LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • barte
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Oct 2011
    • 145

    det er godt at du har troa på at du ville vært en god sportslig leder og en innvestor for lsk.diskusjon avslutt for meg!håpløs tankegang fra deg!

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av barte
      alle må da skjønne at uten pengene til Per Berg hadde lsk vært konk eller levd i addecoligaen,skyld ikke på han eller mathisen.ta heller berg ,bjarman!
      Ingen grunn til å skylde på Per Berg synes jeg. Først og fremst Bjarmann og Haglund må ta ansvar for signeringene som er blitt gjort siden forrige sesong. Haglund har ikke ansvar for signeringene før si tid selvfølgelig.

      Jeg er veldig begeistra for Per Berg og hvor mye han er villig til å gi for LSK.

      Kommentar

      • *46*

        Neste gang LSK søker noen i det sportslige apparatet, burde dem legge ut stillingsannonsen her inne. Mange gode aspiranter som vet bedre enn ledelsen i klubben her inne.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7097

          -Westerberg (stort utropstegn her)
          -Scheel (Hennings signering?)
          -Rodgers (panikksignering)
          -Midtgarden (Henning)
          -Andersson

          er de åpenbare floppene, Anderson dels unnskyldt pga ryggproblemer, men en så profilert spiller burde uansett utrettet mer for oss.

          -PVM
          -Riise
          -Toindouba (til en viss grad)
          -Palmason
          -Stoor
          -Nystuen
          -Ramovic
          -Søgård

          er gode signeringer som har vært bra, eller kommer til å gjøre en god jobb for laget utover høsten. Søgård kanskje mer for det sosiales del. Jeg syns også Palmason har vært bra for oss. Noe variabel, men på ingen måte noen flopp.

          -Østli
          -Helstad
          -Staw
          (-Fofana)

          er det for tidlig å felle noen dom over. Østli virker solid, Helstad ser ut til å være langt unna kampformen og vil neppe være noen nytte for oss før sent i høst.

          Til neste år ser jeg for meg
          -Kippe får nok sikkert ny kontrakt, men han fyller 35 neste år, og kommer til å bli gradvis øøøh faset ut.
          -Pedersen, Søgård legger opp. (Muligens Logi, hvis han ikke får skikk på kneet.)
          -Westerberg, Scheel, Midtgarden, Staw forsvinner eller lånes ut.
          -Toindouba forsvinner kanskje allerede i høst
          -Jeg tror Espen Nystuen får fornyet kontrakt. I så fall har vi Gabrielsen, Østli, Nystuen og Kippe som valgmuligheter i midtforsvaret, og det er ikke sikkert Kippe kommer til å være like selvskreven på laget om et år.
          -Situasjonen rundt Ramovic er vel mer tvilsom. Virker som om han har større skadeproblemer enn det som har kommet fram.

          Hvis vi får Fofana og han slår til, vil det gi oss et ganske bra lag der det ikke kreves så mange nyinnkjøp.

          Ramovic/ny keeper
          Stoor-Østli/Gabrielsen-Kippe/Nystuen-Ringstad/ny back
          Knudtzon/Palmason-Riise-Ohi-PVM-Andersson/Bolly
          Fofana/Helstad/Gulbrandsen

          De som mener vi burde brukt Faye Lund i bakhånd i stedet for å hente Staw, syns jeg godt kan se bortekampen i Fredrikstad i reprise og så forestille seg at Ramovic ble skadet i for eksempel en måned. JFL er et stort talent, men han er for ung og upålitelig til å brukes i Tippeligaen enda.

          Jeg er derfor ikke enig i at vi har gjort "altfor mange dårlige signeringer". Tvert imot syns jeg (jfr ovr) at vi har hentet iallfall seks-sju klare forsterkninger til førsteelleveren, som har innfridd og hevet laget (og Andersson kommer forhåpentligvis i gang på sikt). Samtidig har Gabrielsen, Ohi og Ringstad tatt steg og etablert seg som Tippeliga-spillere. Andersson, Scheel og Westerberg er vel de eneste som var påtenkt en plass i førsteelleveren som har skuffet. Nystuen, som ble hentet som en backupløsning, har også vært bra for oss.

