LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Vi kan med fordel dempe gull/medalje-praten ja. Dagens topptrio i TL har et forsprang vi ikke tar igjen på å hente etablerte spillere aleine. Og bak der lurer Brann og Søpla. Selg oss heller en langtidsplan verdt å tro på, bruk hallen uten bindestrek til å utvikle et eget spill slik at den endelig er verdt penga man har brukt på den. Og ikke utelukkende hjelper konkurrenten Godset.

    Molde har akkurat røket ut av CL-diskusjonen med minste mulige margin, etter en god innsats og tidvis lysende kombinasjonsspill. Vi har en vei å gå for å nå Moldes toppnivå.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4112

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Vi har en vei å gå for å nå Moldes toppnivå.
      Spillemessig er det helt udiskutabelt. Det kan likevel være en kortere vei opp rent resultatmessig, selv om man da kanskje må akseptere en mer forsiktig og mindre vakker fotball.

      Når det gjelder Haglunds "gullprat", må man ta med i vurderingen at VG er ekstremt flinke til å legge orda i munnen på folk og til å løsrive enkeltsetninger fra sin sammenheng. En del norske sportsjournalister er jo mer tabloide enn Se & Hør!

      Fra artikkelen:
      - Når tror du Lillestrøm er der hvor dere ønsker å være? - Jeg tror vi som lag kan være på topp om et år.- Og da er Lillestrøm så gode at laget kan ta gull? - Ja, hvorfor ikke, sier Haglund etter en kjapp tenkepause, før han raskt legger til:
      - Eller, jeg sier ikke det direkte, men vi skal være et godt lag om et år.

      Jeg leser at Haglund sier at han tror vi som lag kan være på topp om et år, at VG legger uttalelsen om gull i munnen på ham hvorpå han svarer Ja, hvorfor ikke?...før han raskt legger til: - Eller, jeg sier ikke det direkte, men vi skal være et godt lag om et år.

      At Haglund svarer hvorfor ikke på VGs spørsmål er vel det eneste han eventuelt kan kritiseres for her. Når vi kjenner nivået i Lottoligaen de siste årene, synes jeg ikke den kritikken rammer særlig hardt.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        Ikke trekk søpla inn i dette. De er gjennomskuet og på vei til adecco. Det eneste navnet de har klart å tiltrekke seg de siste par årene er en fyr som ikke har fått med seg at man må åpne munnen for å suge pikk og heller ikke vet at det er det det betyr når man gjør frem og tilbake-bevegelser med hånda foran munnen og stikker tunga i kinna. Da er Viking en mye større konkurrent, og om det stemmer at Tarik virkelig har gjort noe så tåpelig som å signere for bartepakket er det vel snart ny gullalder med bartefaen i oppseiling.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3447

          Jeg innrømmer gjerne at jeg så på ethvert poeng vi kunne rane mot Bart City, Molde og Tromsø som bonus utifra spillet de foregående kampene, men med uttellingen i disse kampene så er det mulig å se oppover på tabellen. Å snakke om gull nå blir bare tull, men serien er tett nok til at om vi finner flyten utover høsten kan vi fort klatre mange plasser og legge nedrykksspøkelset bak oss.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            Midtgaarden klar for Mjøndalen står det på twitter!
            Harald Mørk@astvilla Velkommen tilbake i de brune farger @ErikMidtgarden Detta var gode nyheter! #mif #Adeccoligaen

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Wolverhampton-supporter på Fotballkveld som sier at Solbakken også må forklare fansen hva han akter å gjøre med laget. Skulle ønske LSK og Haglund snart forklarte oss det samme. Fin fotball er et rimelig ullent uttrykk.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4384

                V i har nå på papiret et av de beste lagene i tippeligaen. Topp 5 hvertfall. Mange gode spillere, og plassen er sansynligvis sikret. Det er bra. Det som bekymrer meg er at det er ekstremt liten fremgang spillemessig. Bakover har det riktignok blitt bedre i det siste, selvom det stadig er slurvefeil på juniornivå. Men fremover, tatt i betrakning det spillematriale vi har, er det faktisk sørgelige greier.

