LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    Da virker det som at Henning Hauger er klar for LSK ut sesongen... er det mulig å få flere midtbanespillere i klubben? :-D
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • PetterH
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2012
      • 668

      En utrolig god spiller, men er ser ikke helt poenget med å låne en spiller for et lite antall kamper nå på høsten.
      Hadde vi vært i ecup eller gull diskusjon, men det er kjørt etter katastrofe-våren våres. Men velbevares, utrolig morro med Henning.

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        Opprinnelig skrevet av PetterH
        En utrolig god spiller, men er ser ikke helt poenget med å låne en spiller for et lite antall kamper nå på høsten.
        Hadde vi vært i ecup eller gull diskusjon, men det er kjørt etter katastrofe-våren våres. Men velbevares, utrolig morro med Henning.
        Hvem vet, kanskje det er opsjon på kjøp? Gjør meg ingenting om Hauger kommer til oss for ett par år. men er vel bare for å få litt kamp trening, og være klar til vårsesongen i tyskland
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • Sultanen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2005
          • 257

          Tar tid med medisinsk test osv så regner med at det er med opsjon på kjøp.
          Gleder meg til å se han i aksjon på Åråsen. Knall signering.

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            Hadde vært kult å sett:

            Ramovic/Udjus

            Stoor - Østli - Kippe - Ringstad

            Hauger
            Riise - Ohi - Vaagan Moen
            Andersson
            Fofana - Helstad

            Bolly, Knutzon eller Gulbrandsen som kan komme inn og endre kampbildet, eller starte. Gjennomsolid.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Kunstgresskampene kommer tett som hagl nå og Guy Roger vil nok ikke bli noen faktor resten av tida si her. I så måte blir Hauger i praksis en erstatter og planen er nok å kjøpe ham.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av Canário
                Hadde vært kult å sett:

                Ramovic/Udjus

                Stoor - Østli - Kippe - Ringstad

                Hauger
                Riise - Ohi - Vaagan Moen
                Andersson
                Fofana - Helstad

                Bolly, Knutzon eller Gulbrandsen som kan komme inn og endre kampbildet, eller starte. Gjennomsolid.
                Neppe greit for de andre lagene at vi stiller med 12 spillere..

                Kommentar

                • Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

                  Fort gjort med så mange gode spillere Hauger defensiv, Andersson liggende i og rundt 16-meteren, med Riise og Vaagan Moen på kantene. Farlig med Fofana og Helstad i form.

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1822

                    Er Roger helt ute eller?

                    Ville heller sett en midtstopper eller VB av høy klasse inn, men er vel relativt få billige alternativer der ut.. Men Hauger er en klassespiller, synd han ikke kan oppføre seg utenfor banen (iblant)
                    Last edited by sigurdsen; 31.08.2012, 23:24.

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Med Steinhard ute av stallen er vi vel for alle praktiske formål uten andre alternativer enn Ringstad på venstre back? Med andre ord får han herved forbud mot å skade seg!!!
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av Leif A
                        Med Steinhard ute av stallen er vi vel for alle praktiske formål uten andre alternativer enn Ringstad på venstre back? Med andre ord får han herved forbud mot å skade seg!!!
                        Høibråten som var et alternativ er jo også lånt ut. Ruben kan jo spille hvor som helst, tror heller ikke Kolbjørnsrud hadde gjort seg bort og vi har jo en spiller som har spilt venstreback på Liverpool tidligere i karrieren.

                        Kommentar

                        • ynnor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 857

                          Må innrømme at jeg får flashback fra svunnen Gulltid når jeg ser hva vi prøver på nå i forhold til nye spillere. Var 5 år da vi spilte i 3 div. Har sett nesten hver eneste hjemmekamp siden. Tom Lund var uten sidestykke den viktigste spiller i norsk klubbfotball. Samtidig fikk vi et styre som tok tak og gjorde masse morsomme tiltak for å bli best i landet.Henta masse spillere fra Oslo og omegn til manges store protester
                          Så spørs det om man kan klare det samme uten Tom Lund uten en Hoff og uten en Hooley. Aldri har en trener fått så mye sjokolade i hendene som Haglund nå får. Den stallen vi har på papiret nå kunne mange fått vanvittig mye ut av

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            Vi har signert 18 spilllere, men om vi ikke kommer til enighet med alle som har kortidskontrakter så vil tallet komme opp i 25?