          Jamført med det laget vi sendte utpå i fjor høst er vi ikke til å kjenne igjen med tanke på fotballkvalitet. Jeg mener derimot at det etter såpass lang tid må være lov til å forvente at grunnspillet hadde kommet mye bedre på plass.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Jeg er derfor ikke enig i at vi har gjort "altfor mange dårlige signeringer". Tvert imot syns jeg (jfr ovr) at vi har hentet iallfall seks-sju klare forsterkninger til førsteelleveren, som har innfridd og hevet laget (og Andersson kommer forhåpentligvis i gang på sikt). Samtidig har Gabrielsen, Ohi og Ringstad tatt steg og etablert seg som Tippeliga-spillere. Andersson, Scheel og Westerberg er vel de eneste som var påtenkt en plass i førsteelleveren som har skuffet. Nystuen, som ble hentet som en backupløsning, har også vært bra for oss.
            Enig i det meste du skriver, rent bortsetfra at jeg er mindre positiv til Palmi- og Helstad-signeringene enn deg. Vi har gjort feilsigneringer, ingen tvil om det, men vi har en god tropp nå med rutinerte spillere med høyt nivå (Riise, PVM) og talenter på vei til å ta det store steget (Ohi!, Ruben, Fredrik, Bolly).

            Det er heller ikke umulig at det blir spilletid på Høibråten neste sesong, jeg har ikke helt fått med meg hvordan det går med utviklingen hans i år.

            Kommentar

            • sten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2005
              • 873

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Enig i det meste du skriver, rent bortsetfra at jeg er mindre positiv til Palmi- og Helstad-signeringene enn deg. Vi har gjort feilsigneringer, ingen tvil om det, men vi har en god tropp nå med rutinerte spillere med høyt nivå (Riise, PVM) og talenter på vei til å ta det store steget (Ohi!, Ruben, Fredrik, Bolly).

              Det er heller ikke umulig at det blir spilletid på Høibråten neste sesong, jeg har ikke helt fått med meg hvordan det går med utviklingen hans i år.
              Palmi er ei knallsignering! Hvis du følger han en hel kamp så kan du se hvor mye bra han også gjør uten ball. Jeg satt bak Vegar Skogheim og solbakken en kamp og dem skrøt veldig av Palmi. Mente han var flink til å gjøre andre gode.

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                Jeg synes ikke overgengene har vært spesielt dårlige, noen feilsigneringer må man påregne. Jeg kan være enig i at det har blitt for mange signeringer, noe som muligens kan skyldes mangelfull planlegging tidligere.

                Den store utfordringen slik jeg ser det, og som klubben ikke har lykkes med, er å få ut potensialet i de som har kommet. Flere av spillerene har sågar underprestert, noe som er langt værre enn at klubben gjøre enkelte bomkjøp. Det virker som det blir tatt grep, med bl.a. Bård Wiggen, noe som er positivt. Får man utnyttet potensialet til de som kommer inn vil man også få færre "dårlige signeringer".
                Håndteringen av matrialet er like viktig som matrialet i seg selv, noe de vel beviser i Drammen for tia.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Sitter og ser på Molde på tv nå. Må innrømme at jeg er veldig misunnelig på europa-cupen. Det hadde vært utrolig morsomt om vi fikk orden på laget og spilte i europa i 2014.

                  Liker også den hardtarbeidende midtbanen dems. Den sentrale treeren er kjernen i laget men varierer med å ligge i 433, 4231 og 451.

