Stiller fortsatt spørsmålet hva Sportslig ledelse har gjort direkte feil, bortsett fra å budsjettert oss veldig høyt. Hvorfor bør folk få sparken?
LSK anno 2012
Collapse
X
-
"Har Bjarmann kjøpt feil?" Han har kjøpt mye feil, og også en del riktig. De feilkjøpene som er gjort inkluderer bl.a. Luke, Midtgarden, Westerberg, Scheel...
Andre ting vi har misslyktes på i overgangsmarkedet er å hente en box/targetspiss av LSK-skolen som vi har hørt snakk om at vi skal hente i lang tid. Håper vi lykkes her i vinter.Kommentar
-
Luke kom praktisk talt gratis og var hastet siden Fredrik ble skada. Midgarden har ikke slått igjennom men koster heller ikke spesielt mye vil jeg tro, Scheel hadde vi alle forventninger til og at han skulle falle såpass igjennom var ganske overraskende.
Westerberg er vel eneste bomkjøpet til nå med tanke på at han fikk 3års kontrakt og koster faktisk penger å hente.
Ellers vet jeg ikke hva disse "rekke andre feilene" er desverre.Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
Anders, Tidligere styremedlem KFLKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Om spillerne leser her inne, så vil jeg bare minne om en ting, her er vi:
Untitled.jpg
... og med den stallen vi har, så er dette rett og slett langt under pari. Det er rett og slett latterlig pinlig å se lag som Hønefoss, Odd, Søpla og Wiging langt forbi oss. Selv uten trener burde stallen vår inntatt top-5 av seg sjøl. 28 poeng på 24 kamper?!?
Så vi kan trygt konkludere med at sesongen 2012 gikk til helvete, eller sagt med andre ord - også i år. På tide å ta noen grep snart?
Jeg foreslår:
- Prestasjonsbasert lønn, ingen poeng = ingen lønn.
- Straffetreninger ala Der Uwe.
- Sportslig utvalg kan sporenstreks finne seg nye jobber.
Hvem har egentlig det overordnede ansvaret for dette uføret? I mine øyne Per Berg. Greit at han berga Sportsklubben da vi lå nede med brukket rygg, men sparkinga av Der Uwe (jeg sa det da, og sier det nå) er og forblir utilgivelig.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Luke kom praktisk talt gratis og var hastet siden Fredrik ble skada. Midgarden har ikke slått igjennom men koster heller ikke spesielt mye vil jeg tro, Scheel hadde vi alle forventninger til og at han skulle falle såpass igjennom var ganske overraskende.
Westerberg er vel eneste bomkjøpet til nå med tanke på at han fikk 3års kontrakt og koster faktisk penger å hente.
Ellers vet jeg ikke hva disse "rekke andre feilene" er desverre.
Jeg synes ikke den sportslige ledelsen har gjort en dårlig jobb, men jeg synes de har gjort noen feil her og der, og det virker som du er enig siden du kun påpeker hvor små konsekvensene av feilene er. Så vi er nok egentlig ikke så uenige.
"Andre" er foresten ett ord som du selv la inn i setningen, så det ser litt pussig ut når du skriver det som et sitat med "".
