LSK anno 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3209

    Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
    Hvis du tror det, regner med at du ikke satt og så på tv2-sport i går. Der sendte de 2 kamper fra League One (3.nivå i England). Man kan mene mye om nivået osv....men at presset på ballfører, antall taklingsforsøk og intensiteten i returløpene i begge kampene og fra samtlige 4 lag var langt høyere enn det du har sett i noen kamp på Åråsen i år, hersker det rett og slett ingen tvil om.
    Var moro å se MK Dons i går (selv om de ble snytt for seiren). Jeg gjorde meg de samme tankene som deg, og min konklusjon er at MK Dons ville ha hevdet seg i tippeligaen.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Er det ikke på tide å vurdere sportsdirektørstillingen som LSK fortsatt tviholder på? Hvilke positive ting har den egentlig tilført LSK? Står den mest i veien for en trener som vil sette sitt preg på laget? Hva kommer det av et en klubb som i praksis bytter ut en hel stall i løpet av en sesong virker å være helt i villrede hva angår spillestil og måten man vil fremstå på? Bjarmann og Haglund kan umulig jobbe mot samme mål, med en samordna plan.

      "Nye LSK" mangler alt, det er null begeistring rundt laget. 4376 tilskuere mot Odd, selv om det er på en regntung lørdag, vitner om en klubb i oppløsning. Krisen har aldri vært dypere enn den er nå, paradoksalt nok når man var over kneika og kunne satse igjen. Å sparke Haglund løser ingenting, det er heller på tide å sette spørsmål ved om lederskikkelser som har dominert klubben i en årrekke setter eget ego over det som er det beste for klubben.

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Er det ikke på tide å vurdere sportsdirektørstillingen som LSK fortsatt tviholder på? Hvilke positive ting har den egentlig tilført LSK? Står den mest i veien for en trener som vil sette sitt preg på laget? Hva kommer det av et en klubb som i praksis bytter ut en hel stall i løpet av en sesong virker å være helt i villrede hva angår spillestil og måten man vil fremstå på? Bjarmann og Haglund kan umulig jobbe mot samme mål, med en samordna plan.

        "Nye LSK" mangler alt, det er null begeistring rundt laget. 4376 tilskuere mot Odd, selv om det er på en regntung lørdag, vitner om en klubb i oppløsning. Krisen har aldri vært dypere enn den er nå, paradoksalt nok når man var over kneika og kunne satse igjen. Å sparke Haglund løser ingenting, det er heller på tide å sette spørsmål ved om lederskikkelser som har dominert klubben i en årrekke setter eget ego over det som er det beste for klubben.
        Slapp av litt a! Vi rykker ikke ned og skal være fornøyd med det. Nok en sesong i den fantastiske tippeligaen. Ny sesong med skyhøye vrangforestilte forhåpninger som ender i nye frustrerende kamper.

        Kommentar

        • Mikki Mifsud
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2005
          • 244

          Fom neste kamp ønsker jeg dette laget fra start;

          Ramovic

          Stoor - Nystuen - Kippe - Gabrielsen

          Riise - Hauger - PVM - Bolly

          Knudtzon - Fofana

          - FG kommer inn i 2.
          - Dette er etter min mening det beste vi kan stille med pdd.

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av dollyholly
            Slapp av litt a! Vi rykker ikke ned og skal være fornøyd med det.
            Hvordan kan folk være så sikre på det? Etter kampen i morgen kan vi være to poeng fra kvalikk og med hvordan vi fremstår for tiden er jeg livredd for hvordan dette kan enda.

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              For å balansere debatten litt, det var altså lyspunkter å skimte under gårsdagens kamp. I går lanserte LSK omsider kiosk-appen, slik at de av oss som iblant glemmer kontanter likevel har mulighet til å kose oss med en kaffe og vaffel. Bra, LSK, 35 kroner til klubbkassa der!
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • dennis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 872

                Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                For å balansere debatten litt, det var altså lyspunkter å skimte under gårsdagens kamp. I går lanserte LSK omsider kiosk-appen, slik at de av oss som iblant glemmer kontanter likevel har mulighet til å kose oss med en kaffe og vaffel. Bra, LSK, 35 kroner til klubbkassa der!
                Flere lyspunkter: med poenget i går kan vi ikke bli sist!!

