LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Opprinnelig skrevet av PetterH
    Først: Hoseth og Hestad er klubbspillere i Molde. De er fra egne avd. Så er det sagt.
    Har ikke noe å si for meg at PVM og BHR spilte i andre klubber som juniorer. Hestad og Hoseth har vært viktige for Molde når de var i sent 20-årene og tidlig 30-årene, uavhengig av at de spilte i Molde som juniorer.

    Opprinnelig skrevet av PetterH
    Poenget er om du er fattig som Godset eller rik som Molde så er det gode langsiktige signeringer som gjelder.
    Jeg skjønner ikke tankegangen at siden vi har Per Berg nå så kan vi tillate oss å kjøpe spillere som verken skal bidra med øyeblikkelig nivåhevning av 11`ren, ei heller er et langtidsprospekt.
    Helt enig. Vi har signert en gruppe på 6-7 slike spillere og det er ganske skremmende og ekstremt. Men samtidig så har vi ingen stor stall og flere av disse har kun blitt hentet for å hjelpe oss gjennom sesongen.

    Opprinnelig skrevet av PetterH
    Jeg finner det litt rart at vi har havnet i denne situasjonen. Å måtte skifte hele stallen på en sesong vitner om meget dårlig planlegging.
    JA, det er jo et resultat av at rutinerte spillere ikke presterte samt at man solgte alle stjernene til klubben i en fei. Personlig er jeg usikker på om det var riktig å la alle de rutinerte spillerene gå, men det er vel ingen grunn til at resigneringer av Gislason og Essediri f.eks skulle vært mer fremtidsretta enn alternativene vi gikk for.

    Kommentar

    • PetterH
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2012
      • 668

      Hovedforskjellen mellom Hoseth/Hestad og Riise/Vaagan er jo pengene som er brukt på de. Egenutviklede er jo billigere for klubben.

      Det er ikke kjøpene av Riise og Vaagan etc som skurrer. Men alle de som ikke holder det nivået vi ønsker og håper av laget, men samtidig tar lønn og etterhvert blir erstattet av spillere med samme kaliber. Disse spillerne vil verken gavne klubben økonomisk eller sportslig.

      Det økonomiske går bra i år, men er mer spent neste år og året etter der når lønningene skal bli betalt mer av klubben og ikke PB.

      Og at vi har en liten stall som du sier; det er faktisk reint ut bullshit!

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        LES RB-Papir i dag.
        Står mye om dette med spillerstall o.l. der i dag. Bl.a. står det at klubben har gjort en dårlig jobb over flere år (dyre/dårlige/skada spillere i tiden til Tom N og billige/urutinerte/dårlige spillere i tiden etter det) og at man nå måtte ta grep for å redde klubben. Per Berg/Investorene er hardt inne i klubben og står for bl.a. lønn til enkelte spillere. Skal også nevnes at LSK har solgt spillere for 55 mill kroner siste året, så noe riktig har dem vel gjort?!

        Personlig så syntes jeg klubben gjør mer rett per nu enn på mange mange år. Etablerte spillere som f.eks. BHR/PVM er jo ikke hentet inn for at man skal tjene penger, men for at klubben skal overleve. At man kritiserer klubben for å hente etablerte spillere som ikke holder helt mål (nevner ikke navn) er jo på sin plass, men tror nok en del av disse ble hentet FØR de STORE pengene var tilgjengelig og tviler på at man ser så veldig mye av dette den neste tiden. At klubben har hentet 16 (snart 17) spillere har jo rett og slett en sammenheng med det som står i linja over, de man først hentet holdt ikke mål. Samt at det nok har en sammenheng med alle de i stallen som ikke har kontrakt neste år.
        Det er jo gledelig å se at klubbens yngste gutter faktisk viser seg å ta nivået ganske greit med gode etablerte spillere rundt seg og at man fortsatt har trua på disse. Bl.a. har Kisa spurt om å få låne Bolly/Ohi/Ruben, men fått nei på samtlige pga at disse kjemper om en plass i startoppstillingen.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          Opprinnelig skrevet av PetterH
          Hovedforskjellen mellom Hoseth/Hestad og Riise/Vaagan er jo pengene som er brukt på de. Egenutviklede er jo billigere for klubben.
          Tja, jeg vet ikke om Hestad og Hoseth er så mye billigere fordi de var juniorer i Molde. Hoseth ble henta fra Vif og Hestad ble henta fra Herenveen.

          Opprinnelig skrevet av PetterH
          Det er ikke kjøpene av Riise og Vaagan etc som skurrer. Men alle de som ikke holder det nivået vi ønsker og håper av laget, men samtidig tar lønn og etterhvert blir erstattet av spillere med samme kaliber. Disse spillerne vil verken gavne klubben økonomisk eller sportslig.
          Her er vi helt på linje.

