Treninger 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Tvillingene kommer opprinnelig fra Skeid. Tom Skogsrud er venstreback og Kim Skogsrud midtstopper. De regner seg som spillende forsvarsspillere, som gjerne vil ta ned kula og har bra pasningsspill.

    gilbert

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      LSK sier at det blir internkamp på trening i dag. Sikkert morro å se Helstad (og ikke minst tvillingene) i kamp, så for de av dere som har fri fra jobben så kom dere på treningsfeltet i dag. Oppvarmingen starter klokken 10, det blir 3 omganger på 20 min.



      Heia Fugla

      Kommentar

      • Pasi Rasimus
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Feb 2010
        • 226

        Noen som har mulighet til å gå + dele inntrykk fra internkampen?

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
          Noen som har mulighet til å gå + dele inntrykk fra internkampen?
          Kommer video med mål o.l. på www.lsk.no ila av dagen!

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            Spilte 2x30 minutter på Åråsen. Førstelaget var

            Sead
            Fredrik S-Ruben-Isak-Stian
            Palmi-Roger-Ohi-Johan
            Petter
            Erling

            I andre omgang spilte Jesper HB og Thorstein Helstad (som spilte første omgang for andrelaget) kom inn på topp for Erling. Han viste i begge omganger at han fortsatt kan spille fotball.

            For andrelaget spilte Helstad og Washington (som gjør bedre inntrykk jo lenger han er her) på topp, med blant andre Anders Østli som midtstopper, og tvillingene Skogsrud som midtstopper og høyre back. Både Anders og tvillingene gjorde god innsats, etter min vurdering.

            Førstelaget vant 2-0 etter skåringer av Palmi og Petter tidlig og midtveis i den andre tretti-minutters omgangen.

            lsk.no oppgir foreløpig dette andrelaget:

            Jacob Faye Lund
            Steinar Pedersen, Anders Østli, prøvespiller, prøvespiller
            Joachim Osvold, Jesper Westerberg, prøvespiller, Mathis Bolly
            prøvespiller, Thorstein Helstad

            Her er de to i bakre rekke tvillingene Kim (MS) og Tom (VB) Skogsrud, og Washington da Silva Helstads spisspartner. I andre omgang kom Mats Solberg (20) fra Lørenskog inn som midtstopper og skøyv Kim fram som SMB sammen med den ukjente prøvespilleren fra første omgang (nr 17), mens Jesper Westerberg gikk inn som HB på førstelaget. Sammen med Washington spilte da en spiss fra Ghana. Enda en prøvespiller tok høyrekanten fra Joachim Osvold, som kom inn for Washington midtveis i andre tretti-minutters omgang.

            gilbert
            Last edited by gilbert; 18.07.2012, 11:44. Begrunnelse: Tillegg og utdyping om prøvespillere.

            Kommentar

            • glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1252

              Det var duket for internkamp på Åråsen onsdag formiddag. Mye av grunnen var fordi LSK ikke spiller kamp før neste mandag borte mot Rosenborg.

              Det ene LSK-laget bestod mer eller mindre av førsteelleveren. De spilte i gule drakter. Det andre laget bestod av prøvespillere og resten av LSK-spillerne som var friske. De spilte med røde drakter. Det ble spilt to omganger på 30 minutter. To mål ble scoret av LSK-laget med gule drakter. Palmi Palmason scoret det første og Petter Vaagan Moen scoret det andre. LSK.no kommer tilbake med begge målene på LSK-TV.

              Kampfakta:
              Stilling:

              LSK - gule drakter - LSK røde drakter 2-0

              Lagoppstilling:
              LSK - gule drakter:
              Sead Ramovic - Fredrik Stoor, Ruben Gabrielsen, Isak Scheel, Stian Ringstad - Johan Andresson, Guy Roger Toindouba, Ohi Omoijuanfo, Palmi Palmason - Petter Vaagan Moen, Erling Knudtzon

              LSK - røde drakter:
              Jacob Faye Lund - Steinar Pedersen, Anders Østli, prøvespiller, prøvespiller - Joachim Osvold, Jesper Westerberg, prøvespiller, Mathis Bolly - prøvespiller, Thorstein Helstad

              Bytter:
              LSK - gule drakter:
              30 min: Thorstein Helstad inn for Erling Knudtzon
              30 min Jesper Westerberg inn for Fredrik Stoor

              LSK - røde drakter:
              30 min: prøvespillern inn for Thorstein Helstad
              30 min: prøvespillern inn for Joachim Osvold
              30 min: prøvespillern inn for Jesper Westerberg
              45 min: Joachim Osvold inn for prøvespiller

              Tilskuere:
              50+

              Kommentar

              • Egumen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Sep 2011
                • 202

                Noen som vet noe mer om de 3 prøvespillerne som ikke er navngitt i tråden? Ble veldig nysgjerrig kjenner jeg

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Utmerket noen av prøvespillerne seg?

