LSK anno 2012

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6104

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
    Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har sett Østli spille, men stemmer det at han er bedre enn Kippe med ball mener jeg at han bør inn på den plassen.
    Blir spennende å se hva Haglund velger. DEt taler kanskje for Kippe at han er den eneste venstrebente stopperen som er aktuell (Høibråten om noen år).

Kommentar

• Bukkenbruse
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 515

Opprinnelig skrevet av HSft
      Blir spennende å se hva Haglund velger. DEt taler kanskje for Kippe at han er den eneste venstrebente stopperen som er aktuell (Høibråten om noen år).
      Ja ingen umulighet det, men isåfall mener jeg det er et ganske dårlig argument. Vidic/Ferdinand, Terry/Luiz, Pique/Puyol, Pepe/Ramos osv osv er vel alle stopperpar som klarer seg bra uten venstrebein.

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6104

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
        Ja ingen umulighet det, men isåfall mener jeg det er et ganske dårlig argument. Vidic/Ferdinand, Terry/Luiz, Pique/Puyol, Pepe/Ramos osv osv er vel alle stopperpar som klarer seg bra uten venstrebein.
        Fullt mulig å komponere et stopperpar med to høyreben, men jeg synes det er en fordel med et venstreben og et høyreben. Om spillerne er like gode vil jeg velge spilleren med venstreben. Om det er slik at de to høyrebente er mye bedre så har selvfølgelig det mer å si.

Kommentar

• mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor spillere på dette nivået kun skal ha ett jæ..a bein. Det er en treningsak, ta noen ekstraøkter og bygg opp "andrebeinet". Dette gjelder forresten spesielt spisser, jeg synes det er direkte svakt å bare ha ett bein som spiss. Forsvarere bør prioritere spilleforståelse, men det det bør være rom for å forbedre det som er faktisk er en av de enkleste tekniske oppgevene (få den andre halvdelen av hjernen med i spillet).
          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Boing
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 711

Er fornøyd med att LSK har tatt tak og hentet nye spillere når dem ser det har gått dårlig, men jeg klør meg i hodet over en ting, hvorfor var dem ikke like villig i fjor til å hjelpe H.Berg med å hente inn nye spillere når det gikk dårlig i fjor?

Grunnen til att jeg stiller dette spørsmålet er ikke for å rakke ned på bjarmann & co, men heller ett spørsmål på noe jeg ikke forstår grunnen til. Er det penger eller viljen? Uenighet i hvilken spillere som skulle hentes?

Kommentar

• Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

Vedrørende nye spiller dså har nok investorene åpnet sjekkheftet godt i det siste.
              Gleder meg stort til høstsesongen!
              Men, med så mange nye spillere in forventer jeg ikke umiddelbart gull og grønne skoger. Dette skal spilles inn.
              Men, nå er jeg utrolig spent på hvordan Magnus skal sette laget.
              Stopperplassen først. Østli, Ruben, Isak, Frode, Espen. Hvem foretrekkes?
              Spissplassen: Helstad, Lillebukk, Erligo(og tildels Bolly). Fortsatt jaktes enda en spiss(?)
              Midtbanen: Rånern, Roger, PVM, Johan, Palmi, Riise, Ohi..... Dette laget begynner å se skummelt bra ut:-)

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Opprinnelig skrevet av Boing
                Er fornøyd med att LSK har tatt tak og hentet nye spillere når dem ser det har gått dårlig, men jeg klør meg i hodet over en ting, hvorfor var dem ikke like villig i fjor til å hjelpe H.Berg med å hente inn nye spillere når det gikk dårlig i fjor?

Grunnen til att jeg stiller dette spørsmålet er ikke for å rakke ned på bjarmann & co, men heller ett spørsmål på noe jeg ikke forstår grunnen til. Er det penger eller viljen? Uenighet i hvilken spillere som skulle hentes?
                Tipper det er viljen det sto på. Sikkert ikke så mange som ville spytte inn veldig mye penger når de fikk furtetrynet til Berg servert på TV skjermen etter hver kamp! Men nå skal det sies at Henning Berg ikke bare hadde med dårlige spillere å gjøre, tørr jeg nevne Nosa, Ujah og Bjørn? Disse kom (sammen med mange andre spillere) ikke gratis, men med hjelp av investorer. Spillere som har kommet det siste året har kommet gratis (minus Jesper), da er det nok litt lettere å få tak i bedre/etablerte spillere siden man ikke trenger å bruke penger på overgangssum og kan legge alle pengene i sign on fee og lønn.

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3218

I en del år nå hadde jeg vent meg til at vi hadde sentrallinja Frode Kippe - Espen Søgård -Arild Sundgot, og litt vondt for å venne meg til tanken på at de av naturlige grunner ville bli borte. Hvis noen hadde sagt, bare for et par måneder siden, at vi skulle snu en dårlig trend og ta åtte poeng på fire til dels vanskelige kamper med en sentrallinje der de mest permanente og stabile var Ruben Gabrielsen, Ohi Omoijuanfo og Erling Knudtzon hadde jeg nok ikke tatt dem helt alvorlig. Men det viser etter min vurdering hvilket grunnlag, erfaring og selvtillit unggutta fikk gjennom den (nødtvungne) talentutviklinga og ungdomssatsinga de siste par-tre åra, og viser nok også at nåværende trener må ha et visst blikk for hvilke spillere som er modne for og passer på ulike plasser.

gilbert

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7135

Er det penger eller viljen? Uenighet i hvilken spillere som skulle hentes?
                    Det er jo et rimelig spørsmål, det var nok viljen det sto på. Jeg tipper Henning Berg ville fått masse ut av den spillerstallen LSK har i dag, men han ble uvenner med alt og alle i klubben ...
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6104

Opprinnelig skrevet av gilbert
                      og viser nok også at nåværende trener må ha et visst blikk for hvilke spillere som er modne for og passer på ulike plasser.
                      Jeg er litt usikker på om han har vært dyktig eller hatt flaks her. Ruben og Ohi har fått muligheten på plassene sine på tidspunkt da alle andre muligheter har vært fraværende av forskjellige årsaker. At Ruben fikk muligheten som stopper når Kippe, Nystuen og Pedersen var ute og dermed overbeviste virker heldig, men i dag gjør han sin beste kamp med mange alternativer på benken. Skryt til Haglund for å ikke plassere han på midten i denne matchen. haglund har uansett gjennvunnet noe av min tillitt på de siste 4 kampene. Forhåpentligvis har han rett i at han har lært seg norsk fotball.