                Man sier at det vil ta tid å spille inn laget. Javel, det gjør det sikkert. Men hvor lang tid?? Hvordan skal man klare å spille inn laget når Andersson den ene dagen spiller høyrekant, og så venstrekant, og kanskje hengende spiss kampen etter. Ohi indreløper en kamp, og så ut på høyre eller venstrekant. Vaagan Moen hengende spiss den ene kampen, og indreløper i 2.omgang. Riise veksler mellom sentral midtbane og høyrekant. Osv, osv!! Skal Haglund bruke hele det året her på å finne ut hvordan spillere han vil ha i hvilke posisjoner? Eller er det sånn vi skal fremstå, med variasjon? Det må jo være forvirrende for spillerne å ha flere roller å forholde seg til hele tiden. Det er jo helt tydelig at samhandlingen fremover i banen ikke finnes. Vi skaper kun sjanser på dødballer eller på rene tilfeldigheter. Spillemessig har vi vært bedritne i hele år, bortsett fra i to hjemmekamper tidlig i år, og mot TIL hjemme i 2.omg. Min teori er hvertfall at samhandlingen vil komme sakte men sikkert hvis spillerne spiller i de samme og vante posisjonene kamp etter kamp.
                ..................

                Kommentar

                • *46*

                  Dagens RB på papir.

                  Leser i en kommentar i dagen RB på papir at LSK må rydde i stallen. Kort oppsumert kan følgende sies:
                  - Scheel, Solberg og Midtgarden er alle i sin rett til å komme tilbake til LSK etter utlåneoppholdet er over, men RB så tvil om at dem har noen fremtid i LSK og kan forsvinne.
                  - Bassey har ingen fremtid i LSK.
                  - Nevnt et annet sted på forumet i dag, så har man fått et lite bud på Roger. Han kan forsvinne.
                  - Søgård skal som kjent over i en administrativ stilling etter årets sesong. Han forsvinner ut.
                  - Pedersen sin familie har flyttet hjem til Kristiansand, og mannen som blir 38 år neste år forsvinner sannynligvis når kontrakten er over.
                  - Hva det gjelder Ramovic, så tipper RB at det er et spørsmål om lønn. Ramovic ønsker selv å fortsette i LSK.
                  - Logi virker det, litt mellom linjene, at kan få det vanskelig å komme tilbake etter operasjonen. Noe som åpner for at Lasse Staw kan få forlenget opphold over ut sesongen. Logi har kontrakt ut 2013.
                  - Erling og Frode Kippe vil nok få forlenget kontrakt.
                  - Nystuen virket som et litt mer åpent spørsmål.
                  - Jesper skrives det rett ut at er en feilinvestering og det antydes kanskje at det gjøres noe i forhold til han
                  - Det jobbes med å forlenge låneavtalen med VIF på Stoor og går nok i orden.

                  Skal man da oppsummere, så kan Scheel, Midtgarden, Solberg kan forsvinne ut ved en terminering av kontraktene etter avtale med spillerene. Bassey vil forsvinne på en eller annen måte. Søgård og Pedersen er bankers at forsvinner på utgående kontrakt. Usikkert om Lasse, Roger og Nystuen fortsetter i LSK, men mulig alle tre eller noen av dem er med videre. Erling og Frode vil nok få tilbud om ny kontrakt.

                  Om dette er bare synsing eller noe mer informasjon bak RB sin oppsummering vet jeg ikke, men tipper det er en blanding.

                  Selv tipper jeg, ut i fra det som er lest, at Scheel, Midtgarden, Bassey, Søgård, Pedersen, Roger (tipper, men ønsker ikke) forsvinner. Solberg håper jeg man ser på som såpass spennende etter hans år i S08 at han tas inn i varmen igjen. Samtidig tror jeg Logi sin vei tilbake kan bli for lang og Staw fortsetter. Ramovic kommer også til å fortsette sammen med Erling og Frode. Espen Nystuen må bare holdes på da han er en type som man skulle tro var fostra opp i ei LSK drakt med sin spillestil og vinnervilje - han er da en av fire stopper (Høibråten er litt ung enda, så han er ikke med i regnestykket) og vet hvordan man skal gå inn i krigen. Stoor sitt låneopphold kommer til å vare ut 2013 - da går vel kontrakten med VIF ut? Da havner man et sted mellom 22-24 spillere (tror jeg).

