LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jeykey
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2012
    • 452

    Er liksom ikke Riise og Hauger som er problemet til LSK ass...
    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
    - Sitat Grusom B

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3500

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Jeg synes det er spesielt å se på Mix og Tarik, to spillere som har vært linket sterkt til oss, umiddelbart gjøre det så bra på Rosenborg. Nå vil kanskje mange si at i Liilestrøm ville de ha blitt brukt feil osv, men vi kan ikke tenke sånn. Det Mix allerede har vist i flere kamper for RBK, synes jeg er noe av det vi mangler. Tarik har jo skrevet lang kontrakt, men Mix er der vel foreløpig bare ut året? Sa ikke Mix at på Åråsen var det sikkert godt å være?
      Det er lettere å komme inn i ett lag som allerede fungerte bra. De hadde vel knapt tapt en kamp før de kom til klubben også.

      Kommentar

      • Robiwan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 603

        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Er det ingen som ser at det Lsk trenger til neste år er 1-2 Diamanter... Nå har vi et lag av hardt jobbene gråstein men ingen spillere som kan overaske med tekniske finneser... Vi trenger en Alanzinho type en som kan gjøre det uventa en som kan glede puplikum... Får vi på plass det + en stor og sterk spiss(+ kanskje en venstre back) så har vi ET LAG.
        Er ikke Fofana en slik spiller?
        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Opprinnelig skrevet av Robiwan
          Er ikke Fofana en slik spiller?
          jepp det er han ,men vi trenger en slik spiller på midtbanen også..

          Kommentar

          • ap4
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 271

            Sier litt om de som henter inn spillere på Åråsen. 18 nye spillere inn og fortsatt mangler det 2-3 spillere.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              Opprinnelig skrevet av ap4
              Sier litt om de som henter inn spillere på Åråsen. 18 nye spillere inn og fortsatt mangler det 2-3 spillere.
              Vi har vell i samme periode mista noen spillere også eller??????????????????????????????????

              Kommentar

              • El Caco
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2009
                • 2286

                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Vi har vell i samme periode mista noen spillere også eller??????????????????????????????????
                Vi har hentet 18 spillere, men fortsatt ikke en dugelig venstreback. Synes det er litt merkelig.
                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3209

                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                  Vi har hentet 18 spillere, men fortsatt ikke en dugelig venstreback. Synes det er litt merkelig.
                  Synes Ruben begynner å ligne mer og mer en venstreback, jeg da...

                  Kommentar

                  • Rune
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 1229

                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Synes Ruben begynner å ligne mer og mer en venstreback, jeg da...
                    Poenget er vel at det er vanskelig å se en plan med innkjøpspolitikken.

                    Greit illustert ved Thorstein Helstad. Lillestrøm under Haglund spiller med en spiss. Vi trenger et oppspillspunkt, en som kan holde på ballen og delegere den videre, komme seg inn i boksen og slåss. Hva gjør klubben? Jo, den henter (trommevirvel) Thorstein Helstad. En 35 år gammel bakromsspiss hvis beste egenskap var/er å dukke opp på rett sted til rett tid. I gamle dager lyktes han stort i Brann der han spilte som en av to spisser. I Rosenborg derimot falt han helt i gjennom som enslig spiss/kant. Det henger ikke på greip.

                    Det er ikke et angrep på Helstad, som virker som en trivelig fyr, og helt sikkert er en OK fotballspiller, men han kan ikke spille alene på topp. Det viste alle før han kom til Lillestrøm, og så lenge planen er å spille med en enslig spiss så burde han aldri ha blitt signert.

                    Spørsmålet er hvem som bestemmer hvilke spillere som skal hentes?
                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2151

                      Ruben er en bra Mann og ganske bra fotballspiller.
                      Men venstre backen er ikke en bra plass for han,kun en nødløsning.

                      Kommentar

                      • Gjest

                        Jeg har hatt samme holdningen i år, dratt 2 ganger sydover uten å sjekke terminlista, missa også Viking pga høstferie.
                        Men det som er mer skremmende er at jeg kun har opplevd 1 ! EN seier i år!
                        (Jeg har jo også vært med til Skien, Hønefoss, Nadderud og Drammen...)

                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Jeg drar sydover den 20. Normalt en greie som normalt skaper misnøye siden det er hjemmekamp når jeg er borte, men nå har apatien slått inn og jeg er rimelig likegyldig. Det er så jæ.... trist, jeg føler jeg er i ferd med å miste et holdepunkt i livet. Pokker ta disse slabbedaskene utpå banen og han dærre evnveike svensken på sidelinja.

                        Kommentar

                        • Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

                          Opprinnelig skrevet av daf
                          Jeg har hatt samme holdningen i år, dratt 2 ganger sydover uten å sjekke terminlista, missa også Viking pga høstferie.
                          Men det som er mer skremmende er at jeg kun har opplevd 1 ! EN seier i år!
                          (Jeg har jo også vært med til Skien, Hønefoss, Nadderud og Drammen...)
                          Dessverre er dere ikke aleine. Jeg takker ja til middager, hytteturer og planlegger reiser uten å ta en titt på terminlista. Går jeg glipp av en kamp så trekker jeg bare på skuldrene og ser videre.

