LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    Hadde vi fått med oss (fortjente) trepoengere hjemme mot RBK og Søpla - og karret oss til en tight borteseier mot Molde hadde vi nå stått med 24 poeng. Det vil altså si 4. plass før de resterende lagene har spilt.

    Kampen er ikke over før fløyta går!
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Grunnen til at f.eks. jeg ble negativ/skuffet for kort tid siden handlet om mangel på forandring, uten evnen til å snu skuta så hvertfall ikke jeg noen grunn til å fortsette med det man holdt på med. Nå viser Haglund og co at de har noe å fare med, etter en kjempe smell i Bodø har vi nå sett spill i 60-70% av tiden siste 2 kamper som er på nivå med hva vi kan forvente av disse spillerne. Da ser man at det finnes typer i og rundt laget som har disse evnene vi har spurt etter, da ser jeg følgelig heller ingen grunn til å forandre.

      Velkommen til nye spillere, velkommen til hardingen Wiggen og velkommen tilbake Espen Søgård. Jeg er første til å innrømme at jeg ser det som ett svakhetstegn at Espen spiller, da han ikke har hvert god nok på mange år. Men hans betydning for sportsklubben er enorm og han som ledertype er så viktig at han aldri i verden skulle havnet i Start.

      Petter V. Moen er i mine øyne klubbens viktigste signering på mange år (kanskje noensinne), denne vesle gutten har ett enormt potensialet og er i en alder der vi kanskje kan få gleden av å se han vokse seg virkelig god igjen og for en sjelden gangs skyld så blir en god spiller kanskje værende i klubben fremfor å forsvinne til utlandet. Han er soleklart valg som kaptein i mine øyne (med Espen som reserve) og han passer aller best i den rollen han spilte i 2. omgang mot Tromsø.

      Om det blir noen dårlige kamper innimellom har ikke så mye å si i år, det viktigste er at laget beholder plassen og bygger stein for stein ett lag som kan kjempe i toppen i fremtiden (kanskje alt i 2013). Generasjonsskifte og formasjonsendringen må gjøres fullt ut. Kom igjen FUGLA!

      Kommentar

      • Reyrey
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2010
        • 379

        Opprinnelig skrevet av Mikki Mifsud
        For en drøm - tenk deg Helstad på topp med Andersson bak der samt Roger og Petter (K) bak, Knudtzon og Palmì på kantene - med den rekka skal det ikke være mulig å rykke ned.
        Du bør også ha Stoor-Kippe-Nystuen/Østli-Ringstad samt Ramovic, så rykker vi ikke ned nej ;P
        LSK i med- og motgang <3

        Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

        Kommentar

        • LSK-supp.
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 1023

          Det forsvaret der med unntak av Østli har bevist at de ikke holder mål, så regner med at du var ironisk
          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

          Kommentar

          • *46*

            Tidligere måtte Espen Søgård spille for at LSK skulle vinne, i år holdt det at han signerte....!

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3209

              Uenig. Jeg synes Nystuen holder i massevis. Er Østli en spillende stopper kan det være en gullkantet kombinasjon. Kippe er en bauta i LSK, men på tampen av karrieren uansett hvordan vi vender og snur på det. Scheel har talent, men må gå i seg selv og jobbe med fokus og konsentrasjon. Ringstad er ingen vensreback - PUNKTUM - men viser absolutt lovende takter som ving.

              Kommentar

              • Steinhardt
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Feb 2004
                • 17

                Hvis Riis - signeringen er i boks ser det ut som høstsesongen og ikke minst 2013 kan bli veldig bra. På papiret snakker vi minst topp 3 i tippeligaen. Med ytterlige to-tre forsterkninger i vinter burdre vi være en gullfavoritt.

                Håper vi kan signere Sead, Roger, Nystuen og Stoor videre. En venstreback og en targetman regner jeg med kommer innen neste sesong. I tillegg må man vurdere en venstrebeint venstreving. Får rapporter fra alle hold om at Østli er grisebra Kanskje han kan løse litt av de defensive problemene våre.


                Kippe og Pedersen er vel over middagshøyden. Takk for innsatsen!

