hjelpe?!?
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4112

                        Nå har de i det minste forstått at de trenger psykolog! Ikke en dag for tidlig.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Martin83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 794

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Nå har de i det minste forstått at de trenger psykolog! Ikke en dag for tidlig.
                          * Det står i dagens RB av dette ble satt i gang før Sandnes-kampen, men jeg forsto det slik at «behandleren» ikke var tilgjengelig før nå. Frode mener det er lurt, mens Isak tror han kommer til å få lite brukt for psykisk hjelp...

                          * RB skriver også at Lasse Kjus har vært inne en gang med gutta i garderoben.

                          * Det andre interessante i avisa er at spillerne ikke bare gir tillt til Magnus, men skryter av jobben hans.

                          Nå har klubben gjort diverse grep:
                          * Inn med Søgård (uvurderlig som pådriver i spillergruppa)
                          * Inn med Østli (virker som en bra signering)
                          * Inn med idrettspsykolog (fornuftig å røske tak i hodene til spillerne)
                          * Inn med Arild (smart trekk ovenfor de unge, men han frigjør Powel)

                          Jeg tror vi rundt klubben som ønsker å ha sterke meninger uten å helt ha oversikt over hva klubben gjør skal ta oss en bolle (meg inkludert). Klubben gjør tydeligvis grep og nå må vi gi de grepene en sjanse.

                          Magnus sitter sannsynligvis veldig, veldig trygt ettersom spillerne liker han og jeg tror styret har problemer med å face verden hvis de gir han fyken nå uten at de selv har kastet kortene. Energi brukt på å ønske han vekk nå er bortkasta.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4112

                            Betenkelig at Isak mener det da det kan virke som han er en av dem som trenger det mest.

                            Jeg tror vi fortsatt skal ha en åpen diskusjon, selv om klubben nå prøver å rette opp tidligere feil. Hvis man ønsker å kvele alle kritiske røster og feie problemene under teppet, vil vi snart kunne være i det samme uføret igjen. Det er fint (en absolutt nødvendighet) at (hvis) spillerne liker ham, men hvis de ikke presterer himmelvidt bedre enn de har gjort så langt, må man spørre seg om hvorfor? Er det fordi det ikke stilles krav? (Ref. "unnskyldningen" av PVM, JA og Palmi for deres skuffende prestasjoner.)

                            Uten åpenhet - intet demokrati. Klubben har snakket mye om at den skal bli mer åpen. Da må den også tåle at både trener og styre diskuteres. Mener nå jeg.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Martin83
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 794

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              (....) Jeg tror vi fortsatt skal ha en åpen diskusjon, selv om klubben nå prøver å rette opp tidligere feil. Hvis man ønsker å kvele alle kritiske røster og feie problemene under teppet, vil vi snart kunne være i det samme uføret igjen. Det er fint (en absolutt nødvendighet) at (hvis) spillerne liker ham, men hvis de ikke presterer himmelvidt bedre enn de har gjort så langt, må man spørre seg om hvorfor? Er det fordi det ikke stilles krav? (Ref. "unnskyldningen" av PVM, JA og Palmi for deres skuffende prestasjoner.)

                              Uten åpenhet - intet demokrati. Klubben har snakket mye om at den skal bli mer åpen. Da må den også tåle at både trener og styre diskuteres. Mener nå jeg.
                              Jeg prøver på ingen måte å kvele en god og sunn diskusjon - og beklager hvis du oppfatta det slik. Poenget mitt er at jeg tror klubben ikke akkurat nå kommer til å gjøre endringer i styret og/eller trenerapparatet og da tror jeg det er lurere å kanalisere energien der den kan ha nytte - støtte på tribunen.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2366

                                Ingen skal klandre LSK for ikke prøve å ta affære iallefall. Hva annet skal man gjøre i en sådann stund? Når alt kommer til alt er det spillerne som må levere varene. Er de ikke bedre er vi butt fucked.

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  Hjelper ikke med psykolog for å få disse spillerne til å blø for drakta, de trenger juling!

