LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    Opprinnelig skrevet av runarM
    Solgt for ca 50 mill, kjøpt for 2(?) = veldrevet klubb spør du meg...
    Tror ikke "veldrevet klubb" akkurat bør stå i samme setning som LSK. Ikke de siste 20 årene hvertfall.

    Planen bak spillertypene som kjøpes,virker for meg litt fraværende. (Jeg sier "kjøpe" for det er tilfellet. De koster penger i sign on og agenthonorar, i tillegg til beydelige løpende lønnskostnader.) Johan, Palmi, Riise, Petter og Guy er alle tenkt å benyttes sentralt. Alle har klare førstelagsambisjoner, er etablerte og dyre i drift. I tillegg har vi Ohi som fungerer best sentralt, og som jeg personlig mener bør spille. I tillegg Fetsundrånern. Utvilsom vil noen plasseres feil eller bli sure på benk. Vi har vel 5 OK alternativer på høyrekant og kanskje et OK alternativ på venstre. Har vi i det hele tatt klassiske flankespillere i stallen?

    Også backplass. Vi har Steinar, som har spilt mest høyre back for oss. Vi har kjøpt inn to svensker i tillegg. På venstreback har vi praktisk talt ingen.

    For meg virker nå en 4-4-2 formasjon ut som det riktige, hvor Riise og Vaagan plasseres på hver kant og Ohi, Søgård, Johan, Palmi og Guy får kjempe om de to sentrale.

    Kommentar

    • HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

      Når du en dag oppdager hvordan fotball Haglund vil spille, så forstår du fort hvorfor vi har mange like typer i spillerstallen. Vi skal ikke spille med utpregete kanter son løper til dødlinja og slår inn. Vi skal trille ball og stikke gjennom i bakrom. Vi skal spille moderne, morsom fotball, ikke den utdøende norske fotballen. Flere lag i Europa følger etter Barcelona og Real og det er vi nødt til også i Norge, hvis ikke avstanden til resten av Europa skal bli for stor
      ***Større baller enn vett***

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1422

        Opprinnelig skrevet av holmiz
        Med bakgrunn i alle årets kjøp og det som er å lese i ryktetråden, har vi ikke snart henta inn nok spillere nå? Er det ikke på tide å sy sammen et lag som fungerer sammen over tid, inkludert benken?

        LSK anno 2012 = kjøpelag. Og jeg liker det overhodet ikke.
        Spillere med kontrakt i 2013 er nå:
        Keepere:
        Magnusson

        Forsvar:
        Westerberg
        Østli
        Ringstad
        Gabrielsen
        Scheel

        Midtbane:
        Riise
        Vaagan Moen
        Palmason
        Ohi
        Bolly
        Andersson
        Solberg

        Spisser:
        Gulbrandsen
        Helstad
        Osvold

        I tillegg kan man vel regne med at Høibråten fortsetter. Jeg tar også med i beregningen at Bassey og Midtgarden er ferdige. I såfall står vi igjen med 17 spillere til neste års stall, noe som gjør at det i mine øyne ikke er for tidlig å se etter nye spillere...

        Personlig synes jeg vi kan forsøke å beholde en del av spillerene vi allerede har i klubben, som er på utgående kontrakter.

        I mine øyne trenger vi, i prioritert rekkefølge:
        - Keeper, gjerne Ramovic, men bare hvis det er sannsynlig at han kommer seg fra skadene.
        - Nok en keeper (med mindre Logi, mot alle odds, skulle bli skadefri).
        - Høyreback, gjerne Stoor, men det er kanskje ikke så sannsynlig?
        - Venstreback.
        - En mann med litt muskler på midtbanen, gjerne Toindouba.
        - En stopper, gjerne Kippe eller Nystuen.
        - I tillegg synes jeg Knudtzon hadde vært perfekt, ettersom han gir oss bedre dekning på kanten og på spissplassen. Evt. ny spiss.

        Dette gir oss en stall på 23-24 spillere, høres passe ut i mine ører.