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1822

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Utmerket noen av prøvespillerne seg?
                    Han ene hadde vel en blunder i forkant av 2-0 goalen

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7098

                      Opprinnelig skrevet av Egumen
                      Noen som vet noe mer om de 3 prøvespillerne som ikke er navngitt i tråden? Ble veldig nysgjerrig kjenner jeg
                      Kan det være den brasilianske spissen og de to brødrene Kim og Tom Skogsrud, som ble nevnt et annet sted på forumet?
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Kan det være den brasilianske spissen og de to brødrene Kim og Tom Skogsrud, som ble nevnt et annet sted på forumet?
                        Nei, det kan ikke det, for de tre pluss Mats Solberg fra Lørenskog er alt nevnt i tråden. De navna vi er spente på er spissen (fra Ghana?), en sentral midtbanespiller og en høyre kantspiller.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          spissen (fra Ghana?), en sentral midtbanespiller og en høyre kantspiller.
                          I følge dagens RB (papir) er to av disse tre Nana Dadson fra Ghana (spiss), og Martin Trøen fra Eidsvold Turn, som mest er spiss, men i går spilte enten høyre kant eller sentral midtbane. Avisa har foruten korte notiser om disse to et litt større oppslag om tvillingene Kim og Tom Skogsrud, som har ett år igjen av kontrakten med Glasgow Rangers, men der det er uavklart hva som skjer videre, etter at Rangers ble relegert til nivå fire i skotsk fotball. Tvillingene uttaler seg positivt om LSK, og Haglund har fått et godt inntrykk av dem, men det meste er fortsatt uklart og uavklart om framtida for disse to. Hvem den tredje "ukjente" prøvespilleren var (av i alt sju: Washington da Silva, Kim og Tom Skogsrud, Mats Solberg, Nana Dadson, Martin Trøen pluss en foreløpig ukjent) sier RB ikke noe om.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3208

                            Trening lørdag 21. juli

                            På treninga 10.00-11.45 på Vigernesjordet i dag stilte hele trenerapparatet, Haglund, Wiggen, Powell, Sundgot, Albertsen og fysio Kåsene, samt tre keepere, Logi, Sead og Jacob. Av utespillerne var Fredrik Gulbrandsen og Erik Midtgarden borte med skader, mens Marius Høibråten er med G-17-landslaget (det samme er Simen Nordermoen og Christian Bjerkenes, som skårte 3-0-målet da G-17 slo Romania 4-0 torsdag kveld).

                            Stallen pr 1. august er nå på 25 spillere, medregna Joachim Osvold (som var med i dag) og Espen Søgård (som spiller for Start ut juli måned). Thorstein Helstad og Anders Østli var selvsagt med, selv om de er spilleklare først fra 1. august. Midtstopperne Espen Nystuen (strekk i leggen) og Frode Kippe (ribbeinsbrudd) som har vært ute noen uker, deltok også, men Nystuen gikk over til løpetrening på sidelinja den siste halvtimen av treninga. Frode ser derimot ut til å være spilleklar, og var også med i første-11'ern i formasjonstreninga (noe det er delte meninger om):

                            Sead
                            Fredrik S-Ruben-Frode-Stian
                            Palmi-Ohi-Roger-Johan
                            Petter
                            Erling

                            mot

                            Nana Dadson-Thorstein Helstad
                            Mathis Bolly-Kim&Tom Skogsrud-Joachim Osvold
                            Steinar Pedersen-Isak Scheel-Anders Østli-Jesper Westerberg
                            Stefán Logi Magnusson