          Opprinnelig skrevet av PetterH
          Og at vi har en liten stall som du sier; det er faktisk reint ut bullshit!
          Sier ikke at vi har liten stall. Men den er ikke så stor som 17 signeringer i løpet av en sesong skulle tilsi.

          Kommentar

          • Bukkenbruse
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 515

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Personlig så syntes jeg klubben gjør mer rett per nu enn på mange mange år.
            Jeg pleier særdeles ofte å være enig med deg, men dette er vel en av de få gangene jeg ikke er det. Personlig synes jeg vi er "helt på jordet" på mange felt. Vi har tydeligvis hatt en unik sjanse til å bruke penger på nye spillere. I mine øyne har over 10 av signeringene vi har gjort vært "feil" og det er for meg skandaløst. PVM og Riise er som du nevner glimrende signeringer. Muligens også Østli (men før han var det vel signert 2 andre stoppere av dårligere kaliber).

            I mine øyne har vi hentet alt for mye skandinavisk (som ofte er dårlige ferdigheter for pengene) og alt for lite spennende ferdigheter og jevnt over for gamle spillere. Vi har vel pr dags dato ingen (med et stort kanskje rundt denne Fofana) som er i nærheten av å kunne prestere prestasjoner som f.eks Nosa, Bjørn og Ujah. Med såpass økonomi som vi tydeligvis har hatt burde vi saumfart u23landslag i Afrika (bla hadde Gabon 2 glimrende backer som spiller i Gabonske klubber og ble u23mestere i Afrika i fjor), øst-europeiske spillere (Ondrasek i Tromsø kosta 2mill - her er det masse kvalitet for pengene om man har kontakter) og satset på jevnt over yngre spillere enn vi har gjort. Man kan snakke så mye om erfaring osv som man vil, men med 3-4 erfarne gode spillere i laget er det langt viktigere at de rundt har ferdigheter og ser man fotball på andre nivåer enn tippeligaen ser man at ferdigheter er mangelvare i skandinavisk klubbfotball. Ergo er jeg særdeles skeptisk til at de fleste spillerne hentes herfra. Når i tillegg en del av de som hentes hentes mer eller mindre "usett" blir jeg egentlig enda mindre imponert.
            Det er ingen tvil om at vi nå har en stall og en mannskap som kan prestere i tippeligaen. Jeg bare mener at vi nok kunne og ikke minst burde fått vannvittig mye mer ut av 15+ signeringer enn det vi har.

            Kommentar

            • barte
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Oct 2011
              • 145

              for å ta de sineringene.scheel og midtgården var henning,luck var panikk.westerberg er muligens feil men trenger bare en tilvending.espen er bare midlertidig.lasse stavw måtte inn som erstatter for logi og er like bra..kan ikke se at riise,palmi,roger,sead,nystuen ,østli ,er dårlige nyervervelser,hvis vi legger til at johan andersson sliter med ryggen og at helstad må få en mulighet til å match seg opp..syntes dere diskuterer tull fra en fiskegutt fra troms!

              Kommentar

              • PetterH
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2012
                • 668

                Det er det samme i mine øyne hvilke trenere som har hentet hvem, noen henger helt klart igjen fra Henning sin tid.
                Spillere, formasjon og identitet er noe som bør ligge i grunnmuren, og ikke skiftes radikalt fra trener til trener.
                Når det ikke gjør det blir logistikken slik den er nå.
                Mange av kjøpene som er kommet er jo nesten erstattere for de vi nettopp har hentet.
                Ville heller ha kjøpt litt færre spillere, satses mer penger og speiding på de man skulle hente og fylt opp resten med 3-4 av de mest lovende juniorene.

                Det er jo ingen tvil om at både Scheel, Westerberg og Nystuen allerede er skrinlagt når man ser på kjøpene i det siste.

                Hvor er vi om noen år? Noen sier at mange av disse kjøpene er midlertidige, betyr det at vi må ut på en ny shoppingrunde ala dette året? Om vi absolutt skal kjøpe noen for å fylle benken så la de være unge, lovende og med et utvikling- og videresalgspotensialet da.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Alt koker ned til om LSK har satt i gang en satsing som er bærekraftig og om både klubb og Per Berg egentlig har lært noe av den forrige fadesen. Hittil er jeg langtifra overbevist og virker å dele den oppfatninga med altfor mange andre. Ingen peker på LSKs satsing som noen sunn og god satsing, handlemanien har satt alt annet i skyggen. En haug av løse tråder. Og fra LSK selv er det ingen visjoner og entusiasme å få øye på. Til tross for de nye økonomiske musklene og et treningsanlegg resten av fotball-Norge bare kan misunne oss.