                                  Kommentar

                                  • Bukkenbruse
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 515

                                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                                    Jeg tror vi rundt klubben som ønsker å ha sterke meninger uten å helt ha oversikt over hva klubben gjør skal ta oss en bolle (meg inkludert). Klubben gjør tydeligvis grep og nå må vi gi de grepene en sjanse.
                                    Den meste av kritikken her inne kommer jo som følge av valg klubben har gjort og har vært svært berretiget (om dog ikke fremlagt like saklig ved alle anledninger). Det meste som skjer nå er jo ting som har vært ønsket av supporterne for lenge side, men det som gjenstår å se er jo om dette er nok til å redde et skip som ser ut som det er på god vei mot havets bunn. Jeg tror de fleste hadde ønsket langt større forandringer enn det som skjer nå. Vi har havnet der vi er av ganske åpenbare grunner...det skulle bare mangle at man gjør noe for å prøve å redde situasjonen....vi håper vel alle at grepene lykkes, men jeg og mange andre tror nok desverre at disse grepene er alt for små og tafatte. Problematikken i klubben stikker nok dypere enn dette skal vi bli et topplag, forhåpentligvis er dette nok til at vi etter hvert kan legge klubber som Sogndal, Sandnes og muligens Odd eller Fredrikstad bak oss.

                                    Kommentar

                                    • Mynten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 484

                                      Kjempepositivt at klubben prøver å gjøre grep. Hva som er de riktige grepene vet bare etterpåklokskapens mann. Jeg er ingen tilhenger av Tom Nordli, men det han sier om å spille på det enkle og gjøre ting enkelt for spillerne har jeg troa på nå. Ingen nye tallkombinasjoner, ingen nye varianter av dilldall. Gjøre ting enkelt og være svært tydelig overfor hver eneste spiller om hva den skal fokusere på. Dersom f.eks Kippe får beskjed om at han hver gang han får ballen så skal ha overlevere den til Johan, så skal ha gjøre det. Når han har gjort det mange nok ganger får han til det ofte. Dersom Johan blir instruert på at han skal spille konsekvent på Erling som har fått beskjed om at han skal gå på løp hver gang, så vil de få til det etterhvert.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6082

                                        Bra at vi har fått inn mental trener. Det gjøres en del ok grep her, men jeg er redd taktikken er det største problemet.

                                        Jeg er redd vi har en meget svak taktisk trener og at det at han er en veldig trivelig fyr blir vår bane. Tror ikke vi tar noen poeng i juli, og det blir spennende å se om treneren må gå når vi ligger nederst på tabellen i august.

                                        Kommentar

                                        • Martin83
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2007
                                          • 794

                                          Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                          (...) Jeg tror de fleste hadde ønsket langt større forandringer enn det som skjer nå. Vi har havnet der vi er av ganske åpenbare grunner...det skulle bare mangle at man gjør noe for å prøve å redde situasjonen....vi håper vel alle at grepene lykkes, men jeg og mange andre tror nok desverre at disse grepene er alt for små og tafatte. (...)
                                          Det virker som om mange mener at skal man endre så får man gjøre det ordentlig, og noen ganger er jeg enig. Men skal man liksom endre bare for endringens skyld? Det er blitt et kjøttmarked der det skal flyte blod før enkelte blir fornøyd - og sorry, det blir litt for enkelt for meg. Noen ganger holder det med å trykke på de små, rette, knappene for å få en stor forandring. Sammenlign det gjerne med at du er grinete om morran og gruer deg til dagen foran deg. Så sier en litt søt jente bak kaffedisken «ha en god dag» og du går derifra smilene og med en mye bedre holdning til verden... Selvtillit er en vanskelig greie og sensasjonsendringer er ikke nødvendigvis nøkkelen.

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Bra at vi har fått inn mental trener. Det gjøres en del ok grep her, men jeg er redd taktikken er det største problemet. (...)
                                          Det kan godt hende, men når gode spillere som Petter, Johan og Sead underpresterer så til de grader så forteller det meg at det sitter mer mellom øra. Jeg tror ikke nødvendingvis Haglund er en dårlige taktikker, han fikk jo tross alt til en del med Elfsborg (kom ikke med den at han fikk midler etc. Andresen har ikke klart det med midler i vif og Hughes klarte det ikke i Man City).

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          (...) Tror ikke vi tar noen poeng i juli, og det blir spennende å se om treneren må gå når vi ligger nederst på tabellen i august.
                                          Østli, Søgård og kanskje en spiss (Helstad) kommer ikke før 1. august. tror det er lurt å la disse få lov til å være med å snu skuta før man konkluderer.

                                          Kommentar

                                          Working...