                Leker litt med tanken på lagoppstilling i høst og synes det ser jævlig bra ut



                Lag 1:

                Sead

                Stoor - Gabrielsen - Østli - Ringstad

                Riise - Toindouba - Andersson

                Moen

                Helstad



                Lag 2:


                Magnusson

                Westerberg - Scheel - Nystuen - Ny

                Knutzon - Palmason - Omoijuanfo - Bolly/ evt. ny

                Gulbrandsen - Ny "targetman"


                I tillegg banker vel disse på døra:

                Høibråten
                Osvold
                Solberg



                Bolly og Westerberg har mye å bevise for å være i denne stallen. Jeg mener de har så store svakheter i deler av spillet sitt at jeg ikke gråter hvis de forsvinner. Men stoler på at trenerteamet og Bjarmann kan vurdere disse opp mot økonomi og potensialet.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Opprinnelig skrevet av Steinhardt
                  Lag 1:

                  Sead

                  Stoor - Gabrielsen - Østli - Ringstad

                  Riise - Toindouba - Andersson

                  Moen

                  Helstad
                  Sikkert greit å fortsette med 11 spillere på laget.

                  Du får nok en hårføner for å avskrive Kippe. Alt for tidlig å avskrive han.

                  Leker med laget i hodet mitt selv. Ser utrolig bra ut i 433 synes nå jeg. Håper Haglund går tilbake til den planen når vi er i en litt tryggere posisjon. Det er jo tydelig at han har tenkt tanken, men han mente det ble for mye eksperimentering nå.

                  Får vi inn en bra defensiv midtbanespiller eller klarer å få Roger, Ruben, Ohi, Johan eller Isak til å fungere i rollen, så ser det meget bra ut i 433.

                  Kommentar

                  • Steinhardt
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Feb 2004
                    • 17

                    Ser så bra ut at jeg rett og slett glemte en midtbanespiller Men høyreving er en posisjon vi har mer en nok spillere til. Har kan vi dytte inn Knutzon, Palmason, Solberg og kanskje Gulbrandsen hvis kampbildet er riktig. Riise og Andresson gjør seg vel heller ikke bort der. Dette kan bli morro!

                    Mener Kippe må ned betraktlig i lønn for å få kontrakt videre. Jeg synes pila peker nedover for han. Men han har jo resten av sesongen til å bevise sin verdi. Vi vet alle hva han kan på sitt beste.
                    Får Kippe ny kontrakt, så blir vel ikke Nystuen med videre? Ser på Ruben som stopper, og 5 stoppere er vel overkill. Da burde vi heller finkjemme jordkloden etter en god venstreving.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3209

                      Å droppe Nystuen ville være det dummeste jeg har sett på lang, lang tid. Ser gjerne Kippe med videre, men må jeg velge så hadde førstevalget mitt vært Espen.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av Steinhardt
                        Får Kippe ny kontrakt, så blir vel ikke Nystuen med videre? Ser på Ruben som stopper, og 5 stoppere er vel overkill. Da burde vi heller finkjemme jordkloden etter en god venstreving.
                        Nystuen kan fort være ferdig etter sesongen, selv om han har gjort det bra.

                        Bolly blir bra på venstrevingen neste år. HAn er alltid bra i preseason annenhver sesong.

                        2009: Fremstod som lagets store stjerne ved sinden av BHR i preseason. Herja så mye på juniorlaget at han ble tatt av treningen så de andre skulle få mer utbytte av treningen. Ble hindra av skader og diverse under sesongen

                        2011: Imponerte voldsomt i pre-season og enkelte mente han fort kunne være et større salgsobjekt enn Nosa om han fortsatte på samme måte. Fikk desverre problemer med skader.

                        2013: Bolly tiem!

                        Kommentar

                        • Steinhardt
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Feb 2004
                          • 17

                          Håper selvfølgelig Bolly kan få gjennombruddet sitt. Han sitter på et ekstreme ferdigheter når det gjelder fart og rykk. Problemet er at han så langt har vist lite av de herjingene du refererer til i tippeligakampene. Han glimter noen ganger, men ellers er det trist å se på.
                          Men Bolly har jo forsatt 1,5 sesong igjen av kontrakten. Hvis han presterer det bra vi har sett glimtvis igjennom hele kamper kan han bli ett monster på kanten. Men veien dit er lang.
                          Bolly må få orden på det defensive spillet sitt. I tillegg må han jobbe med avgjørelser og drible ferdighetene i det offensive spillet. Det holder ikke bare med fart når det 9 av 10 ganger bare går rett fram og mister ballen til første motspiller som kommer i press. Han klarer ikke å utnytte farten sin riktig. Savner hurtige rettningsendringer uten at han mister ball. Men hvis han har vært så god som du sier på juniorlag og i tidligere oppkjøringer så ligger vel mye av "svikten" i tippeligaen på det mentale plan. Virker som han rett og slett sliter med timingen i spillet sitt.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4384

                            Vi tar 8 poeng på de 4 siste (FFK, TIL, RBK og Molde) og unngår tap. Hvem hadde trodd det Fantastisk!