                  Rett meg hvis jeg tar feil på noen punkter

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3209

                    Meget god oppsummering, 46. Er enig i at Solberg ikke bør avskrives, og dersom Kippe foretrekkes fremfor Nystuen så må noen i ledelsen få tilbake pengene for lobotomioperasjonen sin. (Det er ment mer som et kompliment til Espen enn nedvurdering av Frode, men må jeg velge mellom dem er Espen selvskreven etter min mening).

                    Å la Roger gå for vekslepenger kan også vise seg som en særdeles dårlig vurdering.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Meget god oppsummering, 46. Er enig i at Solberg ikke bør avskrives, og dersom Kippe foretrekkes fremfor Nystuen så må noen i ledelsen få tilbake pengene for lobotomioperasjonen sin. (Det er ment mer som et kompliment til Espen enn nedvurdering av Frode, men må jeg velge mellom dem er Espen selvskreven etter min mening).

                      Å la Roger gå for vekslepenger kan også vise seg som en særdeles dårlig vurdering.
                      Signeres både Kippe og Nystuen, mens Scheel forsvinner - sitter man igjen med Østli, Nystuen, Kippe og Gabrielsen (potet - kan brukes flere steder, men i det siste står han frem som sterkest som stopper). I bakhånd har man da Høibråten som er litt ung enda.

                      Roger burde det forlenges med. På sentral midtbane er det Ohi, Bjørn Helge og Roger som er best av de som er i troppen nå. Bjørn Helge er vel i grunn best som høyre kant. PVM mener man også er sentral midtbanemann, men jeg mener at å bruke han der er å misburke hans offensive kavliteter og kvele dem med for mye defensivt ansvar - han skal og bør spille rett bak en spiss. Samme med Johan som burde spille venstre kant eller i posisjonen rett bak en spiss. Ser man da, så er det Roger, Ohi og Bjørn Helge som regnes som sentral midtban - Ruben kan også brukes. Fire stk burde man ha.

                      Kommentar

                      • mats
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 621

                        1. Solberg bør man holde på
                        2. Roger bør man holde på
                        3. Det holder fint med Kippe, Østli, Nystuen og Ruben som stopper. Lei gjerne ut Isak til en klubb og se hvordan han responderer på det. Håper som Solberg. Da kan det hende vi kan ta han tilbake.
                        4. Håper vi skaffer oss en god hengende spiss som også er god på hode
                        5. At de andre forsvinner er ok..

                        Vil se:
                        Stoor-Kippe/Espen-Østli/Ruben-Stian
                        Riise/Solberg/Erlling-Ohi/Roger- PVM/Riise - Johan/Palmi/Bolly
                        ------------NY/PVM---------------------
                        ----Helstad/Den nye fra afrika/Erling/Fredrik

                        ca 20 mann.. To bekker til, i hvert fall en.. Høybråten kan spille bekk i starten

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av mats
                          Lei gjerne ut Isak til en klubb og se hvordan han responderer på det.
                          Til info så er Isak allerede utlånt til Bærum.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • mats
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 621

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Til info så er Isak allerede utlånt til Bærum.
                            Ja, men jeg mente neste år.. det, det er snakk om! Ikke i år

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              Opprinnelig skrevet av mats
                              Ja, men jeg mente neste år.. det, det er snakk om! Ikke i år
                              Nå heter tråden "LSK anno 2012" så du kan kanskje se missforståelsen.
                              Ellers er jeg enig i at vi har god nok dekning på midtstopperplass så om det blir utlån eller salg av Scheel trur jeg det er fornuftig PDD. Høibråthen bør vel snart være klar for nivået også?
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • mats
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 621

                                Er vel snakk om kontraktforhandlinger og hvem som gir seg neste år!