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  Det som skremmer meg mest i hele situasjonen er hvordan klubben takler motgangen. Med unntak av et par facebook meldinger er klubben fraværende i mediebildet. Det er nå klubben burde vært ute med massiv markedsføring, prøve å få opp litt stemning, senke prisene resten av sesongen (senke prisen på 200 billetter hjelper lite) osv.. Det er i samling i bånn for alle og det betyr klubben også, ikke bare den sportslige delen.
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Jeg vil se en helt annen formasjon og fungerer den kan man fortsette å trene på dette gjennom vinteren.
                    4-3-3
                    Sead
                    Stoor-Østli/Ruben-Kippe/Nystuen-Ruben/Ringstad
                    BHR-HH-PVM
                    Erling-Fofana-Bolly

                    Fredrik skadefri kan bekle en av 3 posisjoner i angrep, Roger får uansett ikke spille så jeg har ikke tatt med han en gang selv om han nok kunne gjort en bedre figur enn mange andre og Ringstad tilbake i slag kan gjerne få VB plassen også skyver man Ruben inn som stopper.

                    Kommentar

                    • Stan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 1082

                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Slapp av litt a! Vi rykker ikke ned og skal være fornøyd med det. Nok en sesong i den fantastiske tippeligaen. Ny sesong med skyhøye vrangforestilte forhåpninger som ender i nye frustrerende kamper.
                      Ironi eller harselas?

                      Kommentar

                      • Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

                        Nå må innsats berømmes med plass på laget. Gjerne 2 x Espen fra start.

                        Vi bør spille 4-5-1 med dagens spillerstall og selvtillitt.

                        Kommentar

                        • sten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2005
                          • 873

                          Skjønner ikke at dere kan være så sikre på at vi ikke rykker ned. Se på tabellen!! Media gidder nesten ikke nevne oss en gang. Med dette laget burde det stått noe i avisa nesten hver dag. Og ikke gidder folk gå på kamper lenger. Tydelig at ingen bryr seg lenger.

                          Kommentar

                          • Boing
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 711

                            Opprinnelig skrevet av dollyholly
                            Slapp av litt a! Vi rykker ikke ned og skal være fornøyd med det. Nok en sesong i den fantastiske tippeligaen. Ny sesong med skyhøye vrangforestilte forhåpninger som ender i nye frustrerende kamper.
                            For håpe det er ironi det du skriver her, hvis ikke begynner jeg å bli engstelig på din mentale tilstand. Ta noen blå og lilla tabelletter asap.

                            Den dagen man er fornøyd å ikke rykke ned, så kan man bare legge ned A-laget til LSK. Å ha realistiske mål før sesongen er sunt, for da har man lagt en list som man skal hoppe over før sesongen er over. Men LSK har jo ikke rive ned lista denne sesongen, nei, dem har snublet i tilløpet og ligger 1 meter foran sjukkasen med oppskrapa tryne og shortsen på knærne med rasshølet til skue for alle og enhver. Ikke att det er noe uvant for de ansatte i LSK, dem har vel klart den prestasjonen i mange år allerede.

                            Kommentar

                            • Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

                              Jeg begynner å bli engstelig for enkeltes evne til å oppfatte ironi...
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

                              Even Nordlien

                              Kommentar

                              • Mynten
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 484

                                Det er mye galt med LSK om dagen, og det henger nøye sammen med hvilke personer som har ansvar. Jeg er kritisk til hvilken fotballfaglig kompetanse som finnes i LSK-systemet. Det har jo vært mange på forumet som mener at LSK råtner på rot, vi er gjennomsyret av dritt, forumfolk kan lede/trene klubben bedre osv.