                  En førsteellever og en reservebenk er henta og likevel er så og si alt ved det gamle begredelige vante på banen. Spillere ute av sine vante posisjoner og panikklangballer, nå til og med opp mot et imaginært oppspillspunkt. Vår helt egen Skybert. Bare for å toppe hele driten. Tre hjemmeseire på siste seksten forsøk!!!!!

                  Ja, jeg er en faens grinebiter, en bitter jævel. Men det er faen ikke noe gøy å holde med en klubb som skusler bort sine helt opplagte muligheter år etter år etter år. At Per Berg er en rik kar virker helt merkelig når man ser hvordan han lar sine penger forvaltes i LSK-apparatet. Det er nærmest vulgært.

                  Fornuft og troverdighet etterlyses!

                  Kommentar

                  • barte
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Oct 2011
                    • 145

                    merklig sagt.skal tildels være enig med deg men.hadde ikke grep blitt tatt i juni ville vi rykka ned!bedre det kansje.se på hva som er signert fra vindu åpna.Søgård,helstad ,Østli ,Staw,riise og kansje fofana,hva er feil her?

                    Kommentar

                    • PetterH
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2012
                      • 668

                      En annen ting er jo at alle, t.o.m sportslig ledelse, er enige om at laget ikke presterer optimalt grunnet lite samhandling og altfor mange nye spillere på en gang. Men hva med å vente med å kjøpe alle på en gang, og heller se hvem som slår til denne sesongen. Da vet man bedre hvor man må forsterke til neste sesong. Virker nesten som at LSK har fått en sum penger, og at den summen må på død og liv brukes inneværende sesong.

                      Kommentar

                      • barte
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Oct 2011
                        • 145

                        spør nok en gang!er det bedre å rykke ned?alle må da skjønne at uten pengene til Per Berg hadde lsk vært konk eller levd i addecoligaen,skyld ikke på han eller mathisen.ta heller berg ,bjarman!

                        Kommentar

                        • PetterH
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2012
                          • 668

                          Opprinnelig skrevet av barte
                          merklig sagt.skal tildels være enig med deg men.hadde ikke grep blitt tatt i juni ville vi rykka ned!bedre det kansje.se på hva som er signert fra vindu åpna.Søgård,helstad ,Østli ,Staw,riise og kansje fofana,hva er feil her?
                          Riise og Fofana er de som kan være med å ta oss dit den uttalte målsetningen til klubben.
                          Søgård er et spesielt tilfelle da det er snakk om charity og sikkert svært lite penger involvert.

                          Helstad, uten kamptrening og langt unna matchform. Hvor mange kamper får vi se han i superform denne sesongen? Kommer han til å bidra i det hele tatt? Verken innhopp eller 3 div tilsier noe annet enn at vi må vente til neste sesong.

                          Staw, en reserve for en skadet reserve. Dyrere enn våre to andre keepertalenter (Faye-Lund og Christensen). Også han helt uten matchtrening, og vil han da være klar om Ramovic blir skadet. Ville heller her spart pengene og gitt unggutta tillit på benken.

                          Østli, vet ikke om han ble hentet fordi skadesituasjonen var prekær eller om dette er en midtstopper vi ser en stor fremtid i.
                          Uansett så brenner det da et blått lys for Nystuen.

                          Luke har vi sendt hjem igjen, han mørke midtbanespilleren (som jeg har glemt navnet på) som ble plassert ned på Jr-laget har blitt sendt bort. Midtgarden er blitt sendt bort.
                          Å hente middelmådige spillere og bli overrasket over at de er middelmådige er dårlig research.

                          Kommentar

                          • PetterH
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2012
                            • 668

                            Opprinnelig skrevet av barte
                            spør nok en gang!er det bedre å rykke ned?alle må da skjønne at uten pengene til Per Berg hadde lsk vært konk eller levd i addecoligaen,skyld ikke på han eller mathisen.ta heller berg ,bjarman!
                            Ingen, og ivertfall ikke jeg, er misfornøyde med pengene til Berg eller at klubben vil satse.

                            Men om du f.eks får 30 mill til investeringer, og du bruker 20 av de ufornuftig så har man lov å mene at det kunne vært gjort bedre.

                            Kommentar

                            • barte
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Oct 2011
                              • 145

                              du svarer ikke på spørsmålet.er det bedre å rykke ned?

                              Kommentar

                              • PetterH
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2012
                                • 668

                                Dette er ikke et spørsmål om å rykke ned. Dette er et spørsmål om å se helheten, se en struktur og gjennomtenktplan i det vi gjør.

                                Så til spørsmålet ditt. Uansett hadde vi ikke rykket ned i år. Til det er lagene bak oss, spesielt Ulf, Stabæk og Fredrikstad for dårlige. Vi ville uansett hevet oss siden vi hadde blitt mer samspilt selv om f.eks Riise hadde kommet eller ikke.

