LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ragnarrock
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 937

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Tilfører spillere som Ohi, Ringstad og Gabrielsen noe som tilser at de bør få en ny sesong i gult og svart? Jeg mener nei, de er ikke engang en faktor når de bidrar i tredjedivisjon.
    Har du hatt sommerferie noen måneder? 18år gamle ulandsen spiller Ohi er da altså en spiller du ikke vil satse på? Merker jeg blir skeptisk til din dømmekraft etter det utsagnet....
    forrøvrig enig om Solberg, vil veldig gjerne ha han i gult igjen, men da må han jo brukes, og som alle andre spillere, brukes rett!
    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

    -RagnarRock-

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      Man kunne fyllt opp stallen med verdens beste spiller. Det hadde fortsatt ikke hjulpet en dritt om de ikke hadde vært interessert i å legge ned en innsats.
      Og der er hele forklaringen på hvorfor FFK vant (fortjent) i går.
      Knurr...

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av ragnarrock
        18år gamle ulandsen spiller Ohi er da altså en spiller du ikke vil satse på?
        Et begredelig førstetouch og en elendig pasningsfot. Ohi har hatt visse fremskritt, men ikke på de områdene han må bli mye, mye bedre. Bevegelser i sirupshastighet også. De unge må tilføre LSK noe nytt, ikke bidra på alt vi sliter med fra før.

        Kommentar

        • Gigi
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Sep 2009
          • 110

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Et begredelig førstetouch og en elendig pasningsfot. Ohi har hatt visse fremskritt, men ikke på de områdene han må bli mye, mye bedre. Bevegelser i sirupshastighet også. De unge må tilføre LSK noe nytt, ikke bidra på alt vi sliter med fra før.
          Kan jeg forstå deg slik at du vil gi slipp på Ohi for å få plass til lovende nordmenn?

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av Gigi
            Kan jeg forstå deg slik at du vil gi slipp på Ohi for å gjøre plass til lovende nordmenn?
            Jeg drømmer om å se en ung nordmann i gult og svart som kan slå annet enn støttepasninger og knapt nok det, som kan vende spillet og som har et ballmottak som ikke risikerer å ende på øverste rad på tribunen. Klubb etter klubb klarer dette, ja noen finner de til og med gratis i Adecco.

            Kommentar

            • Canário
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1471

              I går var hele forsvarsfireren vår i overkant mange ganger på etterkudd når ballen kom i bakrommet. Ikke minst på straffesituasjonen. En forsvarers første oppgave er alltid å ha mannen sin foran seg. Vet ikke hvor mange ganger man isteden kom halsende bak for å ta igjen forspranget. Elendig forsvarsspill, som måtte gå galt til slutt. Ringstad er vel foreløpig verst til å ha kontroll på siden sin. Det er altfor mange innlegg som kommer forbi. Utligningen kom også som følge av at Ringstad "ruset" ut og Pusic i situasjonen etter innlegget scora. Likte at det var en tydeligere aggressivitet i duellene i hele fireren, hvor også Ringstad var bedre enn på lenge i nærduellene og til å ta initiativ framover. Men det må til en helt annen oppstramming defensivt for å vinne kamper. Å ha så dårlig kontroll på bakrommet er horribelt.

              4-4-2 handler mye om relasjoner i leddene. Uwe var en mester på å hente og sette sammen spillere med ulik spisskompetanse, som passet sammen. I år har stopperparet har vært ut og inn hele tiden, Ringstad/Palmi-siden har sjelden funket og vi har hatt et spisspar som aldri har fungert. Skal det fungere må den "sentrale" spissen møte og trekke med seg en eller begge stopperne opp slik at det skapes bakrom for den "stikkende", og ikke minst begge kantene til å angripe innover. Å ha to "ekstreme bakromsspisser" eller ha "to ekstreme møtende spisser", funker sjelden. Det har vi spilt med i år. Det er ikke rart det offensivt er mangel på timing og rytme, som fører til dårligere pasninger. "Stikkerne" i bakrom kommer før løpene. Innleggene kommer med feil kraft og høyde. Jeg synes det ikke handler om dårlige ferdigheter, men om dårlige relasjoner. Vi har spillere som er gode nok om vi spiller smart. Det handler om å strukturere spillet enkelt, finne relasjoner i lagdelene som tikker synkront, repetere det samme mønsteret og bruke spillere i faste roller. Det må bli oppgaven til neste år, hvor vi også med "relasjonelle ferdigheter" kan bli en medaljekandidat.
              Last edited by Canário; 02.09.2012, 11:26.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                "Vi skal vise god fotball utover høsten, men vi trenger tid til å trene sammen for å bygge relasjoner. Slikt kommer bare over tid. Neste år vil det bli enda bedre og jeg tror vi får se en av de beste årgangene under min tid i LSK, avslutter Kippe."

