LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikki Mifsud
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2005
    • 244

    Opprinnelig skrevet av jeykey
    Sportsklubben viser fantastisk vilje.
    Veit ikke hvor mange øl du har drukket, men dette blir litt for komisk. Veit ikke om vi så samme kamp, men det jeg så var rett og slett begredelig med den spillerstallen vi besitter. Problemet er at vi først og fremst ikke har noen plan fremover, og som vi så gang på gang i kveld - tversover og tilbake, null vilje/ingen tør å angripe. I enkelte situasjoner så greier vi å spille oss flott igjennom, så skal ikke svartmale situasjonen helt - men for faen, når vi spiller på hjemmebane før vi faen meg vise litt mer glød og vilje til å angripe. Vi mangler en ledertype som tør å ta ansvar og vise meg, Kippe er ikke den rette pdd.

    Jeg var ikke tilstede på stadion i dag, men så kampen på Tv, og jeg var fullstendig enig i comoyos kommentator. Begredelig angrepsspill, stressende, liten selvtillit, ingen som står fram og kjefter og tærer til innsats.

    Dette har blitt en gjenganger gjennom hele sesongen, vi har blitt for pinglete og puslete, rett og slett ingen lag frykter oss lenger. DET synes jeg er trist og skuffende. Når vi ser lag som FFK som står med 9 poeng på 3 kamper og sannsynligvis overlever, et SIL lag som kjemper TIL i senk med 3 poeng så er dette overhodet ikke sikkert lenger, da må vi tørre å stå frem og vise hvem vi er!

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av holmiz
      Sist jeg sjekka lå vi på 12 plass. DET er ikke greit i min bok.
      Det er helt ræva, men sist jeg sjekket var laget ræva.. Siste 5 år er ræva! basert på det er spillet i dag ett skritt frem, innsatsen tre skritt frem og det ser lysere ut enn på lenge. Om laget ikke fortsetter fremgangen, må man selvsagt gjøre grep, men når det er fremgang må man selvsagt gi ros for det. Laget er nå på 11. plass, kan falle en plass når runden er ferdig, laget har nok kamper igjen til å bevise at de har noe på gang for 2013. Går det ut skogen resten av sesongen så veit vi alle hva som skjer før jul.....

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Vi dyrker bildet alle andre har av klubben vår og ser ikke engang at det absolutt ikke er en dritt av det igjen, eller vilje til å tilpasse oss i en liga som har utviklet seg. Ingen frykter oss lenger fordi ingen har grunn til å frykte oss lenger. Ingen motspiller risikerer hverken å få blåmerker eller å bli dribla på ræva. Det er hverken fugl eller fisk.

        LSK famler i blinde, og likevel skal man tvinges til å være positiv bare for ikke å være negativ.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          He-he. Artig at andre går foran i krigen her. Morsomt å se gamle klassikere som holmiz og reka fyre seg opp. Benny vil på sin side dra en enkel analogi myntet på sesongen.

          LSK anno 2012 fremstår som en kebab.

          Her har du masse tilfeldige ingredienser kastet sammen i et grisetrau. Rett nok kan enkelte bestanddeler tilsynelatende være ok, men storparten er bedervet og illegalt importert.

          Når det så sauses sammen av ukvalifiserte "kokker" med tvilsomt rulleblad ender det hele opp som en uspiselig smørje.

          "Retten" serveres til et ukritisk og ruset publikum som selvsagt er synkende. Og ingen tar tak eller selvkritikk før diaréspruten står ut døra og sjappa blir stengt av Mattilsynet.

          LSK 2012 - en kebab med svensk vri
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • jeykey
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2012
            • 452

            Opprinnelig skrevet av Mikki Mifsud
            Veit ikke hvor mange øl du har drukket, men dette blir litt for komisk. Veit ikke om vi så samme kamp, men det jeg så var rett og slett begredelig med den spillerstallen vi besitter. Problemet er at vi først og fremst ikke har noen plan fremover, og som vi så gang på gang i kveld - tversover og tilbake, null vilje/ingen tør å angripe. I enkelte situasjoner så greier vi å spille oss flott igjennom, så skal ikke svartmale situasjonen helt - men for faen, når vi spiller på hjemmebane før vi faen meg vise litt mer glød og vilje til å angripe. Vi mangler en ledertype som tør å ta ansvar og vise meg, Kippe er ikke den rette pdd.

            Jeg var ikke tilstede på stadion i dag, men så kampen på Tv, og jeg var fullstendig enig i comoyos kommentator. Begredelig angrepsspill, stressende, liten selvtillit, ingen som står fram og kjefter og tærer til innsats.

