LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Xavi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 1275

    Stiller fortsatt spørsmålet hva Sportslig ledelse har gjort direkte feil, bortsett fra å budsjettert oss veldig høyt. Hvorfor bør folk få sparken?
    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
    Anders, Tidligere styremedlem KFL

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av Xavi
      Hvor mye vet du egentlig om hva som skjer blant sportslig ledelse? Er hele ledelse dårlig eller bare Haglund? Har Bjarmann kjøpt feil? Spør deg som GIFKanari, hva burde de heller gjort?
      Det er jo gjort en rekke feil, det kan vel ikke være noen tvil om det? Jeg mener ingen bør gå enda, men at Haglund bør vurderes etter sesongen.

      "Har Bjarmann kjøpt feil?" Han har kjøpt mye feil, og også en del riktig. De feilkjøpene som er gjort inkluderer bl.a. Luke, Midtgarden, Westerberg, Scheel...

      Andre ting vi har misslyktes på i overgangsmarkedet er å hente en box/targetspiss av LSK-skolen som vi har hørt snakk om at vi skal hente i lang tid. Håper vi lykkes her i vinter.

      Kommentar

      • Xavi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 1275

        Luke kom praktisk talt gratis og var hastet siden Fredrik ble skada. Midgarden har ikke slått igjennom men koster heller ikke spesielt mye vil jeg tro, Scheel hadde vi alle forventninger til og at han skulle falle såpass igjennom var ganske overraskende.

        Westerberg er vel eneste bomkjøpet til nå med tanke på at han fikk 3års kontrakt og koster faktisk penger å hente.

        Ellers vet jeg ikke hva disse "rekke andre feilene" er desverre.
        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
        Anders, Tidligere styremedlem KFL

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1586

          Opprinnelig skrevet av Xavi
          Ellers vet jeg ikke hva disse "rekke andre feilene" er desverre.
          Noen vil kanskje hevde at det å ha 5-6 trenere på like mange sesonger ikke er ensbetydende med en stødig ledelse.

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Opprinnelig skrevet av Dole
            Noen vil kanskje hevde at det å ha 5-6 trenere på like mange sesonger ikke er ensbetydende med en stødig ledelse.
            Og alikevel mener en liten, men utagerende andel av forumets brukere at det antallet er ett for lite...
            Knurr...

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9463

              Opprinnelig skrevet av Leif A
              Og alikevel mener en liten, men utagerende andel av forumets brukere at det antallet er ett for lite...
              Kan så si. Men det endrer ikke det "faktum" at Lillestrøm enten har et elendig mannskap eller et elendig disponert mannskap.

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2601

                Opprinnelig skrevet av Leif A
                Og alikevel mener en liten, men utagerende andel av forumets brukere at det antallet er ett for lite...
                Skulle gjerne sett at vi hadde ansatt en skikkelig god trener for lenge siden.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  Hatersgonnahate.jpg
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9463

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      Om spillerne leser her inne, så vil jeg bare minne om en ting, her er vi:
                      Untitled.jpg
                      ... og med den stallen vi har, så er dette rett og slett langt under pari. Det er rett og slett latterlig pinlig å se lag som Hønefoss, Odd, Søpla og Wiging langt forbi oss. Selv uten trener burde stallen vår inntatt top-5 av seg sjøl. 28 poeng på 24 kamper?!?

                      Så vi kan trygt konkludere med at sesongen 2012 gikk til helvete, eller sagt med andre ord - også i år. På tide å ta noen grep snart?

                      Jeg foreslår:
                      - Prestasjonsbasert lønn, ingen poeng = ingen lønn.
                      - Straffetreninger ala Der Uwe.
                      - Sportslig utvalg kan sporenstreks finne seg nye jobber.


                      Hvem har egentlig det overordnede ansvaret for dette uføret? I mine øyne Per Berg. Greit at han berga Sportsklubben da vi lå nede med brukket rygg, men sparkinga av Der Uwe (jeg sa det da, og sier det nå) er og forblir utilgivelig.
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                        Luke kom praktisk talt gratis og var hastet siden Fredrik ble skada. Midgarden har ikke slått igjennom men koster heller ikke spesielt mye vil jeg tro, Scheel hadde vi alle forventninger til og at han skulle falle såpass igjennom var ganske overraskende.