                          Jeg liker ikke att jeg har mistet lysten til å se LSK og att lysten til å gå på kamp er 0%, men det har LSK seg selv å takke. Jeg har gjort mitt i over 20 år, og har sluttet å stole på lovnader om bedre tider og bedre spill. Vinner LSK eller dem gir 110% i forsøket på å vinne kampen, så er jeg fornøyd, taper dem så sier jeg bare "typisk" og så er kampen og resultatet glemt.

                          I tillegg kommer kulden nå, og sitte å se på LSK underprestere i 5 grader frister ikke.

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            Opprinnelig skrevet av Rune
                            Poenget er vel at det er vanskelig å se en plan med innkjøpspolitikken.

                            Greit illustert ved Thorstein Helstad. Lillestrøm under Haglund spiller med en spiss. Vi trenger et oppspillspunkt, en som kan holde på ballen og delegere den videre, komme seg inn i boksen og slåss. Hva gjør klubben? Jo, den henter (trommevirvel) Thorstein Helstad. En 35 år gammel bakromsspiss hvis beste egenskap var/er å dukke opp på rett sted til rett tid. I gamle dager lyktes han stort i Brann der han spilte som en av to spisser. I Rosenborg derimot falt han helt i gjennom som enslig spiss/kant. Det henger ikke på greip.

                            Spørsmålet er hvem som bestemmer hvilke spillere som skal hentes?
                            Helt enig i det du sier der. Vi må ikke ga i fella for eksempel Rosenborg gjorde for noen sesonger siden: Hente spillere kun fordi de er tilgjengelig og har et navn, uten tanke for behov eller spillertype. Vi har ingen tidlig utnyttelse av spissparet på topp, som er en primær fordel slik vi spiller. Det er heller ingen som kan ta imot ballen og holde på den til vi har flyttet laget etter. Tenk hva en Braaten-type kunne gjort sammen med en av bakromsspissene våre (hvis innsasten var lik gårsdagen). Isteden for å flikke, stusse igjennom og utnytte rommene effektivt, som Helstad, Knudzon og Gulbrandsen er helt avhengig av, synes jeg vi spiller oss litt for mye opp via kantene, som stort sett står lavt og foretrekker støttepasninger (Palmi). Venstrekanten er også stadig ustabil: Det har kun vært Bolly som har vært en trussel i det siste. Ellers har det vært mye omstendlig, der også, i likhet med resten av laget. Når vi ikke bryr oss særlig om å utnytte hovedpoenget med å ha en vaskeekte bakromsspiss på banen, synes jeg konstellasjonene på topp har funket meget dårlig. Det er et klart rop om endring i taktikken, i alle fall i kamper vi må føre. Det er hjemmestatistikken et tydelig tegn på.

                            Kommentar

                            • rugbar
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Apr 2007
                              • 152

                              Ha gjerne meninger om hva som er feil og hvorfor det går dårlIg med sportsklubben, men vis aldring likegyldighet! Det å ikke dukke opp på kamp og ikke bry seg hjelper klubben ingen ting. Ta dere sammen, still opp på kamp, støtt laget, still forventninger, bidra med det du kan! Vi må sammen dra skuta fremmover og i riktig retning!

                              Kommentar

                              • ynnor
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 857

                                Jeg har heller aldri vært så frustrert , men droppe kamp.... Aldri. Neste helg ryker jubileum for en gammel tante.Det er ikke et vanskelig valg engang. Om vi rykker ned et par divisjoner så velger jeg fortsatt hjertet, og hjertet mitt finnes på Åråsen. Elsker pulsen av kampdag selv om jeg er blitt gråere i håret etter de siste høstsesongene. Vi må stå sammen nå .Fortsatt blir vi regna som best i landet .... på tribunen. La oss ikke tape det ryktet. Vi er fugla.De siste 3 kampene bør det mobiliseres, og som det sies i Torsdagskveld fra Nydalen. Det må være lov å værra litt.... GÆREN

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2151

                                  Opprinnelig skrevet av rugbar
                                  Ha gjerne meninger om hva som er feil og hvorfor det går dårlIg med sportsklubben, men vis aldring likegyldighet! Det å ikke dukke opp på kamp og ikke bry seg hjelper klubben ingen ting. Ta dere sammen, still opp på kamp, støtt laget, still forventninger, bidra med det du kan! Vi må sammen dra skuta fremmover og i riktig retning!
                                  Det handler nok ikke om å vise likgyldig.Det handler mere om å føle likgyldighet.
                                  Den følelsen begynner også å spre seg inn i min kropp,og det føles skremmende !