Ellers har jo Haglund selv vært veldig åpen om at han har gjort feil og at han har lært av det, så det er litt merkelig om du skal nekte for at han har gjort noen feil.Kommentar
-
Var mest fordi "rekke feil" føltes litt galt uten resten av setningen. :P Men ellers er vi ikke veldige uenige nei. Er vel heller andre personer her jeg er mer uenig med. For noen er alt svart uansett.Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
Anders, Tidligere styremedlem KFLKommentar
-
Å skylde på Per Berg er er mildt sagt håpøst dumt. Tror neppe vi hadde vært i toppen hvis vi fortsatt hadde Uwe som trener Uwe gjorde ganske mange feil som kostet iss medalje. Spesielt husker jeg han tok av Mifsud mot 10 mann (Lyn) på stillingen 1-3. Mifsud herjet, og bandt 3 mann. Etter dette gikk Lyn greit opptil 3-3. Hans taktikk på slutten av kampene, ved å beskytte en ledelse, holde ballet ved cornerflagget, resulterte svært ofte baklengs og tapte poeng i sluttminuttene. Han kom jo også på kant med både Koren og Mifsud. Han var overhodet ikke feifri, selvom jeg likte han som trener. Når Nordli ble hentet i konkuranse med Viking, var mer aplaus enn mishagsytringer. Uten Berg hadde LSK vært enten konkurs eller i Adecco. han har lagt til rette for satsning, men har overlatt forvaltningen til LSK. Jeg er evig takknemlig for hva han har gjort for klubben.Kommentar
-
Å skylde på Per Berg er er mildt sagt håpøst dumt. Tror neppe vi hadde vært i toppen hvis vi fortsatt hadde Uwe som trener Uwe gjorde ganske mange feil som kostet iss medalje. Spesielt husker jeg han tok av Mifsud mot 10 mann (Lyn) på stillingen 1-3. Mifsud herjet, og bandt 3 mann. Etter dette gikk Lyn greit opptil 3-3. Hans taktikk på slutten av kampene, ved å beskytte en ledelse, holde ballet ved cornerflagget, resulterte svært ofte baklengs og tapte poeng i sluttminuttene. Han kom jo også på kant med både Koren og Mifsud. Han var overhodet ikke feifri, selvom jeg likte han som trener. Når Nordli ble hentet i konkuranse med Viking, var mer aplaus enn mishagsytringer. Uten Berg hadde LSK vært enten konkurs eller i Adecco. han har lagt til rette for satsning, men har overlatt forvaltningen til LSK. Jeg er evig takknemlig for hva han har gjort for klubben.Kommentar
-
Å skylde på Per Berg er er mildt sagt håpøst dumt. Tror neppe vi hadde vært i toppen hvis vi fortsatt hadde Uwe som trener Uwe gjorde ganske mange feil som kostet iss medalje. Spesielt husker jeg han tok av Mifsud mot 10 mann (Lyn) på stillingen 1-3. Mifsud herjet, og bandt 3 mann. Etter dette gikk Lyn greit opptil 3-3. Hans taktikk på slutten av kampene, ved å beskytte en ledelse, holde ballet ved cornerflagget, resulterte svært ofte baklengs og tapte poeng i sluttminuttene. Han kom jo også på kant med både Koren og Mifsud. Han var overhodet ikke feifri, selvom jeg likte han som trener. Når Nordli ble hentet i konkuranse med Viking, var mer aplaus enn mishagsytringer. Uten Berg hadde LSK vært enten konkurs eller i Adecco. han har lagt til rette for satsning, men har overlatt forvaltningen til LSK. Jeg er evig takknemlig for hva han har gjort for klubben.I år så tar vi altKommentar
-
Occean var jo fortsatt hos LSK når de dro. Problemet var vel bare at han ikke ble brukt ordentlig. Er vel en grunn for at han spiller i Bundesligaen nå.Kommentar
-
Så akkurat NRK-sportens innslag om landslaget. De sammenlignet 1996-landslaget med 2012. I 96 hadde vi Solbakken og Strandli, nå har vi Riise og Hauger. Selvfølgelig heldig valg av årganger for oss. Det har vært mye trist i mellom. For et og to år siden hadde jeg aldri trodd vi skulle ha norske landslagsaktuelle spillere i år.
Ledelsen har gjort en kjempejobb. Vi har fått en super stall. I fjor trodde mange at vi virkelig var på vei ned som toppklubb. Nå sist hadde vi Johan Andersson på benken fordi vi har fyllt opp banen med gode midtbanespillere. Det er jo helt sykt.
Så har vi selvfølgelig underprestert i år. Det er vel de fleste enige om, blant klubb og spillere til supportere og media. Media overdriver selvfølgelig. Vi ble av mange tippet ganske langt ned før sesongstart.
Men det er da virkelig ikke krise. Det var det i fjor høst.
Om Haglund er rett mann vet nok klubben godt. Det overlater jeg til Bjarmann og co. Det er grunn til å evaluere etter sesongen. Tidvis ser det svært bra ut. Men det har også vært for lange perioder med negativ utvikling. Om det bygges fornuftig fundament eller famles i blinde er jeg usikker på. Det tror jeg man ser bedre på innsiden. Jeg synes Bjarmann, når han har blitt spurt, har vært ganske klar på at forventningene er høyere med vår stall.
Plassen må selvfølgelig berges. Og det forventer jeg at vi gjør. Noe annet ville være en katastrofe.
Jeg tror vi får suksess med denne stallen.
2013!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar