LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Tilnærmet 100 % enig med BD, men Ringstad var vel ikke disponibel fra start mot TIL pga trøbbel med lysken. Også mener jeg venstresiden ville vært bedre med Stian som kant - han er best på kant og er ikke noen back i utgangspunktet. Kombinasjonen Ruben som back og Stian som kant var i grunn helt super mot S08 i de klippene jeg så.

    Skulle likt å se dette laget:

    Stoor - Østli - Kippe/Nystuen - Gabrielsen
    Riise - Hauger - Roger - Ringstad
    PVM
    Erling
    Eventuelt:
    Stoor - Østli - Kippe/Nystuen - Gabrielsen
    Hauger - Roger
    Riise - PVM - Ringstad
    Erling
    Den jålete varianten for de som synes at jo flere ledd, dess kulere er det.

    Siden Roger tydligvis ikke satses på, kan han byttes ut med Ohi. Andersson er også en mulighet på plassen som Ringstad står på.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av BD
      - Sette ut Ringstad fremfor Ruben på venstreback. Ruben er god, men mye bedre sentralt i banen, evt. bør han spille på høyre.
      Her er jeg egentlig enig med deg, men kritikken blir feil siden Ringstad var skadet. Håper å se Stoor - Ruben - Kippe - Ringstad i neste match om ringstad er klar. Østli har desverre ikke imponert meg voldsomt, noe Ruben derimot har gjort sentralt. Med Ringstad skadet synes jeg Ruben var et greit valg på venstreback.


      Opprinnelig skrevet av BD
      - Bruke to spisser som er altfor like. Med Helstad og Knudtzon på topp får vi svært begrenset med muligheter når plan A ikke fungerer. I tillegg blir vi for fortunge med to spisser når laget fungerer så dårlig, spesielt på bortebane.
      Her er jeg enig igjen. Formasjonen med 2 spisser fører til at vi får trøbbel på midten, selv når vi brukte PVM som hengende spiss ble det ikke mye bedre siden han havnet litt i ingenmannsland når vi ikke hadde ballen. Håper vi ser en omlegging til 433/4231 med et ekstra pressledd etterhvert. Stallen passer klart best til dette, da vi kan få utnytta flere av de ekstremt hurtige vingene/spissene våre (fofana, Erling, Fredrik, Bolly) og får den ekstremt sterke midtbanetrioen vår mer inn i kampene. Haglund viste også tidligere i høst at han skjønte dette, håper han finner tilbake til disse tankene.

      Kunne godt tenkt meg noe slikt i neste match (hvor de tre øverste fungerer som et ordentlig pressledd, og ikke jogger mellom på etterskudd slik spissene våre gjør nå.)

      Bolly - Ohi/Helstad - Erling/fofana
      PVM - Hauger - BHR


      Opprinnelig skrevet av BD
      - Å bruke Ohi på venstrekant. Dette fungerer ikke, hvertfall ikke nå om dagen. Ohi har spilt bra sentralt, og burde få fortsette der.
      Enig, Ohi har vist at han passer best sentralt, enten det er defensivt eller offensivt. Men jeg vil ikek gi så mye kritikk for å prøve han som innoverkant som han har spilt tidligere når de sentrale posisjonene er opptatt. Alternativene til Ohi på venstrekanten er ikke klart bedre (Palmi? usikker på om Bolly er klar for 90 min), faktum er at vi ikke har like klare valg i rollene som vinger i 442.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Den jålete varianten for de som synes at jo flere ledd, dess kulere er det.
        Det gir i hvertfall et inntrykk av at PVM har planer om å jobbe like hardt som vingene i det defensive arbeidet og trekke ned på midten når han ikke støter på motspiller lengre opp i banen.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1422

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Enig, Ohi har vist at han passer best sentralt, enten det er defensivt eller offensivt. Men jeg vil ikek gi så mye kritikk for å prøve han som innoverkant som han har spilt tidligere når de sentrale posisjonene er opptatt. Alternativene til Ohi på venstrekanten er ikke klart bedre (Palmi? usikker på om Bolly er klar for 90 min), faktum er at vi ikke har like klare valg i rollene som vinger i 442.
          Andersson og Bolly hadde sikkert klart en kamp til sammen på venstresiden. Evt kunne Palmi spilt, som du nevnte. Midtbanen burde da, i mine øyne, bestå av Ohi og Hauger, med PVM i en mer offensiv rolle og kun 1 ren spiss.