                Neste år skal alt bli så meget bedre, jeg får en varm følelse inni meg og føler meg trygg. Spesielt når kapteinen uten kapteinsferdigheter selvsikkert proklamerer at han også blir å finne her i 2013.

                Kommentar

                • Tittil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2009
                  • 341

                  Nå er det på papiret så mange gode spillere i stallen at man snart på satse på en fast 11'er. Nøkkelspillere må slutte å snakke på seg kort slik at man slipper disse rokkeringene hver gang. Eksperimentenes tid er forbi. Nå gjelder det å sikre plassen i TL. Nå er vi i gjørma igjen.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Fjellvettreglene lever i beste velgående - grav deg ned i tide.

                    Nå er de nesten 14 dager til neste kamp. Håper og tror de brukes riktig. Jeg gir i hvertfall ikke opp trua så lett, selv om jeg var grinete i går.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4384

                      Glad vi har to bortekamper på rad. Der får vi hvertfall muligheten til å spille på det eneste våpenet vi har. Brudd og kontringer. Possesion fotballen vi liksom skal spille på Åråsen funker svært dårlig med fire forsvarsspillere som ser ut som nervøse fylliker med ballen i beina.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        \

                        Neste år skal alt bli så meget bedre, jeg får en varm følelse inni meg og føler meg trygg. Spesielt når kapteinen uten kapteinsferdigheter selvsikkert proklamerer at han også blir å finne her i 2013.
                        Hva annet skal han si? Ønsker LSK lykke til neste år. Regner med å spille bedriftsfotball sjøl?
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3210

                          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                          Hva annet skal han si? Ønsker LSK lykke til neste år. Regner med å spille bedriftsfotball sjøl?
                          Hva med:

                          Jeg innser at det vi spillerne og den forvirrede svensken holder på med om dagen ikke holder mål. Som kaptein innser jeg at jeg har et særlig ansvar for å mane til innsats. Jeg er helt enig i den radikale nye ideen til ledelsen her i LSK (innført etter ffk-kampen) at du må prestere for å få spille, uansett hva du heter. Jeg lover på tro og ære og aldri gå ut på lsk.no mer og love gull og grønne skoger når en gjeng slappfisker bare har tenkt å by på gråstein. Men mest av alt lover jeg å gå foran som et godt eksempel å gi 110% på trening og i kamp, og håper det vil være nok til å sikre meg kontrakt også neste år.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Jeg savner litt av dette:



                            og dette:



                            Det virker jo ikke som det stilles krav til spillerne - om det gjør det vises det ikke utad. Minner mest om en barnehage...
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Jeg savner litt av dette:



                              og dette:



                              Det virker jo ikke som det stilles krav til spillerne - om det gjør det vises det ikke utad. Minner mest om en barnehage...
                              Jeg kan være enig i straffetrening på bakgrunn av dårlige innsatser, men ren drittkjeft tror jeg ikke gjør noen bedre. Det er fortsatt forskjell på engasjement fra trenerapparatet enn ren ukonstruktiv kjeft på enkeltspillere. Vinner som lag og taper som lag. En for alle, alle for en.

                              Kommentar

                              • Stian83
                                Juniormedlem
                                Bøffel
                                • Feb 2012
                                • 24

                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                Vinner som lag og taper som lag. En for alle, alle for en.
                                Mye av problemet med LSK anno 2012 ligger nettopp i den setningen her. Vi er et lag bestående av 19 nye spillere og resten er enten føll uten drakraft eller gamle travere veid og funnet greie nok til å unngå limfabrikken et år til.

                                Hvordan har du det selv når du begynner i en ny jobb som har slitt den siste tiden - og alle skal peke på hva som er feil? Begynner du med deg selv umiddelbart, eller lar du de som har vært der ta støyten?

                                Lagfølelsen er Haglunds fremste oppgave å bygge frem. Der har han knapt fått komplementert troppen nok til å kunne begynne.

                                Jeg har en svært god følelse foran 2013 sesongen - og håper tråden LSK anno 2013 blir preget av mer optimisme enn denne.

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Opprinnelig skrevet av Stian83
                                  Lagfølelsen er Haglunds fremste oppgave å bygge frem. Der har han knapt fått komplementert troppen nok til å kunne begynne.
                                  Er årsaken til daffinga lørdag virkelig så enkel; Spillere som er usikre på hverandre blir avventende ?