                  Håper vi gjør noe lignende med Ohi, PVM og BHR sentralt.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3449

                    Med tanke på de midtbanespillerne vi nå besitter er det så mange konstellasjoner som på papiret virker sterke. Nøkkelen til suksess blir å finne ut hvilke som passer sammen, og i hvilke posisjoner de forskjellige hører hjemme, og fordele arbeidsoppgaver. Finner Haglund ut av det har vi en midtbane som ikke står tilbake for noen her i landet.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Pingla
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 376

                      Mulig jeg burde lagt denne i kamptråden, men jeg tenker det er betraktninger som gjelder mer enn bare enkeltkampen.

                      Når man møter et lag som i de flestes øyne har sin største spissferdighet/våpen i ungarns svar på André René Roussimoff (bedre kjent som André the Giant), ville det ikke vært et naturlig utgangspunkt for en kampplan å forsøke å sperre av innlegg fra kant?

                      (Muligens er deres fremste våpen banen i seg sjøl, men nå digrederer jeg...)

                      Det første jeg lurer på er om det var en forutbestemt lagtaktikk eller enkeltspillere som leverte til stolpe individuelt taktisk?
                      Og uavhengig av bakgrunn, hvordan i @£$€}¤ har det seg at det ikke gjøres noe som helst (ihvertfall ikke noe som synes) ila de første 45 - slik at de får stå upressa og prikke innlegg/pasniner ca 90 ganger?
                      Sjøl en nepe som meg så jo at vår venstreside var et katastrofeområde fra første tupp på ballen. Merkelig...

                      Hvor mange kamper denne sesongen har ikke vært lignende? Nemlig en førsteomgang hvor det kan virke som hver enkelt spiller selv må finne ut hva kampplanen er, og laget ikke henger sammen i det hele tatt.

                      Stallen ser bedre ut, poengfangsten er definitivt brukbar for tiden, og spillet er ihvertfall tidvis brukbart (spesielt i omgang 2).
                      Likevel er jeg bekymra for hva i alle dager Haglund egentlig vil rent taktisk, for akkurat nå ser det ut som vi bruker førsteomgangene til å finne ut hva vi ikke skal gjøre - for så å forsøke å reparere skaden i andreomgangene...

                      Ok, litt frustrasjon tømt. Tilbake til å tålmodig (og muligens naivt) ha troa på at herrene med makt og inflytelse er i ferd med å styre oss mot fremgang og happy times.
                      ¯\_(ツ)_/¯

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        En situasjon etter bare tretten minutter i går som jeg mener er en av disse små detaljene som skiller et topplag fra, vel, lag som LSK. Godset-keeperen skal ta en femmeter og blir møtt av et høyt press. Kwarasei lar seg ikke stresse i det hele tatt og prikker like så godt en medspiller på midtstreken. Og ikke veit jeg om det var tilfeldig, men etter dette fikk Godset bygge opp bakfra som de ville.

                        Godset taper aldri hjemme, vi vinner aldri hjemme. I tryggheten med ball ligger mye av forklaringa.

                        Kommentar

                        • Playboy1
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 2151

                          Opprinnelig skrevet av sten
                          Palmi er ei knallsignering! Hvis du følger han en hel kamp så kan du se hvor mye bra han også gjør uten ball. Jeg satt bak Vegar Skogheim og solbakken en kamp og dem skrøt veldig av Palmi. Mente han var flink til å gjøre andre gode.
                          Veldig ueneig .
                          Selv synes jeg at det ikke akkurat er et styrketegn for laget,selv om vi viser fremgang og nekter å tape,at en middelmådig TL-spiller som Palmi,har startet alle våre kamper denne sesongen.

                          Kommentar

                          • ragnarrock
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 937

                            Opprinnelig skrevet av Playboy1
                            Veldig ueneig .
                            Selv synes jeg at det ikke akkurat er et styrketegn for laget,selv om vi viser fremgang og nekter å tape,at en middelmådig TL-spiller som Palmi,har startet alle våre kamper denne sesongen.
                            så du vurderer at Palmi er en dårlig signering fordi alle andre har spilt ræva?
                            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                            -RagnarRock-

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                              så du vurderer at Palmi er en dårlig signering fordi alle andre har spilt ræva?
                              Han skriver jo overhode ikke det...