          Ringstad: Touché!

          Kommentar

          • SAEDbeger
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 421

            Frode Kippe sier at laget mangler trygghet, spesielt offensivt.
            – Vi har en kampplan, men vi har trent mye mer på det defensive, enn det offensive.
            fra:
            http://www.rb.no/lsk-magasinet/article6243851.ece


            WTF

            Kommentar

            • Hel1017
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2008
              • 196

              Opprinnelig skrevet av SAEDbeger

              Ja, WTF?

              Jeg skjønner ikke hva Kippe ønsker å oppnå med disse utspillene.
              Han sier i det ene øyeblikket at de har en kampplan, og i neste setning så beskriver han at det har vært diskusjoner i garderoben hvordan de skal spille...

              Men PVM har en helt annen oppfatting: – Jeg føler det verken er, eller har vært, diskusjoner rundt hvordan vi skal spille.

              Det henger bare ikke på greip.

              Det er kanskje ikke så rart at disse spillera ikke klare å samhandle på banen når de tydeligvis har to helt forskjellige virkelighetsoppfattninger.
              Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2936

                Kippe beroliger oss med at de har trent mer på det defensive enn det offensive. Når han sier det så, jo, jo det kan jeg virkelig se. Det defensive er jo virkelig mye bedre enn det offensive.
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
                  Blir nesten alltid skremt når Haglund åpner munnen. Veldig sjelden det kommer noe fotballfaglig ut. Pleier å være ting som "jobbe hardere", "Vet ikke hva som er galt", "Skal hjem og analysere"(men resultatene av analysene har vi aldri hørt), "personlige feil", "Villig til å offre livet!".

                  Håper virkelig han har mer å bidra med bak lukkede dører.

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    Opprinnelig skrevet av Hel1017
                    Ja, WTF?
                    Det er kanskje ikke så rart at disse spillera ikke klare å samhandle på banen når de tydeligvis har to helt forskjellige virkelighetsoppfattninger.
                    Næh.. de er uenige om hvorvidt det noengang har vært diskusjoner om hvordan de skal spille. De er sikkert ganske enige om at ingen veit hvordan de skal spille. De har forøvrig trent mest defensive delen av det ukjente spillet, noe vi alle forøvrig ser ganske godt på resultatene.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Blir nesten alltid skremt når Haglund åpner munnen. Veldig sjelden det kommer noe fotballfaglig ut. Pleier å være ting som "jobbe hardere", "Vet ikke hva som er galt", "Skal hjem og analysere"(men resultatene av analysene har vi aldri hørt), "personlige feil", "Villig til å offre livet!".
                      Er som å se en gamblingavhengig skyve siste rest av trygda inn i potten. Haglund har gått sportslig konk for lenge siden og klamrer seg til et håp om mirakler.

                      Kommentar

                      • Tittil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2009
                        • 341

                        Har vanskelig for å fordøye uttalelsen til Kippe på TV2: uenighet om trykket på treningene. Hvem er uenig? Spillerne? Trenerteamet? Det er bekymringsfullt at det overhodet er tema, noe annet enn fullt trøkk på treningene burde være utenkelig, hvis det ikke er siste trening før kamp eller restitusjon. Urovekkende når Kippe sier de er i prosess og håper å finne en middelvei. Har Haglund overlatt styringa til spillergruppa?

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          Opprinnelig skrevet av Tittil
                          Har vanskelig for å fordøye uttalelsen til Kippe på TV2: uenighet om trykket på treningene. Hvem er uenig? Spillerne? Trenerteamet? Det er bekymringsfullt at det overhodet er tema, noe annet enn fullt trøkk på treningene burde være utenkelig, hvis det ikke er siste trening før kamp eller restitusjon. Urovekkende når Kippe sier de er i prosess og håper å finne en middelvei. Har Haglund overlatt styringa til spillergruppa?
                          Det er i hvert fall ikke rart at spillerne viser sin tillit, hvis det nå er slik at de får styre sin egen arbeidsdag.
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • *46*

                            Det eneste som er 110 % sikkert, er at 95 % av tilhengeren har klappet mentalt sammen etter to tap. Forumet florerer jo over av dommedagsprofeter. Engasjementet er det ikke noe å si på!