                                  Jeg irriterte meg grønn på lørdag av flere, f.eks. Knudzon. Ventet nesten alltid til ballen var spilt før han startet, det var nesten aldri et initiativ uten ball (dvs. løp før pasning). De få gangene han startet på egenhånd kom det seff. ikke noen ball. Det var sånn blant mange, akkurat som om spillera ikke visste hva de skulle gjøre i forhold til hverandre. Da blir man jo fort passiv (uten innsats).
                                  Er det noe possion stilen krever så er det voldsom bevegelse uten ball, folk må løpe seg fri (helst flere samtidig). Mange trekanter (løp etter å ha slått pasning). Veit man ikke hvor en skal løpe blir en fort nærmest stående stille (og virke tiltaksløs). Alternativet er super-nær-teknikk slik at ingen mister ballen uansett, men det er vi langt unna her på bjerget.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • Stian83
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Feb 2012
                                    • 24

                                    Fremstår for meg som så enkelt ja. Mangel på samhandling i en ny tropp resulterer ofte i avmakt blant spillerne.

                                    Det løser seg bare på èn eneste måte: De må få spille og bli kjent med hverandre over tid.

                                    Jeg personlig trenger ikke flere spillere inn i troppen (med unntak av en dugandes venstreback), så de kan gjerne begynne med å ha en teambuildingstur ett eller annet sted snabbt som fan!

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3210

                                      Totti21 har et innlegg i en annen tråd som jeg synes er fabelaktig og symptomatisk for de feilvalgene som gjøres i LSK. Jeg håper Totti 21 tilgir at jeg siterer han på følgende:

                                      "Jeg jobber forøvrig en del med Sandefjord Fotball om dagen, og det var moro å høre hvordan Arne Sandstø fortalte at Espen Nystuen var en av veldig få spillere han hadde møtt som hadde evnen til å dra med seg ett helt lag i garderoben, og på banen. Han er vinnerskalle som det finnes veldig få av i Norge, og en mann som er alt for god for benken til ett lag som sliter i Tippeligaen som vi gjør".

                                      Tydelig at sandstø har forstått noe helt essensielt som går Haglund rett forbi!

                                      Kommentar

                                      • Martin83
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2007
                                        • 794

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Totti21 har et innlegg i en annen tråd som jeg synes er fabelaktig og symptomatisk for de feilvalgene som gjøres i LSK. Jeg håper Totti 21 tilgir at jeg siterer han på følgende:

                                        "Jeg jobber forøvrig en del med Sandefjord Fotball om dagen, og det var moro å høre hvordan Arne Sandstø fortalte at Espen Nystuen var en av veldig få spillere han hadde møtt som hadde evnen til å dra med seg ett helt lag i garderoben, og på banen. Han er vinnerskalle som det finnes veldig få av i Norge, og en mann som er alt for god for benken til ett lag som sliter i Tippeligaen som vi gjør".

                                        Tydelig at sandstø har forstått noe helt essensielt som går Haglund rett forbi!
                                        Sorry, klarer ikke la være å kommentere .

                                        Sandstø er sikkert en bra trener, men han fikk «stopp» i Odd og det gikk ikke så bra i Start heller, tross opprykk. Så at han er en ubetinget suksess-trener er jeg ikke helt enig i.

                                        Samtidig skal det sies at Nystuen rykket ned med et relativt slapt Sandefjord-lag for noen år siden og de maktet heller ikke rykke opp i fjor, selv om mange mente de hadde laget til det. Vinnerskalle det finnes få av i Norge? Har Sandefjord-kameraten til Totti vært i alle garderober? Nystuen er innbytter og i garderoben under LSKs kamper så jeg forventer at han er så profesjonell at han vil at LSK skal vinne selv om han er innbytter?

                                        Poenget mitt er bare at «en-kompis-som-kjenner-en-som-kjenner-en-som-kjenner-noen»-sitat blir litt verdiløst og bringer fint lite nytt inn i diskusjonen for meg. En Sandefjor-supporter vil alltid prate pent om en spiller de har hatt og liker. På lik måte som vi vil snakke pent om Pål Steffen, Påsan og Søgård.

                                        Man hører ofte gjerne det man vil høre for å rettferdiggjøre, forklare og forsterke sitt eget syn...

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7097

                                          Jeg kan bare underskrive på at jeg har et inntrykk av Espen Nystuen som en helstøpt fyr. Han er smart, imøtekommende og veldig hyggelig, og det oser vinnervilje av ham på banen. Jeg syns han har vært gjennomgående bra for oss, og skjønner ikke at han er henvist til benken.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...