                                  Kommentar

                                  • Boing
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2005
                                    • 711

                                    Det er flere grunner til att jeg ikke planlegger helgene etter terminliste, og det ingenting med tapene å gjøre.
                                    1. LSK har vist seg som ett 1.divisjonslag ute på banen, presterer ikke og viser liten vilje ute på banen. Selvfølgelig har det vært noen gode kamper, men de gode kampene så langt i år kan telles på en hånd.
                                    2. Prisene på billetter, spiller man som ett 1.divisjonslag, så må jaggu meg LSK sette ned prisen slik att det harmonerer. Det du betalerer er det du for, er ett ordtak, javel, kan ikke si jeg er imponert over det jeg har betalt for så langt.
                                    3. Slutt å behandle folk som terrorister når dem skal inn på stadion. Mangler bare en scanner og så er det flyplasskontroll på Åråsen også. Og hvis man har tenkt til å finne på noe faenskap, så er det bare å kjøpe billett på Lillestrøm Torv tribunen, der er det ikke kontroll. Nå tipset jeg dem som har planlagt å finne på noe faenskap om ett sikkerhetshull på fort Åråsen, som om det er noen overhengende fare. Når dem begynner å skal klappe og kjenne om en 5 år gammel jente har noe på seg så blir det for dumt.
                                    4. LSK-spillerne, 110% innsats for å vinne kampen er ikke noe jeg forventer, nei jeg krever att dere yter 110% for hvert eneste spark på ballen, heading, duell og tackling. Hvis dere ikke gjør det, så er dere ikke verdig til å gå ut på banen i LSK-drakt. Det er alt for mange spillere som har sviktet, men jeg vil bare ta frem ett godt eksempel med hva jeg forventer, Bolly, han prøver og prøver, ikke alltid like vellykket, men faen som jeg elsker innsatsen og viljen til å lykkes hos den mannen. Han er bare ett eksempel, men dessverre så er det slik att for hver spiller som jeg finner verdig for LSK-drakta, så finner jeg 5 som kunne heller løpt rundt med vifdrakt på seg uten att jeg hadde savnet vedkommende i LSK, hadde vært sjeleglad for å slippe en del av dagens spillere i LSK. Nevner ingen navn da det er så mange hårsåre mennesker i LSK-miljøet. Hintet kan være att mange av dem er hentet i denne sesongen.
                                    5. Haglund, en svenske jeg ikke hadde trua på når han kom til klubben, og har slettes ikke trua på att den manne kan gjøre LSK noe godt nå.
                                    6. Styret i LSK, er knapt en person som sitter i styret i LSK som burde ha sittet der. Styret til LSK ser mer ut som ett kjendismøte i se og hør.

                                    Det var alt jeg kom på i denne omgang, helt sikkert noe jeg har glemt. Blir helt sikkert ikke mer populær etter denne, men det er ikke mitt problem.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      T.o.m. med ræva trykt ned på en stol på Camp Nou og El Clasico var i ferd med starte, var tanken på å få opp resultate fra kampen på Fosshaugane. Uansett hvor ræva LSK fremstår, antall dommedags profeter her inne på forumet, alle de forumrunkerene som skal klemme inn i deg at Haglund er julenissen, tidenes dummeste svenske og trenerenes svar udugelighet som tilførte toppklubben Elfsborg ikke en dritt gjennom en rekke år og hvor få som møter opp. Jeg klarer ikke å miste motet og interessen i mer enn en dag eller to etter en ræva kamp.


                                      Gleder meg til kamp på lørdag. Håper gutta gir at for seg selv, klubben og oss som følger klubben! Jeg er til og med så blåøyd at jeg tror spillerene gir alt de makter hver eneste gang de går på banen.

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        Som rekas signatur sier: Det er håpløst og vi gir oss ikke.

                                        Dersom LSK hadde solgt 10-års sesongkort ville jeg kjøpt det. På tross av prestasjonene, ikke på grunn av de. LSK er min klubb, uansett hvor ræva vi er.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • Bukkenbruse
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 515

                                          Opprinnelig skrevet av *46*
                                          Jeg er til og med så blåøyd at jeg tror spillerene gir alt de makter hver eneste gang de går på banen.
                                          Hvis du tror det, regner med at du ikke satt og så på tv2-sport i går. Der sendte de 2 kamper fra League One (3.nivå i England). Man kan mene mye om nivået osv....men at presset på ballfører, antall taklingsforsøk og intensiteten i returløpene i begge kampene og fra samtlige 4 lag var langt høyere enn det du har sett i noen kamp på Åråsen i år, hersker det rett og slett ingen tvil om.

                                          Det forteller ihvertfall meg, at når ferdighetene ikke er så gode at vi klarer å styre kampene som de europeiske topplagene gjør, bør vi ihvertfall ha som mål å komme opp på innsatsnivået som de middels europeiske lagene har. Hvis spillerne gir alt de har hver kamp - da har de ihvertfall utrolig mye å gå på når det gjelder fysisk form....min (negative?) tanke er at den fysiske formen er på plass...men at vljen mangler i store perioder i de fleste kamper hos mange av spillerne.

                                          Kommentar

                                          Working...