        Kommentar

        • ragnarrock
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 937

          offf... konklusjon etter å ha lest de siste dager innlegg;

          - visse mennesker klarer å finne noe å klage på UANSETT
          - mitt hjerte gleder seg over den gedigne kompetansen hva gjelder å drive fotball lag som diverse her på forum besitter. Jeg tar for gitt at de fleste av dere bruker mange timer ukentlig på å jobbe frivillig med barne lagene våres for å kunne dele deres overlegne kunnskaper med omverdnen, og med det faktisk bidra til å utvikle romeriksfotballen.
          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

          -RagnarRock-

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Opprinnelig skrevet av Ola
            Tror ikke "veldrevet klubb" akkurat bør stå i samme setning som LSK. Ikke de siste 20 årene hvertfall.
            Om man ser tingenes tilstand i et noe lengre perspektiv enn frem til i dag, så vil man se at LSK har tatt noen meget lønnsomme grep i løpet av den perioden.
            I motsetning til de fleste andre klubber på de to øverste nivåene i Norge, har LSK ikke kun brukt penger på spillere og stadionanlegg, men også på treningsfasiliteter hvor klubben trolig har de beste ressursene av samtlige.

            Det er altså ikke slik at man i løpet av disse "20 årene" har en endeløs rekke av Jon Midtun Lie-tilfeller.
            Knurr...

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9463

              Opprinnelig skrevet av Ola
              Planen bak spillertypene som kjøpes,virker for meg litt fraværende.
              Forrige sesongs must-see tv-show i spillergruppa var Drømmehagen, i år er det Game of Thrones

              Dvs. planen er å få opp gjennomsnittsalderen og rutinen (mener å huske at Haglund mener at 28åringer er perf), noe som igjen kan føre til at LSK blir et stabilt topplag.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3209

                Bra oppsummering, BD.

                Jeg mener så absolutt at Nystuen bør være med oss videre. Kippe er en bauta i LSK-historien, og en spiller jeg følelsesmessig gjerne ser med videre. Personlig ser jeg dog Frode som et fjerdevalg som stopper neste sesong (etter Østli, Nystuen og Gabrielsen). For Scheel vurderer jeg veien til startoppstillingen som lang (med mindre han kan omskoleres til back).

                Venstreback er et spørsmål. Både Stian og Jesper sliter tidvis med plasseringene, og begge har størst potensiale fremover på banen pr i dag. Likevel absolutt mulig at en eller begge kan ta steget til neste sesong.

                På høyreback er Stoor god nok, men mye begynner vel å tyde på at han skal (og vil?) tilbake til slummen.

                Jeg er usikker på i hvilken grad noen av stopperne våre kan være aktuelle som et alternativ på backene?

                Guy Roger har vist at han er en mann å stole på når det gjelder å låse opp motstandernes forsvar i kamper hvor vi presser. Bør absolutt være med videre.

                På spissplassen er Fredrik tydeligvis veldig skadeutsatt, Helstad meget god (men ikke direkte ung) og Osvold nettopp det (ung, altså). Pr i dag er derfor Erling høyaktuell, inntil et par av unggutta tar steget (realistisk først om 2-4 år).

                Kommentar

                • Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

                  1. Isak Scheel
                  2. Espen Nystuen
                  3. Jesper Westerberg
                  4. Johan Andersson
                  5. Petter Vaagan Moen
                  6. Sead Ramovic
                  7. Palmi Rafn Palmason
                  8. Erik Midtgarden
                  9. Guy Roger Toindouba
                  10. Bjørn Helge Riise
                  11. Torstein Helstad
                  12. Espen Søgård
                  13. Lasse Staw
                  14. Anders Østli
                  15. Luke Rodgers
                  16. Fredrik Stoor (lån)

                  Finnes det noen klubber med flere signeringer i skandinavisk
                  toppfotball i løpet av en sesong gjennom historien?

                  * Endret. Som Lars påpeker, Luke Rodgers signerte en 5-6 måneders kontrakt, og var ikke på lån.
                  Last edited by Seb.R; 02.08.2012, 18:48.
                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    Luke Rodgers var faktisk ikke på lån, han hadde kontrakt med LSK.