                                Så spørsmålet ditt er urelevant.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Søgård var en meget viktig signering. Etter han ble signert, har ikke klubben tapt en eneste kamp. Uten at han har vært på banen!

                                  Kommentar

                                  • barte
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Oct 2011
                                    • 145

                                    maken til tulleprat du presterer.hør på noen som har levd mer en 14 år.hva slags bredde hadde vi hatt i stallen uten disse nye kjøpene!og husk hva vi var i juni mnd.nå har vi bredde og flyt!tåler skader og karantener bedre!har levd med lsk i toppen hele mitt liv.husker lsk i 3 divisjon og oppturen derfra!noe du neppe har opplevd !

                                    Kommentar

                                    • PetterH
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2012
                                      • 668

                                      Nei om du er fornøyd med spillerstallen i forhold til hvor mange som har kommet inn og hvor mye penger som er brukt så er det jo greit. Da ser vi veldig forskjellig på dagens situasjon og mulighetene denne stallen vil gi i årene fremover.

                                      Kommentar

                                      • barte
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Oct 2011
                                        • 145

                                        det vil si at du hadde tatt en tur ned i addeco da?stallen i 2011 og starten på 2012 var så skrøplig at vi måtte bygge på nytt.vi har brukt masse penger nå og jeg sier ikke at det er et fornuftig valg men helt nødvendig .vi tapte for sandnes ulf og bodø g.hadde det vært bedre å sparke haglund og bjarman og bruke juniorer tror du?det hadde vært alternativet og blitt like dyrt!bruk din lille hodemasse!

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Opprinnelig skrevet av barte
                                          det vil si at du hadde tatt en tur ned i addeco da?stallen i 2011 og starten på 2012 var så skrøplig at vi måtte bygge på nytt.vi har brukt masse penger nå og jeg sier ikke at det er et fornuftig valg men helt nødvendig .vi tapte for sandnes ulf og bodø g.hadde det vært bedre å sparke haglund og bjarman og bruke juniorer tror du?det hadde vært alternativet og blitt like dyrt!bruk din lille hodemasse!
                                          Det er klart at vi kunne gjort svært mange mer fornuftige signeringer enn de vi har gjort. Vi har gjort noen få bra signeringer og svært mange dårlige.

                                          Det er ingen som mener at vi ikke burde forsterket stallen, men derimot at vi kunne gjort det litt smartere og signert spillere med litt mer potensiale, og litt lavere lønn. Vi kunne f.eks funnet flere spillere i utlandet, istedenfor å kun signere spillere som bestemoren min har hørt om. Flere av signeringene kunne vært erstattet av signeringer av yngre og bedre spillere med høyere potensiale.

                                          Riise og Moen var gode signeringer.

                                          Ramovic, Roger, Anderson og til dels scheel var signeringer jeg skjønner, men som man var uheldige med (Om roger fortsetter kan dette fortsatt være en bra kar). Ramovic var nok et dårlig valg ettersom vi trolig kunne gjort signeringer alla Kisa eller strømmen langt billigere.

                                          Stoor ble henta fordi Westerberg viste seg å ikke være god nok, westerberg ble henta siden midtgarden ikke var god nok. Her hadde den lokale LSK-fanen som spilte på U21 landslaget og var uten kontrakt selvfølgelig vært et billigere og bedre valg. Linnes burde vært henta. Stoor er en bra spiller om han blir helt kvitt skadeplagene.

                                          Luke var en håpløs signering selvfølgelig, her burde man hatt bedre kontroll over markedet og henta en bedre spiss.

                                          Helstad er 35 og vi venter på at han skal spille seg i form... Han erstatter vel Luke. Jeg er ikke veldig tålmodig med spillere som er nærmere 40 enn 30. Trolig hadde det kosta oss like mye å f.eks hente Lehne Olsen som står uten kontrakt etter sesongen og har 9 mål og 8 assist i addecco i år. Han hadde vært i matchform og trolig krevd mindre lønn, noe som hadde gjort opp for en lav overgangssum ettersom han kun har måneder igjen av kontrakten. I tillegg kunne han hatt salgspotensiale om noen år.

                                          Søgård er et spesielt tilfelle.

                                          Østli er det for tidlig å uttale seg om.

                                          Signeringen av Staw synes jeg var helt grei. Ramovic er for ofte skadet og det er greit å ha noe annet enn juniorer i bakhånd. Langt fra like katastrofal som signeringen av Party-svensken...

                                          Palmi er ikke bedre enn at det heller burde vært signert en mer lovende spiller med høyere potensiale. Jeg forventer ikke å se han i mange startoppstillinger neste sesong.

                                          Kommentar

                                          Working...