LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    resultatmessig
    Spillemessig derimot...
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7097

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Hjemmestatistikken vår i 2012 suger bly. Vi har igjen Viking, Odd, Stabæk og Haugesund hjemme i år. Det må være et klart mål at alle disse hjemmekampene skal vinnes!
      Hjemmestatistikken er jo en følge av at LSK har vært altfor svake når det gjelder å føre kamper og bryte ned lag som ligger dypt. På bortebane blir det som regel mer åpne kamper, og motstanderen står gjerne høyere.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        Nå har vi vel blitt fratatt minst fire, sannsynligvis seks poeng på Åråsen, pga dommerne også, da...
        Knurr...

        Kommentar

        • El Caco
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2009
          • 2286

          Hardt arbeid er det eneste som lønner seg. Det så man på lørdag. Nå får de faen meg jobbe like bra resten av sesongen eller så må noen gå!
          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            Opprinnelig skrevet av Leif A
            Nå har vi vel blitt fratatt minst fire, sannsynligvis seks poeng på Åråsen, pga dommerne også, da...
            Er vel egentlig mindre enn hva vi må forvente. Det er slik det er. Lillestrøm vinner serien? Vel, da må vi nesten sette inn Kjell Alseth så vi ikke mister CL-lokomotivet vårt. Man må jo være tilbakestående for å ikke ha fått med seg at vi ranes for x antall poeng hvert eneste år.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • jeykey
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2012
              • 452

              Tanken slo meg at 11'ern ikke har vært så norsk på lenge! Dette åpner jo opp for muligheter på utlendingskvota til vintern. Kan signeres mange spennende talenter! Mot TIL var det kun Ramovic og Stoor. Legg til Palmason mot AAFK. 2-3 stk er ikke all verden. Da kan man signere mange potensielle Ujaher og Sigurdarsoner... Neste sesong står sannsynligvis Udjus mellom stengene. Spennende!
              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
              - Sitat Grusom B

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Samtidig som stallen fylles opp av norske landslags- og tippeligaspillere fra øverste hylle så økes altså potensialet for spennende utlendinger?

                Jeg ser poenget, men realitetene i dagens innkjøpspolitikk er at det handles etablert og norsk. Dette samtidig som muligheten aldri har vært større for å gjøre kupp i europa.

                Er godt mulig at dette regnestykket går opp slik Bjarmann hevder, og at lønnsutgiftene har blitt redusert. Samtidig er det trist å tenke på at vi for de samme pengene sikkert kunne fått en langt sterkere stall ved å bruke dem andre steder.

                Slik jeg forstår det er det åpenbart at investoren(e) spiller en langt mer betydningsfull rolle for klubben i år enn foregående år. Er det slik at dagens innkjøp er et resultat av langsiktig planlegging fra klubb og investorer er det positivt. Er det slik at dette er investorenes sololøp etter cupexiten mot B/G for å redde satsingen på Haglund er det litt mindre positivt.

                Vi kan ende opp med et lag med investoreide has-beens, de fleste verdt mindre enn det vi gav for dem og uansett ikke eid av klubben. Samtidig vil LSKs fremtidige inntekter på utvikling av egne spillere ha stått på stedet hvil.

                Enden på visa kan bli at klubbens fremtidige økonomi blir skadelidende. Dette samtidig som vi er blitt mer avhengige av investorer enn noensinne før.
                Last edited by reka; 27.09.2012, 21:56.

                Kommentar

                • jeykey
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2012
                  • 452

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Samtidig som stallen fylles opp av norske landslags- og tippeligaspillere fra øverste hylle så økes altså potensialet for spennende utlendinger?

                  Jeg ser poenget, men realitetene i dagens innkjøpspolitikk er at det handles etablert og norsk. Dette samtidig som muligheten aldri har vært større for å gjøre kupp i europa.

                  Er godt mulig at dette regnestykket går opp slik Bjarmann hevder, og at lønnsutgiftene har blitt redusert. Samtidig er det trist å tenke på at vi for de samme pengene sikkert kunne fått en langt sterkere stall ved å bruke dem andre steder.

                  Slik jeg forstår det er det åpenbart at investoren(e) spiller en langt mer betydningsfull rolle for klubben i år enn foregående år. Er det slik at dagens innkjøp er et resultat av langsiktig planlegging fra klubb og investorer er det positivt. Er det slik at dette er investorenes sololøp etter cupexiten mot B/G for å redde satsingen på Haglund er det litt mindre positivt.