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4113

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Det eneste som er 110 % sikkert, er at 95 % av tilhengeren har klappet mentalt sammen etter to tap. Forumet florerer jo over av dommedagsprofeter. Engasjementet er det ikke noe å si på!
                              Jeg kan bare snakke for meg selv, men for meg var det måten tapet mot Tromsø kom på, som fortalte meg at nok er nok.

                              Ja, jeg er sint. Og veldig, veldig skuffa!
                              Last edited by DoubleHi5; 19.09.2012, 19:55. Begrunnelse: sint !!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Jeg kan bare snakke for meg selv, men for meg var det måten tapet mot Tromsø kom på, som fortalte meg at nok er nok.

                                Ja, jeg er sint. Og veldig, veldig skuffa!
                                Hva mener du med måten tapet kom på? Hjemmekampen mot Tromsø som vi vant 4-2 var sånn sett mye verre enn denne. Kamputviklingen var egentlig på mange måter helt lik, bortsett fra at i hjemmekampen ble vi fullstendig overkjørt i 1.omgang, tok tak utover i 2.omgang og fikk uttelling for dette.

                                I denne kampen hadde vi egentlig brukbar kontroll defensivt i 1.omgang, og dominerte starten av 2.omgang uten at vi fikk den samme uttellingen som i hjemmekampen.
                                Istedenfor utligningen som lå i lufta slipper vi inn ett litt tilfeldig mål, der Espen Nystuen bommer fullstending på timingen av ett keeperutspill. Etter dette skjer det derimot mye rart, men husk nå at serieleder Strømsgodset også ble rævkjørt på Alfheim for få uker siden, så det er ikke noen enkel arena å hente poeng på.

                                Jeg er i likhet med deg skuffet over hva vi har prestert igjennom sesongen, men det er ikke denne kampen som skaper den frustrasjonen.

                                Leser forresten i intervjuet i RB at Frode Kippe peker på det samme som jeg har gjort mange ganger tidligere, nemlig at midtstopperne våre ofte blir i undertall, og at mellomrommet mellom de og midtbanen blir for åpent.
                                Jeg sier det igjen, men vi må i likhet med våre motstandere forsvare oss med 3 sentrale midtbanespillere, der en har ett definert defensivt ansvar for spillere som søker dette mellomrommet. Vi kan ikke overlate den jobben til stopperne, da det skaper ubalanse bak og får de til å se latterlig svake ut.

                                I tillegg synes jeg personlig at kantspillerne våre godt kan jobbe tettere med de sentrale midtbanespillerne defensivt, da vi i alle fall med Kippe i boks heller vil ha innlegg fra kanten enn at vi får rettvendte spillere i mellomrommet. Det er derfor bedre at vi gir litt rom på kanten lengst unna ballfører enn at vi gir rom sentralt i banen.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  Leser forresten i intervjuet i RB at Frode Kippe peker på det samme som jeg har gjort mange ganger tidligere, nemlig at midtstopperne våre ofte blir i undertall, og at mellomrommet mellom de og midtbanen blir for åpent.
                                  Jeg sier det igjen, men vi må i likhet med våre motstandere forsvare oss med 3 sentrale midtbanespillere, der en har ett definert defensivt ansvar for spillere som søker dette mellomrommet. Vi kan ikke overlate den jobben til stopperne, da det skaper ubalanse bak og får de til å se latterlig svake ut.

                                  I tillegg synes jeg personlig at kantspillerne våre godt kan jobbe tettere med de sentrale midtbanespillerne defensivt, da vi i alle fall med Kippe i boks heller vil ha innlegg fra kanten enn at vi får rettvendte spillere i mellomrommet. Det er derfor bedre at vi gir litt rom på kanten lengst unna ballfører enn at vi gir rom sentralt i banen.
                                  Det er skremmende når tilfeldige foruminnlegg ser ut til å ha mye mer fotballfaglig tyngde enn en hvilken som helst uttalelse fra treneren gjennom hele sesongen.