                            Nå skal vi ha 2 seire på rad, mot Sandnes Ulf og Hønefoss, med Østli, Riise og Helstad på plass.
                            ..................

                            Kommentar

                            • ragnarrock
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 937

                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Nå skal vi ha 2 seire på rad, mot Sandnes Ulf og Hønefoss, med Østli, Riise og Helstad på plass.
                              Espen fra Fetsund ønsker nok å få litt spilletid på den lokale løkka han og tror jeg....=)
                              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                              -RagnarRock-

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                Espen fra Fetsund ønsker nok å få litt spilletid på den lokale løkka han og tror jeg....=)
                                Tror vi skal holde oss til å vise glede over at han er tilbake i klubben sin og at han skal jobbe her i lang tid fremover. Så får vi ta det som en bonus dersom han gjør seg fortjent til spilletid.

                                Kommentar

                                • ragnarrock
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 937

                                  Opprinnelig skrevet av Folke
                                  Tror vi skal holde oss til å vise glede over at han er tilbake i klubben sin og at han skal jobbe her i lang tid fremover. Så får vi ta det som en bonus dersom han gjør seg fortjent til spilletid.
                                  ja, derfor jeg brukte ordet 'ønsker'... tipper forsåvidt at Østli, Riise og Helstad ikke blir satt rett inpå laget uten å overbevise på et par treninger først...
                                  *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                  -RagnarRock-

                                  Kommentar

                                  • ChristerH
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Apr 2006
                                    • 200

                                    Spennende å se hva Haglund gjør med lagoppstillingen til neste kamp med tanke på Helstad og Riise, Synes gutta som har spilt har prestert forholdsvis bra i det siste også

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      Nå vel, jeg ser ikke at Østli kan spasere inn og verken ta plassen fra Gabrielsen eller Kippe, eller umiddelbart stille seg i køen foran Espen Nystuen, ingen av dem har spilt seg ut. Ser for meg at både Riise og Helstad mangler fotballform etter ikke å ha spilt førstelagsfotball på ganske lenge også.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Bukkenbruse
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 515

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Nå vel, jeg ser ikke at Østli kan spasere inn og verken ta plassen fra Gabrielsen eller Kippe, eller umiddelbart stille seg i køen foran Espen Nystuen, ingen av dem har spilt seg ut. Ser for meg at både Riise og Helstad mangler fotballform etter ikke å ha spilt førstelagsfotball på ganske lenge også.
                                        Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har sett Østli spille, men stemmer det at han er bedre enn Kippe med ball mener jeg at han bør inn på den plassen. Deffensivt har Kippe vært solid de 2 siste kampene, men offensivt blir spillere som han (og Pedersen og tildels Nystuen) hemmende for oss fordi at igangsettingen bakfra får for dårlig tempo og presisjon. I dagens fotball er man avhengige av at forsvarsspillerne har bedre basisferdigheter enn det våre veteraner har og spesielt med vår relativt ballbesittende spillestil. Da holder det ikke med stoppere som er gode duellspillere, men som bruker alt for lang tid med ball og som er såpass begrensa at de tydeligvis har fått beskjed om å dytte ballen kort til andre i forsvarsleddet.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                          Vi tar 8 poeng på de 4 siste (FFK, TIL, RBK og Molde) og unngår tap. Hvem hadde trodd det Fantastisk!
                                          FFK er ikke den største bomba, men 5 poeng mot TIL, RBK og MFK er meget bra! TIL var vel topp fem når vi møtte dem, RBK er nr 3 og MFK nr 2. Det er meget sterkt!

                                          Tipper det sitter en trener i Drammen som sender takk for bidraget også.

                                          Kommentar

                                          Working...