                  Vi kan ende opp med et lag med investoreide has-beens, de fleste verdt mindre enn det vi gav for dem og uansett ikke eid av klubben. Samtidig vil LSKs fremtidige inntekter på utvikling av egne spillere ha stått på stedet hvil.

                  Enden på visa kan bli at klubbens fremtidige økonomi blir skadelidende. Dette samtidig som vi er blitt mer avhengige av investorer enn noensinne før.
                  Ikke overdriv nå. haha.

                  Utenlandske talenter har gitt store summer i kassa. Og at investorene eier de rutinerte gutta er jo bare en gave. Dette gjør oss ikke avhengig, fordi dette er i praksis gratis tilførte penger. Det som derimot er verre er prosenter av talenter. Slik vi opplevde med Sigurdarson og Ujah. På en annen side så ville disse aldri blitt signert uten investorhjelp. Ihvertfall sistnevnte. Og pengene fra førstnevnte og Nosa er vel med og finansierer signeringsfesten.

                  Om de er norske eller utenlandske betyr forsovit ingen rolle, men det åpner opp for noen muligheter. Om man klarer å sette en rutinert 11'r, så kan man utfordre med talenter. 23 mill i lønnsbudsjett bør ikke skremme noen. Det er halvparten av hva de som vinner medalje har. Eller halvparten av hva Molde får i tilskudd hvert år - hehe.

                  Og formen siden overgangsvinduet er jo ikke så verst? 4 seiere 4 uavgjort 2 tap? Det er ikke skandale i en liga hvor alle kan slå alle. Kampprogrammet er heller ikke beinhardt... Nei, LSK har muligheter... Dette er spennende!!
                  "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                  - Sitat Grusom B

                  Kommentar

                  • Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

                    Kanskje ikke helt riktig tråd, men men.

                    Hvordan tabellen ville sett ut om ballene som er stang ut hadde vært stang inn i stedet..

                    Uten navn.jpg

                    Kommentar

                    • klippen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2009
                      • 251

                      Opprinnelig skrevet av jeykey
                      Og formen siden overgangsvinduet er jo ikke så verst? 4 seiere 4 uavgjort 2 tap? Det er ikke skandale i en liga hvor alle kan slå alle. Kampprogrammet er heller ikke beinhardt... Nei, LSK har muligheter... Dette er spennende!!
                      Hadde vi holdt dette snittet hele veien hadde vi hatt ca 37 poeng noe som må sies og ikke være så verst, riktignok er dette bildet noe nyansert da vi møter forskjellige lag men 10 kamper gir en god indikasjon.

                      Kommentar

                      • Kay
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 763

                        Opprinnelig skrevet av Trondeo
                        Kanskje ikke helt riktig tråd, men men.

                        Hvordan tabellen ville sett ut om ballene som er stang ut hadde vært stang inn i stedet..

                        [ATTACH=CONFIG]2202[/ATTACH]

                        Dreier dette seg om stolpeskudd eller hva en trønder syns er riktig dømming ?

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Opprinnelig skrevet av Trondeo
                          Kanskje ikke helt riktig tråd, men men.

                          Hvordan tabellen ville sett ut om ballene som er stang ut hadde vært stang inn i stedet..

                          [ATTACH=CONFIG]2202[/ATTACH]
                          Denne er basert på hva? Stemmer over hodet ikke med mine oppfatninger.

                          Kommentar

                          • Trondeo
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3062

                            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Denne er basert på hva? Stemmer over hodet ikke med mine oppfatninger.
                            Det var Opta Nor som publiserte det på twitter. De driver med statistikk i blant annet TL. De sier at Lillestrøm har hatt 4 stolpetreff og hatt 9 stolpetreff mot seg

                            Nå er det jo sånn at noen stolpetreff ikke vil ha noen betydning for poengfordelingen, mens andre vil ha det.

                            Kommentar

                            • jeykey
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2012
                              • 452

                              Opprinnelig skrevet av klippen
                              Hadde vi holdt dette snittet hele veien hadde vi hatt ca 37 poeng noe som må sies og ikke være så verst, riktignok er dette bildet noe nyansert da vi møter forskjellige lag men 10 kamper gir en god indikasjon.
                              Inni disse kampene er topp 3 lagene også!

