LSK anno 2012
Collapse
X
-
Kommentar
-
Nå til lørdag kan du være trygg. Da er det landslagspause. Lørdagen derpå vil med stor sannsynlighet ende med U, som vi forsvarer rundt cornerflagget siste halvdel av 2. omgang. Hvis dette høres fristende ut så ta turen!Kommentar
-
Jeg drar sydover den 20. Normalt en greie som normalt skaper misnøye siden det er hjemmekamp når jeg er borte, men nå har apatien slått inn og jeg er rimelig likegyldig. Det er så jæ.... trist, jeg føler jeg er i ferd med å miste et holdepunkt i livet. Pokker ta disse slabbedaskene utpå banen og han dærre evnveike svensken på sidelinja.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Jeg drar sydover den 20. Normalt en greie som normalt skaper misnøye siden det er hjemmekamp når jeg er borte, men nå har apatien slått inn og jeg er rimelig likegyldig. Det er så jæ.... trist, jeg føler jeg er i ferd med å miste et holdepunkt i livet. Pokker ta disse slabbedaskene utpå banen og han dærre evnveike svensken på sidelinja.Kommentar
-
Det virker klarere og klarere at vi har underprestert fordi vi ikke har brukt det potensialet som ligger i troppen, brukt litt for mange spillere i litt feil roller og satset på feil konstellasjoner på topp. Kunne vært artig å summert opp antallet som har vært prøvd her. Felles er at ingen av konstellasjonene har fungert. Synes vi er langt unna å finne det spissparet som "tikker synkront", eller å gjøre "alenespissen" god. Det har vært for stor ustabilitet i hele år - litt for mange midtbanespiller lengst fremme og mangel på den "rene spissen", som kan være et sikkert oppspillspunkt, både støte og stange og gjøre spillerne rundt seg gode. Denne spilleren bør stå på lista! Det har vært mange jallaløsninger.
Når det er sagt tror jeg fortsatt jobben starter med å fortsette arbeidet med å stenge igjen buret. Slipper vi inn lite mål, vil trepoengerne komme sigende, sakte men sikkert. Men på samme måte som angrespillet blir bedre av godt forsvarspill, er det grunn til å tro at forsvarsspillet blir bedre av at angrepet fungerer. Hele laget er avhengig av hverandre, og at alle lagdelene fungerer. Det er mange gode kvaliteter i stallen. Forhåpentligvis vil disse ferdighetene kommer bedre fram når relasjonene blir bedre. Det handler ikke bare om innsats. Selvfølgelig vil man gjøre sitt ytterste på banen. Ingen bør tvile på det, som Hauger har sagt. "Blø for drakta" handler også mye om å organisere laget riktig. Ikke alle signeringene har vært spesielt gjennomtenkte med tanke på å sette sammen et lag. Heller ikke alle laguttakene. For å gjøre det godt i eliteserien handler det i bunn og grunn om ferdigheter, og å sette sammen disse ferdighetene. Det er ingen tvil om at ferdighetene på spillerne er gode nok. Om sammensetningen har vært det samme er jeg mer i tvil om...Kommentar
-
Å fortsette å jobbe med å stenge igjen bak? Har de virkelig begynt den jobben? Om de har begynt den bør noen gå, for det er slett arbeid. Om den jobben ikke har startet bør definitivt noen gå, for den burde vært startet for lenge siden.
Konklusjonen er som vanlig klokkeklar: Haglund må gå.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Jeg vet at dette er en helt vanvittig og 100% uaktuell idé. Sikkert også provoserende for noen.
Men likevel: Det hadde vært utrolig interessant å se hva Henning Berg hadde fått til som redningsmann med denne stallen de siste fem kampene...Elska þetta félagKommentar
-
18 nye spillere på mytteriets rand, tenker jeg.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Kommentar
-
Er det ingen som ser at det Lsk trenger til neste år er 1-2 Diamanter... Nå har vi et lag av hardt jobbene gråstein men ingen spillere som kan overaske med tekniske finneser... Vi trenger en Alanzinho type en som kan gjøre det uventa en som kan glede puplikum... Får vi på plass det + en stor og sterk spiss(+ kanskje en venstre back) så har vi ET LAG.Kommentar
-
Jeg synes det er spesielt å se på Mix og Tarik, to spillere som har vært linket sterkt til oss, umiddelbart gjøre det så bra på Rosenborg. Nå vil kanskje mange si at i Liilestrøm ville de ha blitt brukt feil osv, men vi kan ikke tenke sånn. Det Mix allerede har vist i flere kamper for RBK, synes jeg er noe av det vi mangler. Tarik har jo skrevet lang kontrakt, men Mix er der vel foreløpig bare ut året? Sa ikke Mix at på Åråsen var det sikkert godt å være?Elska þetta félagKommentar
Kommentar