            Dette har blitt en gjenganger gjennom hele sesongen, vi har blitt for pinglete og puslete, rett og slett ingen lag frykter oss lenger. DET synes jeg er trist og skuffende. Når vi ser lag som FFK som står med 9 poeng på 3 kamper og sannsynligvis overlever, et SIL lag som kjemper TIL i senk med 3 poeng så er dette overhodet ikke sikkert lenger, da må vi tørre å stå frem og vise hvem vi er!
            Jeg var på tribunen og så det du ikke fikk med deg på TV. Jeg så kombinasjonsspill og tegn. Selvtillit er det mangel på og det er grunnen til at det blir spillt bakover. Men kan man kreve selvtillit? Sorry, det går ikke. Det må jobbes opp. Mestringsfølelse er hemmeligheten og når gutta står på (tenk på alle løpsintinativene jeg så, som ikke du så....) så vil det løsne før eller siden.

            Mener man burde gitt noen andre sjangsen på topp i løpet av kampen. Med hell byttet ut Bolly (som ønsket det selv - fikk du med deg det?) istedenfor PVM. Kanskje gitt Fofana sjansen? Der andre ser gull - ser andre gråstein. Vi klatret 1 plass før morgendagen... ikke mange lag i TL som kan vise til bedre enn 4 seiere, 5 uavgjort og 2 tap siden overgangsvinduet. Husk at alle kan slå alle. Det sier du selv også. SIL slo TIL. Har kjent på nedrykksspøkelse i år, men nå er det lys i enden av tunnelen. Kan ikke huske å ha sett LSK bedre enn denne kampen på hjemmebane. Det må man bygge videre på. Håper noen av gutta fikk selvtillit idag. Det er det vi trenger for å ta et ytterligere steg.
            "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
            - Sitat Grusom B

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              LSK famler i blinde, og likevel skal man tvinges til å være positiv bare for ikke å være negativ.
              Kampen i dag er det ingen grunn til å være negativ for, sesongen under ett og siste årene jevnt over er ræva.. Må da gå an å ha to tanker i hodet på en gang?! Alt neste helg er det nye muligheter for å spre negativitet, skal ikke se bort i fra at jeg er en av de som driter ut negative gloser om laget er tilbake til "normalen".. Men i dag fortjener laget ros!

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Opprinnelig skrevet av Folke
                Kampen i dag er det ingen grunn til å være negativ for, sesongen under ett og siste årene jevnt over er ræva.. Må da gå an å ha to tanker i hodet på en gang?! Alt neste helg er det nye muligheter for å spre negativitet, skal ikke se bort i fra at jeg er en av de som driter ut negative gloser om laget er tilbake til "normalen".. Men i dag fortjener laget ros!
                Laget fortjener ros? Ærlig talt, vi skapte en, kanskje to, mot et kastrert Viking lag på Åråsen.

                Fort Åråsen er borte, klanen har rett når de synger om "Vårt Åråsen", men de fleste her inne er tydeligvis fornøyd med tingenes tilstand. Skammelig.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • Xavi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 1275

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  At folk er fornøyde etter dagens kamp viser jo bare hvor lavt LSK har sunket. Her snakker man om en klubb for sterke personligheter, men vinnerkultur er det umulig å få øye på. Her skal det pakkes pent inn, til tross for det som er nok en satsing og nok et gedigent sportslig mageplask. Jeg akter ikke akseptere at to situasjoner man til og med med må ha litt litt velvilje for å kalle sjanser står til godkjent på hjemmebane.

                  Jeg vel ha perspektiver, langsiktig tenkning og langsiktige mål. Ikke et ekkelt kjøpelag med merkelappen "det kunne vi ikke si nei til" der målet er medaljer kjappest mulig. Og toppen av kransekaka er at mesteparten av det "man ikke kunne si nei til" rett og slett ikke forsvarer det de hever i lønn.

                  Nok en hjemmekamp uten seier, nok en hjemmekamp som viser at de individuelle ferdighetene spiller for spiller ikke er gode till at laget skal kunne hevde seg.

                  Hva har du tenkt å gjøre med det, Bjarmann? Og fortjener du egentlig enda en sjanse?
                  Du spør om langisktig tenkning og langsiktige mål mens du samtidig mener Bjarmann bør få sparken i samme innlegg. (Vet ikke om du mener Haglund bør få sparken, men velger å tro det) Litt selvmotsigende?

                  Du klager også på at folk er fornøyd med bare "uavgjort" mot et Viking i form hjemme. Merkelig etter 4 år på bunn? og FFK kampen fortsatt i minnet.