                              Han skriver at han mener at Palmi er en middelmådig tippeligaspiller, og at det faktum at han har spilt alle kampene, altså vært det beste alternativet, er et svakhetstegn. Altså tyder det på at vi ikke har alternativer som er bedre enn en middelmådig tippeligaspiller.

                              Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjentar det han har skrevet. Det var vel rimelig ryddig og rett frem i det originale innlegget også?

                              Han begrunner ikke hvorfor han mener Palmi er en middelmådig tippeligaspiller. Personlig mener jeg han er en ok tippeligaspiller.

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                Veldig ueneig .
                                Selv synes jeg at det ikke akkurat er et styrketegn for laget,selv om vi viser fremgang og nekter å tape,at en middelmådig TL-spiller som Palmi,har startet alle våre kamper denne sesongen.
                                Hah! Tulling... Palmi har hele veien jobbet steinhardt offensivt og defensivt. Han vinner 90 prosent av alle hodedueller han er involvert i. Han er sterk og har helt ok fart. Legger du til den teknikken som kreves for å gjennomføre de to volleymåla han har scoret så ender vi opp på en rimelig habil tippeligaspiller spør du meg. En av våre klart beste spillere i år, og det er IKKE noe svakhetstegn...
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2370

                                  @Hfst og ragnarrock: "En middelmådig TL spiller" vs "ok TL spiller". Høres ut som dere egentlig er ganske enige.
                                  Palmi har mer eller mindre levert det jeg forventet av han. Mao helt på det jevne. Så jeg er enig med dere begge.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Palmi er en kriger som har levert mye bedre enn hva han har fått i "belønning" på div børser, det er ingen tvil om det. Men desverre så syntes jeg han spilte seg langt ut av laget i bortekampen mod godset, spesielt med tanke på hvor lite han bidro def på venstresiden. Ringstad er fortsatt ung og uerfaren, han trenger hjelp og veiledning alla det jeg f.eks. så Espen Søgård gjorde under internkampen i forhold til de yngste gutta. Peker, veileder og gir direkte/gode tilbakemeldinger hele tiden!

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2151

                                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                      Hah! Tulling... Palmi har hele veien jobbet steinhardt offensivt og defensivt. Han vinner 90 prosent av alle hodedueller han er involvert i. Han er sterk og har helt ok fart. Legger du til den teknikken som kreves for å gjennomføre de to volleymåla han har scoret så ender vi opp på en rimelig habil tippeligaspiller spør du meg. En av våre klart beste spillere i år, og det er IKKE noe svakhetstegn...
                                      Ja..ja..... spørs om hvem som er mest tulling her da ?
                                      Selv om jeg ikke er enig med deg,har jeg vel alikevel lov til å uttrykke mine meninger her.

                                      Kommentar

                                      • bingolfs
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • Apr 2006
                                        • 36

                                        Udjus til LSK, men ikke et ord på lsk.no? Stemmer det? Har vi nå fire keepere på lønningslisten + en talentfull juniorkeeper? Er det meningen at vi skal så god dekning på keeperplassen fremover også? Eller ligger utfordringen i at både Sead og Stefan er mer skadet enn friske samt ikke akkurat har imponert voldsomt så langt i sesongen?

                                        Kommentar

                                        • Emil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 306

                                          Opprinnelig skrevet av bingolfs
                                          Udjus til LSK, men ikke et ord på lsk.no? Stemmer det? Har vi nå fire keepere på lønningslisten + en talentfull juniorkeeper? Er det meningen at vi skal så god dekning på keeperplassen fremover også? Eller ligger utfordringen i at både Sead og Stefan er mer skadet enn friske samt ikke akkurat har imponert voldsomt så langt i sesongen?
                                          Udjus inn fra 1. jan. Seads kontrakt utløper 31. des.

                                          Kommentar

                                          Working...