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Opprinnelig skrevet av mats
                                  Er vel snakk om kontraktforhandlinger og hvem som gir seg neste år!
                                  Spør trådstarter
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Meget god oppsummering, 46. Er enig i at Solberg ikke bør avskrives, og dersom Kippe foretrekkes fremfor Nystuen så må noen i ledelsen få tilbake pengene for lobotomioperasjonen sin. (Det er ment mer som et kompliment til Espen enn nedvurdering av Frode, men må jeg velge mellom dem er Espen selvskreven etter min mening).

                                    Å la Roger gå for vekslepenger kan også vise seg som en særdeles dårlig vurdering.
                                    Du snakker ned en spiller som med to år til i klubben, mest sannsynlig blir den spilleren som har flest elitekamper for Lsk igjennom tiden, for ikke snakke om flest kamper som kaptein. Gjør meg stolt ettersom jeg kjenner Frode meget godt. Hvis Frode vil og unngår skader vil nok dette skje.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                      Du snakker ned en spiller som med to år til i klubben, mest sannsynlig blir den spilleren som har flest elitekamper for Lsk igjennom tiden, for ikke snakke om flest kamper som kaptein. Gjør meg stolt ettersom jeg kjenner Frode meget godt. Hvis Frode vil og unngår skader vil nok dette skje.
                                      Han kommer nok til å få kontrakt i to år til. Er dem smarte, gjør dem det samme med Nystuen. Man snakker da om bøtter med erfaring og vinnervilje (mange påstår Kippe ikke har det - jeg er uenig). Om Kippe forblir kaptein, er jeg ikke like sikker på.

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Han kommer nok til å få kontrakt i to år til. Er dem smarte, gjør dem det samme med Nystuen. Man snakker da om bøtter med erfaring og vinnervilje (mange påstår Kippe ikke har det - jeg er uenig). Om Kippe forblir kaptein, er jeg ikke like sikker på.
                                        Nei det får tiden vise. Men er det noen annen som har vært kaptein for LSK 8 år i strekk i eliteserien? Uansett så har han fortsatt som kaptein år inn og år ut, uten spesielt gode resultater hvis du ser på medaljefangst og med et utall av forskjellige trenere. Uwe Røsler, Tom Nordlie, Henning Berg og nå Haglund har allikevel valgt FK som kaptein. Jeg syntes det er et hederstegn for Kippers. Kanskje tidenes mest undervurderte spiller på dette forumet. Neste år vil FK ha flere Lsk kamper enn resten av troppen til sammen. Da snakker vi syvende far i huset. Kippe trenger ikke et kapteinbind, rosende omtale fra dette forumet. I mine øyne skal han spille så lenge han er god nok, og det er han så lenge ikke klubben sprenger alle budsjetter og signerer stjernestoppere.

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                          Nei det får tiden vise. Men er det noen annen som har vært kaptein for LSK 8 år i strekk i eliteserien? Uansett så har han fortsatt som kaptein år inn og år ut, uten spesielt gode resultater hvis du ser på medaljefangst og med et utall av forskjellige trenere. Uwe Røsler, Tom Nordlie, Henning Berg og nå Haglund har allikevel valgt FK som kaptein. Jeg syntes det er et hederstegn for Kippers. Kanskje tidenes mest undervurderte spiller på dette forumet. Neste år vil FK ha flere Lsk kamper enn resten av troppen til sammen. Da snakker vi syvende far i huset. Kippe trenger ikke et kapteinbind, rosende omtale fra dette forumet. I mine øyne skal han spille så lenge han er god nok, og det er han så lenge ikke klubben sprenger alle budsjetter og signerer stjernestoppere.
                                          Det er ingen, jeg gjentar ingen som har nektet på at Kippe har vært god og at han er en lojal fugl. Han er Kippe med en forbanna stor K. Men det spiller ingen verdens rolle pr i dag, da jeg mener han har tapt seg. Han er fortsatt tl-materiale, men ikke lenger blant de beste. Fotballen han spiller er heller ikke av den nye skolen.
                                          DU har bestemt deg du, at han er best, derfor nekter du å innse det mange andre ser, at han dessverre har en fallende kurve og dessverre ikke lenger er den lederskikkelsen han var.

                                          Kommentar

                                          Working...