                  Klubben henter spillere for å gjøre noe med det, folk var i ekstase når vi fikk inn navn som PVM, BHR og HH. Men siden det ikke funka med en gang så er plutselig skandale. Ser mange mener de ikke gjør seg fortjent til lønna, vet du forresten hva de tjener i lønn?

                  La meg spørre:
                  Hva ville du gjort anderledes etter 2011 sesongen? Hva har Bjarmann gjort som er så forferdelig?
                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    Kampen i dag er det ingen grunn til å være negativ for, sesongen under ett og siste årene jevnt over er ræva.. Må da gå an å ha to tanker i hodet på en gang?! Alt neste helg er det nye muligheter for å spre negativitet, skal ikke se bort i fra at jeg er en av de som driter ut negative gloser om laget er tilbake til "normalen".. Men i dag fortjener laget ros!
                    Laget fortjener ros? Ærlig talt, vi skapte en, kanskje to, mot et kastrert Viking lag på Åråsen.

                    Fort Åråsen er borte, klanen har rett når de synger om "Vårt Åråsen", men de fleste her inne er tydeligvis fornøyd med tingenes tilstand. Skammelig.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9464

                      Det Lillestrøm presterte i dag, står dessverre til stryk. Støttepasning på støttepasning. Feilpasning på feilpasning.

                      De 5 bak skal få godkjent, men framover er vi null, niks, nada. Hva hadde vi egentlig? Nikken til Bolly?

                      Med så "goe" spillere (og en "juvel" på benken), er det her så skandaløst og sanseløst rævva at jeg skjønner ingenting.

                      Haglund sier kampen var et steg i riktig retning. Fuck that shit.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Laget fortjener ros? Ærlig talt, vi skapte en, kanskje to, mot et kastrert Viking lag på Åråsen.

                        Fort Åråsen er borte, klanen har rett når de synger om "Vårt Åråsen", men de fleste her inne er tydeligvis fornøyd med tingenes tilstand. Skammelig.
                        Hvor står det at folk er fornøyd? Jeg sier at kampen I DAG er godkjent, den mangler en spiss i toppform fra å ende 2-0. Laget holder nullen, evner å ha ballen i laget over 2-3 trekk og enkelte løper mer i dag enn tilsammen siste året. Fort åråsen er borte for mange år siden, veldig lenge siden noen har gruet seg til bortekamp på åråsen. Klubben er noen enkeltmannsprestasjoner unna å rykke ned minst 3 av siste 5 år, også snakker folk her om vinnerkultur og fort åråsen? Stikk fingern i jorda!
                        Året 2012 ble ræva, men om laget gjør noen gode kamper på slutten så må de selvsagt få skryt for fremgangen, fremgang målt opp mot bunnlaget LSK og ikke opp mot vinnerlaget fra 70-80 tallet!

                        Kommentar

                        • Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Laget fortjener ros? Ærlig talt, vi skapte en, kanskje to, mot et kastrert Viking lag på Åråsen.

                          Fort Åråsen er borte, klanen har rett når de synger om "Vårt Åråsen", men de fleste her inne er tydeligvis fornøyd med tingenes tilstand. Skammelig.
                          Skjønner ikke helt hva du bidrar med i diskusjonene bortsett fra eder og galle? Eneste "magiske" løsningen du kommer med er "Ny trener"

                          Vet det er er diskusjonsforum og folk skal få mene det de vil, men du har gått fra tråd til tråd å bruker hver mulighet til å si hvor mye du synes LSK er ræva, alle spillerne suger og hvor håpløse vi andre er som våger å ha en optimistisk tanke.
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Mikki Mifsud
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2005
                            • 244

                            Opprinnelig skrevet av jeykey
                            Jeg var på tribunen og så det du ikke fikk med deg på TV. Jeg så kombinasjonsspill og tegn.
                            Bare så du er klar over det - så er det vesentlig lettere å få med seg kombispill og tegn via en tv-skjerm med bedre oversikt/flere vinkler, så den kjøper jeg ikke. Ja, vi viste tegn og flotte trekk i enkelte perioder, men det holder jo ikke når det hele stopper opp ved 16. meteren. Helstad og Bolly burde kanskje scoret i dag, hvert fall førstnevnte. Men det burde da bare mangle at vi i det minste skaper sjanser når vi spiller på hjemmebane for å underholde! Nå veit jeg ikke hvor mange kamper du har sett i dag, men jeg har i det minste sett alle treningskamper og obligatoriske kamper i år, utenom en halv omgang mot Godset og Ulf hjemme. Og jeg kan med hånda på hjerte si at jeg river håret av meg så og si hver gang, en må få lov til å kreve mer enn det vi ser av spillerne om dagen. Det er langt under akseptabelt nivå.