                            Vi kan nesten stille en hel elver med de som ikke har kontrakt etter 1.1.13

                            Sead
                            Stoor
                            Nystuen
                            Kippe
                            (Pedersen)
                            Roger
                            Hauger
                            Søgård
                            Knudtzon
                            (Luke)
                            Staw

                            11 spilllere hvorav 7 er signert for denne sesongen. Et par av de er allerede ute.

                            Inkludert Osvold, Bjerkenes og Udjus har vi kontrakt med 16 spillere for neste år. Skal vi ha et slagkraftig lag og benk neste år må enda flere signeres! Forhåpentligvis vil vi signere noe av de som allerede er her slik at vi ikke må spille inn et nytt lag neste år... Det er jo et stort paradoks at vi har signert 18 spillere det siste året, men kun har 16 kontraktfestede spilllere for neste år.

                            Edit: glemte de som er utled. Scheel, Solberg, Høibråten og Midtgarden. Midtgarden og Scheel ble hentet av Henning Berg og disse anser jeg som ferdige i LSK. Usikker på Solberg, men Høibråten er vel med i planene.
                            Last edited by KFL41; 01.09.2012, 13:02.

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Den desidert viktigste jobben LSK har foran seg i høst blir å gjøre Hauger og Stoor-overgangene permanente, samt gi Erling ny kontrakt og forlenge med Bård Wiggen. Dersom det ligger sannhet i Udjus-ryktene tipper jeg Sead er ferdig, mens Lasse Staw antagelig blir signert dersom vi klarer å kvitte oss med Logi. Enten Nystuen eller Kippe får ny kontrakt, mye tyder vel på Kippe, forutsatt at han er villig til å akseptere en solid reduksjon i lønn. Dersom LSK lykkes med disse grepene, trenger vi i bestefall kun en ny venstreback inn før neste sesong, forutsatt at ingen andre forsvinner ut. Med Stoor og Hauger på permanent overgang er stallen vår god nok til å kjempe om medaljer neste år, det er vel egentlig kun Molde og RBK som er tilsvarende sterke på papiret.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                Såmm som vi holder på nå med å signere så mange spillere og likevel ikke klarer å stille med et slagkraftig lag mot et av de dårligste lagene på hjemmebane, må det være lov å stille spørsmålstegn med hva i helsike er det vi driver med? Er det bærekraftig det vi driver med? Er det en plan? Selv om vi signerer masse spillere, har vi kun bakromsspisser tilgjengelig. I tillegg har vi null skapende kraft på midtbanen utenom Riise som vi plasserer på høyrekant. Svært få av de vi har signert, har videresalgspotensiale. Det har sine fordeler og ulemper siden hvis de slår til, vil de ut av klubben slik som Nosa, Ujah og BBS.
                                Nå kan vi muligens beholde gode spillere selv om vi gjør det bra, slik som Riise og PVM. Det kan gi oss stabilitet, fremfor usikkerhet rundt stjerneskudd som tror de kan ta Europa med storm.

                                Det skal sies at jeg tror laget vårt kler bedre å møte lag som prøver å angripe mer slik som godset. Derfor ser jeg ikke bort fra at vi klarer å ta poeng både i Ålesund og Tromsø.

                                Kommentar

                                • PetterH
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2012
                                  • 668

                                  Det er faktisk litt skremmende at vi nå skriver september og at vi enda ikke har en antydning til et angrepsmønster.
                                  Ja, vi har hentet sykt mange nye spillere, det tar tid osv osv osv, men det er jo ikke random folk fra gata vi har hentet, dette er jo folk som har spilt fotball før og de trener sammen hver dag, så litt må man kreve nå synes jeg.