                        Westerberg er vel eneste bomkjøpet til nå med tanke på at han fikk 3års kontrakt og koster faktisk penger å hente.


                        Ellers vet jeg ikke hva disse "rekke andre feilene" er desverre.

                        Jeg synes ikke den sportslige ledelsen har gjort en dårlig jobb, men jeg synes de har gjort noen feil her og der, og det virker som du er enig siden du kun påpeker hvor små konsekvensene av feilene er. Så vi er nok egentlig ikke så uenige.

                        "Andre" er foresten ett ord som du selv la inn i setningen, så det ser litt pussig ut når du skriver det som et sitat med "".

                        Ellers har jo Haglund selv vært veldig åpen om at han har gjort feil og at han har lært av det, så det er litt merkelig om du skal nekte for at han har gjort noen feil.

                        Kommentar

                        • Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

                          Var mest fordi "rekke feil" føltes litt galt uten resten av setningen. :P Men ellers er vi ikke veldige uenige nei. Er vel heller andre personer her jeg er mer uenig med. For noen er alt svart uansett.
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Tittil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2009
                            • 341

                            Å skylde på Per Berg er er mildt sagt håpøst dumt. Tror neppe vi hadde vært i toppen hvis vi fortsatt hadde Uwe som trener Uwe gjorde ganske mange feil som kostet iss medalje. Spesielt husker jeg han tok av Mifsud mot 10 mann (Lyn) på stillingen 1-3. Mifsud herjet, og bandt 3 mann. Etter dette gikk Lyn greit opptil 3-3. Hans taktikk på slutten av kampene, ved å beskytte en ledelse, holde ballet ved cornerflagget, resulterte svært ofte baklengs og tapte poeng i sluttminuttene. Han kom jo også på kant med både Koren og Mifsud. Han var overhodet ikke feifri, selvom jeg likte han som trener. Når Nordli ble hentet i konkuranse med Viking, var mer aplaus enn mishagsytringer. Uten Berg hadde LSK vært enten konkurs eller i Adecco. han har lagt til rette for satsning, men har overlatt forvaltningen til LSK. Jeg er evig takknemlig for hva han har gjort for klubben.

                            Kommentar

                            • Serbern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 5496

                              Opprinnelig skrevet av Tittil
                              Å skylde på Per Berg er er mildt sagt håpøst dumt. Tror neppe vi hadde vært i toppen hvis vi fortsatt hadde Uwe som trener Uwe gjorde ganske mange feil som kostet iss medalje. Spesielt husker jeg han tok av Mifsud mot 10 mann (Lyn) på stillingen 1-3. Mifsud herjet, og bandt 3 mann. Etter dette gikk Lyn greit opptil 3-3. Hans taktikk på slutten av kampene, ved å beskytte en ledelse, holde ballet ved cornerflagget, resulterte svært ofte baklengs og tapte poeng i sluttminuttene. Han kom jo også på kant med både Koren og Mifsud. Han var overhodet ikke feifri, selvom jeg likte han som trener. Når Nordli ble hentet i konkuranse med Viking, var mer aplaus enn mishagsytringer. Uten Berg hadde LSK vært enten konkurs eller i Adecco. han har lagt til rette for satsning, men har overlatt forvaltningen til LSK. Jeg er evig takknemlig for hva han har gjort for klubben.
                              Vi har fått medalje med alle de andre som har vært etter Uwe da eller?