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Laget fortjener ros? Ærlig talt, vi skapte en, kanskje to, mot et kastrert Viking lag på Åråsen.
                              Ser gjerne at vi hadde skapt flere klare sjanser, men sammenlignet med tidligere kamper på "fortet" så var det ting å rose for de som liker å ta det perspektivet.

                              Viking, formlaget fremfor noen i TL, kom ikke selvkastrerte?

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av Xavi
                                Skjønner ikke helt hva du bidrar med i diskusjonene bortsett fra eder og galle? Eneste "magiske" løsningen du kommer med er "Ny trener"

                                Vet det er er diskusjonsforum og folk skal få mene det de vil, men du har gått fra tråd til tråd å bruker hver mulighet til å si hvor mye du synes LSK er ræva, alle spillerne suger og hvor håpløse vi andre er som våger å ha en optimistisk tanke.
                                Skal du klage på min klaging bør du lese hva jeg klager over først. Vi har en tropp som, på papiret, er mer enn sterk nok for en topp 4 plassering. Jeg klager ikke på spillere. Jeg klager på sporslig ledelse, eller rettere sagt mangelen av den. Jeg klager ikke overmine medsupportere, jeg er sjokkert over at forventningene og kravene til LSK er blitt eksepsjonelt lave, mens aksepten for skrekkelige opptredener på den grønne matta har vokst seg høyere og høyere.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Verdt å merke seg at samtlige utespillere i førsteoppstillingen i dag har Norsk flagg før navnet sitt på LSK. Det er ikke ofte vi har sett noe sånt siste 4-5 årene!

                                  Kommentar

                                  • Xavi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 1275

                                    Hvor mye vet du egentlig om hva som skjer blant sportslig ledelse? Er hele ledelse dårlig eller bare Haglund? Har Bjarmann kjøpt feil? Spør deg som GIFKanari, hva burde de heller gjort?

                                    Du mener fast at spillerne er såpass gode at vi burde bare sprette opp til topp 4, har du mye erfaring som fotballtrener? Vet du hvor fort et lag med så mange spillere bruker for å spille seg samspilte? Har du noen eksempler på andre lag som har handlet mange kjente navn og hadde instant suksess?

                                    Når det gjelder forventingene til folk, etter 5 år nå på nedre halvdel er ikke akkurat jeg sjokkert.
                                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Kimito
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 2601

                                      Opprinnelig skrevet av Xavi
                                      Når det gjelder forventingene til folk, etter 5 år nå på nedre halvdel er ikke akkurat jeg sjokkert.
                                      Mitt mål var sjetteplass og jeg må si jeg er rimelig skuffet over at vi ligger åtte poeng bak med hele to hjemmeseire i det vi er i ferd med å gå inn i oktober. Vi har ikke en gang steget til øvre nedre halvdel. Hva er dine forventninger?
                                      Ferdigskåra

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                                        Mitt mål var sjetteplass og jeg må si jeg er rimelig skuffet over at vi ligger åtte poeng bak med hele to hjemmeseire i det vi er i ferd med å gå inn i oktober. Vi har ikke en gang steget til øvre nedre halvdel. Hva er dine forventninger?
                                        Jeg er meget skuffet sesongen sett under ett. Til tross for dårlige år så trodde jeg helt ærlig på en bedre utgave av LSK enn hva vi har sett til nå. Totalt sett en skuffende sesong, uansett hvor mange poeng det blir ut av de kampene som står igjen.

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9464

                                          Opprinnelig skrevet av Xavi
                                          Hvor mye vet du egentlig om hva som skjer blant sportslig ledelse? Er hele ledelse dårlig eller bare Haglund? Har Bjarmann kjøpt feil? Spør deg som GIFKanari, hva burde de heller gjort?

                                          Du mener fast at spillerne er såpass gode at vi burde bare sprette opp til topp 4, har du mye erfaring som fotballtrener? Vet du hvor fort et lag med så mange spillere bruker for å spille seg samspilte? Har du noen eksempler på andre lag som har handlet mange kjente navn og hadde instant suksess?

                                          Når det gjelder forventingene til folk, etter 5 år nå på nedre halvdel er ikke akkurat jeg sjokkert.
                                          I år har Lillestrøm Sportsklubb budsjettert med 5.plass i ligaen og kvartfinale i cupen.

                                          Kommentar

                                          Working...