Kommentar

• Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

Opprinnelig skrevet av trigz
                        Det er jo et rimelig spørsmål, det var nok viljen det sto på. Jeg tipper Henning Berg ville fått masse ut av den spillerstallen LSK har i dag, men han ble uvenner med alt og alle i klubben ...
                        Med Henning som trener hadde vi ikke fått spillere spom Johan, Palmi eller Vaagan Moen. Det siste kjøpet Berg gjorde var Erik Midtgarden... Nå gis han bort til en svensk klubb

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4263

Er det penger eller viljen? Uenighet i hvilken spillere som skulle hentes?
                          Det virker vel som det sto på begge deler. Uten at vi skal ta opp igjen den diskusjonen, ble det tydeligvis betent mellom HB og i alle fall enkelte personer med betydelig innflytelse i klubben. Men uansett hvor sterk viljen er, hjelper det lite hvis pengene ikke er der!
                          Jeg tror det også sto på penger. Jeg minner om nedenstående artikkel fra rb.no 30. juni 2011. Det var en stund etter dette Per Berg sa at han ville bidra enda mer økonomisk i LSK igjen.
                          Øie as solgt for 380 millioner
                          LILLESTRØM: Det svenskeide eiendomsselskapet JM Norge as har gjennomført kjøpet av samtlige aksjer i Øie as.
                          Kjøpesummen på 380 millioner kroner betales i forbindelse med overtakelse 1. juli 2011.
                          Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4263

Opprinnelig skrevet av Paddis
                            nå er jeg utrolig spent på hvordan Magnus skal sette laget.
                            Spissplassen: Helstad, Lillebukk, Erligo(og tildels Bolly). Fortsatt jaktes enda en spiss(?)
                            Jeg stiller spørsmål ved om det er riktig å hente enda en spiss nå! Med de du nevner, og med tanke på at vi også sannsynligvis henter hjem igjen Nikolai Solberg før 2013-sesongen, begynner vi kanskje å bli godt dekket opp?

Vi skal selvfølgelig ikke felle noen dom over en spiller på bakgrunn av én kamp, med vurdert utfra kampen i går stiller jeg spørsmål ved om vi bør bruke penger på Chukwu. Kanskje har vi allerede spillere som er vel så gode?
                            Elska þetta félag

Kommentar

• *46*

Skal det hentes en spiller til og jeg skulle prioritert, så ville det blitt en venstre back til å konkurere med Stian. Gjerne en ung fyr som kan bekle både kant og back - som er venstrebent. Eneste kjøpet jeg ville gjort.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

Dersom vi skulle hentet ny spiss må det være mtp 2013 sesongen. Leser i Varden at Odd vurderer å selge Torgeir Børven.
                                Etter mitt syn en spiss som er god tross lav alder og et mulig videresalgspotensiale. Ikke vits å hente for å hente mtp dagens tropp. Vi har muligheter til å spille både med 1,2 og 3 på topp.

Kommentar

• G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3263

Dersom det ikke er for sent allerede håper jeg LSK slipper Chukwu som et glødende stykke stål. Vi har allerede spisser som er bedre, og siden jeg fulgte gutten ekstra tett i går likte jeg ikke det jeg så av holdninger og innsats. En som ikke gir sitt beste er så langt fra LSK-verdiene som mulig i min bok.

Kommentar

• Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Dersom det ikke er for sent allerede håper jeg LSK slipper Chukwu som et glødende stykke stål. Vi har allerede spisser som er bedre, og siden jeg fulgte gutten ekstra tett i går likte jeg ikke det jeg så av holdninger og innsats. En som ikke gir sitt beste er så langt fra LSK-verdiene som mulig i min bok.
                                    Nå har vi jo hentet "mislykket" spiss fra Molde tidligere. Med en viss suksess...
                                    Men her er jeg enig med deg. Dersom han skal være så dyr, så kan heller bydelslaget legge de pengene på bordet.
                                    Knurr...

Kommentar

• Kvalen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 327

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Kan det tenkes at de har kommet lengre i forhandlingene enn det gis uttrykk for, og at Chukwu ikke hadde full innsats fordi han ikke ville senke sin nye klubb? Jeg kjenner ikke til hva han har gjort tidligere, så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om. Bare noe som slår meg..
                                      "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                      - Ivar Hoff

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

Opprinnelig skrevet av Kvalen
                                        Kan det tenkes at de har kommet lengre i forhandlingene enn det gis uttrykk for, og at Chukwu ikke hadde full innsats fordi han ikke ville senke sin nye klubb? Jeg kjenner ikke til hva han har gjort tidligere, så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om. Bare noe som slår meg..
                                        I så fall hadde vel ikke OGS latt han spille?!

Kommentar

• Kvalen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 327

Kanskje i mangel av alternativer.. Han ønsket vel å spare "husker ikke navnet" (toppscorer) men ble til slutt nødt til å sette han ut på banen... Aner ikke jeg..
                                          "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                          - Ivar Hoff

Kommentar

Working...