                              Men det som er bekymringsverdig er hjemme og borte statistikken. Sølv borte, nedrykk hjemme. Det er natt og dag det. Men kanskje de fant løsningen i forrige kamp?
                              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                              - Sitat Grusom B

                              Kommentar

                              • Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

                                Statistikken er jo interessant, men hvorfor er stolpetreff en indikasjon på uflaks?

                                Altså, det er jo ikke sånn at stolpene plutselig kommer opp av gresset nå og da. De står jo der, alltid.

                                DB-TV hadde et innslag for en stund siden om at Hønefoss var det mest uheldigste laget, siden de hadde flest stolpetreff hittil i sesongen. Men har du 10-12 stolpetreff i løpet av en sesong, så er jo det KUN en indikasjon på at laget ikke er flinke nok til å sette sine sjangser, ikke at de har mer uflaks enn andre. Noobs ass.
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  Hva er det som skjer? Makan til sutring skal man lete lenge etter:

                                  "det er dommerne sin skyld!"

                                  "Nei! Det er stolpene!"

                                  "Dette blir bra, bare gi det nok tid!"

                                  Bu-fucking-hu. Hva er det som skjer med folk? Minner jo mer og mer om et annet lag som begynner på L sine supportere.

                                  Faktum er at vi har en tropp som burde levert VESENTLIG bedre enn den har. Stolpetreff, dommere og manglende samspill er bare symtomer på at LSK har et kjempeproblem i sportslig ledelse: Det er noen som ikke har gjort jobben sin: Haglund.

                                  Den store rosa elefanten er lett å se, men ingen har baller til å snakke om den.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • Trondeo
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3062

                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Hva er det som skjer? Makan til sutring skal man lete lenge etter:

                                    "det er dommerne sin skyld!"

                                    "Nei! Det er stolpene!"

                                    "Dette blir bra, bare gi det nok tid!"

                                    Bu-fucking-hu. Hva er det som skjer med folk? Minner jo mer og mer om et annet lag som begynner på L sine supportere.

                                    Faktum er at vi har en tropp som burde levert VESENTLIG bedre enn den har. Stolpetreff, dommere og manglende samspill er bare symtomer på at LSK har et kjempeproblem i sportslig ledelse: Det er noen som ikke har gjort jobben sin: Haglund.

                                    Den store rosa elefanten er lett å se, men ingen har baller til å snakke om den.
                                    For vår del, i følge Opta Nor har vi kommet positivt ut av det med antall stoleskudd. Så kan ikke brukes det som argument for hvorfor det er gått så dårlig.
                                    Last edited by Trondeo; 28.09.2012, 12:00.

                                    Kommentar

                                    • OptimistFugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 462

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Samtidig som stallen fylles opp av norske landslags- og tippeligaspillere fra øverste hylle så økes altså potensialet for spennende utlendinger?

                                      Jeg ser poenget, men realitetene i dagens innkjøpspolitikk er at det handles etablert og norsk. Dette samtidig som muligheten aldri har vært større for å gjøre kupp i europa.

                                      Er godt mulig at dette regnestykket går opp slik Bjarmann hevder, og at lønnsutgiftene har blitt redusert. Samtidig er det trist å tenke på at vi for de samme pengene sikkert kunne fått en langt sterkere stall ved å bruke dem andre steder.
                                      På medlemsmøtet før sesongstart sa Bjarmann at de prioriterte norske i år, da man antok at de ville være lettere å integrere og tilpasse eliteserien. Dette var ekstra viktig pga mange nye i år.

                                      Det hadde vært flere klikker i fjor og det ønsket man å unngå nå.

                                      Spennende utlendinger skulle fortsatt være aktuelt men ikke sist vinter og kanskje i noe lavere antall enn da vi hadde veldig mange. Signeringen av Fofana viser slik jeg ser det at dette er noe man følger fortsatt.

                                      Men jeg er enig med deg i at det kan være mye spennende i Europa også.
                                      Last edited by OptimistFugl; 28.09.2012, 15:54. Begrunnelse: Språklig

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Man skjønner at det vil ta tid når toppskåreren plasseres på høye back. På hjemmebane.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          "Er du god nok er du gammel nok".

                                          Dette bør bli LSKs nye mantra, og erstatte "kjøp først, tenk etterpå".

                                          Kommentar

                                          Working...