Jeg har fulgt LSK tett i flere år enn jeg liker å tenke på. Jeg har sett spillere komme og gå - og sett noen få bli opphøyet til legender. Frode Kippe er en legende i mine øyne, en av få som fortjener plassen i fansens hjerter lenge etter at han har lagt opp. Når jeg tok med sønnen min på kamp for første gang var det Kippe jeg hadde pekt ut på forhånd som den han skulle følge ekstra nøye med på. Følelsene mine for Frode er det ingen feil på, og jeg ser gjerne Frode med videre.
Men samtidig er det slik at selv legender en dag passeres, og Frode er i mine øyne passert av Espen. Ikke mye, men såpass at dersom jeg blir tvunget til å velge, ja da velger jeg Espen Nystuen. Det er ikke noe enten eller, ikke noe svart og hvitt, men jeg mener sterkt at det å la Espen Nystuen gå til en annen TL-klubb for å beholde Frode Kippe ville være et feilgrep.
Men samtidig er det slik at selv legender en dag passeres, og Frode er i mine øyne passert av Espen. Ikke mye, men såpass at dersom jeg blir tvunget til å velge, ja da velger jeg Espen Nystuen. Det er ikke noe enten eller, ikke noe svart og hvitt, men jeg mener sterkt at det å la Espen Nystuen gå til en annen TL-klubb for å beholde Frode Kippe ville være et feilgrep.
Kommentar