                            Av prøvespillere var Washington da Silva fortsatt med etter et par ukes prøvespill, samt begge Skogsrud-tvillingene, og spissene Nana Dadson fra Ghana, og Martin Trøen fra Turn. Silva deltok ikke i formasjonstreninga, men trente avslutninger med Sundgot, og sjelden har jeg sett en spiss på antatt toppnivå som trengte mer avslutningstrening: Åtti prosent av forsøkene gikk utafor, svært mange høyt over også fangenettet bak målet (alle de ballene måtte han hente sjøl). For øvrig sier Powell at da Silva er blitt bedre etter hvert under oppholdet, men det må være på noe annet enn avslutninger. Tvillingene gjør solid inntrykk, men deres situasjon i Glasgow Rangers er helt uavklart. Ghaneseren Dadson ser for meg mer ut som en del av kartlegging for framtida enn en aktuell signering, mens Trøen kanskje kan være mer aktuell (for hospitering). Når jeg fikk sett nærmere på disse prøvespillerne, er det klart at det var Trøen som spilte sentral midtbane hele internkampen (med nr. 17), mens det kan ha vært en (kortklipt) junior (som jeg ikke kjente i farten) som spilte høyre kant i andre tretti-minutters omgang.

                            For øvrig ble det sagt at Anders Østli (som gjør et meget godt inntrykk) har fått draktnummer 19 og Espen Søgård trøye nummer 6 - for de som i likhet med meg er opptatt av sånt.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • mats
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 621

                              Hva ser det ut til på trening om dagen?

                              Moldekampen..

                              Sead
                              Stoor-Kippe-Isak-Stian
                              Palmi-Ruben-Ohi-Bolly
                              ------PVM-------
                              -----Erling ------

                              Sead
                              Stoor-Kippe-Nystuen-Steinar
                              Palmi-Ruben-Ohi-Stian
                              -----PVM-----
                              ----Erling-----

                              Sead
                              Stoor-Kippe-Ruben-Stian
                              Erling-Ohi-Palmi-Bolly-
                              -----PVM-----
                              ----Joakim---

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7098

                                Tipper laget blir

                                Sead; Stoor, Scheel, Kippe, Ringstad; Palmi, Ruben, Ohi, Bolly; PVM; Knudtzon.

                                Nystuen/Kippe eller Pedersen/Kippe bør være uaktuelle stopperkonstellasjoner mot all farta til Molde, så jeg mener dette er det beste laget vi har.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Herman
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 1101

                                  Blir livredd når jeg leser på rb.no at Ruben og Stian kan bli flyttet opp på midten, med Nystuen og Pedersen i forsvar. Skal vi seriøst ha Kippe, Nystuen og Steinar i forsvar mot et av Norges hurtigste angrep og lag? Selvmord det.
                                  Twitter

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    Midtgaarden har vært på prøvespill i AIK ref. nyhetstråden. Trodde han var skada?

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3208

                                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Midtgaarden har vært på prøvespill i AIK ref. nyhetstråden. Trodde han var skada?
                                      Midtgarden har i minst to perioder i år vært borte fra treninger pga ryggplager. Når han igjen har vært borte, og vi ikke har hørt noe annet, har jeg ført ham opp med "ryggen igjen?" i treningsreferater og "Stallen i 2012", men uten å ha annet enn antagelser å bygge på. Hvis han nå er bra i ryggen og finner seg en annen klubb (det har tidligere vært sondert utleie til andre norske klubber, i Adecco) er det en god løsning både for klubb og spiller. Han er svært langt fra spilletid her, og ikke noe satsingsobjekt for klubben; han var vel den siste (panikk)investeringa under det forrige regimet.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1252

                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        Midtgarden har i minst to perioder i år vært borte fra treninger pga ryggplager. Når han igjen har vært borte, og vi ikke har hørt noe annet, har jeg ført ham opp med "ryggen igjen?" i treningsreferater og "Stallen i 2012", men uten å ha annet enn antagelser å bygge på. Hvis han nå er bra i ryggen og finner seg en annen klubb (det har tidligere vært sondert utleie til andre norske klubber, i Adecco) er det en god løsning både for klubb og spiller. Han er svært langt fra spilletid her, og ikke noe satsingsobjekt for klubben; han var vel den siste (panikk)investeringa under det forrige regimet.

                                        gilbert
                                        Midtgaarden kan gå gratis: http://www.fotbolldirekt.se/2012/07/...orgelosningen/


                                        Lykke til videre om AIK vil ha deg.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          BHR trente i dag , spillere jeg har snakka med mener at han 19 åringen fra Ghana som er med om dagen er sykt bra til og være 19 år og spår han en stor fremtid..

                                          Kommentar

                                          Working...