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2936

                                Opprinnelig skrevet av Tittil
                                Å skylde på Per Berg er er mildt sagt håpøst dumt. Tror neppe vi hadde vært i toppen hvis vi fortsatt hadde Uwe som trener Uwe gjorde ganske mange feil som kostet iss medalje. Spesielt husker jeg han tok av Mifsud mot 10 mann (Lyn) på stillingen 1-3. Mifsud herjet, og bandt 3 mann. Etter dette gikk Lyn greit opptil 3-3. Hans taktikk på slutten av kampene, ved å beskytte en ledelse, holde ballet ved cornerflagget, resulterte svært ofte baklengs og tapte poeng i sluttminuttene. Han kom jo også på kant med både Koren og Mifsud. Han var overhodet ikke feifri, selvom jeg likte han som trener. Når Nordli ble hentet i konkuranse med Viking, var mer aplaus enn mishagsytringer. Uten Berg hadde LSK vært enten konkurs eller i Adecco. han har lagt til rette for satsning, men har overlatt forvaltningen til LSK. Jeg er evig takknemlig for hva han har gjort for klubben.
                                Så du tror ikke Uwe lærte av feilene han gjorde den sesongen? Om vi hadde gitt han hvertfall en sesong til tror jeg mannen kunne utretta store ting i Sportsklubben, men det blir jo selvsagt utopi nå. Ergrer meg fortsatt at han ble sparka, i etterpåklokskapens ånd.
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • Tittil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2009
                                  • 341

                                  Uwe disponerte vel det mest komplette laget vi har hatt de siste 10 årene. Når Koren og Mifsud forsvant mistet laget en dimensjon som ikke ble erstattet godtnok før Nosa og Ujah kom.

                                  Kommentar

                                  • Trondeo
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3062

                                    Opprinnelig skrevet av Tittil
                                    Uwe disponerte vel det mest komplette laget vi har hatt de siste 10 årene. Når Koren og Mifsud forsvant mistet laget en dimensjon som ikke ble erstattet godtnok før Nosa og Ujah kom.
                                    Occean var jo fortsatt hos LSK når de dro. Problemet var vel bare at han ikke ble brukt ordentlig. Er vel en grunn for at han spiller i Bundesligaen nå.

                                    Kommentar

                                    • OptimistFugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 462

                                      Så akkurat NRK-sportens innslag om landslaget. De sammenlignet 1996-landslaget med 2012. I 96 hadde vi Solbakken og Strandli, nå har vi Riise og Hauger. Selvfølgelig heldig valg av årganger for oss. Det har vært mye trist i mellom. For et og to år siden hadde jeg aldri trodd vi skulle ha norske landslagsaktuelle spillere i år.

                                      Ledelsen har gjort en kjempejobb. Vi har fått en super stall. I fjor trodde mange at vi virkelig var på vei ned som toppklubb. Nå sist hadde vi Johan Andersson på benken fordi vi har fyllt opp banen med gode midtbanespillere. Det er jo helt sykt.

                                      Så har vi selvfølgelig underprestert i år. Det er vel de fleste enige om, blant klubb og spillere til supportere og media. Media overdriver selvfølgelig. Vi ble av mange tippet ganske langt ned før sesongstart.

                                      Men det er da virkelig ikke krise. Det var det i fjor høst.

                                      Om Haglund er rett mann vet nok klubben godt. Det overlater jeg til Bjarmann og co. Det er grunn til å evaluere etter sesongen. Tidvis ser det svært bra ut. Men det har også vært for lange perioder med negativ utvikling. Om det bygges fornuftig fundament eller famles i blinde er jeg usikker på. Det tror jeg man ser bedre på innsiden. Jeg synes Bjarmann, når han har blitt spurt, har vært ganske klar på at forventningene er høyere med vår stall.

                                      Plassen må selvfølgelig berges. Og det forventer jeg at vi gjør. Noe annet ville være en katastrofe.

                                      Jeg tror vi får suksess med denne stallen.

                                      2013!

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        Opprinnelig skrevet av Tittil
                                        Uwe disponerte vel det mest komplette laget vi har hatt de siste 10 årene. Når Koren og Mifsud forsvant mistet laget en dimensjon som ikke ble erstattet godtnok før Nosa og Ujah kom.
                                        Tok en titt på lagbildet fra 2006 her om dagen. Du verden for et mannskap!
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        • glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1252

                                          Da kom vi på 4 plass. Vant 12 av 13 hjemmekamper av 26 kamper. Fort Åråsen.......

                                          Kommentar

                                          Working...