Luke Rodgers dro hjem på fredag ihvertfall (England) , og er ventet tilbake i dag eller i morgen...Men regner virkelig med at gutta ikke har hatt fri de siste par dagene?
Treninger 2012
Collapse
X
-
Jeg håper de har hatt fri noen dager nå. Vi har hatt et veldig tett kampprogram nå i mai. Og den siste uken har det vært veldig varmt, og som vi så mot Aafk så var det en tafatt gjeng. Tror i så fall at noen fridager i finværet med familien og litt avkobling, kan være et smart trekk fra Haglund.Kommentar
-
Hvem blir med meg på trening i morgen? Dette skal ikke gutta slippe unna. Pinlig, ræva, elendig, slapt, uinteresant osv. Nedrykket er ikke så langt unna.Kommentar
-
Må si jeg blir en smule forundret over at det legges opp til treningsfri i dag fordi "kroppene ikke er fysisk rustet til å trene kvalitet 2 dager etter kamp".
For det første har laget akkurat hatt ferie, for det andre er tempoet i tippeligaen noe av det laveste jeg har sett "live", og jeg har vært en del rundt og sett fotball på bra mange nivåer....og for det tredje så bør ikke det å løpe 7-10 kilometer (riktignok i intervallpreget form) over 90 minutter være så belastende at man ikke er klar for kvalitativ trening 48 timer senere.
Et annet moment er at i og med at vi akkurat har byttet taktikk, noe som tydeligvis forvirrer hele midtbaneleddet, at forsvarsleddet har vært mer enn forvirret i hele år og at dødballene våre ikke akkurat har luktet krutt i år - så burde vi ikke akkurat mangle ting å trene på - som ikke bør være så veldig fysisk krevende. Jeg håper virkelig ikke den mentale forfatningen er så dårlig at gutta ikke tåler dette 2 døgn etter kamp....Jeg er klar over at det er kamp onsdag (et kampprogram de lever med i store deler av fotballeuropa), men restitusjon i går, kort økt i morgen....reise onsdag...burde egentlig passa bra med en organisatorisk kvalitetsøkt i dag da spør du meg.Kommentar
-
Ja, han var treg og jeg er overhode ikke imponert. Virket ikke som han ville vise seg så mye frem heller. Østli greide seg fint. Virket som det generelt var fin stemning på treninga, Roger prøvde og gi Erling handa etter en fair takling. Men Erling snudde seg arrogant unna. Det er vell det som er nevneverdig. Fikk ikke med meg når de gikk forbi banneren, den var så og si blåst bort når treninga var ferdig. Så da fikk de det i hvertfall ikke med seg, hvis det var det som var meninga.Kommentar
-
Hvis vi først skal hente et fyrtorn kan vi like godt lete hjemme i norge(Hoås).
Youtube videon og i følge folk på dagens trening så er det lite spennende med denne samba mannen.Kommentar
-
Gi nå fyren en sjanse da, i det det minste.Knurr...Kommentar
-
når gutta spiller så elendig som de gjør for tiden må det da kunne gå ann å bedrive en form for trening som iallefall terper bevegelsesmønster? man kan jo gå rundt på banen med henda på ryggen og sentre til hverandre. All trening er bedre enn ingen trening nå..Å bli hjemme mens kapteinen går ut i riksmedia for ente gang og inrømmer hvor ræva alle er... føler ikke at det bringer så mye godt med seg..*Kjempe gutta fighte gutta!!*
-RagnarRock-Kommentar
-
Trening torsdag 12. juli
Treninga dagen før hjemmekampen mot TIL var i gråværet på Åråsen 10.00-11.30. Stefán Logi Magnusson og Jacob Faye-Lund trente med Tom Albertsen; Sead Ramovic har som kjent trøbbel med en strekk i leggen. Atten utespillere deltok for fullt i fellestreninga, medregna Anders Østli og Thorstein Helstad (spilleklare fra 1. august) og prøvespiller Washington Roberto Mariano da Silva (27), en høy og mørk spiss fra Brasil. Veldig høy (2.02) og veldig mørk. Det er høyst varierende vurderinger av hvor god han er og hvor nær han kan være kontrakt fra de som har sett ham på treninger de par ukene han har vært her på prøvespill. Fikk ikke noe klart inntrykk av ham fra dagens trening.
Fra juniorstallen deltok dessuten Joachim Osvold, som vel også spiller kvartfinale mot Odd Grenland i JET-turneringa siden i dag. Fraværende var Frode Kippe (ribbeinsbrudd), Fredrik Gulbrandsen (brudd i foten, klar i august), Björn Bergmann Sigurðarson (på vei til Wolverhampton, hvis han ikke blir bønnhørt* og får spille mot RBK), Espen Nystuen (sliter med muskelstrekk) og Erik Midtgarden (ryggen igjen?), foruten Sead, som alt nevnt. Steinar Pedersen deltok for fullt i treninga, og blir vurdert for kamp i morra, i følge Magnus Powell.
Formasjonsspillet var slik:
Logi
Fredrik Stoor-Ruben Gabrielsen-Isak Scheel-Stian Ringstad
Palmi Palmason-Ohi Omoijuanfo-Petter Vaagan Moen-Mathis Bolly
Erling Knudtzon-Johan Andersson
mot
Thorstein Helstad-Washington da Silva
Joachim Osvold-Marius Høibråten-Guy Roger Toindouba
Steinar Pedersen-Magnus Powell-Anders Østli-Jesper Westerberg
Jacob Faye-Lund
gilbert
*av Gud, p.t. trener i WolverhamptonLast edited by gilbert; 12.07.2012, 12:00.Kommentar
-
Fikk du noe inntrykk av Østli og Helstad? Har tro på at disse to ytteligere vil heve laget. Vi går tre tøffe kamper i møte og har tro på at vi kan få med oss 3-4 poeng i disse kampene hvis vi fortsetter slik vi gjorde mot FFK. Klarer trenerne å få Andersson opp på sitt toppnivå så kan dette bli riktig så bra.Fugla ForeverKommentar
-
Fikk du noe inntrykk av Østli og Helstad? Har tro på at disse to ytteligere vil heve laget. Vi går tre tøffe kamper i møte og har tro på at vi kan få med oss 3-4 poeng i disse kampene hvis vi fortsetter slik vi gjorde mot FFK. Klarer trenerne å få Andersson opp på sitt toppnivå så kan dette bli riktig så bra.
gilbertKommentar
-
Ut fra at han deltok for fullt i keepertreninga og var den som sto i mål for den antatte første-11'ern i formasjonstreninga ser det ut til at han regnes for kampklar. Et annet spørsmål er hvem trenerne vurderer som best av han og Jacob Faye-Lund. Foreløpig, igjen ut fra formasjonstreninga, antar jeg at det blir Logi.
gilbertKommentar
-
Kommentar