                                  Det er også trist at vi kun kan spille godt mot antatt bedre lag som styrer kampen der vi kan krige og kontre.
                                  Skal vi klatre på tabellen og bli et stabilt topplag så sier det seg selv at vi må greie å styre kampene og slå de som da ligger under oss på tabellen.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Er det ikke på tide å sette spørsmålstegn ved Bjarmanns gjøren og laden? Kvaliteten i forsvarsleddet er begredelig og ingenting skjer, spesielt Ringstad får vise sine svakheter for hele fotball-Norge uke inn og uke ut. Og attpåtil renskes leddet for konkurranse, spillere leies og slippes ut der vi knapt har dekning i utgangspunktet. Inn ramler spisser og midtbanespillere over hverandre, ut snubler forsvarsspillere. Har vi gitt opp å spille forsvar? It's a fucking travesty!
                                    Last edited by GIFKanari; 01.09.2012, 20:09.

                                    Kommentar

                                    • Boing
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2005
                                      • 711

                                      Klarer ikke å bli irritert over tingenes tilstand i LSK nå om dagen. Jeg har skrevet om problemene LSK har i tidligere innlegg, men fikk stort sett tomler ned og stemplet som pessimist og motstander av alt LSK har foretatt seg. Jeg bare nektet å la meg bli lurt av de fine ord og handlingene som har kommet fra Åråsen. Styret må gå, treneren må gå.

                                      Sorry, men må bare si att jeg har rett, det lukter råttent på Åråsen og det kryper kakerlakker ut av vært eneste krok.

                                      Ikveld kaster jeg inn håndkleet og har vært på min siste kamp på Åråsen for dette året.

                                      Og til dere som snakket så fint om att det er bare 7 poeng opp til 4 plass, ta dere en bolle og innse att LSK kommer aldri til å komme i nærheten av en 4 plass i år. Hvor mange poeng er det ned til nedrykk i morgen kveld??

                                      Kommentar

                                      • Herman
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 1101

                                        Synes Bård Wiggen var veldig spot on i intervjuet med RB sitt LSK-magasin før kampen. Vi er ofte gode mot lag som RBK, TIL og Godset, motstandere som er med og gi kampen et høyt tempo. Men når det er vi som skal sette tempoet i kampen på hjemmebane, går det alltid sakte, og ser helt planløst ut. Vi er rett og slett elendige i angrep mot etablert forsvar.

                                        I dag forstod jeg ingenting av lagoppstillingen. To sentrale midtbanespillere uten kreativitet eller pasningsføtter, og to spisser som begge er rimelig sjanseløse med ryggen mot mål. Ikke noe ønske om å true mellomrommet, kanskje det viktigste rommet når man møter lag som legger seg dypt. Dårlig taktisk valg av Haglund, etter min mening. Likte det jeg så av Hauger, åpenbart at han er klasse. PVM inn i neste kamp er også godt, vi vet hvor viktig han har vært for oss.
                                        Twitter

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Det er bare å håpe og be at Wiggen ser LSK som en såpass stor utfordring at han blir med videre. Og hva angår de som bør bli med videre bør det tas noen tøffe avgjørelser på hvem av de unge som får en ny sesong i LSK. Tilfører spillere som Ohi, Ringstad og Gabrielsen noe som tilser at de bør få en ny sesong i gult og svart? Jeg mener nei, de er ikke engang en faktor når de bidrar i tredjedivisjon. Men kjenner jeg denne klubben rett er det nok Solberg som får fyken, måltyven som i det minste gjør seg gjeldende i Adecco.

                                          Det er bekymringsfullt i hvor liten grad vi knyttes opp mot de virkelige spennende norske unge spillerne. Dette såkalte "krydderet" skal bare komme fra utlandet, helst Afrika. Når Hussain forsvinner fra FFK, hvor er LSK? Er det en aldersgrense i klubben på å hente norske spillere som kan bidra på førstelaget fra dag en? Må de være dyre i drift, godt voksne og mer av Drillo-skolen?

                                          Kommentar

                                          Working...