noen som var på treninga i dag eller har hørt noe om hvordan Roger var?
Treninger 2012
Collapse
X
-
Etter å ha vært på en trening for ei drøy uke siden observerte jeg noe interessant. Det var noe spill med et par prøvespillere. Men mot slutten var det ei kondisjonsøkt. 4x4min løp rundt banen som jeg fulgte ganske nøye. Det som var tydelig var at de som har spilt i klubben var i langt bedre fysisk form enn de nye.
Helt i front var selvfølgelig Steinar Pedersen. Kippe, Ohi, Ruben var hele tiden langt framme. Av de nye var Westerberg i midtsjiktet. Scheel og Bassey i bakre felt. Mens Midtgarden og Andersson (bakerst) var desidert sist.
Egentlig er dette betryggende da det indikerer at laget har vært i brukbar fysisk forfatning i forhold til andre.
Spesielt er det imponerende at unggutta, Ohi og Ruben var så godt med.Last edited by vermu; 23.01.2012, 14:43.Kommentar
-
Her er det veldig fristende å si "hva var det jeg sa"...
Dette stemmer jo også godt med at Haglund etter kondistestene fastslo at nivået var høyere enn i Elfsborg.
gilbertKommentar
-
Hører nok med i "regnestykket" at dagens LSK spillere er bedre enn snittet var for ett år siden, samt at det nok er noen som har forberedt seg godt med tanke på økt konkurranse og lyst til å vise seg frem for ny trener fra dag 1. Men flott å se at ikke alt er like svart som flere av oss ga uttrykk for i 2010/2011.Kommentar
-
Personlig driter jeg i om Steinhard P og de som spilte på LSK i fjor løper skjorta fra de"nye"
Slipper mann inn 52 mål er det andre ting en plingtester det må jobbes med.
Alle her vet jo at de nye holder høyere fotballnivå enn mange i fjorårets lsk stall. Ja til mere balltrening sier nå jeg.Last edited by glasgow; 25.01.2012, 08:27.Kommentar
-
gilbertKommentar
-
Forsvar
Mitt poeng har hele tida vært at det ikke er kondisjonstrening vi har hatt for lite av, men flere andre debatt-tanter så for kort tid siden ut til å mene at vi ikke eide kondis og måtte ha mer løpetrening. Det torde være godt kjent at jeg mener vi tåler, og må ha, langt mer trening på ferdigheter med ball, slik Haglund nå legger opp til. Men det er ikke uinteressant at vi, både ut fra testene og Haglunds vurdering i forhold til kondisjonsnivået i Elfsborg, ser ut til å ha god kondisjon, best blant de som har vært trent av LSK og Geir Kåsene de siste par åra (ikke fullt så god blant de nye). Det tyder på, for ikke å si beviser, at kondisjonstreninga har vært god nok, og, som sagt både av deg og meg, det er ikke der vi må endre opplegget og øke treningsmengdene, men på helt andre ting.
gilbertKommentar
-
Var en tur og tittet på treninga i dag.
Nok en trening med bra tempo og lite dødtid. Mye fokus på basisferdigheter, og høyt tempo i spillsekvensen.
Ohi virker veldig bra om dagen og imponerende å se en så ung gutt tåle tempo og treningsmengdene. Han parkerte Jesper Westerberg et par ganger tidlig i spillsekvensen.
I dag trente Marius H og Erling K alternativt sammen med Legenden. Bolly måtte gi seg pga en liten smell i lysken og spiller nok ikke i morgen .
Var forøvrig en keeper(ung Afrikaner) på prøvespill, uten at jeg blei spesielt imponert av han .Kommentar
-
Har et lite spørsmål til dere som er ofte på treninger. Er det noen spillere som er igjen etter treninger og terper på innlegg, dødballer, avslutninger osv? Dette er jo grunnleggende for å bli så god som mulig. Tenker spesielt på Fredrik som hele tiden kommer seg til mange sjanser men stort sett alltid bommer. Setter han halvparten av alle de store sjansene han kommer seg til i hver kamp scorer han hat-trick i hver kamp liksom. Ser dere noe til at han trener ekstra på dette`slik Arild gjorde en gang i tiden?I år så tar vi altKommentar
-
Har sett at Ohi har tatt en finte på kanten av 16 meteren og plassert ballen i lengste kryss x antall ganger Men ikke sett noe til Fredrik de gangene jeg har vært der.Kommentar
-
Da kjenner jeg at jeg blir litt irritert. Mulig han trener mye på dette på egenhånd utenom treningene men gjør han ikke det så blir han jo ikke bedre på det eneste han er svak på. Dette er jo det viktigste for en spiss også. Litt trening med Arild er det den gutten trenger. Terpe terpe terpe!!!I år så tar vi altKommentar
-
dette har vi jo sett han prøve på x-antall ganger i kamp også.. Nosa hadde vel og en tendens til å gjøre det samme på våren ifjor.. fare for å bli litt one trick pony.. men, bra at han terper! så sitter den etterhvert, om noen år kan han dra frem forskjellige typer dynamitt fra sekken, og da blir han farlig!*Kjempe gutta fighte gutta!!*
-RagnarRock-Kommentar
-
Petter var på plass ja! Noen toppform er han vel ikke i, men at han besitter kvaliteter som ingen andre i laget har er det liten tvil om. Han treffer medspillerne hvor som helst, han er offensiv og skapende. Det blir 4-4-1-1 (4-1-3-1-1) med Roger og Petter sentralt, der Roger tar mest ansvar bakover så skal Petter hjelpe mer til fremover. Men Roger tror jeg kommer til å være over hele banen, han virker som årets HIT for meg!Kommentar
-
Kommentar
-
For sesongen. Johan er tiltenkt rollen bak spissen, per dags dato er det nok Fredrik som spiller spiss. Når alle er friske blir det nok Fredrik som må sitte på benken.Kommentar
Kommentar