                                  Kommentar

                                  • Boing
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2005
                                    • 711

                                    Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si lenger om LSK, men jeg har bare to oppfordringer til alle som er ansatt i LSK: 1. Ikke gå til motangrep på kritikk med å si att dere ikke har gjort feil, dette medfører bare att flere setter ut piggene og holder seg unna. 2. Gi 110% i 2 x 45 min + tillegg i hver eneste kamp, så vil eventuelle tap bli godtatt, vi vil bare se att LSK prøver, noe vi har sett veldig sjeldent. Om dere ikke spiller for dere egen ære, så må dere gi alt, blø for drakta og ofre alt for LSK, dette er arbeidsplassen deres, men livet og æren til ett par tusen mennesker dere representerer når dere løper ut på banen med LSK-drakta.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4113

                                      Hauger og LSK fikk sin revansje
                                      - Fantastisk deilig å vise media og supportere at vi har skikkelig guts i oss. (Se nyhetstråden.)
                                      Hauger innrømmer at kritikken etter braktapet i nord gikk inn på han.
                                      - Jeg ble litt irritert etter Tromsø-kampen. Det var media og supportere som mente vi ikke gjorde vårt beste. De skal vite at vi gjør vårt beste hver gang. Det er jobben vår. Å påstå at vi ikke vil vinne eller at vi ikke gjør vårt beste er håpløst å si. Derfor var det deilig å få en seier i dag og vise supporterne at vi har skikkelig guts i oss.


                                      Kanskje de leser litt på forumet likevel? Kanskje betyr det noe hva vi mener tross alt?

                                      Takk til Henning Hauger og til laget for svar på tiltale. Det var akkurat det vi ville ha!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Bukkenbruse
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 515

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        .
                                        - Jeg ble litt irritert etter Tromsø-kampen. Det var media og supportere som mente vi ikke gjorde vårt beste. De skal vite at vi gjør vårt beste hver gang. Det er jobben vår. Å påstå at vi ikke vil vinne eller at vi ikke gjør vårt beste er håpløst å si. Derfor var det deilig å få en seier i dag og vise supporterne at vi har skikkelig guts i oss.

                                        Var utrolig deilig å se arbeidsinnsatsen i går, men å påstå at innsatsen i går var standarden som har vært hittil i år er bare bullshit. En hver som har sett en kamp med litt intensitet fra nivå 2 eller 3 i England vet at den innsatsen som til tider har vært vist fra Lillestrøm på Åråsen i år er langt under det som lag på tilsvarende nivå på balløya klarer 2-3 ganger i uka. Det har vært til tider elendig press, taklingsvegring og maktesløshet i returløpene. I år har innsatsen til tider rett og slett vært skandaløs - mot Ålesund var den akkurat der den skal være!!

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4113

                                          Fort Åråsen har blitt et sandslott!

                                          Det er tirsdag og tid for VGs statistikkonani! Blant mange uinteressante statistikker, finner vi noe som burde gi grunn til ettertanke på Åråsen.

                                          Bortetabellen:
                                          1. RBK - 20
                                          2. LSK - 16
                                          3. Molde - 15
                                          4. Godset - 15

                                          Hjemmetabellen:
                                          1. Molde - 30
                                          2. Godset - 29
                                          3. Brann - 28
                                          4. Tromsø - 27
                                          ...
                                          15. LSK - 11
                                          16. Stabæk - 7

                                          LSK hevder seg helt i toppen på bortebane, mens vi er hjelpeløse hjemme! Vi ser tydelig at Åråsen ikke lenger er fort Åråsen, men mer et sandslott som nesten hvem som helst lett kan rive ned. Med bare middels god uttelling på Åråsen, og la oss si 10 poeng mer (seier mot Ulf, FFK, RBK og VIF hjemme), ville vi ha ligget på 4. plass, 6 poeng bak tredje. Det viser at det resultatmessig ikke er så mye som skal til. Hjemmestatistikken vår i 2012 suger bly. Vi har igjen Viking, Odd, Stabæk og Haugesund hjemme i år. Det må være et klart mål at alle disse hjemmekampene skal vinnes!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...