                                Hvilken fotballfaglig kompetanse har Torgeir, Per, Jo Henning, Frank, Henning og resten av styret? Hva er det som tilsier at disse har greie på fotball? For å sette det på spissen; kunne vi klart det like godt med (tilfeldig utvalgte) Rønnern, 46, BennyLem, Totti, Gilbert osv.?

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Opprinnelig skrevet av Mynten
                                  Hvilken fotballfaglig kompetanse har Torgeir, Per, Jo Henning, Frank, Henning og resten av styret? Hva er det som tilsier at disse har greie på fotball? For å sette det på spissen; kunne vi klart det like godt med (tilfeldig utvalgte) Rønnern, 46, BennyLem, Totti, Gilbert osv.?
                                  Ideen er god. Man må huske på at det normalt tar ca 6 måneder før en nytilsatt kan forventes å skjøtte arbeidsoppgavene sine. Heldigvis har LSK her en uvanlig holdning til arbeidsgiver å være, og man kan i denne klubben gå i halvannet år i en ansvarsfull og høyt lønnet stilling uten å få til en dritt. Rønnern, 46, BennyLem, Totti, Gilbert osv. vil dermed ha halvannet år på å lære seg styreoppgavene. Så hvorfor ikke?

                                  Kommentar

                                  • TomLundby
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 616

                                    Mener å huske det var 2000 og noe tilskuere da LSK avgjorde serien mot Viking hjemme i 1989. Resultater er tydeligvis ikke alt som skal til for å dra folk på kamp.

                                    Kommentar

                                    • Jan Banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 809

                                      Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                      Mener å huske det var 2000 og noe tilskuere da LSK avgjorde serien mot Viking hjemme i 1989. Resultater er tydeligvis ikke alt som skal til for å dra folk på kamp.
                                      Flere kamper det året som vaket rundt 2000 tilskuere. Sjekket litt mer rundt statistikken og vi gikk også fra 12000 hjemme mot Rosenborg til 3500 hjemme mot Tromsø tre dager senere.

                                      Men dette var også i de tider da vi med rette kunne forvente resultater, og mange tilskuere var ekstremt og nærmeste kvalmende blaserte.
                                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                      Stuart Baxter har forstått det.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9463

                                        Opprinnelig skrevet av Mynten
                                        Hvilken fotballfaglig kompetanse har Torgeir, Per, Jo Henning, Frank, Henning og resten av styret? Hva er det som tilsier at disse har greie på fotball? For å sette det på spissen; kunne vi klart det like godt med (tilfeldig utvalgte) Rønnern, 46, BennyLem, Totti, Gilbert osv.?
                                        Jo Henning er da ikke ansatt pga det fotballfaglige.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av Mynten
                                          Hvilken fotballfaglig kompetanse har Torgeir, Per, Jo Henning, Frank, Henning og resten av styret? Hva er det som tilsier at disse har greie på fotball? For å sette det på spissen; kunne vi klart det like godt med (tilfeldig utvalgte) Rønnern, 46, BennyLem, Totti, Gilbert osv.?
                                          Takk som byr, men jeg vet at det er så mye mer enn kunnskap om idretten som teller i et styre. Jeg har tidligere vært leder i to år i et idrettslag med 5-600 medlemmer, men ikke noe som tilsier at jeg kunne tenkt meg å ta et slikt verv. Selv i en så liten organisasjon er det plenty med problemer å ta hånd om av arrangement og eiendomsmass.

                                          Hvis vi legger den spøken til side (ja - jeg tolker det som en spøk at jeg skulle sittet i styre og at det er satt på spissen), så er det en del mer som teller i et styre enn kunnskapen rundt det å ha en elitesatsing i idretten. LSK er ikke noe idrettslag med fire lag (G16, G19, A-laget og rekruttene), men en rekke lag, en stor eiendomsmasse som skal forvaltes, en rekke ansatte i administrasjon og spillere som skal lønnes og "tas hånd om". Å få inn en drøss med mennesker med kun fotball som sitt fagfelt, ville vært døden for LSK. Noen må ha sin kunnskap også andre steder.

                                          Kommentar

                                          Working...