                    Kommentar

                    • Boing
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 711

                      Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                      offf... konklusjon etter å ha lest de siste dager innlegg;

                      - visse mennesker klarer å finne noe å klage på UANSETT
                      - mitt hjerte gleder seg over den gedigne kompetansen hva gjelder å drive fotball lag som diverse her på forum besitter. Jeg tar for gitt at de fleste av dere bruker mange timer ukentlig på å jobbe frivillig med barne lagene våres for å kunne dele deres overlegne kunnskaper med omverdnen, og med det faktisk bidra til å utvikle romeriksfotballen.
                      Nå vet jeg ikke hvilke "klager" du sikter til. Men det må da være lov å følge klubben sin med ett granskende øye og stille spørsmål uten å bli sett som bli sett som en pessimist av alt sportsklubben foretar seg. De 4 siste sesongene gir oss all grunn til å være litt skeptisk og undersøkende når det gjelder det LSK foretar seg.

                      Vi kan ikke alle fly rundt å være som gladkristne og rope halleluja og si att frelseren er tilbake ved hver signering LSK foretar. Bra dem signerer nye spillere, men alle som har kommet til sportsklubben vil ikke lykkes, det kan jeg vedde ganske så mye penger på.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Her tabellen jeg liker best å se på nå om dagen - formtabellen.

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Den listen viser at vi gjør noe riktig om dagen. Selv om ikke champagne fotballen har ankommet Åråsen så opplever jeg i hvertfall en glede over å se gutta fighte i hver duell!

                          Kommentar

                          • Fuglamannen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2011
                            • 543

                            Den lista var små herlig å se på.

                            Tatt i betraktning lagene vi har møtt.

                            Molde, Rosenborg (borte), Tromsø, Fredrikstad (borte) og Sandnes Ulf (borte).

                            3 solide lag med realistiske ambisjoner om medalje 2012.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                              Den lista var små herlig å se på.

                              Tatt i betraktning lagene vi har møtt.

                              Molde, Rosenborg (borte), Tromsø, Fredrikstad (borte) og Sandnes Ulf (borte).

                              3 solide lag med realistiske ambisjoner om medalje 2012.
                              Men på formtabellen er de nummer 2, 10, 13, 14 og 15. Det gjør det hele litt mindre imponerende igjen...

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Men på formtabellen er de nummer 2, 10, 13, 14 og 15. Det gjør det hele litt mindre imponerende igjen...
                                Møtte veggen etter å ha møtt LSK. Forklaringen er enkel.

                                Kommentar

                                • Martin83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 794

                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Men på formtabellen er de nummer 2, 10, 13, 14 og 15. Det gjør det hele litt mindre imponerende igjen...
                                  Nei, gud forby litt positivitet. All positivitet skal bekjempes.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                                    Nei, gud forby litt positivitet. All positivitet skal bekjempes.
                                    Trenger ikke å stenge ute realiteten for å være positive om dagen. Vi har ikke tapt på 5 kamper og klatrer på tabellen. Vi har signert Riise som kommer til å være en av de beste spillerne i ligaen.

                                    At lagene vi har møtt i det siste har ikke vært helt i topp form betyr ikke at vi ikke skal være positive. Men det er langt fra et superlag vi har stilt i det siste, men det blir bra fremover.

                                    Kommentar

                                    • Fuglamannen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2011
                                      • 543

                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Men på formtabellen er de nummer 2, 10, 13, 14 og 15. Det gjør det hele litt mindre imponerende igjen...
                                      Sant, men fremdeles 3 medaljekandidater som jeg er ganske sikker på vil være på øvre halvdel

                                      Kommentar

                                      • krisbj
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Dec 2009
                                        • 95

                                        Jeg ser også stor grunn til optimisme. Angrepsspillet har vært så som så, men laget har vel ikke vært så gode i forsvar på mange år

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          "Lillestrøm bygger et gullag"
                                          Ikke akkurat overskriften jeg ønsker å se. Selvskryt og flåsete uttalelser har vi fått tilbake i trynet så mange ganger at de fleste vel er drittlei. Tror det ville vært klokt av klubben å holde tåta om gull før vi har det i premieskapet.

                                          Kommentar

                                          Working...